Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Jeg er glad jeg er ferdig med det meste egentlig. For jeg har ikke fungert fra uke 20 pga kynnerene.

Får jo kynnere av å gå fra bilen inn på kjøpesenteret og må gi meg etter 2-3 butikker pga jeg blir så øm og stram. Hehe

Så det er godt å være ferdig med det viktigste.

Nå mangler litt stelleting, ammeting og noe fine klær i stl 50 som jeg kan ha på han når vi får besøk på sykehuset og sånt :)

Har et par fine i 56, men er redd det blir for stort.

Jeg kjenner også disse vibrerende bevegelsene forresten :fnise:

Kjennes ut som han har en mobil oppi der som han ringer med, hihi.

Ja, det er lurt å gjøre seg tidlig ferdig når man er dårlig. Jeg tenker at jeg begynner med å vaske litt diverse jeg, så begynner vi montering i påsken.

Jeg er litt av og på med kynnerne, idag har jeg bare hatt et par, men igår hadde jeg flere i timen. Mulig fordi jeg var så sliten i bekkenet igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest airam90

Ja, det er lurt å gjøre seg tidlig ferdig når man er dårlig. Jeg tenker at jeg begynner med å vaske litt diverse jeg, så begynner vi montering i påsken.

Jeg er litt av og på med kynnerne, idag har jeg bare hatt et par, men igår hadde jeg flere i timen. Mulig fordi jeg var så sliten i bekkenet igår.

Vi er midt oppi flytting i mai vi, overtar leiligheten 30 april. Så jeg vil jo ikke få vasket, montert noe før uke 36 ellerno. Hjelp :P

Vil ikke vaske noen babyklær her vi leier nå, vaskemaskinen er så gammel og ekkel.

Håper ikke det blir for seint, haha.

Stikker nok ned til svigermor og låner hennes vaskemaskin til noen få plagg "just in case" han skulle komme før.

Blææ, jeg gleder meg sånn til å vaske babyklærene!!!! Og så må jeg vente så lenge! :bond:

Føler jeg har nok å gjøre selv om vi har vært tidlig ute med alle innkjøpene jeg :sjokkert:

Merker også at jeg får flere kynnere om jeg er sliten i kroppen.

Idag har jeg hatt noen skikkelig vonde tak, nesten så jeg lurer på om det er rier av og til. Men de er jo langt i fra regelmessige da, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er midt oppi flytting i mai vi, overtar leiligheten 30 april. Så jeg vil jo ikke få vasket, montert noe før uke 36 ellerno. Hjelp :P

Vil ikke vaske noen babyklær her vi leier nå, vaskemaskinen er så gammel og ekkel.

Håper ikke det blir for seint, haha.

Stikker nok ned til svigermor og låner hennes vaskemaskin til noen få plagg "just in case" han skulle komme før.

Blææ, jeg gleder meg sånn til å vaske babyklærene!!!! Og så må jeg vente så lenge! :bond:

Føler jeg har nok å gjøre selv om vi har vært tidlig ute med alle innkjøpene jeg :sjokkert:

Merker også at jeg får flere kynnere om jeg er sliten i kroppen.

Idag har jeg hatt noen skikkelig vonde tak, nesten så jeg lurer på om det er rier av og til. Men de er jo langt i fra regelmessige da, heldigvis!

Sikkert lurt å vaske noen plagg så man har, selvom du mest sannsynlig vil få god nok tid :) Det er mange som venter til de går ut i permisjon. Men jeg vil begynne snart, er jo så koselig! Når jeg ser alle de nydelige små klærne og jeg tenker at min lille jente skal ha de på seg om noen uker blir jeg helt tullete ;-)

Det er litt uvirkelig! Men snart blir det virkelig :)

Bra at ikke kynnerne dine er regelmessige da. Kjekt om han blir der inne en stund til og blir god og tjukk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurraaa jeg er 28 uker idag og inn i mitt tredje trimester! Utrolig hvor fort det går.

Jeg har vært på ultralyd idag på sykehuset. De sjekker at hun vokser som hun skal, og det gjør hun! Hun er blitt 1100 gram.

Hun suttet på tommelen og sov gjenom hele seansen lille skatten min :hjerte: Han prøvde å få til et bra 4D bilde, men hun hadde hendene i ansiktet så det ble ikke noe bra. Men det var bare herlig å se henne så det gjør ingenting :)

I natt sov jeg vel halvannen time til sammen. Har fått noe veldig vondt i øvre del av ryggen på et punkt mellom skulderbladene. Fysioterapeuten sa at det er vanlig blant gravide når magen blir tung. Virker ikke som det er mye å gjøre med det:( Lurer på hvordan nettene blir fremover! Har noen gode råd? Jeg bygger allerede opp senga og ligger med varmepute... Aner ikke hva mer man kan gjøre.

Nå drar jeg på bassengtrening. Ha en fin dag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å få se henne da :) Vi fikk heller ikke supre bilder på 3D ultralyden vi var på, men det var godt å se henne for det. Da kan vi glede oss enda mer til de kommer ut :nigo:

Jeg har en stor pute som jeg sover med hver natt. Det viktige er at bekkenet blir stabilisert hele veien fikk jeg fortalt og jeg sover helt ok om natten (bank i bordet!) for tiden. Men ryggen.. Hmm.. Prøv å tøye ut skikkelig nå etter svømmingen, så kanskje det hjelper bittelitt?

Jeg fikk supervonde skuldre og øverste delen av rygg etter forrige svangerskap og amming, det som hjalp da var massasje faktisk.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Hvordan kan man få massasje for ryggen når man ikke kan ligge på magen? Jeg tenkte å få mannen til å massere litt, men han får liksom ikke tatt i like mye når jeg sitter.

Jeg tror jeg skal prøve å bygge opp enda litt mer i ryggen. Og strekke ut godt :) Hvordan kan jeg strekke ut så det strekker på riktig sted?

Jeg skal begynne med saltrening en gang i uka i tillegg til basseng så håper det hjelper. Jeg tenkte å høre med fysioterapeuten om råd til ryggen om det ikke blir bedre.

Jeg kjøpte en rosa liten kjole til baby istad, siden det er mer sikkert at det er jente nå :hjerte: Det er moro da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ingen massasjetips tror jeg.. Hjelper det om du står på knærne og hviler albuene på senga eller noe? Sånn "doggy style" nesten :fnise:

:vetikke:

Høres søtt ut med rosa kjole! :) Det er morsomt at vi begge venter jente. Juni er kanskje litt jentemnd ;)

Det er 100% sikkert at jeg venter jente, så jo kjønnet tydelig på 3D :fnise:

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha massasjetime på mandag og da kommer jeg nok til å måtte ligge på siden. Har ikke sjangs til å ligge på magen jeg heller. Hadde gravidmassasje i forrige svangerskap også og da lå jeg delvis på siden, sånn som jeg gjør hos fysio.

Ang å strekke ut så er jeg ikke helt proff på det altså :fnise: Men jeg tenker bare vanlig utstrekking av rygg, feks sånn man gjør etter vanlig trening (håpløs på å forklare merker jeg, hehe)

Vi har ikke kjøpt kjole enda, men det gleder jeg meg til å gjøre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Jeg bygde meg opp med dynene i sengen, slik at jeg hadde et hull som jeg stappet magen inn i på en måte, hehe.

Det gikk ganske greit. Brukte vel 2 dyner og 4 puter.

Da klarte jeg å ligge uten å føle press i magen. Nesten som en massasjebenk for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uker på vei: 28+2 uker

Uker igjen: 12 uker

Kjønn: Jente :babyjente: (Det var vanskelig å se på UL siden hun lå med beina i kors, men vi satser på jente)

Navn: Ikke bestemt, vi har vært innom noen navn, men bestemmer oss uansett ikke før vi ser henne

Utålmodig: Ja, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt lei av å ha vondt, men når jeg kjenner liv fra lille er det greit allikevel :hjerte:

Vektøkning: 6 kg

Hodet ned: Hun ligger med hodet ned og har gjort det på hver ultralyd, virker som hun trives den veien og det er jo bra!

Hodet festet: Nei

Aktivitet innenifra: Mye! Men det har blitt mer sånne glidende bevegelser enn spark, og man kan kjenne kroppsdeler stikke ut :rodmer:

♥ Høygravid: Det er vel enda noen uker til.

Søvn: Jeg har siden uke 15 hatt mye ryggvondt og sliter litt med det om natten, og nå i det siste har det tatt seg opp, så jeg bruker alltid minst 3 timer på å sovne og våkner opp ca hver tredje time og må tisse.

Plager: Ryggen min har det ikke bra. Jeg har bekkenløsning og klarer å holde det i sjakk med fysio og bassengtrening som er utrolig deilig og sosialt! Men jeg har fått veldig mye vondt i øverste del av ryggen, på et punkt rett over bh stroppen. Det gjør vondt å ligge/sitte/stå/gå lenge... Det er det som tar det meste av fokuset for tiden. Jeg har endel kynnere også, men de har roet seg litt i styrke.

Barnerom: Skal ligge inne hos oss inntil vi flytter henne til et av de andre soverommene, (har to til)

Utstyr: Vi har kjøpt det aller meste, mangler bare små ting som stelleutstyr og madrass til senga.

Melk: Nei, har lest at man kan få litt nå, men ikke merket noe enda... Like greit det :)

Matkikk:Jeg har dessverre fått dilla på smørgrøt :sjenert: Har en følelse av at vekta kommer til å skyte til værs snart!

Kynnere: Ja, litt ubehagelig i blant

Tungt:På kvelden begynner det å bli tungt, men det er nok pga ryggen, da føles magen mye tyngre.

Strekkmerker: Nei, krysser fingrene!

Tanker om fødselen: Gleder meg!! Er veldig spent på den, men det skal bli herlig å se min lille skatt! :babyjente:

♥ Neste kontroll: 3 april skal jeg på ammetime og jordmorkontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygde meg opp med dynene i sengen, slik at jeg hadde et hull som jeg stappet magen inn i på en måte, hehe.

Det gikk ganske greit. Brukte vel 2 dyner og 4 puter.

Da klarte jeg å ligge uten å føle press i magen. Nesten som en massasjebenk for gravide.

Det var smart :) Jeg skal prøve ut både det du tipser om og Dine, og få mannen til å kna litt... Det er nok godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å sjekke ut hvertfall ;)

Kjempe fin liste du har laget!

Kos dere masse videre i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjekk liste du har laget :) !

Har du fått vogna enda eller? Hvordan var det?

Er sånt et surrehue for tiden jeg ;)

Endret av Bobla2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Kjekk liste du har laget :) !

Har du fått vogna enda eller? Hvordan var det?

Er sånt et surrehue for tiden jeg ;)

Vi har fått vogna ja :) Den har stått inne på et av soverommene i noen uker allerede :) Vi fikk høre at det kunne ta 10 uker eller mer å få vogna så da måtte vi bestille. Også hadde de den på lager :)

Har du kjøpt vogn enda?

Idag har lille jenta romstert mye i magen. Det virker som om hun har flyttet seg litt siden jeg kan kjenne en stor kul på venstre siden av navlen. Hun har pleid å ligge med hodet ned og da har jeg kjent noen søte små føtter stikke ut ved navlen :)

Idag er jeg tung i kroppen kjenner jeg. Alt er tungt å gjøre og ryggen har vært vond i det siste. Heldigvis sover jeg om natten :) Som regel! Det er deilig så lenge det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Har bestilt, for 4 uker siden. Skulle ta rundt 4 uker, sa de, så nå er det vel på tide å få en telefon snart kanskje ;) Tenkte å ringe inn og høre etterpå.

Så deilig at du sover godt om natten :) Jeg føler meg også tung! Og sover godt om natten.

Tror vi har et ganske likt svangerskap ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, må innrømme at jeg sliter på nettene. Jeg sovner jo til slutt, men det tar veldig mye tid å få sovet nok. Men så lenge jeg ikke skal noe på dagen får jeg sovet nok som regel.

Igår og idag har vært vonde dager med ryggen. Det er vondt hele tiden, ikke bare når jeg rører meg, og det gjør meg litt sprø til tider! Det jeg blir mest sliten av er å ikke vite om dette bare er forbigående eller om det faktisk vil være sånn til fødsel. Jeg får bare ta en dag av gangen. Det er ikke mye annet jeg orker å gjøre enn å bare ligge på sofaen. Føler meg veldig tung.

Nei, nok syting fra meg, nå til noe koselig. Babyen har som sagt flyttet litt på seg, noe som har resultert i at jeg har kjent helt andre bevegelser enn før. Nå er det skikkelig tydelige bevegelser man ser går over magen og det har flere ganger stukket ut en kul på ene siden. Det er så koselig! Godt å kjenne at hun har det fint i magen min :) Det gjør plagene verdt det!

Jeg har som nevnt tidligere fått dilla på smørgrøt, til min store fortvilelse! Jeg må virkelig stå imot for å ikke lage det til lunsj hver dag. Men annenhver dag har det blitt. Uff. Spent på hvordan dette vil gå :fnise: Vel vel, jeg trenger jo litt å gå på ved amming, og foreløpig har jeg gått opp 6,5 kilo og veier nå 60 kilo. Jeg har jo veid mer uten å være gravid før, så... Gi meg smørgrøt! :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min har snudd seg i seteleie de to siste dagene og da kjenner jeg så lite. Mye morsommere når han ligger korrekt (hodet ned) og sparker rundt seg ja :laugh:

Syns du skal unne deg litt smørgrøt jeg. Høres ut som du var meget slank før du ble gravid og det er alltid kjekt med litt ekstra fett til melka. Da når du tilbake til vekta du hadde før graviditet, uten å ende nede på 40-tallet et sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har snudd seg i seteleie de to siste dagene og da kjenner jeg så lite. Mye morsommere når han ligger korrekt (hodet ned) og sparker rundt seg ja :laugh:

Syns du skal unne deg litt smørgrøt jeg. Høres ut som du var meget slank før du ble gravid og det er alltid kjekt med litt ekstra fett til melka. Da når du tilbake til vekta du hadde før graviditet, uten å ende nede på 40-tallet et sted :)

Ja, du sier noe der. Min søster gikk ikke mye opp i graviditetene (10 kg) og hun har faktisk slitt med å bli for tynn når hun har ammet. Hun var litt tynnere enn meg i utgangspunktet da, men hun sa hun måtte spise hele tiden for å ikke gå ned.

Apropos vekt, jeg har nettopp bakt red velvet cupcakes! Kan ikke bli for tynn vettu :fnise:

Neida, jeg får besøk av søsteren min og mannen hennes kommer på torsdag, derfor tenkte jeg å fryse ned til det :) Men så må jeg jo så klart ta den obligatoriske smakstesten etterpå da :fnise:

Også spiste jeg smørgrøt istad! Men jeg spiser sunt ellers da ihvertfall :)

Jeg har begynt å få vann i føttene på kvelden nå jeg. Det sprenger i ankelen og foten så jeg må ha beina opp. Ikke moro, frykter hvordan det vil gå om noen uker! MEN vær positiv, husk husk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest airam90

Hihi, kjenner meg så igjen Dyregod!

Her går det i sjokolademelk, sjokoladeis og risengrynsgrøt :fnise:

Så at jeg hadde bomma litt på vekten på statusoppdateringen min jeg la ut igår, har faktisk bare gått opp 5 kilo, jeg som hadde skrevet 8 kg. Stått litt stille nå i det siste, sikkert pga alt som har skjedd.

Jeg vil heller ikke gå på tomgang når jeg skal amme, er bedre å ha litt å ta av!! :)

Så da tenker jeg som deg, spiser med god samvittighet! :fnise:

Fikk også beskjed om å spise godt både fett og sunt så lillegutt ligger fint på seg om han skulle komme snart.

Fikk forresten vann i munnen av å høre om disse cupcakesene :bond: *vilha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, kjenner meg så igjen Dyregod!

Her går det i sjokolademelk, sjokoladeis og risengrynsgrøt :fnise:

Så at jeg hadde bomma litt på vekten på statusoppdateringen min jeg la ut igår, har faktisk bare gått opp 5 kilo, jeg som hadde skrevet 8 kg. Stått litt stille nå i det siste, sikkert pga alt som har skjedd.

Jeg vil heller ikke gå på tomgang når jeg skal amme, er bedre å ha litt å ta av!! :)

Så da tenker jeg som deg, spiser med god samvittighet! :fnise:

Fikk også beskjed om å spise godt både fett og sunt så lillegutt ligger fint på seg om han skulle komme snart.

Fikk forresten vann i munnen av å høre om disse cupcakesene :bond: *vilha*

Haha, godt å høre at det ikke bare er meg ;-) Jeg drikker også mye sjokolademelk, men legen sa at jeg må ha i meg mye melkeprodukter pga jeg går på blodfortynnende, da kan man få beinskjørhet om man mangler kalsium og vitamin d. Så jeg har en meget god grunn syns jeg :fnise:

Du må jo bare spise alt du kan nå så du har litt å gå på ;-) Uansett når han måtte komme.

Jeg har funnet ut at jeg går opp og ned et kilo i løpet av noen dager. Jeg veide 60 kg her om dagen og idag veide jeg 59. Tror jeg får endel vann i kroppen på kvelden. Kjenner det jo veldig i beina på kvelden.

Vi har blitt invitert til to konfirmasjoner bare tre uker før termin. Blir litt sliten av å tenke på det akkurat nå iom at den ene er halvannen time unna her. Men hadde tenkt å takke ja, med forbehold om tidlig hjemreise. De forstår nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...