Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Lykke til :) Håper du kan gå tida ut :) Selvom babyen nok klarer seg fint om to uker ;)

Takk :) Ja jeg håper hun kan fortsette å vokse i magen noen uker til, men hvis hun har det best på utsiden er hun hjertelig velkommen!

Jeg merket bare at tidspresset kom dalende over meg siden ikke alt er klart her med oppussing eller babyting. Men vi vil uansett ha litt tid på oss dersom jeg må settes igang. Tror nok ikke det vil skje med en gang. Men jeg tror jeg skal gjøre klart babytingene innen da i tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er nok lurt å få ting gjort ja, sånn i tilfelle! Kjenner litt på det selv, dette tidspresset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Og dersom du skulle bli satt i gang om to ukers tid er hun jo stor og fin uansett, så ingenting å bekymre seg for ;)

Godt å høre at mannen ikke reiser. Det hjelper sikkert på følelsene hos deg også kan jeg tenke meg?

Ha en flott helg Dyregod :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt at han ikke reiser. Jeg tror han har forstått at ikke alt går som planlagt hele tiden og at det er viktig for meg at han er her. Særlig nå som det er mulig hun kommer før.

Ja, om to uker er jeg jo 37 uker og helt innenfor så sånn sett er ikke det farlig. Heller det enn at noe skal skje henne i magen. Tankene farer rundt i hodet og jeg begynner å tenke på babyer som dør i magen like før termin og sånt. Uff, nei jeg må ikke tenke sånn! Jordmor sa jo at hun har perfekt blodgjennomstrømning i navlestrengen og alt så fint ut. Dessuten får jeg jo veldig tett oppfølging. Hun er jo veldig aktiv inni der så da har hun det jo bra :)

God helg til deg også, Dine :klemmer:

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvorfor du får den tette oppfølgingen? :sjenert:

Skjønner godt at du tenker på sånne ting, for det kan jeg gjøre innimellom også, men husk at slike ting heldigvis skjer med ytterst få og at alt virker fint og bra i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvorfor du får den tette oppfølgingen? :sjenert:

Skjønner godt at du tenker på sånne ting, for det kan jeg gjøre innimellom også, men husk at slike ting heldigvis skjer med ytterst få og at alt virker fint og bra i magen :)

Jeg går på blodfortynnende medisin i svangerskapet pga fare for blodpropp så de vil derfor sjekke veksten ofte pga det. Det er ikke farlig å gå på det, men de vil nok være sikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og hilser på :hallo:

Jeg syns ikke det var egoistisk eller krevende av deg å be kjæresten bli hjemme fra kurs. Dere har tross alt skapt dette livet sammen, og det fører dessverre også til et par avkall her i livet (men, desto flere gleder). Håper han ikke holder det i mot deg altså.

Det var leit å lese at du har hatt en kjedelig UL-måling, som fører til bekymring og enda mer søvnløse netter (sover du bedre nå? Har du forresten prøvd pølsepute?). Trolig er det ingenting, men fint å få så god oppfølging at om det i verste fall skulle vise seg at det er best hun kommer ut nå snart så får dere handlet lenge før det faktisk går galt. Bra for både mor og barn det :klem:

Forresten, hun kusinen din som fødte før tiden, hvordan gikk det med babyen? Trengte den ekstra oppfølging, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på :hallo:

Jeg syns ikke det var egoistisk eller krevende av deg å be kjæresten bli hjemme fra kurs. Dere har tross alt skapt dette livet sammen, og det fører dessverre også til et par avkall her i livet (men, desto flere gleder). Håper han ikke holder det i mot deg altså.

Det var leit å lese at du har hatt en kjedelig UL-måling, som fører til bekymring og enda mer søvnløse netter (sover du bedre nå? Har du forresten prøvd pølsepute?). Trolig er det ingenting, men fint å få så god oppfølging at om det i verste fall skulle vise seg at det er best hun kommer ut nå snart så får dere handlet lenge før det faktisk går galt. Bra for både mor og barn det :klem:

Forresten, hun kusinen din som fødte før tiden, hvordan gikk det med babyen? Trengte den ekstra oppfølging, etc?

Takk for støttende ord, Pyntestøv :)

Jeg føler meg trygg på at jeg får den oppfølgingen jeg trenger for at de skal gjøre det som er best for baby. Det kom bare veldig brått på siden hun har ligget over gjennomsnittet frem til nå. Men det kan jo faktisk være at jeg bekymrer meg unødig.

Jeg kjøpte ikke pølsepute, men jeg har brukt et litt stort teppe som jeg har knytt sammen til en pølse. Det funker veldig bra og jeg sover bedre nå :)

Babyen til kusinen min hadde hatt det helt fint hele tiden og trengte ingen spesiell oppfølging, men hun ble syk etter to uker med forkjølelse og veldig tett. Men det vet jeg ikke om har noe med at hun kom litt tidlig. Hun har det bra nå i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grubler fælt idag. Jo mer jeg tenker på det, jo mer bekymret blir jeg egentlig. Tenker på at jeg er redd for at det kan være noe galt med baby. Eller med meg. Er så redd for at hun ikke får nok næring. Alt virket jo greit på ultralyd og mest sannsynlig er alt bare bra, men det er jo disse tankene "tenk om...". Det er mye man skal bekymre seg for som foreldre :) Jeg er veldig glad for at jeg fikk time på mandag til han jeg har vært hos før. Da kan jeg spørre om alt jeg lurer på også har han jo målt baby flere ganger før og da er det jo lettere å se utviklingen. Dette skal gå bra uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er i orden da :) Lurt å dra til samme person igjen så han får målt. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tidlig ble jeg oppringt av legen som tok ultralyd på fredag. Hun ville at jeg skulle komme på sykehuset idag for å måle ctg på babyen. Jeg ble litt tatt på senga siden vi skulle i konfirmasjon kl 14 i en annen by, men vi måtte jo så klart reise på sykehuset med en gang. Alt så bra ut, så det var deilig å høre. Så blir det spennende å se hvordan det går imorgen :) Jeg er veldig glad for at de tar det på alvor og sjekker heller en gang ekstra. Da føler vi oss litt tryggere :)

Håper dere har hatt en god helg! Vi rakk konfirmasjonen idag, kom vel 10 min forsinket, men de forstod selvsagt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppdatering her. Det gikk bra på ultralyd igår. Han fikk litt andre mål, men hun er fortsatt litt liten. Men ikke noe bekymringsverdig foreløpig sa han. Men jeg skal tilbake neste onsdag for å følge opp veksten. Men jeg skulle ha lav terskel for å ringe om det er mindre liv eller noe annet.

Deilig vær for tiden! Helt fantastisk å kjenne varmen av sola. Det gir ekstra energi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at det gikk bra på ultralyd :) Får håpe hun vokser seg til! Deilig vær ja, det er så koselig når det begynner å bli vår og varmt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alt gikk fint på ulen :)

Dilig vær ja!! Skikkelig sommervær her hvertfall.. Har kun balkong og der kommer ikke solen før om en times tid hvertfall, men det er utrolig deilig å ha vinduer og balkongdøren åpen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var vi på fødselsforberedende kurs, og det syns jeg var nyttig for oss begge. Jeg tror det var veldig fint for mannen min å få være med på og få høre om faser i fødsel, hvilken rolle han skal ha og få se fødeavdelingen. Vi lå og pratet om det før vi sovnet igår og han pratet i vei om hva jeg må gjøre hvis slimproppen går, hvordan den ser ut og sånt :fnise: Jeg må si jeg ble overrasket over engasjementet hans over ting jeg ellers tenker som pinlig å prate om. Og det er veldig bra! Da føler jeg meg litt mer trygg.

Det var fint å høre om alle de ulike smertestillende metodene man kan bruke, det er jo mye mer enn jeg trodde og alt er jo naturlig, uten medikamenter(Utenom epidural og morfin). Jordmoren som holdt kurset pratet også om tiden før fødsel, altså ukene som gjenstår nå. Hun sa at kroppen skal klargjøres til fødsel og man vil derfor kjenne mye vondter og kynnere, nedpress osv uten at det betyr at fødselen er i gang. Så jeg tror jeg skal roe meg ned med det, og ikke tro fødselen er igang før riene starter regelmessig eller at vannet går :) Så får vi se om jeg klarer det da, hehe...

Jeg gleeeeder meg sånn til å se jenta vår, det ble mer virkelig igår og da så vi også mange søte små nyfødte :hjerte:

Jeg er veldig spent på onsdagen da, da skal jeg på ultralyd igjen og se om hun har vokst mer.

Mannen har forresten bursdag neste uke, HVA skal jeg gi han? Uff, det er så vanskelig! Hjelp meg, noen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fødselsforberedende kurs syns jeg også var kjempenyttig, og jeg tror det var godt for kjæresten å få en titt på fødestua og få et lite innblikk i hva som venter oss.

Gaver er vanskelig, men jeg og kjæresten er veldig fan av opplevelsesgaver. Til min bursdag gav han meg en turist-i-egen-by-opplegg som endte med en 5-retters middag på en romantisk resturant. Det er kanskje lenge til dere kan gjøre noe hyggelig sammen, bare dere to, så kanskje teater, kino+middag, etc kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsforberedende kurs syns jeg også var kjempenyttig, og jeg tror det var godt for kjæresten å få en titt på fødestua og få et lite innblikk i hva som venter oss.

Gaver er vanskelig, men jeg og kjæresten er veldig fan av opplevelsesgaver. Til min bursdag gav han meg en turist-i-egen-by-opplegg som endte med en 5-retters middag på en romantisk resturant. Det er kanskje lenge til dere kan gjøre noe hyggelig sammen, bare dere to, så kanskje teater, kino+middag, etc kan være noe?

Veldig godt forslag :) Vi skal på restaurant og spise, det spurte jeg han om han ville da. Har tenkt på kino også, men da må det bli en superkort film siden jeg får veldig vondt i ryggen og rumpa av å sitte stille lenge. Kjedelig at det skal legge brems på kvelden... Men nå vet jeg at han trenger en vår/sommer/høstjakke så jeg tenkte jeg kunne se på det og passe på å få på en byttelapp om jeg finner noe. Tror jeg skal gi han en vin eller champis også som han kan drikke nå eller spare til vi kan dele den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forslaget til Pyntestøv hørtes veldig bra ut :Nikke: Liker også veldig godt opplevelsesgaver og ikke minst får dere nok ikke like mye alenetid fremover, så kanskje det kan være en god idè? Jakke er også fint, alltid deilig å kjøpe noe til andre som de trenger/ønsker seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle virkelig ønske jeg klarte å gå mer enn jeg gjør for tiden. Jeg er vel der at jeg egentlig skulle hatt krykker, men vil helst ikke. Så jeg tror jeg prøver å finne en jakke imorgen. Ellers aner jeg ikke, men det finner jeg vel ut av. Jeg må handle litt til meg selv også, jeg har helt glemt å kjøpe store truser til å ha til den første tiden. Og noen løse og behagelige topper som jeg kan amme i må jeg også ha. På tide å pakke fødebagen nå, utrolig at jeg er kommet så langt! :)

Jeg er veldig spent på hvor mye vesla har vokst på onsdag. Jeg føler at hun har blitt større og sterkere ihvertfall, for i det siste har hun kommet med mange heftige spark oppi ribbeina og i siden. Det er så hardt at jeg føler jeg blir sparka i magen hver gang :P Så hun har nok vokst! Jeg tror ikke jeg blir satt igang tidligere, men er jo spennende å se hva de sier. Jeg vil helst at det starter av seg selv. Men man kan jo risikere å måtte settes igang på overtid. Men det har man ingen kontroll over uansett.

Jeg sover ganske bra om dagen faktisk! Håper det holder seg sånn. Det er så deilig :) Jeg sover vel ca 6 timer hver natt og det holder egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...