Manolo Skrevet 18. oktober 2012 #101 Skrevet 18. oktober 2012 Er det ikke du som er en fan av han derre frimureren som skulle redde oss alle fra den muslimske fortapelsen? Bare fordi jeg er innvandringskritisk, så betyr ikke det at jeg er fan av Breivik. Akkurat som religionskritikk ikke er det samme som rasisme. Det er visst vanskelig å skille mellom dette.
waco Skrevet 18. oktober 2012 #102 Skrevet 18. oktober 2012 (endret) Bare fordi jeg er innvandringskritisk, så betyr ikke det at jeg er fan av Breivik. Akkurat som religionskritikk ikke er det samme som rasisme. Det er visst vanskelig å skille mellom dette. Å være fordomfull er jo like så overtroisk som det å tro på religion da. Endret 18. oktober 2012 av waco
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #103 Skrevet 18. oktober 2012 Jaja, men så er ikke jeg kristen heller da. Jeg følger deler av de 10 bud pga kulturarv, men tror ikke på noen gud, jesus ol. Du burde kanskje vurdere George Carlings TRE bud. Forklaring følger: http://www.youtube.com/watch?v=YzEs2nj7iZM 2
waco Skrevet 18. oktober 2012 #104 Skrevet 18. oktober 2012 Bare fordi jeg er innvandringskritisk, så betyr ikke det at jeg er fan av Breivik. Akkurat som religionskritikk ikke er det samme som rasisme. Det er visst vanskelig å skille mellom dette. Hva mener du med innvandringskritisk? La meg gjette, du vil tilbake til tiden før eøs-avtalen av 1993, dengang vi måtte ha med oss pass dersom vi skulle til tyskland? Og man måtte ha med pass til grenseovergangen mellom frankrike og spania? Er det passtvangen du savner?
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #105 Skrevet 18. oktober 2012 Hva mener du med innvandringskritisk? La meg gjette, du vil tilbake til tiden før eøs-avtalen av 1993, dengang vi måtte ha med oss pass dersom vi skulle til tyskland? Og man måtte ha med pass til grenseovergangen mellom frankrike og spania? Er det passtvangen du savner? Du må fortsatt ha med deg pass når du skal ut og reise. Det er det eneste ID-beviset som den norske stat går god for i utlandet. Så sånner det med den saken.
waco Skrevet 18. oktober 2012 #106 Skrevet 18. oktober 2012 Du burde kanskje vurdere George Carlings TRE bud. Forklaring følger: Ja det var faktisk logisk, man slår sammen to bud som betyr samme og vips så har man tre bud, (man tar bort de tre første helt ulogiske) og den formynderbudet. Jeg som har angst for autoritære formynderpersoner som liker å plage folk hadde litt sansen for denne George Carlings, mann42, kan du anbefale noe mer av ham? Og forresten, liker du bill hicks eller blir det for sært for deg?
waco Skrevet 18. oktober 2012 #107 Skrevet 18. oktober 2012 Du må fortsatt ha med deg pass når du skal ut og reise. Det er det eneste ID-beviset som den norske stat går god for i utlandet. Så sånner det med den saken. Du misforstår med vilje, idag kan man kjøre bil gjennom europa uten pass, det kunne man ikke for ti år siden, dengang var det passkontroll mellom danmark- tyskland, frankrike - spania grenseovergaen.
waco Skrevet 18. oktober 2012 #108 Skrevet 18. oktober 2012 Du må fortsatt ha med deg pass når du skal ut og reise. Det er det eneste ID-beviset som den norske stat går god for i utlandet. Så sånner det med den saken. Forresten det er ikke pass-kontroll for utreisende på gardemoen bortsett fra flyvingene til usa.
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #109 Skrevet 18. oktober 2012 Ja det var faktisk logisk, man slår sammen to bud som betyr samme og vips så har man tre bud, (man tar bort de tre første helt ulogiske) og den formynderbudet. Jeg som har angst for autoritære formynderpersoner som liker å plage folk hadde litt sansen for denne George Carlings, mann42, kan du anbefale noe mer av ham? Og forresten, liker du bill hicks eller blir det for sært for deg? Jeg vet ikke om jeg liker Bill Hicks, kan ikke huske at jeg har sett noe av ham. Men det skal vi ikke se bort fra. Det ligger et tonn George Carling på youtube, og jeg kan anbefale alt sammen. Jeg har ikke sett en eneste video med ham som jeg ikke likte.
waco Skrevet 18. oktober 2012 #110 Skrevet 18. oktober 2012 Du må fortsatt ha med deg pass når du skal ut og reise. Det er det eneste ID-beviset som den norske stat går god for i utlandet. Så sånner det med den saken. Førekortet ditt går helt fint i sverige så sånn er det med den saken.
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #111 Skrevet 18. oktober 2012 Forresten det er ikke pass-kontroll for utreisende på gardemoen bortsett fra flyvingene til usa. Men du må uansett ha med deg pass. Det er den eneste lefsa som kan identifisere deg som en person som kommer fra Norge.
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #112 Skrevet 18. oktober 2012 Førekortet ditt går helt fint i sverige så sånn er det med den saken. Det går sikkert helt fint i Sverige å flashe førerkortet og snakke norsk. Men gjør et eksperiment og bryt litt på polsk, så tenker jeg de spør etter passet ditt likevel, jeg.
waco Skrevet 18. oktober 2012 #113 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg vet ikke om jeg liker Bill Hicks, kan ikke huske at jeg har sett noe av ham. Men det skal vi ikke se bort fra. Det ligger et tonn George Carling på youtube, og jeg kan anbefale alt sammen. Jeg har ikke sett en eneste video med ham som jeg ikke likte. Jeg liker bill hicks fordi han er død og fordi at mye av humoren hans rundt 1990-tallet var veldig lik retorikken til junior bush i forkant i av irak-krigen i 2003. Derfor jeg synes det var gøy. Men jeg skal kikke videre på george carling.
Mann 42 Skrevet 18. oktober 2012 #114 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg liker bill hicks fordi han er død og fordi at mye av humoren hans rundt 1990-tallet var veldig lik retorikken til junior bush i forkant i av irak-krigen i 2003. Derfor jeg synes det var gøy. Men jeg skal kikke videre på george carling. Gjør det. I am Mann42, and I endorse these messages! Pussyfart!
waco Skrevet 18. oktober 2012 #115 Skrevet 18. oktober 2012 Men du må uansett ha med deg pass. Det er den eneste lefsa som kan identifisere deg som en person som kommer fra Norge. Rart at vi ikke har fått ID-kortet eu-borgere har. Jeg var i amsterdam i helgen, og alle som har vært på schipol vet at norge må stå i den jævla utenfor eu-kontrollen, mens eu-borgere går gjennom noe som heter "self control pass" det er visst etter som jeg forsto å ikke ha med seg pass, men et slags annet førekortlignende greie man scanner selv uten kontrollører til stede. Den køen der vil jeg stå i når jeg er ute og reiser!
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #116 Skrevet 18. oktober 2012 I så fall er kristne det au. Alle desse tre religionane er eigentleg veldig like. Monoteisme, frelse, misjonering, rettruande vs "resten", reglar for korleis ein skal leva livet for å kome til gud, førestilling om himmel/helvete. Og det er ikkje berre araberar som er muslimar (eller jødar). Jødedommen er ikke misjonerende... Jødene og muslimene ser ikke på kristne som monoteister heller, for den saks skyld. Anonym poster: 7fd97197533e7e52cc81f1b0d0ca9fdf
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2012 #117 Skrevet 18. oktober 2012 Kristne, jøder og muslimer har utgangspunkt i samme religion, ja. Forskjellen er bare at kristendommen har fulgt med i samfunnsutviklingen. Noe jøder og muslimer ikke har gjort på samme måte. jøder har jo fulgt med i samfunnsutviklingen da. Iallefall de som bor i usa. Temmelig moderne de fleste av de. Ja, det blir temmelig tåpelig å sette muslimer og jøder i samme bås når det gjelder utvikling. Hvis det er noen som har fulgt med i samfunnsutviklingen så er det jo jødene – de har generelt høy utdanning, Israel har masse høyteknologi, irrigasjonsteknologi osv. Det er et lite mindretall av jøder som lever veldig konservativt og strengt, de fleste er kombinerer tro og livet i 2012 uten problemer. Og jødisk kultur har alltid lagt veldig stor vekt på læring, på en helt annen måte en islam. Dessverre er det mange islamske ledere, både statsoverhoder og religiøse ledere, som faktisk foretrekker at folk ikke er utdannete, for da er de lettere å få med på forskjellige ting, enten det er protester mot vesten eller andre ting. Trist. Anonym poster: 82130155635b36e359a51da920945d8a 2
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2012 #118 Skrevet 18. oktober 2012 Er ikke dette rasistisk så vet ikke jeg! Tror du som mange andre burde slå opp hva rasisme faktisk er...
Becka Skrevet 19. oktober 2012 #119 Skrevet 19. oktober 2012 Selvsagt, den er jeg enig i. Men jeg følger de som ikke omhandler gud fordi de er en ren selvfølge for meg, en kulturarv:Du skal ikke ha andre guder enn meg.Du skal ikke misbruke Guds navn.Du skal holde hviledagen hellig.Du skal hedre din far og din mor.Du skal ikke slå i hjel.Du skal ikke bryte ekteskapet.Du skal ikke stjele.Du skal ikke tale usant om din neste.Du skal ikke begjære din nestes eiendom.Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste Dette er altså de jeg følger, fordi de er en del av min kulturarv. På samme måte som en muslim følger en del fra sin kultur. Derfor vil ikke jeg ha en muslimsk mann. Ok ok, kall det hva du vil. Men syntes det er trist at du er så smalsynt. At folk er det! Jeg er FOR miksa kulturer. At vi kan lære litt av hverandre, respektere det, og jeg skal derfor respektere at du ikke kan date en muslimsk mann, men jeg klarer ikke respektere folk som snakker på en måte som virker nedlatende om andre kulturer. ( i ditt tilfelle, muslimer )
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2012 #120 Skrevet 19. oktober 2012 Slutmålet: ett globalt shariastyre Det radikala islamistiska partiet Hizb ut-Tahrir samlade i går tusen anhängare på ett möte i Köpenhamn. Målet: att skapa ett muslimskt kalifat styrt enligt sharialagar. Nu har organisationen också etablerat sig i Sverige. I en talarstol i Bella Center står en shejk med grått skägg, vit sjal och guldkantad mantel. Inför entusiastiska åhörare predikar han sin vision: en global islamisk revolution. – Kalifatet kommer att uppstå i Syrien. Därifrån ska vi sprida en radikal förändring i hela världen! ”Allahu akbar!” skanderar publiken så att det dånar i salen. ”Gud är stor!” – Det är ”haram” att erkänna något annat styre än islam, ropar shejk Isam Umayrah som har kommit ända från Jerusalem. ”Allahu akbar!” svarar publiken. ... Hizb ut-Tahrir säger sig vara emot våld. Men partiets förre talesman i Skandinavien Fadi Abdulatif dömdes till fängelse två gånger. Först för att ha spritt antisemitiska flygblad som uppmanade till mord på judar: ”Döda dem var ni än träffar på dem!” Därefter för olaga hot mot dåvarande statsministern Anders Fogh Rasmussen. I Tyskland och i en rad muslimska länder är Hizb ut-Tahrir förbjudet, eftersom partiet anses samhällsomstörtande. ... Ismail Wadah håller ett brandtal för ”radikal förändring” och manar alla muslimer till resning. – Ni är slavar! Ni är ingenting! ropar han till publiken. ... Är inte det att verka för segregation? – Vi anser att lagar bara kan stiftas av Skaparen. Vi säger nej till val och lagar för att vi är emot det sekulära systemet. Vilket är ert mål? – Att skapa en islamisk modell för alla muslimer. Vi döljer inte våra avsikter. Vi tror islam är det bästa alternativet till kapitalismen. Kapitalismen har visat vig vara en katastrof. Se så mycket korruption det skapat! – Men vi vill inte sprida islam med svärdet. Vi stödjer inte våld. Däremot är vi övertygade om att när vi presenterar islam för människor så kommer de att vilja leva under ett islamiskt system. Så långsiktigt vill du att även Sverige och Danmark blir en del av kalifatet? – Exakt. Sharialagar innebär i vissa länder att man hugger händer av tjuvar och stenar folk som varit otrogna. Är det den typen av lagar som ni vill införa? – Vi förespråkar ett system som står i harmoni med muslimers värderingar. Vi har inte samma värderingar som ni i väst. I Egypten anser åttio procent av befolkningen att det är rätt att hugga händer av tjuvar. Västvärlden ska inte diktera vilka regler muslimer ska ha. Hur ska kalifatet hantera homosexualitet? – I den muslimska världen är det kriminellt. Enligt islam ska det stoppas med dödsstraff. kilde: http://www.sydsvensk...lt-shariastyre/ Nå håper jeg ikke noen forveksler ekstremister med muslimer. Men selv blant de mest fredeligste og mest fromme finnes det altså ekstremister. Anonym poster: 1838eead4f30d237f7bd05bb1d630aa8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå