Gå til innhold

Islam og muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

De bordet ikke Estelle som pirater men som kystvaktskip som opprettholdt en lovlig blokade. Nordmennene brøt blokaden, følgelig ble de arrestert, at de er stortingspolitikere viser bare det norske folks dårlige dømmekraft.

Blokade? Hvorfor det? Fordi at hamas vant det demokratiske valget på gaza i 2006, - og la meg gjette, - dersom fatah hadde vunnet valget i 2006, - ja da ville det ikke vært noen blokade fra israel, - har jeg rett?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blokade? Hvorfor det? Fordi at hamas vant det demokratiske valget på gaza i 2006, - og la meg gjette, - dersom fatah hadde vunnet valget i 2006, - ja da ville det ikke vært noen blokade fra israel, - har jeg rett?

Faktum er at det er en lovlig blokade, du kan selvfølgelig være uenig i om det burde være det. Men det er det.

Å da fremstille kystvakten som pirater fordi de ikke deler ditt syn på Israel blir noe uærlig.

Skrevet

Faktum er at det er en lovlig blokade, du kan selvfølgelig være uenig i om det burde være det. Men det er det.

Å da fremstille kystvakten som pirater fordi de ikke deler ditt syn på Israel blir noe uærlig.

jeg spør deg, dersom fatah hadde vunnet valget i 2006, hadde det vært en blokade da?

En pirat er en som kidnapper en person i internasjonal farvann.

Skrevet

Hvem eller hva er det som definerer om en blokade er lovlig eller ikke?

Skrevet

Det får vi jo aldri vite, så hvorfor stille det spm? Pt sitter Hamas i ledelse, de har en agenda om å utslette staten Israel, og deres tilknytning til Iran, som deler denne overbevisningen, er velkjent. Mer enn grunn god nok for en blokade. Vi ville gjort det samme.

Skrevet

Ja, oppmerksomhet i media er sikkert en ting.

Men hvor mange ekstremt lettvinte millioner tror du ikke diverse advokater tjener på å ha såkalte asylsøkere bare gående i rettssystemet sånn 10 - 20 års tid?

Sikkert en hel del, det tviler jeg ikke på.

muslimer skulle vart borte på den jord

Nei, folk som deg hadde det vært bedre å bli kvitt, du.

Skrevet

Det får vi jo aldri vite, så hvorfor stille det spm? Pt sitter Hamas i ledelse, de har en agenda om å utslette staten Israel, og deres tilknytning til Iran, som deler denne overbevisningen, er velkjent. Mer enn grunn god nok for en blokade. Vi ville gjort det samme.

Hvis ikke israelske politikere hadde som agenda å overta de palestinske områdene gjennom denne slags tåkelegging og salamitaktikk kunne det kanskje vært mulig å være enig med deg. Siden vi i motsetning til store deler av den israelske befolkningen ikke er religiøse ekstremister ville vi neppe gjort det samme.

Anonym poster: 205644e37c6311501825f24b086af482

Skrevet

Mann42, blokaden kom etter valget 2006, det er et bevis for at staten israel forakter innbyggerne i gaza og taler med to tunger. Israel lovte gaza en rettferdig demokratisk valg.

Fordi hamas vant valget stengte israel gaza inne på med en blokade og samtidig stengte de fire porter inn til basa inkludert egypt-overgangen.

En kollektiv avstraffelse av demokratiske mennesker.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, spørsmål om moderering taes på PM eller Ris og Ros

Sophie-Ann, mod

Gjest BettyBoop
Skrevet

Noreg vil framleis vera Noreg sjølv om alle snakkar arabisk. Ikkje at det er sannsynleg at det nokon gong vil skje.

Det vil det ikke. Iokke om etniske nordmenn hadde blitt pålagt å lære arabisk for å få seg jobb. Det er jo selvsagt at det skal være omvendt. HALLO

Skrevet

Det vil det ikke. Iokke om etniske nordmenn hadde blitt pålagt å lære arabisk for å få seg jobb. Det er jo selvsagt at det skal være omvendt. HALLO

Den setninga der må du skrive om igjen for at eg skal skjøne kva du meiner, trur eg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Den setninga der må du skrive om igjen for at eg skal skjøne kva du meiner, trur eg.

Ok.

Jeg skrev at dersom arabisk blir så vanlig språk at etniske nordmenn lir pålagt å lære seg arabisk for å kunne få jobb I SITT EGET HJEMLAND, så er ikke norge slik norge skal være. Det er faktisk viktig i et land å holde på det språket og den kulturen som er her. Det kan ikke bli sånn at norsk språk og kultur skal forsvinne til fordel for innvandrerne. Da blir det som at de tar over vårt land. Ikke at jeg sier det kommer til å skje. men jeg blir provosert over de som syns det er helt ok og tenker at det ikke er noe big deal om flertallet i norge hadde snakket arabisk.

Skrevet

Ok.

Jeg skrev at dersom arabisk blir så vanlig språk at etniske nordmenn lir pålagt å lære seg arabisk for å kunne få jobb I SITT EGET HJEMLAND, så er ikke norge slik norge skal være. Det er faktisk viktig i et land å holde på det språket og den kulturen som er her. Det kan ikke bli sånn at norsk språk og kultur skal forsvinne til fordel for innvandrerne. Da blir det som at de tar over vårt land. Ikke at jeg sier det kommer til å skje. men jeg blir provosert over de som syns det er helt ok og tenker at det ikke er noe big deal om flertallet i norge hadde snakket arabisk.

Eg har aldri skrevi noko om kva eg synest om det, viss det skulle skje, eg skreiv berre at eg trur det er vanvittig usannsynleg. Men at folkegrupper har vorte minioritetar/undertrykte i eiget land, er jo historia full av dømer på. Det mest kjende er kanskje dei innfødte amerikanarane.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Eg har aldri skrevi noko om kva eg synest om det, viss det skulle skje, eg skreiv berre at eg trur det er vanvittig usannsynleg. Men at folkegrupper har vorte minioritetar/undertrykte i eiget land, er jo historia full av dømer på. Det mest kjende er kanskje dei innfødte amerikanarane.

jamen det kan vi jo ikke la skje med oss.
Skrevet

Hvem eller hva er det som definerer om en blokade er lovlig eller ikke?

I dette tilfellet folkeretten, FN .

Skrevet

jeg spør deg, dersom fatah hadde vunnet valget i 2006, hadde det vært en blokade da?

En pirat er en som kidnapper en person i internasjonal farvann.

Jeg vet ikke hvorfor du vil ha svar av meg på det. Kanskje det ikke hadde vært blokade, dersom fatah ikke hadde på programmet å utslette Israel. Eller kanskje hadde det utviklet seg til deg uansett.

Ja, Gaza hadde valg, og de valgte Hamas. Israels reaksjon på det var å beskytte seg enda mer.

Det betyr ikke at de nektet Gaza fritt valg, men at de tok valget til etterretning selv.

Jeg vet ikke om du oppfatter meg som en voldsom Israel beskytter? Jeg er ikke det. Jeg synes det gjøres mye rart i området fra både Israel, USA og de arabiske land.

Det finnes og fanatikere på begge sider, folk som ikke kan diskutere dette området overhode. De har allerede et standpunkt, og det er enten elsk eller hat Israel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...