Gå til innhold

Islam og muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Norske myndigheter gjør rett og slett ikke jobben sin når det gjelder integrering.

Og samme problem finner man over hele Europa.

Ulempen med demokrati. Ingen trenger å gjøre noe som helst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er et koministland :grine: vi kan ikke si eller gjøre noe i norge

Skrevet

vi er et koministland :grine: vi kan ikke si eller gjøre noe i norge

Du trenger åpenbart å begynne å bruke de 3 hjernecellene dine.

De er ikke til pynt, skjønner du :smoke:

• Liker 2
Skrevet

Kjære vene..istedetfor å stenge grensene, bør kulturlæring og språklæring bli enda viktigere i integreringa.

Få raskere avgjørelser i asyl-saker ( folk sitter på asyl-mottak i opptil 12 ÅR, jeg hadde faen meg blitt tullete jeg også, og garantert gjort kriminelle ting for å tjene penger. ) , gjør det lettere å få arbeidspapirer når de først er her.

Alle slike ting ville faktisk gjort det hele lettere.

At folk snakker sitt eget språk med hverandre har jeg ingen problem med, men jeg reagerer også på folk som har bodd i Norge i mange år, gådd på norsk-kurs og er i jobb, som ikke snakker mye norsk ( med mindre de er engelske.. ). Det sier seg selv.

At innvandrere grupperer seg har jeg også forståelse for, etter å ha bodd en kort periode i utlandet. Jeg ble overlykkelig da jeg så en bar med norsk flagg, og fant afrikanere som hadde flyttet hjem, men som snakket NORSK. Det å snakke sitt morsmål jevnlig, og omgås mennesker som kjenner din kultur er deilig når man bor i et annet land. Hadde de solgt brunost hadde jeg vært i himmelen.

Jihad er forøvrig en betegnelse som blir misbrukt. Google it. Det handler om en INDRE krig, ikke å drepe og plyndre for å spre religionen din.

Jeg kjenner både gode og slemme muslimer, slik jeg kjenner gode og slemme norske, svenske, engelske, irske, amerikanere, nigerianere ( kristne ), arabere, pakistanere, dansker osv, osv.

Det å være slem eller å misbruke religionens navn er ikke noe som er forbehold muslimer.

Jeg har da heller ikke noe i mot at folk snakker sitt eget språk! At man tiltrekkes sine egne grupper er heller ikke uvanlig. Men når store grupper innvandrere blir dårlig integrert, og man ser negative konsekvenser i et ellers godt samfunn, da må noe gjøres.

Jeg bryr meg forsåvidt lite om hvorvidt Islam betyr fred, eller definisjonen på Jihad. Jeg har de erfaringene jeg har. Hadde min erfaring fra den svenske byen vært en uheldig tilfeldighet, så ville ting stilt seg veldig annerledes for meg. Men dette er noe som kan gjenkjennes i hele Europa.

Nå bor jeg i en innvandrertett by igjen, Drammen, og jeg ser den samme tendensen her som jeg så i Sverige for 20 år siden, selv om det enda ikke er den samme tilstanden her. Så jeg regner med at vi har litt tid på oss til å gjøre noe.

Jeg ber deg likevel å ta en titt på denne artikkelen, og spør deg selv: er det tilfeldig at det er muslimer/enkelte innvandrergrupper som står bak slik adferd?

http://www.nrk.no/ny...kerud/1.8330742

Anonym poster: 1e25f622a2b46ef241f24da548a3b313

• Liker 1
Skrevet

gjør vi ikke noe nå er det forsendt om 40år,det var jo en som sa det,-)mye av det han sa er mening i....jeg sier ikke navn.Fordi da blir jeg stempla

Skrevet

Noreg vil framleis vera Noreg sjølv om alle snakkar arabisk. Ikkje at det er sannsynleg at det nokon gong vil skje.

• Liker 1
Skrevet

Noreg vil framleis vera Noreg sjølv om alle snakkar arabisk. Ikkje at det er sannsynleg at det nokon gong vil skje.

Ja, vi vil nok snakke kinesisk før vi snakker arabisk!

Skrevet

Jeg har da heller ikke noe i mot at folk snakker sitt eget språk! At man tiltrekkes sine egne grupper er heller ikke uvanlig. Men når store grupper innvandrere blir dårlig integrert, og man ser negative konsekvenser i et ellers godt samfunn, da må noe gjøres.

Jeg bryr meg forsåvidt lite om hvorvidt Islam betyr fred, eller definisjonen på Jihad. Jeg har de erfaringene jeg har. Hadde min erfaring fra den svenske byen vært en uheldig tilfeldighet, så ville ting stilt seg veldig annerledes for meg. Men dette er noe som kan gjenkjennes i hele Europa.

Nå bor jeg i en innvandrertett by igjen, Drammen, og jeg ser den samme tendensen her som jeg så i Sverige for 20 år siden, selv om det enda ikke er den samme tilstanden her. Så jeg regner med at vi har litt tid på oss til å gjøre noe.

Jeg ber deg likevel å ta en titt på denne artikkelen, og spør deg selv: er det tilfeldig at det er muslimer/enkelte innvandrergrupper som står bak slik adferd?

http://www.nrk.no/ny...kerud/1.8330742

Tilfeldig?

Jeg kan love deg èn ting; det har INGENTING å gjøre med at de er muslimer, det er KULTUREN.

Igjen; bedre integrering, raskere avgjørelser.

Skrevet

Tilfeldig?

Jeg kan love deg èn ting; det har INGENTING å gjøre med at de er muslimer, det er KULTUREN.

Hva skal alle advokatene tjene penger på da?

Skrevet

Tilfeldig?

Binta Ba, det er ingen her som forstår at det er fattigdom som er årsak til uvitenhet og ikke islam i seg selv. Etter hvert som folk blir mer opplyste blir dem også mer sekulære og tror mer på naturvitenskap, pengejag, materialisme og ikke så mye på overtro som islam. Menmen jeg kan ta feil. Bare se på israel og jødene, desto rikere og smartere de blir dess ivrigere blir de i menneskejakten sin. Hvorfor er det ingen norske politikere som gir en skarp advarsel til israel for å ha bordet Estelle som noen pirater på åpen farvann, kidnappet og fengslet to nordmenn som attpåtill er stortingspolitikere? Dette her er jo en krigserklæring fra jødene i israel, men på grunn av jødenes overlegenhet når det gjelder miletære tør vi ikke gjøre noe. Å være banditt er ikke ensbetydende med å ha religiøs motivasjon.

Skrevet

Hva skal alle advokatene tjene penger på da?

De norske som raner, voldtar og selger dop, men ikke får like mye oppmerksomhet i media..?;)

• Liker 1
Skrevet

Binta Ba, det er ingen her som forstår at det er fattigdom som er årsak til uvitenhet og ikke islam i seg selv. Etter hvert som folk blir mer opplyste blir dem også mer sekulære og tror mer på naturvitenskap, pengejag, materialisme og ikke så mye på overtro som islam. Menmen jeg kan ta feil. Bare se på israel og jødene, desto rikere og smartere de blir dess ivrigere blir de i menneskejakten sin. Hvorfor er det ingen norske politikere som gir en skarp advarsel til israel for å ha bordet Estelle som noen pirater på åpen farvann, kidnappet og fengslet to nordmenn som attpåtill er stortingspolitikere? Dette her er jo en krigserklæring fra jødene i israel, men på grunn av jødenes overlegenhet når det gjelder miletære tør vi ikke gjøre noe. Å være banditt er ikke ensbetydende med å ha religiøs motivasjon.

Joda, folk forstår nemllig ikke det.

Slik som NDL-karen her. Han skriver innlegg opp og ned om hvor forferdelig ISLAM er, om JIHAD som han ikke engang aner hva er, og hvor mye dritt muslimer gjør her i verden.

Og han er langt fra den eneste.

Skrevet

De bordet ikke Estelle som pirater men som kystvaktskip som opprettholdt en lovlig blokade. Nordmennene brøt blokaden, følgelig ble de arrestert, at de er stortingspolitikere viser bare det norske folks dårlige dømmekraft.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det på tide at samtlige her på KG får lære seg betydningen av rasist! Er det virkelig mulig??

Anonym poster: c7202b57dc34146b1af486cd3e7ddb52

ok. diskriminerende drittsekk mot folk som er annerledes, spesielt pga etnisitet. var det en bedre betegnelse?

Anonym poster: 3e6fb56501b0d3ad1080433a0895c3c1

Skrevet

De norske som raner, voldtar og selger dop, men ikke får like mye oppmerksomhet i media..? ;)

Ja, oppmerksomhet i media er sikkert en ting.

Men hvor mange ekstremt lettvinte millioner tror du ikke diverse advokater tjener på å ha såkalte asylsøkere bare gående i rettssystemet sånn 10 - 20 års tid?

Skrevet

Joda, folk forstår nemllig ikke det.

Slik som NDL-karen her. Han skriver innlegg opp og ned om hvor forferdelig ISLAM er, om JIHAD som han ikke engang aner hva er, og hvor mye dritt muslimer gjør her i verden.

Og han er langt fra den eneste.

muslimer skulle vart borte på den jord
Skrevet

De bordet ikke Estelle som pirater men som kystvaktskip som opprettholdt en lovlig blokade. Nordmennene brøt blokaden, følgelig ble de arrestert, at de er stortingspolitikere viser bare det norske folks dårlige dømmekraft.

Korrekt. Det er skremmende i seg selv at stortingspolitikere opptrer som skabbete hippier med palestinaskjerf om halsen.

Skrevet

Ikke helt presis situasjonsbeskrivelse det der, Waco (og Binta Ba). Fundamentalistiske tolkninger av islam er opplysningsfiendtlige, dvs. antagonistisk mot vitenskap, sekularisme, fremskritt. Og religiøs fundamentalisme er uforholdsmessig mer utbredt blant muslimer enn blant andre trossamfunn. Selvsagt er det både mulig og sannsynlig at slike tolkninger vinner gehør blant de fattigste og de mest uvitende, men det å være muslim er tydeligvis oppskriften på å forbli nettopp det: uvitende.

Skrevet

Uansett regjering kommer det nok ikke til å bli mindre innvandring til Norge. Det pågår, og har pågått en stille overenskomst mellom Høyre og høyresiden i Arbeiderpartiet om å slippe inn så mange innvandrere som mulig for å svekke nasjonalfølelsen og dermed "lure" oss inn i EU. Og hvordan stiller Fremskrittspartiet seg til EU, jo de sitter på gjerdet og venter hvilken vei vinden blåser.

Det som er et faktum i Fremskrittspartiet, er at det er skoleflinke, beinharde liberalister i toppen. Disse vil gjerne se Norge oversvømmes med billig arbeidskraft slik at både velferdsstaten og fagforeninger mister sin makt. Det er det teorien om så fritt marked som mulig som er målet.

Skrevet

De bordet ikke Estelle som pirater men som kystvaktskip som opprettholdt en lovlig blokade.

Det er vel ikke akkurat enighet om det. "A UN Fact Finding mission in September 2009 led by South African Judge Richard Goldstone (the Goldstone report) concluded that the blockade was possibly a crime against humanity, and recommended that the matter be referred to the International Criminal Court if the situation has not improved in six months."

Anonym poster: 205644e37c6311501825f24b086af482

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...