Gå til innhold

Islam og muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, den jeg har lest er Koranen sin oversatte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen for at mange ikke spiser svin er for at kroppen ikke er vandt til det fra hjemlandet og da kan de faktisk bli dårlige av det. Er bakterier i svin som hvis kroppen ikke er vandt til det så er det ikke så bra.

Men de andre der er jeg enige med:)

Etter å ha bodd med en muslim noen år, har det blitt lite svinekjøtt på meg.

Og hver eneste gang jeg spiser svin nå, rundt en gang i mnd, blir jeg oppblåst, får treg mage, og slapp i mange timer etter maten..

Javel, men jeg er sterkt imot å date muslimske menn. Det er under min verdighet fordi deres religion står for alt det jeg personlig hater. Jeg ønsker å kunne utdanne meg, kle meg i det jeg ønsker, likestilling i ett forhold, kunne snakke med andre menn, ikke trenge anstand. Dette er selvsagt ett lite utvalg. Anser ikke meg selv som haram noe mange muslimer da ville hevdet.

Har stort sett bare negative opplevelser med muslimske menn, så hvorfor skulle jeg trakte etter noe sånt? Dessuten så omhandler terminologien "rasisme" det at en tenker at en rase er bedre enn en annen. Dette har jeg aldri skrevet. Jeg har derimot skrevet at jeg ikke ønsker meg en muslim. Rasen deres har jeg ikke sagt noe om.

Jeg kan fint utdanne meg, kle meg i det jeg ønsker ( en hver gift kvinne vil nok uansett kle seg i det mannen synes er penest på henne, her i huset er det løse sommerkjoler.. ), kan gå ut uten anstand, kan snakke med andre menn, jeg kan gå på fylla alene om jeg føler det..

De tingene du drar opp her er gjerne kulturelt betinget, ikke pga Islam. "En kvinne skal dekke sin pryd". Det varierer fra kultur til kultur hva som er pryden, og det er faktisk ikke slik at alle muslimer er fra strenge land, kulturelt sett.

Skrevet

Jævlig bra eksempel! Forresten, har du hørt om Sura, vers 19 til 131?

Koranen har 114 suraer. Det kan være en fordel å nevne hvilken sura det er snakk om, ikke bare vers.

Anonym poster: 7bbcd01d54969ef53a5c47178a9b9894

Skrevet

Javel, men jeg er sterkt imot å date muslimske menn. Det er under min verdighet fordi deres religion står for alt det jeg personlig hater. Jeg ønsker å kunne utdanne meg, kle meg i det jeg ønsker, likestilling i ett forhold, kunne snakke med andre menn, ikke trenge anstand. Dette er selvsagt ett lite utvalg. Anser ikke meg selv som haram noe mange muslimer da ville hevdet.

Har stort sett bare negative opplevelser med muslimske menn, så hvorfor skulle jeg trakte etter noe sånt? Dessuten så omhandler terminologien "rasisme" det at en tenker at en rase er bedre enn en annen. Dette har jeg aldri skrevet. Jeg har derimot skrevet at jeg ikke ønsker meg en muslim. Rasen deres har jeg ikke sagt noe om.

Sånn føler jeg det for dere små-kristne også:)

Kunne aldri datet en som feks mener at det er synd å skilles,men voldtekt derimott er ikke nevnt. Eller å selge sin kone. Eller å slå sin kone. Alt dette er ok i følge moseloven, faktisk så har moses brukt de 4 første lovene for å si omtrent det samme,så hvis han ville fylle de med rettigheter og godheter,så var ikke dette en tanke.

Anonym poster: ec8cd3a99c93cf2fa57d622941402a83

• Liker 1
Skrevet

Sånn føler jeg det for dere små-kristne også :)

Kunne aldri datet en som feks mener at det er synd å skilles,men voldtekt derimott er ikke nevnt. Eller å selge sin kone. Eller å slå sin kone. Alt dette er ok i følge moseloven, faktisk så har moses brukt de 4 første lovene for å si omtrent det samme,så hvis han ville fylle de med rettigheter og godheter,så var ikke dette en tanke.

Jamen "de kristne følger ikke bibelen på samme måte, assa".

Folk glemmer at det er flust med kristne som faktisk GJØR det..

Skrevet

Sånn føler jeg det for dere små-kristne også :)

Jaja, men så er ikke jeg kristen heller da. :) Jeg følger deler av de 10 bud pga kulturarv, men tror ikke på noen gud, jesus ol.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Selvsagt, den er jeg enig i. Men jeg følger de som ikke omhandler gud fordi de er en ren selvfølge for meg, en kulturarv:

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.

2. Du skal ikke misbruke Guds navn.

3. Du skal holde hviledagen hellig.

4. Du skal hedre din far og din mor.

5. Du skal ikke slå i hjel.

6. Du skal ikke bryte ekteskapet.

7. Du skal ikke stjele.

8. Du skal ikke tale usant om din neste.

9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom.

10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste

Dette er altså de jeg følger, fordi de er en del av min kulturarv. På samme måte som en muslim følger en del fra sin kultur. Derfor vil ikke jeg ha en muslimsk mann.

så du har aldri vært sjalu på andres eiendom? Og hva er egentlig galt med å begjære andres ektefellers arbeidsfolk? Man er jo ikke gift med kollegene til ektefellen sin.

Skrevet

så du har aldri vært sjalu på andres eiendom? Og hva er egentlig galt med å begjære andres ektefellers arbeidsfolk? Man er jo ikke gift med kollegene til ektefellen sin.

Jeg er ikke misunnelig på andre nei, unner dem det de har oppnådd. Prøver i det minste å leve opp til de 7 budene der, men selvsagt, alle kan gjøre feil og.

Skrevet

I så fall er kristne det au. Alle desse tre religionane er eigentleg veldig like. Monoteisme, frelse, misjonering, rettruande vs "resten", reglar for korleis ein skal leva livet for å kome til gud, førestilling om himmel/helvete.

Og det er ikkje berre araberar som er muslimar (eller jødar).

Kristne, jøder og muslimer har utgangspunkt i samme religion, ja.

Forskjellen er bare at kristendommen har fulgt med i samfunnsutviklingen. Noe jøder og muslimer ikke har gjort på samme måte.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Forskjellen er bare at kristendommen har fulgt med i samfunnsutviklingen. Noe jøder og muslimer ikke har gjort på samme måte.

jøder har jo fulgt med i samfunnsutviklingen da. Iallefall de som bor i usa. Temmelig moderne de fleste av de.
Skrevet

Etter å ha bodd med en muslim noen år, har det blitt lite svinekjøtt på meg.

Og hver eneste gang jeg spiser svin nå, rundt en gang i mnd, blir jeg oppblåst, får treg mage, og slapp i mange timer etter maten..

Jeg er ikke akkurat muslim, og kan godt spise svinekjøtt; men inntrykket mitt er faktisk at det nærmest er industriavfall. Så jeg spiser bare mindre av det.

Skrevet

Samfunnsutviklingen har da vel mer med land å gjøre enn religion.

Skrevet

Samfunnsutviklingen har da vel mer med land å gjøre enn religion.

Problemet er at det dreier seg om statsreligioner. Og dermed hører samfunn og religion sterkt i sammen.

Når samfunnet fortsatt fungerer som for 2 tusen år siden, så gjør religionen det samme.

Skrevet (endret)

Problemet er at det dreier seg om statsreligioner. Og dermed hører samfunn og religion sterkt i sammen.

Når samfunnet fortsatt fungerer som for 2 tusen år siden, så gjør religionen det samme.

Det er da flere muslimske land der samfunnet funger på så og si samme måte som her i vesten. Stortsett er dette de rikere muslimske landene.

Der økonomien er dårligere, er selvsagt også utviklingen dårligere, både når det gjelder samfunn og teknologi.

Sammenligner jeg feks landet hvor min muslim er fra og Norge, så vil jeg faktisk påstå at samfunet der har kommet lenger enn hva vi har her i Norge (han er da altså fra et rikt land).

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Det er da flere muslimske land der samfunnet funger på så og si samme måte som her i vesten. Stortsett er dette de rikere muslimske landene.

Der økonomien er dårligere, er selvsagt også utviklingen dårligere, både når det gjelder samfunn og teknologi.

Sammenligner jeg feks landet hvor min muslim er fra og Norge, så vil jeg faktisk påstå at samfunet der har kommet lenger enn hva vi har her i Norge (han er da altså fra et rikt land).

Og i et slikt tilfelle vil han da også ha et forhold til sin religion som reflekterer det samfunnet han har vokst opp i. Noe som er helt naturlig, med andre ord.

Skrevet

Joda.. men å si at samfunnet fungerer som for 2000 år siden blir i mange tilfeller feil. Mange steder gjør det nok det, men langt i fra alle.

Skrevet

Joda.. men å si at samfunnet fungerer som for 2000 år siden blir i mange tilfeller feil. Mange steder gjør det nok det, men langt i fra alle.

Det er uansett viktig å forstå sammenhengen.

Skrevet

Det er uansett viktig å forstå sammenhengen.

Joda.. det er jeg helt enig i

Skrevet

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en muslim. Uansett om han var helnorsk, helsvart eller grønn. Det har heller ikke noe å gjøre med hva han spiser eller ikke spiser, kvinnesyn eller verdier. Han kunne vært den nye Moder Teresa, men jeg hadde ikke vært sammen med ham.

Så fort noen forteller meg at de på ramme alvor tror at det finnes en gud som følger med på oss og håper at vi oppfører oss ordentlig, da tar jeg bena fatt. Legger gjerne igjen telefonnr. til nærmeste psyk. også.

Skrevet

Så fort noen forteller meg at de på ramme alvor tror at det finnes en gud som følger med på oss og håper at vi oppfører oss ordentlig, da tar jeg bena fatt. Legger gjerne igjen telefonnr. til nærmeste psyk. også.

Er det ikke du som er en fan av han derre frimureren som skulle redde oss alle fra den muslimske fortapelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...