Gå til innhold

Islam og muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da får du finne deg en muslim da, men for egen del er det under min verdighet å finne meg noe sånt. Bare fordi de er 2,3,4-genrasjons gjør det ingen forskjell for meg. Skal ha en norsk mann jeg med norske røtter litt lengre tilbake for å si det sånn. Og det har jeg da også funnet meg.

Ja, jeg leser så.. "noe sånt". " under min verdighet"... Skal ikke påstå du er rasistisk jeg, men det er ikke veldig pent å se ned på andre mennesker heller, om det så er rase, religion, arbeid eller hva pokker. Måten du skriver på er utrolig nedlatende og ekkel.

HELT ok at man har smak som er forskjellig. Men du trår lengre enn som så med dine uttalelser. Æsj.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvordan noen muslimske menn oppfatter kvinner? Som annenrangs borgere og som mindreverdige i forhold til mannen.

Men alle er jo ikke sånn..
Skrevet

Ja, jeg leser så.. "noe sånt". " under min verdighet"... Skal ikke påstå du er rasistisk jeg, men det er ikke veldig pent å se ned på andre mennesker heller, om det så er rase, religion, arbeid eller hva pokker. Måten du skriver på er utrolig nedlatende og ekkel.

HELT ok at man har smak som er forskjellig. Men du trår lengre enn som så med dine uttalelser. Æsj.

Helt enig.. synst det er mer på nivå med 4åringen min som går rundt å sier han hater Eline fordi hun er jente og han liker ikke jenter.

• Liker 1
Gjest Dream89
Skrevet

ja, men bare om han driter i tåpelige regler som at man ikke kan spise svin, ikke kan drikke. Og han må ikke være for hijabbruk

Grunnen for at mange ikke spiser svin er for at kroppen ikke er vandt til det fra hjemlandet og da kan de faktisk bli dårlige av det. Er bakterier i svin som hvis kroppen ikke er vandt til det så er det ikke så bra.

Men de andre der er jeg enige med:)

Gjest Dream89
Skrevet

Noen eier bare ikke respekt for andre menesker og dems tro og levemåte.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Grunnen for at mange ikke spiser svin er for at kroppen ikke er vandt til det fra hjemlandet og da kan de faktisk bli dårlige av det. Er bakterier i svin som hvis kroppen ikke er vandt til det så er det ikke så bra.

Men de andre der er jeg enige med:)

ehh er jo ikke derfor de i utg punktet ikke spiser det. De spiser det ikke fordi de mener det er et urent dyr. Det er nå det argumentet de bruker. greit nok at de blir dårlige av det og ikke kan spise det av den grunn, men da får de heller si at det er det som er grunnen da... Dessuten mange på min alder er født i norge, og de kan godt ha fått i seg svinekjøtt på et vis.

Gjest Dream89
Skrevet

ehh er jo ikke derfor de i utg punktet ikke spiser det. De spiser det ikke fordi de mener det er et urent dyr. Det er nå det argumentet de bruker. greit nok at de blir dårlige av det og ikke kan spise det av den grunn, men da får de heller si at det er det som er grunnen da... Dessuten mange på min alder er født i norge, og de kan godt ha fått i seg svinekjøtt på et vis.

Kommer jo helt ann på hvordan de er oppdratt:) Kjenner muslimer som spiser svin og de som ikke spiser de. De som er oppvokst her har som regel spist det. ikke alltid i hjemmet me de har snikt seg til det:P Og det er de som spiser det de vil:) Men noen er oppvokst i hjemlandet og da er de ikke vandt til det:) en jeg kjenner prøvde og spøy som er gris(haha) i 2 dager og han hadde magekramper. Men er opp til hver enkelt.

Skrevet

Nå må en jo ikke blande det å være araber og det å være muslim. Min datter går til konfirmasjonsudervisning, i kirken her har vi en ungdomsleder som er fra Egypt. Han ser ut som en araber og har et typisk "muslimsk" navn.

Søstra mi er i et forhold med en muslimsk mann, dog ikke fra midtøsten. Det eneste som skiller han fra oss til daglig er at han ikke spiser svin. Han elsker julen i Norge og pinnekjøtt. Han er med på alle familiebegivenheter som bryllup og konfirmasjoner, og har ingen problemer med å være med i kirken. er på alle måter en meget hyggelig mann. har forresten selv datet muslimske menn i ungdommen. I grunnen et under at jeg tilslutt havnet med en helnorsk mann...

• Liker 2
Skrevet

Dette med svin tror jeg for mange handler om at de rett og slett ikke er vant til at svin = mat, på samme måte som jeg nekter å spise froskelår, snegler og andre "delikatesser".

• Liker 1
Skrevet

Noen eier bare ikke respekt for andre menesker og dems tro og levemåte.

Presis.

Ofte bunner dette i uvitenhet. Og spesielt når det kommer til muslimer. Jeg har heldigvis aldri vært forhåndsdømmende som person. Men når det kom til min oppfatning av muslimer, så visste jeg bare det jeg hadde "hørt" stort sett gjennom media. Tenkte aldri så mye over det annet enn at jeg selv ikke trodde jeg kunne vært sammen med.

Men jeg ble sammen med med en. Og det å vært sammen med ham, har virkelig lært meg mye om andre kulturer og det å respektere andre kulturer, og godta at ting er annerledes. Det er ok å ikke forstå, men hvorfor skal vi rakke ned? Hvorfor er vi så mye bedre?

Skrevet

Nå må en jo ikke blande det å være araber og det å være muslim. Min datter går til konfirmasjonsudervisning, i kirken her har vi en ungdomsleder som er fra Egypt. Han ser ut som en araber og har et typisk "muslimsk" navn.

Søstra mi er i et forhold med en muslimsk mann, dog ikke fra midtøsten. Det eneste som skiller han fra oss til daglig er at han ikke spiser svin. Han elsker julen i Norge og pinnekjøtt. Han er med på alle familiebegivenheter som bryllup og konfirmasjoner, og har ingen problemer med å være med i kirken. er på alle måter en meget hyggelig mann. har forresten selv datet muslimske menn i ungdommen. I grunnen et under at jeg tilslutt havnet med en helnorsk mann...

Nå er jo Egypt et land hvor flertallet er muslimer, men det er også en god andel kristne. Så det er helt korrekt.

Ikke alle arabere er automatisk muslimer. :)

Gjest Dream89
Skrevet

Presis.

Ofte bunner dette i uvitenhet. Og spesielt når det kommer til muslimer. Jeg har heldigvis aldri vært forhåndsdømmende som person. Men når det kom til min oppfatning av muslimer, så visste jeg bare det jeg hadde "hørt" stort sett gjennom media. Tenkte aldri så mye over det annet enn at jeg selv ikke trodde jeg kunne vært sammen med.

Men jeg ble sammen med med en. Og det å vært sammen med ham, har virkelig lært meg mye om andre kulturer og det å respektere andre kulturer, og godta at ting er annerledes. Det er ok å ikke forstå, men hvorfor skal vi rakke ned? Hvorfor er vi så mye bedre?

Helt enig. Jeg bodde med en familie med muslimer og var en godopplevelse. De er så sammenknytta og DEN maten! er ikke sikker alle muslimer lager så god mat men de fra midtøsten kan det:P hahaha Normenn flytter til syden og slikt og forventer og bli respektert, intigrerte og godtatt. Hvorfor skal ikke vi også gjøre det for andre?

Skrevet

Javel, men jeg er sterkt imot å date muslimske menn. Det er under min verdighet fordi deres religion står for alt det jeg personlig hater. Jeg ønsker å kunne utdanne meg, kle meg i det jeg ønsker, likestilling i ett forhold, kunne snakke med andre menn, ikke trenge anstand. Dette er selvsagt ett lite utvalg. Anser ikke meg selv som haram noe mange muslimer da ville hevdet.

Har stort sett bare negative opplevelser med muslimske menn, så hvorfor skulle jeg trakte etter noe sånt? Dessuten så omhandler terminologien "rasisme" det at en tenker at en rase er bedre enn en annen. Dette har jeg aldri skrevet. Jeg har derimot skrevet at jeg ikke ønsker meg en muslim. Rasen deres har jeg ikke sagt noe om.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kommer jo helt ann på hvordan de er oppdratt:) Kjenner muslimer som spiser svin og de som ikke spiser de. De som er oppvokst her har som regel spist det. ikke alltid i hjemmet me de har snikt seg til det:P Og det er de som spiser det de vil:) Men noen er oppvokst i hjemlandet og da er de ikke vandt til det:) en jeg kjenner prøvde og spøy som er gris(haha) i 2 dager og han hadde magekramper. Men er opp til hver enkelt.

jojo men likevel. si at du ikke kan spise det fordi du blir dårlig, ikke finn på religiøse tullegrunner
Gjest Dream89
Skrevet

jojo men likevel. si at du ikke kan spise det fordi du blir dårlig, ikke finn på religiøse tullegrunner

Jaja det er jo opp til hver enkelt person:) Ellers kan de si de ikke liker det. Samme som mange av oss ikke liker forskjellige matretter:)

Skrevet

Å ikke spise gris fordi man er muslim betyr det at muslimer mener at det er en stor synd å spise gris. Hvorfor driver da muslimer og selger pølser, grandiosa pizzaer og koteletter når de selv mener at man kommer til helvete? Enten må muslimer være dårlige mennesker, eller så latterliggjør muslimer kristne.

La meg gi dere et eksempel, la oss si at jeg har en overtro at man ikke skal gå under en stige fordi det fører til ulykker, - ja da kan ikke jeg anbefale andre folk å gå under en stige, selv om det er overtro, - man ønsker vel ikke andre vondt!?

Når en muslim ser en kristen spise pølser, smiler muslimen når han tenker på hvilken helvete vi kommer til.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Å ikke spise gris fordi man er muslim betyr det at muslimer mener at det er en stor synd å spise gris. Hvorfor driver da muslimer og selger pølser, grandiosa pizzaer og koteletter når de selv mener at man kommer til helvete? Enten må muslimer være dårlige mennesker, eller så latterliggjør muslimer kristne.

La meg gi dere et eksempel, la oss si at jeg har en overtro at man ikke skal gå under en stige fordi det fører til ulykker, - ja da kan ikke jeg anbefale andre folk å gå under en stige, selv om det er overtro, - man ønsker vel ikke andre vondt!?

Når en muslim ser en kristen spise pølser, smiler muslimen når han tenker på hvilken helvete vi kommer til.

de vil at vi andre vantro skal komme til helvete. derfor selger de alt som sender oss dit?
Gjest Dream89
Skrevet

De mener svin er skittene dyr. derfor spiser de det ikke.

Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=693731 I følge denne tråden er det mye mer enn gris vi ikke spiser her i landet!!Synes det blir for dumt å legge seg borti hva folk spiser og ikke spiser.Og muslimer spiser gris pga troen de har,og ikke pga en eller annen barnslig unnskylding om at det ikke smaker godt eller virker ekkelt.

Anonym poster: ddf900a0d26df4381571fa8dc52fb8a1

Skrevet

http://forum.kvinneg...howtopic=693731 I følge denne tråden er det mye mer enn gris vi ikke spiser her i landet!!Synes det blir for dumt å legge seg borti hva folk spiser og ikke spiser.Og muslimer spiser gris pga troen de har,og ikke pga en eller annen barnslig unnskylding om at det ikke smaker godt eller virker ekkelt.

Anonym poster: ddf900a0d26df4381571fa8dc52fb8a1

Min muslim (om jeg i det hele tatt kan kalle han muslim da) spiser ikke gris fordi han ikke er vant til at gris er mat, og ikke pga tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...