Binta Ba Skrevet 17. oktober 2012 #21 Skrevet 17. oktober 2012 Når en selv kommer fra en heilnorsk familie vil det i hvertfall for min del være naturlig å finne meg en som gjør det samme. Samme verdier, holdninger, skjønner mitt lands historie, kultur, språk. Dessuten gjør alle som tilber Allah og Islam meg fysisk uvell. Hvorfor det?
Jolene Skrevet 17. oktober 2012 #22 Skrevet 17. oktober 2012 Hvorfor det? Fordi Koranen er ikke noe jeg på noen måte støtter, derfor heller ikke dens tilhengere. (Ja, jeg har lest Koranen) Haha Det finnes mange som er oppvokst i norge også da. Og er ikke alle som ber. Er ikke alle kristene som er praktiserende heller. Da får du finne deg en muslim da, men for egen del er det under min verdighet å finne meg noe sånt. Bare fordi de er 2,3,4-genrasjons gjør det ingen forskjell for meg. Skal ha en norsk mann jeg med norske røtter litt lengre tilbake for å si det sånn. Og det har jeg da også funnet meg. 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #23 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Fordi Koranen er ikke noe jeg på noen måte støtter, derfor heller ikke dens tilhengere. (Ja, jeg har lest Koranen) Da får du finne deg en muslim da, men for egen del er det under min verdighet å finne meg noe sånt. Bare fordi de er 2,3,4-genrasjons gjør det ingen forskjell for meg. Skal ha en norsk mann jeg med norske røtter litt lengre tilbake for å si det sånn. Og det har jeg da også funnet meg. Huff er ikke rart det er så mye rasisme i verden.. Jeg er forlovet med en norsk en men kjenner mange muslimer. Lykke til med og finne en HELT norsk mann da. Er jo så mange INNVANDRERE fra danmark og svergie osv:P Huff altså! Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 2
Jolene Skrevet 17. oktober 2012 #24 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Huff er ikke rart det er så mye rasisme i verden.. Jeg er forlovet med en norsk en men kjenner mange muslimer. Lykke til med og finne en HELT norsk mann da. Er jo så mange INNVANDRERE fra danmark og svergie osv:P Huff altså! Har da også sagt at det går bra med skandinaviere litt lenger opp. Nei jeg er ikke rasistisk (alltid skal noen dra det kortet når de ikke har bedre argumenter), men jeg vet hva jeg ser etter hos en mann. Jeg vil kunne lure på den dagen jeg evt vil ha unger om han/hun får blå eller grønne øyne, blir vedkommende like hvit som meg (jeg blir ALDRI brun uansett om jeg prøver eller ikke, nei, det er ikke rasistisk) etc. Kjenner mange muslimer jeg også, tro det eller ei! Men jeg vil fortsatt være sammen med en norsk mann. Hvorfor skal det være så vanskelig å forstå? Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #25 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Når en selv kommer fra en heilnorsk familie vil det i hvertfall for min del være naturlig å finne meg en som gjør det samme. Samme verdier, holdninger, skjønner mitt lands historie, kultur, språk. Dessuten gjør alle som tilber Allah og Islam meg fysisk uvell. Er ikke dette rasistisk så vet ikke jeg! Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 1
Jolene Skrevet 17. oktober 2012 #26 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Er ikke dette rasistisk så vet ikke jeg! Har du noen gang lest i koranen eller snakker du uten å vite hva du snakker om? Og nei, det er ikke rasistisk, her er definisjonen på rasisme: http://snl.no/rasisme Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #27 Skrevet 17. oktober 2012 Har du noen gang lest i koranen eller snakker du uten å vite hva du snakker om? Har lest deler ja. Men har ikke lest bibelen ei gang så haha Alle religioner har de samme hoved pungtene. Eneste Religionen som jeg føler ikke er bassert på hverandre er budismen.
Jolene Skrevet 17. oktober 2012 #28 Skrevet 17. oktober 2012 Har lest deler ja. Men har ikke lest bibelen ei gang så haha Alle religioner har de samme hoved pungtene. Eneste Religionen som jeg føler ikke er bassert på hverandre er budismen. Les den linken jeg la inn om rasisme, kan være nyttig info. 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #29 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Les den linken jeg la inn om rasisme, kan være nyttig info. Du sier du blir kvalm av folk som tilber allah og islam! DET ER RASISTISK! Du kan mene at du personlig ikke ville gjort det selv for det er ikke din tro. men og si at du blir dårlig av folk som gjør det er rasistisk. Uansett hva du sier! Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann
TheHairyToothfairy Skrevet 17. oktober 2012 #30 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Du sier du blir kvalm av folk som tilber allah og islam! DET ER RASISTISK! Du kan mene at du personlig ikke ville gjort det selv for det er ikke din tro. men og si at du blir dårlig av folk som gjør det er rasistisk. Uansett hva du sier! du er enda en av disse som blander rase med religion. DET er rasistisk. Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #31 Skrevet 17. oktober 2012 du er enda en av disse som blander rase med religion. DET er rasistisk. Blander ikke rase med religion. Kjenner mørkhudede som er kristene og kjenner norske som er muslimer osv. Bryr meg ikke om hvilken religion man han eller hvilken farge man har på huden. Men når noen sier at det er kvalmt og tro på allah og at hun mente alle muslimer var mørke i huden og det mener jeg er galt og det er rasistisk.
Jolene Skrevet 17. oktober 2012 #32 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) du er enda en av disse som blander rase med religion. DET er rasistisk. Takk for at noen endelig skjønte poenget mitt Endret 17. oktober 2012 av Gitte89 1
TheHairyToothfairy Skrevet 17. oktober 2012 #33 Skrevet 17. oktober 2012 Blander ikke rase med religion. Kjenner mørkhudede som er kristene og kjenner norske som er muslimer osv. Bryr meg ikke om hvilken religion man han eller hvilken farge man har på huden. Men når noen sier at det er kvalmt og tro på allah og at hun mente alle muslimer var mørke i huden og det mener jeg er galt og det er rasistisk. Det var ikke det du skrev. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #34 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Du sier du blir kvalm av folk som tilber allah og islam! DET ER RASISTISK! Du kan mene at du personlig ikke ville gjort det selv for det er ikke din tro. men og si at du blir dårlig av folk som gjør det er rasistisk. Uansett hva du sier! Nei. Rase og religion er to forskjellige ting. Det finnes etnisk norske muslimer, blonde, blåøyde, og bleke. Det finnes også ateistiske arabere. Å mislike muslimer har ikke en dritt med rase å gjøre. Anonym poster: 338982cb7630081d2ca3f574bb639d34 Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 3
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #35 Skrevet 17. oktober 2012 Det var ikke det du skrev. Les det som ble skrevet før det da.
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #36 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Nei. Rase og religion er to forskjellige ting. Det finnes etnisk norske muslimer, blonde, blåøyde, og bleke. Det finnes også ateistiske arabere. Å mislike muslimer har ikke en dritt med rase å gjøre. Anonym poster: 338982cb7630081d2ca3f574bb639d34 Les det som ble skrevet av meg før så har jeg skrevet noe om akkurat dette. Kjenner muslimer som er lyse også videre. Men hvis du leser alt hun skriver så er det ikke kunn religion hun er imot. Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann
Binta Ba Skrevet 17. oktober 2012 #37 Skrevet 17. oktober 2012 Fordi Koranen er ikke noe jeg på noen måte støtter, derfor heller ikke dens tilhengere. (Ja, jeg har lest Koranen) Da får du finne deg en muslim da, men for egen del er det under min verdighet å finne meg noe sånt. Bare fordi de er 2,3,4-genrasjons gjør det ingen forskjell for meg. Skal ha en norsk mann jeg med norske røtter litt lengre tilbake for å si det sånn. Og det har jeg da også funnet meg. Men en kristen en går bra?
TheHairyToothfairy Skrevet 17. oktober 2012 #38 Skrevet 17. oktober 2012 Les det som ble skrevet før det da. Det er en fordel om du allikevel skriver med en viss sammenheng. Det er umulig å tolke din mening når du kommenterer et annet innlegg, uten å referere. Og jeg synes du allikevel skal lese det du svarer på selv. Du kan ikke kommentere det som rasistisk når en person snakker ut fra sin egen romantiske relasjons-interesse, og definitvt ikke når det er snakk om religion. Det jeg kommenterte er at du tar det ENE utsagnet og forteller at dette er rasistisk. Og for å ta oss tilbake til tråden. Nei, jeg ville ikke datet en muslimsk mann.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2012 #39 Skrevet 17. oktober 2012 (endret) Les det som ble skrevet av meg før så har jeg skrevet noe om akkurat dette. Kjenner muslimer som er lyse også videre. Men hvis du leser alt hun skriver så er det ikke kunn religion hun er imot. Dette var en kommentar til det du skrev, ikke hva hun skrev. Du skrev at å være imot muslimer var rasistisk. Det er det ikke. Rase != religion. Fordommer mot religioner og religiøse != rasisme. Om det er noe mer stuerent er en helt annen diskusjon. Anonym poster: 338982cb7630081d2ca3f574bb639d34 Endret 18. oktober 2012 av Sophie-Ann 1
Gjest Dream89 Skrevet 17. oktober 2012 #40 Skrevet 17. oktober 2012 Dette var en kommentar til det du skrev, ikke hva hun skrev. Du skrev at å være imot muslimer var rasistisk. Det er det ikke. Rase != religion. Fordommer mot religioner og religiøse != rasisme. Om det er noe mer stuerent er en helt annen diskusjon. Anonym poster: 338982cb7630081d2ca3f574bb639d34 Ja jeg vet hva jeg skriver. men det var i en diskusjon mellom meg og hun i dette forumet. Og det ble sakt mer enn kunn det med religion. Når hun sier at hun ikke bryr seg om de er oppvokst her i landet eller om de er ikke praktiserende. Det var snakk om menn med mørkere hudfarge også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå