Gå til innhold

Islam og muslimer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan noen muslimske menn oppfatter kvinner? Som annenrangs borgere og som mindreverdige i forhold til mannen.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er jo en kjent sak at muslimer ikke spiser svin eller drikker alkohol. Og det gjør jeg, derfor passer jeg kulturelt ikke sammen med en muslim.

Men det vil jo nødvendigvis ikke si at ikke DU kan spise svin og drikke alkohol da.

Min muslim er vel så lite muslim som det går ann å bli, så han både drikker, fester, gambler og gjør vel stortsett alt en muslim ikke skal gjøre.

Bør vel kanskje legge til at han har bodd halve livet i USA, og har i tillegg europeisk mor. Så tror nok ikke han er så veldig preget av den muslimske kulturen. Han er nok heller mer amerikansk av seg

Endret av Miss Lucky
Skrevet (endret)

Ikke helt det samme om jeg skal sitte og bælme champagne alene, det er til for å deles! Jeg har bare ingen interesse av å date en muslim eller hvem som helst som er religiøs. Er imot mine verdier. Selv om det finnes liberale muslimer som du refererer til, så er det bare ikke noe for meg. Dessuten er de omskjært og det er bare nasty.

Hahaha.

Men jeg er nok med deg på den ang alkohol. Jeg er nok litt for glad i festing til å være sammen med en som ikke drikker, og er religiøs, om han så er muslim eller kristen.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

mange muslimer som drikker alkohol altså. Helt fair at man har bestemt seg for at en muslim ikke passer seg, man har alle sine preferanser, men å date en muslim betyr ikke nødvendigvis å ikke kunne dele en flaske champagne eller å ikke kunne spise svinekjøtt.

Jeg var forresten på disko i ett muslimsk land, der 90% av de besøkende var muslimer fra dette landet. Skjørtene var vel så korte som her i norge, toppene vel så spreke, og alkohol ble solgt over en lav sko.

Det er forskjell på landene, kulturene og menneskene. Det noen mener ikke går an for muslimer, lever andre helt fint med og er likevel seriøse i sin tro.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville i utgangspunktet sagt nei.

Men jeg startet å date en fyr som viste seg å være mannen i mitt liv, uten å egentlig være klar over at han var muslim. Eller muslim og muslim, han har delvis vokst opp i et muslimskt land på samme måte som jeg er oppvokst i et kristent land, jeg vil alikevel ikke kalle meg kristen.

Han har ikke et typisk europeisk syn på kvinner, men heller ikke et typisk muslimskt syn der kvinner skal stelle barn, hus og hjem. Kvinner skal derimot behandles som prinsesser, skal skjemmes bort og gjøre minst mulig :)

Så jeg har da endt opp med en mann som nekter å la meg betale for noe. Skjemmer meg bort med svindyre gaver og reiser. Betaler for vaskehjelp, og er den av oss som gjør mest i huset sånn ellers. Verdens beste reservepappa er han også :)

Muslimer menn blir gjenkjent av NAVNET deres, ikke faen at man kan ligge med en ahmed, Sirwan, saman eller ALI uten å skjønne at det er en muslim? Greit nok at dere ikke skjønte den omskjærete penisen, men navnet??? Enten forsøker du bedra oss, eller er du bare selvbedratt selv.

• Liker 2
Skrevet

Muslimer menn blir gjenkjent av NAVNET deres, ikke faen at man kan ligge med en ahmed, Sirwan, saman eller ALI uten å skjønne at det er en muslim? Greit nok at dere ikke skjønte den omskjærete penisen, men navnet??? Enten forsøker du bedra oss, eller er du bare selvbedratt selv.

Johnny Okonega fra nigeria da? Sier det også seg selv? (..navn tatt som eksempel.. )

Skrevet

Johnny Okonega fra nigeria da? Sier det også seg selv? (..navn tatt som eksempel.. )

Johnny, det må være en forkortelse fra jonathan, eller johannes eller noe sånt. Et kristent navn. Hva heter foreldrene til johnny?

Skrevet

De trodde han bare var veldig opptatt av mote :opplyser:

Skrevet

Johnny, det må være en forkortelse fra jonathan, eller johannes eller noe sånt. Et kristent navn. Hva heter foreldrene til johnny?

Og det finnes flust med nigerianske mennesker som ER muslimer, men som bruker de tradisjonelle, nigerianske, og dermed kristne, navnene.

Foreldre kan gjerne hete Grace og Emeka, for alt man vet.

Skrevet

Jeg ville ikke datet/hatt sex/kysset ol med en muslimsk mann. Hans religion representerer alt jeg selv er i mot, så dette hadde ikke fungert. Tenner ikke på menn fra midtøsten heller.

Det finnes vel muslimer andre steder enn i midtøsten også, gjør det ikke?

Skrevet

Og det finnes flust med nigerianske mennesker som ER muslimer, men som bruker de tradisjonelle, nigerianske, og dermed kristne, navnene.

Foreldre kan gjerne hete Grace og Emeka, for alt man vet.

Det som er, for det første så har jeg ingen motforestillinger mot muslimer eller kvinner som er glad i muslimer, - det spiller ingen rolle for meg.

Det eneste jeg reagerte er at når man ligger med en fremmed med et kallenavn "jimmy", "johnny", "charles" eller hva som helst, - så kjenner man ikke personen! Og er det noe jeg har forakt og angst mot så er det lettsindige mennesker som ligger med folk de ikke aner hvem er!

Og for det andre så hadde jeg aldri settet meg selv i en situasjon hvor jeg har ligget med en person, - blitt forelska, kåt på, - har lyst på, - og jeg ikke vet hvem personen er! Det er umulig for meg å brunste på en jeg bare ser på gata, - derfor tror jeg at jeg ikke havner så ofte i situasjoner jeg ikke kan redegjøre for.

Skrevet

Det som er, for det første så har jeg ingen motforestillinger mot muslimer eller kvinner som er glad i muslimer, - det spiller ingen rolle for meg.

Det eneste jeg reagerte er at når man ligger med en fremmed med et kallenavn "jimmy", "johnny", "charles" eller hva som helst, - så kjenner man ikke personen! Og er det noe jeg har forakt og angst mot så er det lettsindige mennesker som ligger med folk de ikke aner hvem er!

Og for det andre så hadde jeg aldri settet meg selv i en situasjon hvor jeg har ligget med en person, - blitt forelska, kåt på, - har lyst på, - og jeg ikke vet hvem personen er! Det er umulig for meg å brunste på en jeg bare ser på gata, - derfor tror jeg at jeg ikke havner så ofte i situasjoner jeg ikke kan redegjøre for.

Noen pøker rundt og vet kun fornavn, andre ikke. Det har faktisk ikke noe med diskusjonen og gjøre, og poenget mitt var vel heller at navnet kan faktisk ikke i alle tilfeller fortelle deg om en persons religion.

Skrevet

Noen pøker rundt og vet kun fornavn, andre ikke. Det har faktisk ikke noe med diskusjonen og gjøre, og poenget mitt var vel heller at navnet kan faktisk ikke i alle tilfeller fortelle deg om en persons religion.

Jojo, skjønner hva du mener, binta ba, for ikke å forglemme, nå er jo du en av de smarte kvinnene på kvinneguiden, en av de som faktisk klarer å stå for ens meninger og du til å med tør å stå opp mot strømmen. Men ikke glem at jeg svarte på et innlegg fra en kvinne som hadde "holdt på en stund" og som "var i utgangspunktet i mot".

Skrevet

Jojo, skjønner hva du mener, binta ba, for ikke å forglemme, nå er jo du en av de smarte kvinnene på kvinneguiden, en av de som faktisk klarer å stå for ens meninger og du til å med tør å stå opp mot strømmen. Men ikke glem at jeg svarte på et innlegg fra en kvinne som hadde "holdt på en stund" og som "var i utgangspunktet i mot".

Da ble det tatt ut av kontekst, ja.

Skrevet (endret)

Hadde han het Ahmed, Ali, Mohammed osv så hadde selv jeg skjønt det ja ;) Men nå har han et navn som er ganske vanlig i USA.. hvor han også store deler av livet har bodd og studert.

Og den omskjærte penisen var ikke akkurat noe jeg oppdaga ved første møte heller.

Endret av Miss Lucky
Skrevet

Det finnes vel muslimer andre steder enn i midtøsten også, gjør det ikke?

Synes bare at de ikke er noe å se på så slang det med i svaret mitt.

Skrevet

Synes bare at de ikke er noe å se på så slang det med i svaret mitt.

For alle ser jo like ut

Gjest Dream89
Skrevet

Tenner ikke på andre enn skandinaviere, tenner ikke på menn som er mørke i huden, arabernese, muslim osv. Så enkelt, og forøvrig synes jeg de fleste fra midtøsten er ganske like, og har enda til gode å se noen som ser noenlunde ok ut.

Kjenner en muslim som er lys i huden og blå øyne og han hadde blondt hår da han var liten.

Skrevet

Kjenner en muslim som er lys i huden og blå øyne og han hadde blondt hår da han var liten.

Når en selv kommer fra en heilnorsk familie vil det i hvertfall for min del være naturlig å finne meg en som gjør det samme. Samme verdier, holdninger, skjønner mitt lands historie, kultur, språk. Dessuten gjør alle som tilber Allah og Islam meg fysisk uvell.

Gjest Dream89
Skrevet

Når en selv kommer fra en heilnorsk familie vil det i hvertfall for min del være naturlig å finne meg en som gjør det samme. Samme verdier, holdninger, skjønner mitt lands historie, kultur, språk. Dessuten gjør alle som tilber Allah og Islam meg fysisk uvell.

Haha Det finnes mange som er oppvokst i norge også da. Og er ikke alle som ber. Er ikke alle kristene som er praktiserende heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...