Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg er registrert hos et par bemanningsbyrå. Men de kontakter meg ALDRI når de legger ut jobber som jeg er kvalifisert til. Flere som har merket det samme? Jeg har igrunn gitt opp bemanningsbyråer, får aldri tilbakemelding fra de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er registrert hos et par bemanningsbyrå. Men de kontakter meg ALDRI når de legger ut jobber som jeg er kvalifisert til. Flere som har merket det samme? Jeg har igrunn gitt opp bemanningsbyråer, får aldri tilbakemelding fra de

Jeg har hatt utelukkende gode erfaringer med bemanningsbyråer. Har blitt oppringt flere ganger, både med spørsmål om jeg er interessert i aktuelle jobber og for å legge til informasjon til profilen min.

 

Vil tro det kommer litt an på hva man er kvalifisert innenfor? Jeg har for eksempel erfaring innen kundeservice, noe som alltid trengs, men som ikke alle vil jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde intervju i dag, de hadde visst bare hatt meg og to andre på intervju. Har hatt 4 intervjuer den siste tiden, hvor jeg har konkurrert mot 7-8 andre. Blitt innstilt som nr. 2 på to av dem. Håper det er min tur nå!

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

 

Fikk den ikke. :( Ble SÅ lei meg! Etter fullført master har jeg hatt 10 intervjuer på et år, hvor det ene resulterte i 4 måneders vikariat. Ellers har jeg jobbet på tilkalling, som har vært utmattende i forhold til usikker økonomi og aldri kunne planlegge noe. 

 

Nå fikk jeg intervju på en jobb jeg var FULLT ut kvalifisert for. Hadde alt de spurte etter (ganske spesifikke krav til dataprogrammer) + at jeg har jobbet mye med barn som var en stor fordel i denne jobben. 3 på intervju av 40 søkere. Intervjuet var uformelt, hyggelig og jeg følte omtrent at jobben var min da jeg gikk ut døra. 

Er så skuffa nå.  :sur:  Syns dere det er innafor å spørre litt om hva som gjorde at de valgte den andre kanidaten? Jeg tror alder kan ha spilt en rolle, da man jobber tett i team og jeg er 30 år yngre enn de to andre jeg ville jobbet med.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke HVOR mange jobber jeg har søkt på, men jeg prøver alltid å få lurt meg til et jobberintervju, fordi jeg VET at jeg kan imponere der.

Nåværende jobb fikk jeg ut av 500 søkere; uten å ha utdanning til det. Sjefen sier; jeg ser etter ilden i øynene - hvorfor kan DU utføre den jobben her så mye bedre enn de 500 andre her?

 

"fordi jeg er flink med tall, blalablab"... nei, fordi du er best. Fordi du setter deg 100% inn i det du skal, gir deg ikke før ting er gjort. Få sjefen til å se at dersom vedkommende ansetter noen andre enn deg, vil det gå galt. De trenger DEG! FÅ de til å trenge deg. Selg hver eneste kvalitet. Hver eneste lille celle i din kropp vil ha og gjør denne jobben bedre enn noen andre:)



Anonymous poster hash: 1b327...a50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt arbeidsledig og innkalt til informasjonsmøte hos NAV? Hva skjer der?

 

Har allerede fått brev om at jeg ikke kommer til å få noen hjelp av dem, enda jeg godt kunne tenkt meg noen til å se på søknadene mine og få tips av. Har vært i et langt vikariat og søkt stillinger mens jeg var der uten napp.



Anonymous poster hash: 74541...f49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag på det siste intervjuet, men det er egentlig helt greit. Ikke følte jeg at jeg ville ha passet inn, og er egentlig strålende fornøyd med at jeg fikk et svar til slutt innenfor de "tilatte" rammene. 

 

Nå har jeg dog funnet en jobb som jeg driver å søker på, og hele søknadsteksten roper egentlig ut navnet mitt, så nå får jeg bare satse på å bli inkallet til intervju og håpe på det beste, da dette er allerede innenfor feltet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikee

Blir en av dere i denne gruppen :vinke: Har søkt jobber i 6 måneder nå uten hell, har hatt ett intervju men ingen flere. Nå håper jeg virkelig det løsner, har fått litt tips med tanke på søknadene mine så håper at endringene gjør at jeg får litt flaks og får intervjuer. 

 

Motivasjonen svikter med jevne mellomrom, men det er vel vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en av dere i denne gruppen :vinke: Har søkt jobber i 6 måneder nå uten hell, har hatt ett intervju men ingen flere. Nå håper jeg virkelig det løsner, har fått litt tips med tanke på søknadene mine så håper at endringene gjør at jeg får litt flaks og får intervjuer.

Motivasjonen svikter med jevne mellomrom, men det er vel vanlig?

Hva slags jobber søker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Hva slags jobber søker du på?

 

Jeg søker på det som er der ute som ikke krever en spesifikk utdannelse ala: ingeniør, økonom osv. Gjerne administrasjonsjobber, konsulent, kommunikasjon osv. Men er nyutdannet, har hatt studentjobb innenfor formidling, og kommunikasjon, men stiller ikke så sterkt merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har blitt arbeidsledig og innkalt til informasjonsmøte hos NAV? Hva skjer der?

 

Har allerede fått brev om at jeg ikke kommer til å få noen hjelp av dem, enda jeg godt kunne tenkt meg noen til å se på søknadene mine og få tips av. Har vært i et langt vikariat og søkt stillinger mens jeg var der uten napp.

Anonymous poster hash: 74541...f49

 

Du burde be om å bli med på jobbklubb! Der hjelper de deg med søknader, gir deg intervjutrening, og du får ca 300 kr dagen for det! Varer 3 uker hvis jeg husker riktig. Mye lettere å motivere seg selv.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker på det som er der ute som ikke krever en spesifikk utdannelse ala: ingeniør, økonom osv. Gjerne administrasjonsjobber, konsulent, kommunikasjon osv. Men er nyutdannet, har hatt studentjobb innenfor formidling, og kommunikasjon, men stiller ikke så sterkt merker jeg. 

Det er litt samme typer jobber jeg søker. Har søkt i et år nå, og fått ca 10 intervjuer. Men er så stram konkurranse, det er jo alltid noen som har litt mer erfaring, eller kanskje aldersmessig passer bedre inn.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

 

Det er litt samme typer jobber jeg søker. Har søkt i et år nå, og fått ca 10 intervjuer. Men er så stram konkurranse, det er jo alltid noen som har litt mer erfaring, eller kanskje aldersmessig passer bedre inn.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

 

 

Ja det er det! Og med den oljekrisen/finanskrisen eller hva man skal kalle det, har plutselig det blitt enda vanskeligere å komme gjennom til intervju rundene :trist: Konkurransen er høy ja, jeg er veldig usikker på hvordan det blir fremover. Har heldigvis min studentjobb ennå, jeg var smart nok til å ikke slutte så noe inntekt har jeg jo. Og det er viktig når man ikke får støtte fra NAV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er registrert hos et par bemanningsbyrå. Men de kontakter meg ALDRI når de legger ut jobber som jeg er kvalifisert til. Flere som har merket det samme? Jeg har igrunn gitt opp bemanningsbyråer, får aldri tilbakemelding fra de

Men registrerer du deg bare og venter på at de kontakter deg?

Jeg har alltid fått napp nå jeg har søkt via bemanningsbyrå.

 

Jeg pleier alltid ¨å ta en telefon eller sende en mail til bemanningsbyrået etter at jeg har registrert meg. Pleier å spørre om de har noe som er aktuelt for meg osv? Det sier de stort sett at de har, også avtaler vi et generelt intervju sånn at de har møtt meg og fått spurt meg om ting de kanskje lurer på. Så har de meg i bakhodet når det dukker opp nye vikariater eller stillinger

MAn må være litt på'n, ellers så skjer det ikke noe.

Anonymous poster hash: b6ad9...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Du burde be om å bli med på jobbklubb! Der hjelper de deg med søknader, gir deg intervjutrening, og du får ca 300 kr dagen for det! Varer 3 uker hvis jeg husker riktig. Mye lettere å motivere seg selv.

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

 

 

Her i byen er det fokus på arbeidsledig ungdom og ikke oss på 35 med ørten års universitetsutdannelse desverre. Men 300 kroner dagen er jo 700 mindre enn det jeg har i dagsats pr i dag, så det må vel være for de som ikke har rett på stønader?

 

Har ringt nav nå, og det kommer kanskje et jobbsøkerkurs for akademikere utpå høsten :)

Anonymous poster hash: 74541...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god jobb, men grunnet jeg ønsker nye utfordringer. Markedet i min bransje og arbeidsplass er så truet har jeg fått litt fart på meg. Har søkt jobb og fikk beskjed om at jeg skal på intervju senere i uken. 

 

Gleder meg stort å håper jeg får jobben da den vil passe meg perfekt. Vært på 3 intervjuer tidligere i min profesjonelle karriere og fått tilbud på alle 3 så håper alle gode ting er 4 :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har god jobb, men grunnet jeg ønsker nye utfordringer. Markedet i min bransje og arbeidsplass er så truet har jeg fått litt fart på meg. Har søkt jobb og fikk beskjed om at jeg skal på intervju senere i uken. 

 

Gleder meg stort å håper jeg får jobben da den vil passe meg perfekt. Vært på 3 intervjuer tidligere i min profesjonelle karriere og fått tilbud på alle 3 så håper alle gode ting er 4 :P

Hva er "hemmeligheten"? :)

Anonymous poster hash: bb856...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hva er "hemmeligheten"? :)

Anonymous poster hash: bb856...989

 

 

Det er noen opplagte grunner tror jeg. Jobber i oljebransjen og på de tidspunktene jeg har søkt har et vært gode tider og behov for folk, det hjelper selvsagt, men det har likevel vært mange søkere på stillingene. Nå skal jeg på intervju i byggebransjen så håper jeg kan bytte beite litt.

 

Er nok en kombinasjon av rett utdannelse for jobben, erfaringer jeg har gjort tidligere og at CV'n og Søknaden har vært spisset inn mot hver enkelt jobb jeg har søkt på. Brukt god tid på hver søknad og CV jeg har sendt for å tilpasse de behovene arbeidsgiveren har, uten å lyve, overdrive osv. 

Når jeg først har fått intervju har jeg undersøkt firmaet og markedet de opererer i, konkurrenter, markedssituasjon og fremtidsutsikter. Så jeg vet litt om hva jeg går til, har som regel vist i søknaden at jeg vet et par ting om bedriften eller bransjen jeg søker mot. På intervjuet har jeg svart godt på de fleste spørsmål, mye fordi jeg har skrevet ned og forberedt meg på omtrent de fleste settinger og spørsmål en intervjuer kan stille. 

Det er også viktig å ikke bare svare for enkelt og intetsigende. På spørsmålet "Hva legger du vekt på i en jobb" så skal man svare så arbeidsgiver sitter igjen med et inntrykk av hva du kan bidra med i jobben hos dem. Ikke generelt. Et eksempel bare. 

 

Veldig viktig å vise hva du kan gjøre for arbeidsgiver, ikke hvor flink du er generelt sett vil jeg si er en god regel på intervju og forsåvidt i CV og søknad. 

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avslag på det siste intervjuet, men det er egentlig helt greit. Ikke følte jeg at jeg ville ha passet inn, og er egentlig strålende fornøyd med at jeg fikk et svar til slutt innenfor de "tilatte" rammene. 

 

Nå har jeg dog funnet en jobb som jeg driver å søker på, og hele søknadsteksten roper egentlig ut navnet mitt, så nå får jeg bare satse på å bli inkallet til intervju og håpe på det beste, da dette er allerede innenfor feltet mitt. 

 

Og der ble jeg ringt opp, intervju i morgen  :danse:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Hva med dere som har litt HF fag? :) Jeg har humanistiske fag som min utdannelse, og merker det er litt vanskelig å få en fot innenfor bransjen, spesielt med museumsjobber osv. Gjerne kun studentjobber, ikke fulltidsjobber man kan søke på!

 

 

dillyduzit: Lykke til! :) 

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...