Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Weeee!! Hold oss oppdatert på hvordan det går :)

Anonymous poster hash: bb856...989

Det skal jeg gjøre!!! Begynner å bli nervøs nå, skal dit på torsdag midt på dagen. Yikes!

Anonymous poster hash: 34204...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, følte det ble for dumt faktisk :P og hva svarer man på om man tror man er smartere enn gjennomsnittet? De hadde jo spurt hvorfor, uansett hva man svarer, så enten må man velge å høres relativt dum ut eller skikkelig cocky/bedreviter... Its a trap...

Anonymous poster hash: c736a...727

Jøss, hvilken bransje er dette innen for?

Anonymous poster hash: bb856...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hvilken bransje er dette innen for?

Anonymous poster hash: bb856...989

Salgsbransjen :)

Anonymous poster hash: c736a...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond::daane:

 

jobbintervjunerver. Er bokhandelintervju. Noen tips til å roe ned nervene/forberede seg? Det er kun satt av 20 min til intervju, så... Det er i morgen allerede :bond:



Anonymous poster hash: 34204...7f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:bond::daane:

 

jobbintervjunerver. Er bokhandelintervju. Noen tips til å roe ned nervene/forberede seg? Det er kun satt av 20 min til intervju, så... Det er i morgen allerede :bond:

Anonymous poster hash: 34204...7f6

 

 

Rollespill. Få din kjæreste/venn/foreldre/søsken til å være intervjuer og stille deg spørsmål, så får du litt trening på hvordan situasjonen er og hva du kan svare. Søk opp intervjuspørsmål, det finnes mange nettsider som ramser opp de vanligste spørsmålene.

 

Det viktigste er at du skal virke motivert og selge deg selv, så ikke vær sjenert eller tilbakeholden. Si at dette er drømmejobben (om det er det?), at du er særdeles motivert fordi (putt inn hvorfor) og eventuelt trekk frem annen erfaring du har som kan være relevant og som gjør at dette er den perfekte jobb for deg. Du skal overbevise dem om at du er rett person for jobben, rett og slett.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge skal man måtte vente på tilbakemelding etter intervju?

 

Jeg hadde et jobbintervju for to uker siden. Samtalen var hyggelig og jeg satt igjen med en god følelse. Utdannelsen min er veldig riktig for stillingen og jeg følte at jeg hadde en god sjanse.

 

Det skal opprettes en helt ny avdeling med i alle fall 3-4 personer, kanskje flere så jeg forstår at det tar litt tid å gå gjennom alle søknader, gjennomføre intervjuer etc., men nå begynner jeg og bli nervøs for at jeg ikke skal få jobb likevel. Jeg glemte å spørre hvor lang tid de forventet at ansettelsesprosessen ville ta, men de ville gjerne skrive kontrakter i løpet av juni selv om oppstart ikke er før litt utpå høsten.

 

Er det greit å ringe og høre, eller er det masete?



Anonymous poster hash: ac9f7...d97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvor lenge skal man måtte vente på tilbakemelding etter intervju?

 

Jeg hadde et jobbintervju for to uker siden. Samtalen var hyggelig og jeg satt igjen med en god følelse. Utdannelsen min er veldig riktig for stillingen og jeg følte at jeg hadde en god sjanse.

 

Det skal opprettes en helt ny avdeling med i alle fall 3-4 personer, kanskje flere så jeg forstår at det tar litt tid å gå gjennom alle søknader, gjennomføre intervjuer etc., men nå begynner jeg og bli nervøs for at jeg ikke skal få jobb likevel. Jeg glemte å spørre hvor lang tid de forventet at ansettelsesprosessen ville ta, men de ville gjerne skrive kontrakter i løpet av juni selv om oppstart ikke er før litt utpå høsten.

 

Er det greit å ringe og høre, eller er det masete?

Anonymous poster hash: ac9f7...d97

 

RIng! To uker er lenge å vente. Vis at du er interessert. :)

Anonymous poster hash: 8c145...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor lenge skal man måtte vente på tilbakemelding etter intervju?

 

Jeg hadde et jobbintervju for to uker siden. Samtalen var hyggelig og jeg satt igjen med en god følelse. Utdannelsen min er veldig riktig for stillingen og jeg følte at jeg hadde en god sjanse.

 

Det skal opprettes en helt ny avdeling med i alle fall 3-4 personer, kanskje flere så jeg forstår at det tar litt tid å gå gjennom alle søknader, gjennomføre intervjuer etc., men nå begynner jeg og bli nervøs for at jeg ikke skal få jobb likevel. Jeg glemte å spørre hvor lang tid de forventet at ansettelsesprosessen ville ta, men de ville gjerne skrive kontrakter i løpet av juni selv om oppstart ikke er før litt utpå høsten.

 

Er det greit å ringe og høre, eller er det masete?

Anonymous poster hash: ac9f7...d97

 

 

Hehehe det kan virke som vi har søkt på samme jobb for jeg er i akkurat samme situasjon. Intervju for 2 uker siden, de sa at de ville ansette i juni med oppstart 1.sep og de trenger flere personer til en ny avdeling. Jeg fikk beskjed om at de håpet å være ferdig med 2.gangs intervjuene og ansettelse neste uke. 

Jobben er ikke tilfeldigvis i Kristiansand?

Anonymous poster hash: b0914...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat gjennomført et intervju. Tror det gikk bra, men dæven det er ekkelt å måtte gå å trippe og vente ei uke på "resultatet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj nå fikk jeg avslag på jobben jeg var på intervju på. Jeg hadde en dårlig følelse, men likevel et lite håp om at det hadde gått bedre enn jeg fryktet. Men på den positive siden fant jeg 3 andre stillinger som jeg  har søkt på. Den ene har jeg veldig lyst på for det virker som en spennende stilling, er bare kjipt at det ikke er oppstart før til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer jeg hit for hjelp. Har søkt jobber i to og et halvt år etter at jeg fullførte utdannelsen min. Har de siste 15 mnd hatt et nesten-relevant vikariat, men må nok innse at dette går mot slutten.

 

Den siste uka har jeg sittet og sett på en stillingsannonse som er lagt ut. Stillingen er nok langt over hva som er realistisk for meg, men jeg har likevel litt lyst til å søke. Er det sånn at jeg ikke bør søke, fordi at jeg da vil kunne gjøre meg selv til latter, og bli "svartelistet" i forhold til senere ledige stillinger hos samme arbeidsgiver, eller bør jeg bare hoppe i det og sende søknaden? Det hadde jo vært utrolig morsomt om de i det hele tatt ville vurdere meg til stillingen, og jeg tror kanskje at jeg ikke har noe å tape...? Noen som har synspunkter til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Hvorfor mener du stillingen ikke er realistisk?

Hvis det er sånn at stillingen krever en spesiell lisens eller autorisasjon; type lege, jurist, tømrer osv. vil du bli latterliggjort hvis du ikke oppfyller de formelle krav.

Er det mer sånn at de ønsker en viss utdannelse eller erfaring du ikke har; Kjør på! Personlig egnethet verdsettes stort i mange stillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, i dag signerte jeg jobbkontrakt! 100 % stilling i akkurat det jeg er utdannet som (profesjonsutdanning)! Endelig kan jeg nyte det å ha ferie. Nå var jeg tross alt bare arbeidsledig 2 uker fra siste eksamen og til jeg underskrev i dag, men har søkt aktivt siden jul og fått avslag på avslag.. Ønsker dere alle lykke til og alt ordner seg til slutt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Hvorfor mener du stillingen ikke er realistisk?

Hvis det er sånn at stillingen krever en spesiell lisens eller autorisasjon; type lege, jurist, tømrer osv. vil du bli latterliggjort hvis du ikke oppfyller de formelle krav.

Er det mer sånn at de ønsker en viss utdannelse eller erfaring du ikke har; Kjør på! Personlig egnethet verdsettes stort i mange stillinger.

 

Takk for svar. Jeg har rett utdannelse for stillingen, men mangler nok endel erfaring og "kjøtt på beina" for jobben. Derfor jeg egentlig anser den som relativt urealistisk for meg. Men, annonsen har stått opp på skjermen her et par uker, så får fortsette å tenke litt på den... Heldigvis er det lange frister nå om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt jobb i flere måneder nå og har vært på et par intervjuer. Noen av de har gått greit, spesielt den siste var jeg nesten sikker på at jeg blir valgt for det gikk jo strålende og de kommenterte også godt på det, siden mitt studiet er relevant og jeg har noe erfaring fra feltet. Jeg skulle høre fra de, men nå har det gått en uke og jeg har ikke hørt noe. Jeg tenkte å kontakte de igjen, men er usikker på hva jeg skal si  

Siden alle de jeg har vært på intervju hos har sagt at de tar kontakt om man får jobben eller når stillingen blir besatt. Men ikke eneste har gjort det, føler at det er lite profesjonell å gjøre det på denne måten. Man henger liksom i lufta.

Å få jobb er ganske avgjørende for meg akkurat nå, men jeg blir så lei meg og deprimert når jeg får avslag etter avslag. Blir nesten usikker på mg selv og føler at ingen vil ha meg. Jeg har jo alt av utdanning og noe erfaring, så jeg forstår ikke helt hva jeg mangler. Dette er knusende for min selvtillit.

Idag har jeg tenkt å ta kontakt med de jg va på intervju hos, så trenger tips til hva jg skal si. 

Forresten studiet jeg har tatt er relatert til samfunnsfag/juss/administrasjon og jeg har søkt jobb i det offentlige (kommune,offentlig forvaltning osv). All tips mottas med takk! :D 

Anonymous poster hash: 1c8cd...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å miste troen helt på meg selv nå. Har sendt søknader som jeg har jobbet lenge med, på absolutt alle relevante jobber på finn, men kun kalt inn til ett intervju, og den fikk jeg ikke. Angivelig var vi 200 som søkte, og 3 av oss ble kalt inn på intervju.

Penger begynner dte også å bli tomt for. Var så dum å melde meg opp til studier i januar, men av ymse mindre gode grunner har jeg ikke fulgt opp det, og faller vel dermed mellom to stoler; ingen dagpenger? Ikke tatt studielån.



Anonymous poster hash: cff5e...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar. Jeg har rett utdannelse for stillingen, men mangler nok endel erfaring og "kjøtt på beina" for jobben. Derfor jeg egentlig anser den som relativt urealistisk for meg. Men, annonsen har stått opp på skjermen her et par uker, så får fortsette å tenke litt på den... Heldigvis er det lange frister nå om sommeren.

Da har du ingenting å tape på å søke. Kjør på, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tosk!!

 

Må få ut litt frustrasjon over meg selv. Jeg har en god jobb, men har søkt på andre fordi tiden er inne for å gjøre noe nytt og mer utfordrende.
Forbereder meg så godt som det går ann før intervju. Men så løper tunga helt av meg. Jeg skravler, drar meg ut på sidespor og roter verre. Gaaaahhh!!

Mistet en super mulighet fordi jeg ikke klarte å holde meg til det fornuftige jeg hadde planlagt å si. Denne gangen gikk det forsåvidt bedre, og jeg kommer til å få mulighet på jobben. Men jeg ga ikke det beste førsteinntrykket.

Skulle bevise at jeg klarer å holde meg rolig og ikke stresse meg opp - noe jeg klarer i jobbsammenheng, men har fått rykte på meg for å stresse. Og hvordan gjorde jeg det? Joda, jeg rodde meg langt utpå vidda.

 

Bah, blir gal over meg selv.

 

Noen som har gode råd for å holde hodet kaldt og rolig i pressede situasjoner?



Anonymous poster hash: 42379...6a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er en tosk!!

 

Må få ut litt frustrasjon over meg selv. Jeg har en god jobb, men har søkt på andre fordi tiden er inne for å gjøre noe nytt og mer utfordrende.

Forbereder meg så godt som det går ann før intervju. Men så løper tunga helt av meg. Jeg skravler, drar meg ut på sidespor og roter verre. Gaaaahhh!!

Mistet en super mulighet fordi jeg ikke klarte å holde meg til det fornuftige jeg hadde planlagt å si. Denne gangen gikk det forsåvidt bedre, og jeg kommer til å få mulighet på jobben. Men jeg ga ikke det beste førsteinntrykket.

Skulle bevise at jeg klarer å holde meg rolig og ikke stresse meg opp - noe jeg klarer i jobbsammenheng, men har fått rykte på meg for å stresse. Og hvordan gjorde jeg det? Joda, jeg rodde meg langt utpå vidda.

 

Bah, blir gal over meg selv.

 

Noen som har gode råd for å holde hodet kaldt og rolig i pressede situasjoner?

Anonymous poster hash: 42379...6a5

 

Åh, dette kunne jeg gjort selv. Er en rappkjefta skravler, som må streve for å ikke la tungen løpe av med meg når jeg blir nervøs.

 

Det som har funket i noen grad for meg, er å tvinge meg til et rolig kroppsspråk med avslappede skuldre og hender, å ta et dypt (eh usynlig) pust før jeg svarer, gjerne vente et sekund eller to lengre enn vanlig før jeg svarer på et spørsmål. Prøve å snakke i kortere setninger, siden man har en liten pause når det er "punktum".  Hvis man blir budt kaffe/te, så takker jeg ja, for å kunne ta en naturlig drikkepause og dermed vinne noen sekunder jeg bruker tll å roe skravla.

Anonymous poster hash: fb831...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde intervju i dag, de hadde visst bare hatt meg og to andre på intervju. Har hatt 4 intervjuer den siste tiden, hvor jeg har konkurrert mot 7-8 andre. Blitt innstilt som nr. 2 på to av dem. Håper det er min tur nå!



Anonymous poster hash: 8c145...5a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...