Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Purelove

Jeg var på et intervju i dag. Fy fader for en sjef det var! jeg ble seriøst stekt, ja virkelig stekt for jeg følte at det gikk flammer ut av hodet mitt. Han spurte helt utrolige spørsmål. jeg har aldri i mitt liv vært på et så forferdelig intervju ( selv om mannen var snill og grei ) Jeg dumma meg skikkelig ut følte jeg, kunne ikke svare på enkle spørsmål og jeg skjelva litt, haha!

Men vet dere hva? jeg fikk jobben :)

Endret av Purelove
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på et intervju i dag. Fy fader for en sjef det var! jeg ble seriøst stekt, ja virkelig stekt for jeg følte at det gikk flammer ut av hodet mitt. Han spurte helt utrolige spørsmål. jeg har aldri i mitt liv vært på et så forferdelig intervju ( selv om mannen var snill og grei ) Jeg dumma meg skikkelig ut følte jeg, kunne ikke svare på enkle spørsmål og jeg skjelva litt, haha!

Men vet dere hva? jeg fikk jobben :)

Så det er greia, stotre seg gjennom et intervju, da vinner man?

gratulerer

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Så det er greia, stotre seg gjennom et intervju, da vinner man?

gratulerer

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Tusen takk !

Nei det er ikke greia, er overrasket selv, men det er uansett kortvarig vikariat, så får de se senere om de trenger meg eller ikke. Uansett så er det bedre enn ingenting, jeg har ikke sjangs på heltidsjobber, søker å søker og ingen svarer meg engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på et intervju i dag. Fy fader for en sjef det var! jeg ble seriøst stekt, ja virkelig stekt for jeg følte at det gikk flammer ut av hodet mitt. Han spurte helt utrolige spørsmål. jeg har aldri i mitt liv vært på et så forferdelig intervju ( selv om mannen var snill og grei ) Jeg dumma meg skikkelig ut følte jeg, kunne ikke svare på enkle spørsmål og jeg skjelva litt, haha!

Men vet dere hva? jeg fikk jobben :)

Gratulerer!

Hva slags jobb er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mari kontrari

Huff, i dag er en dum og demotivert jobbsøkedag.

Sendte tre (vidt forskjellige) søknader forrige uke, hvorav en ikke krever utdanningen min, men der i mot passer veldig godt med erfaring jeg har opparbeidet meg gjennom jobb og prosjekter over flere år. Men så er det den lille vissheten om at de nok allerede har noen som har jobbet for akkurat denne organisasjonen de vil ha, men jeg hadde håpet at jeg faktisk i det minste ville bli bedt på intervju før jeg havnet i nei-bunken. Men bår man vet de trenger folk raskt, og ikke har hørt noe på en uke, så...

Leeeei! Også vet jeg ikke hva jeg gjør feil, for jeg har skrevet helt forskjellige søknader til alle stillingene, siden ulike deler av livet mitt er relevant for ulike jobber. Alle jeg har spurt sier søknadene mine er bra skrevet, og jeg kan jo ikke lyge på CVen for å komme til intervju...

Forøvrig: Gratulerer Purelove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som opplever at tar lang tid å få attest? Jeg sluttet i min forrige jobb 30.september og fortsatt ikke fått attesten min. Hater å mase på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som opplever at tar lang tid å få attest? Jeg sluttet i min forrige jobb 30.september og fortsatt ikke fått attesten min. Hater å mase på sånt.

Jeg pleier å sørge for å få med meg attest siste dagen, ellers går det bare i glemmeboka deres. MAS drit i du maser!

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk !

Nei det er ikke greia, er overrasket selv, men det er uansett kortvarig vikariat, så får de se senere om de trenger meg eller ikke. Uansett så er det bedre enn ingenting, jeg har ikke sjangs på heltidsjobber, søker å søker og ingen svarer meg engang..

gratulerer frøken, et kortvarig vikariat kan du unytte til din fordel. Når de ser hvor flink du er og mye innsats du gir så vil de nok vurdere deg videre, det har jeg tro på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som opplever at tar lang tid å få attest? Jeg sluttet i min forrige jobb 30.september og fortsatt ikke fått attesten min. Hater å mase på sånt.

Jeg slutta i juli og har fortsatt ikke fått attest..... Enkelte er så treige at jeg får helt mark (og jeg har bedt om den flere ganger og blitt lovt å få den minst like mange ganger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

gratulerer frøken, et kortvarig vikariat kan du unytte til din fordel. Når de ser hvor flink du er og mye innsats du gir så vil de nok vurdere deg videre, det har jeg tro på :)

Takk for oppmuntrende ord :) :)

Og takk til alle andre.. det er jobb i skole/sfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som opplever at tar lang tid å få attest? Jeg sluttet i min forrige jobb 30.september og fortsatt ikke fått attesten min. Hater å mase på sånt.

Ja, har opplevd å spørre etter attest og få det tre måneder etterpå. Nå sist ringte jeg opp etter tre uker, og da viste det seg at sjefen hadde glemt det helt... Jeg har hørt at det kan være lurt å skrive et forskag selv, siden du er den som best vet hva dine arbeidsoppgaver var. Da trenger sjefen bare å skrive under, og det er jo fort gjort! Har aldri gjort det selv, da...

Jeg tror forresten jeg har fått jobb! Stedet ringte en referanse jeg skrev opp, som fortalte meg at de sa at jeg nok kom til å få et tilbud om ikke så lenge, pluss at jeg fikk veldig, veldig gode vibber på intervjuet. Tør ikke heeelt å juble for mye før jeg har tilbudet i hånda, men er superglad for det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa sa alltid at jeg må ut å spørre etter jobber. Men i dag fikk jeg ut av det blå et jobbtilbud over mail! Satser på at jeg kan få den da, men siden de kontaktet meg, får jeg håpe at jeg er interessant nok til å bli kalt inn på intervju :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har opplevd å spørre etter attest og få det tre måneder etterpå. Nå sist ringte jeg opp etter tre uker, og da viste det seg at sjefen hadde glemt det helt... Jeg har hørt at det kan være lurt å skrive et forskag selv, siden du er den som best vet hva dine arbeidsoppgaver var. Da trenger sjefen bare å skrive under, og det er jo fort gjort! Har aldri gjort det selv, da...

Jeg tror forresten jeg har fått jobb! Stedet ringte en referanse jeg skrev opp, som fortalte meg at de sa at jeg nok kom til å få et tilbud om ikke så lenge, pluss at jeg fikk veldig, veldig gode vibber på intervjuet. Tør ikke heeelt å juble for mye før jeg har tilbudet i hånda, men er superglad for det!

Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg maste og fikk den i posten idag. Men herregud, den attesten kunne hun spart seg. Det står ikke noe om meg som person i den stillingen jeg hadde. Hun har kun skrevet litt info, hvilket arbeidsoppgaver jeg hadde og fra-til når jeg jobbet der.

Min tanke er at jeg gjorde noe riktig ved å si opp jobben min der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg maste og fikk den i posten idag. Men herregud, den attesten kunne hun spart seg. Det står ikke noe om meg som person i den stillingen jeg hadde. Hun har kun skrevet litt info, hvilket arbeidsoppgaver jeg hadde og fra-til når jeg jobbet der.

Min tanke er at jeg gjorde noe riktig ved å si opp jobben min der.

Æsj, det er kjipt med sånne attester som kun bekrefter at du har jobba der og ikke noe om hvordan du har utført arbeidet...

Jeg fikk tilbudet sånn offisielt i dag! Jeg er happyschnappy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det er kjipt med sånne attester som kun bekrefter at du har jobba der og ikke noe om hvordan du har utført arbeidet...

Jeg fikk tilbudet sånn offisielt i dag! Jeg er happyschnappy!

Helt enig. Ble til og med usikker om jeg skal fortsette og bruke henne som referanse.

Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Jeg spurte i dag om de trengte noe hjelp i julestriden. Det er en butikk jeg er veldig glad i. Jeg hadde ikke med meg CV fordi at det var en liten innskytelse jeg fikk når jeg var der. Jeg ble forespurt om å skrive ned navn og telefonnummer på en lapp. Jeg tenkte jeg kanskje skulle stikke innom med CVen min? Den er jo litt mer reklame enn bare navnet mitt. Jeg kjenner den butikken som min egen bukselomme, og mange av de ansatte har sett meg før. Nå var det ikke sjefen som var der, så jeg vet ikke helt. De sa de trodde de var fullt, men at jeg kunne jo skrive ned sånn at de kunne gi det videre til sjefen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere hvis dere tilfeldigvis har noen bekjente på plassen dere søker på jobb ? Tar dere kontakt med dem for å få dem til å legge inn et godt ord,selvom det bare er bekjent og ikke venn ?

Jeg er i denne situasjonen nå, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

For meg virker det veldig frekt om jeg tar kontakt med hu, og spør om hu kunne snakket med han som ansetter, ettersom jeg ikke kjenner hu så godt. Dessuten aner hu jo ikke noe om hvordan jeg er som person og hvordan jeg jobber.

Men igjen, så sier jo alle hele tiden at bruk de kontaktene man har.. Så.. veldig usikker her jeg sitter.

Anonym poster: 3a3f2591dcb74537f27a763ba31abfb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...