Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere hvis dere tilfeldigvis har noen bekjente på plassen dere søker på jobb ? Tar dere kontakt med dem for å få dem til å legge inn et godt ord,selvom det bare er bekjent og ikke venn ?

Anonym poster: 3a3f2591dcb74537f27a763ba31abfb9

Jeg har opplevd det men da var det omvendt. En jeg kjente, søkte jobb der jeg jobbet. Han spurte meg på forhånd om jeg hadde noe tips om hva han kunne skrive i søknaden. I tillegg til at sjefen min kom og spurte meg hva min mening var om han. Jeg hjalp han ikke særlig mye, sa bare at han måtte være seg selv. Men jeg sa bare sannheten til sjefen og det var ikke mye siden vi ikke kjente hverandre så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva gjør dere hvis dere tilfeldigvis har noen bekjente på plassen dere søker på jobb ? Tar dere kontakt med dem for å få dem til å legge inn et godt ord,selvom det bare er bekjent og ikke venn ?

Jeg er i denne situasjonen nå, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

For meg virker det veldig frekt om jeg tar kontakt med hu, og spør om hu kunne snakket med han som ansetter, ettersom jeg ikke kjenner hu så godt. Dessuten aner hu jo ikke noe om hvordan jeg er som person og hvordan jeg jobber.

Men igjen, så sier jo alle hele tiden at bruk de kontaktene man har.. Så.. veldig usikker her jeg sitter.

Anonym poster: 3a3f2591dcb74537f27a763ba31abfb9

Jeg hadde bare bedt dem om å snakke med sjefen, eventuelt levere inn en søknad med cv. Men jeg vil ikke gå god for en jeg ikke kjenner i det hele tatt. skal mye til før jeg anbefaler noen sterkt, da må jeg kjenne og stole 100% på dem. Ser gang på gang at noen kommer i knipe fordi de har gått god for noen som bare er bekjent og så viser det seg at de ikke er til å stole på. Men som du sier du får bare høre med henne og så får du se hva hun ønsker å gjøre.

Endret av Kristian78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare bedt dem om å snakke med sjefen, eventuelt levere inn en søknad med cv. Men jeg vil ikke gå god for en jeg ikke kjenner i det hele tatt. skal mye til før jeg anbefaler noen sterkt, da må jeg kjenne og stole 100% på dem. Ser gang på gang at noen kommer i knipe fordi de har gått god for noen som bare er bekjent og så viser det seg at de ikke er til å stole på. Men som du sier du får bare høre med henne og så får du se hva hun ønsker å gjøre.

Jeg har allerede sendt inn søknad og cv. Så kom jeg på idag at hu jobber der. Jeg har så lyst på denne jobben, og den er fulltid, og det er ikke ofte man finner for tida.

Så du ville bare tatt sjansen med å ta kontakt med hu?

Anonym poster: 3a3f2591dcb74537f27a763ba31abfb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede sendt inn søknad og cv. Så kom jeg på idag at hu jobber der. Jeg har så lyst på denne jobben, og den er fulltid, og det er ikke ofte man finner for tida.

Så du ville bare tatt sjansen med å ta kontakt med hu?

Anonym poster: 3a3f2591dcb74537f27a763ba31abfb9

spørs hvor god bekjent det er, men mest sansynlig siden du allerede hadde sendt søknaden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt! Du kan jo starte med å si at du har søkt jobb der og lurte på hvordan personen du kjenner trives der. Og etter at h*n har sagt at han trives bra, kan du si at nå blir du veldig gira på den jobben og kanskjer h*n kan ta en liten prat med HR? Folk man ikke kjenner velsig godt er bra nettverk, visstnok. De er med objektive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her siden jeg skal ut i arbeidslivet etter sommeren - men jeg har begynt å lete allerede nå. Puh... det er ikke lett. Alle søker erfaring innenfor det jeg har studert, men jeg har ikke tenkt å la det stoppe meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker uten et eneste intervju.

Idag skal jeg endelig på et intervju for en veldig spennende stilling. Spent!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 uker uten et eneste intervju.

Idag skal jeg endelig på et intervju for en veldig spennende stilling. Spent!

Så spennende! Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Hvordan gikk det?

Jeg er litt usikker på hvordan det gikk. Først snakket jeg med daglige lederen i 30 min. Hun presenterte firma og jobben, også fortalte jeg om meg selv. Deretter stilte hun spm. Hun nevnte flere ganger at jeg hadde en god bakgrunn (erfaring og utdannelse) og det virket positivt. Deretter fikk jeg hilse på to jenter som jobbet der. En som hadde jobbet der i 1 år og en i 3 år (hun siste skulle slutte). De fortalte om stillingen fra sin side. Veldig ålreit å høre fra de som faktisk har den stillingen nå.

Man vite allerede imorgen om man har gått videre eller ikke siden de skal ha 2.gangsintervju allerede på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Ikke noe respons ennå. Jeg har ikke helt fått dreisen på denne søknaden skrivingen. Jeg har sendt ut ett par nå i desperasjon. Den korteste ble på sju linjer og var sendt gjennom Nav sine nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Misteltein

Da har jeg blitt intervjuet på tlf. Første gang jeg har gjort det. Utrolig merkelig.

Ja, det hørtes merkelig ut. Trodde ikke at det var noen som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt intervjuet på tlf. Første gang jeg har gjort det. Utrolig merkelig.

var det nytt intervju? eller 2. gangs intervju? hvorfor tok de det på telefon?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det nytt intervju? eller 2. gangs intervju? hvorfor tok de det på telefon?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Nei, det var et intervju for en annen jobb. Hun sa at hun ringte et par av de som hadde sendt søknad, bare for å ta en prat også blir man kalt inn til samtale om man er en aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Melder meg inn her siden jeg skal ut i arbeidslivet etter sommeren - men jeg har begynt å lete allerede nå. Puh... det er ikke lett.

Er ikke det vel tidlig?

Anonym poster: 34fab2f1f8c305978b04d391d0c2ac19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det vel tidlig?

Anonym poster: 34fab2f1f8c305978b04d391d0c2ac19

Nei. Jeg kan skrive under på at det er deilig å vite at man har jobb når man er ferdig! Dessuten starter rekrutteringa tidlig i noen bransjer, og er man for sent ute får man mye større konkurranse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...