Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Ja, det hørtes merkelig ut. Trodde ikke at det var noen som gjorde det.

Jeg har vært borti dette en gang. Var et rekrutteringsfirma som hadde telefonintervju før de hadde de skikkelige intervjuene, dette tipper jeg var for å spare tid rett og slett. Får gjerne et annet inntrykk gjennom tlf enn gjennom en skriftlig søknad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også begynt på jobbsøking selv om jeg ikke skal begynne å jobbe før sommeren.

Har vel 3 søknader inne, i tillegg til at jeg hadde et uformelt speed-intervju på en karrieredag i en annen bedrift. Sitter og venter til søknadsfristene skal gå ut, så jeg kanskje kan høre noe.

De aller fleste innen mitt fagfelt får jobb før jul året før de er ferdig, forhåpentligvis blir det sånn for meg også ;)

Lykke til til dere andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Jeg har vært borti dette en gang. Var et rekrutteringsfirma som hadde telefonintervju før de hadde de skikkelige intervjuene, dette tipper jeg var for å spare tid rett og slett. Får gjerne et annet inntrykk gjennom tlf enn gjennom en skriftlig søknad :)

Jaja! Da har jeg lært noe nytt i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det vel tidlig?

Anonym poster: 34fab2f1f8c305978b04d391d0c2ac19

Som Surriball sier så er det ikke tidlig. Mange får jobb flere måneder før de er ferdig med masteren, og jeg vil gjerne begynne å lete/søke tidlig for å ha en sjans :jepp::fnise:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått "telefonintervju". Jeg tror det handler mest om at de bare vil stille noen enkle spørsmål for å finne ut om du passer i stillingen, før de eventuelt kaller deg inn til intervju. Jeg har også opplevd å bli oppringt etter intervju for et "telefonintervju", men da er det mest ting de lurer på som ikke kom (godt nok) fram i intervjuet.

Men gruppeintervju dere, det tar virkelig kaka. Søkte på sommerjobb på ikea i fjor sommer, og vi hadde gruppeintervju á tre og tre. Selvfølgelig var det den som var først ute til å ta ordet og "lede" intervjuet som fikk stillingen. Jeg var nok mer satt ut og visste ikke helt hva jeg skulle si fordi hun ene av de andre jentene snakket så utrolig mye, og skrøt hemningsløst av arbeidserfaringene sine. Jeg fikk faktisk tilbud om jobb, men valgte å takke nei. Når de har så mange søkere og arbeidere at alt må foregå i plenum, da..

Anonym poster: f102a509b261667c3ecf192e25f5c5f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis jente, den jobben er snart din :)

Takk!

Intervjuet gikk greit. Fikk 3 oppgaver som jeg skulle løse. Følte at jeg gjorde det bra på de to første oppgavene. Den siste var en skrive/rette oppgave og der kunne jeg vært litt mer nøye men tror jeg fikk frem hva jeg mente.

Nå er det bare å vente på tlf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purelove

Takk!

Intervjuet gikk greit. Fikk 3 oppgaver som jeg skulle løse. Følte at jeg gjorde det bra på de to første oppgavene. Den siste var en skrive/rette oppgave og der kunne jeg vært litt mer nøye men tror jeg fikk frem hva jeg mente.

Nå er det bare å vente på tlf!

Jeg tror og håper at du får jobben!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Intervjuet gikk greit. Fikk 3 oppgaver som jeg skulle løse. Følte at jeg gjorde det bra på de to første oppgavene. Den siste var en skrive/rette oppgave og der kunne jeg vært litt mer nøye men tror jeg fikk frem hva jeg mente.

Nå er det bare å vente på tlf!

:sjokkert: Det virker som du får så mange krevende eller snodige jobbintervjuer! Tror jeg hadde blitt helt vippa av pinnen hvis jeg hadde fått telefonintervju eller plutselig skulle løse oppgaver på et jobbintervju. Jeg har visst bare vært på veldig ufarlige jobbintervju.

Hvordan klarer du å forholde deg rolig? Du virker så veldig "jaja, nok et jobbintervju... :Gjesp: " Mens jeg er sånn "HeRreGUd, jeg skal på INTERVJU!! :daane:" Er det bare å gå på mange nok?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Men jeg fikk ikke jobben!

Har som sagt en vikariat jobb nå, jobber ikke særlig mye :/, så var på et intervju i en jobb jeg søkte for en stund tilbake, det er virkelig DRØMMEJOBBEN, og det var fast, bra lønn, arbeidssted, miljøet der, arbeidsoppgavene, alt alt.. men jeg fikk ikke noe svar, venta å venta og til slutt fikk jeg et nei :( slik kan det gå.. det er bare å fortsette å søke.... stor klem

Endret av Purelove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Det virker som du får så mange krevende eller snodige jobbintervjuer! Tror jeg hadde blitt helt vippa av pinnen hvis jeg hadde fått telefonintervju eller plutselig skulle løse oppgaver på et jobbintervju. Jeg har visst bare vært på veldig ufarlige jobbintervju.

Hvordan klarer du å forholde deg rolig? Du virker så veldig "jaja, nok et jobbintervju... :Gjesp: " Mens jeg er sånn "HeRreGUd, jeg skal på INTERVJU!! :daane:" Er det bare å gå på mange nok?

De siste 2 månedene har jeg vært på en del intervjuer. Jeg blir nervøs jeg og. Men det spørs helt hva slags stilling det er og hvor lyst jeg har på jobb. Begynner å bli lei av å gå på intervjuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du kontakt etterpå og spør hvorfor du ikke fikk jobben?

Dersom jeg ikke får en begrunnelse i e-posten eller på tlf, så gjør jeg det. Og hvis jeg føler et behov for å vite hvorfor jeg ikke fikk jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del er altfor pysete til å spørre hvorfor jeg ikke fikk jobben... Avslaget er liksom knekk nok i selvtilliten fra før. Som oftest har man jo en viss følelse av hvorfor

Men ja, man BURDE jo spørre, sånn at man vet hva man bør forbedre seg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Misteltein

Hvordan klarer du å forholde deg rolig? Du virker så veldig "jaja, nok et jobbintervju... :Gjesp: " Mens jeg er sånn "HeRreGUd, jeg skal på INTERVJU!! :daane:" Er det bare å gå på mange nok?

Jeg er også sånn! (Men jeg har kun vært på tre intervjuer i mitt liv) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Imorgen skal jeg på intervju og der har jeg fått 4 spørsmål som jeg må forberede et svar til:

- fortell om deg selv

- hva er det som motiverer deg for denne jobben og hva kan du tilføre?

- hvorfor skal vi ansette deg?

- Har du reflektert hva denne jobben går ut på?

Gode men også vanskelige spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å gå på intervjuer! Har gått tre måneder uten jobb nå, og det er fullstendig dritt :( Verste er at jeg kommer som regel videre til 2.gangsintervjuer hvor jeg gjerne må forberede case og ta masse tester. Så det tar jo mye tid og krefter, og man synker liksom litt lenger ned hver gang man får avslag. På noen av jobbene forstår jeg det, fordi jeg ikke har helt riktig kompetanse. Men på en jobb var begrunnelsen at jeg ikke hadde nok "X-faktor"... Jeg blir så lei meg av at ingen vil ha meg :( Jeg vet at jeg er kjempeflink, jeg har kjempegode karakterer fra master, studert utenlands, jeg er omgjengelig og lojal, og vil jobbe rævva av meg hvis noen gir meg sjansen!

Anonym poster: 72ad18128ec4eb18dbddd395a6dd6df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei av å gå på intervjuer! Har gått tre måneder uten jobb nå, og det er fullstendig dritt :( Verste er at jeg kommer som regel videre til 2.gangsintervjuer hvor jeg gjerne må forberede case og ta masse tester. Så det tar jo mye tid og krefter, og man synker liksom litt lenger ned hver gang man får avslag. På noen av jobbene forstår jeg det, fordi jeg ikke har helt riktig kompetanse. Men på en jobb var begrunnelsen at jeg ikke hadde nok "X-faktor"... Jeg blir så lei meg av at ingen vil ha meg :( Jeg vet at jeg er kjempeflink, jeg har kjempegode karakterer fra master, studert utenlands, jeg er omgjengelig og lojal, og vil jobbe rævva av meg hvis noen gir meg sjansen!

Anonym poster: 72ad18128ec4eb18dbddd395a6dd6df4

kan bare si til deg, du er rett og slett ikke alene!

MEN hvis en arbeidsgiver ikke ser ressursen i meg, så til helvete med dem, det er deres tap!

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...