Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Purelove

Jeg tenker og lurer, på hvor viktig er utseende? I alle typer jobber egentlig.

Er det virkelig slik at en må drive med tannbleking, investere i skallfasetter,stelle negler på salong eller være nyfrisert og ha foliestriper med minst 4 forskellige nyanser for å oppnå suksess i arbeidssøkingen?

Tror ikke det er noe viktig. Spørs hvor du jobber, i skjønnhetssalong eller som flyvertinne feks, der krever de "pene" damer, men ikke ellers vil jeg tr. Det hjelper ikke å være pen når de ikke trenger folk på jobb for å si det sånt ;) Har du en bra søknad og cv, og de trenger folk, så får du sikkert jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk spørsmål om det på intervjuet idag. Første gang jeg har blitt spurt om familieliv og når jeg ser for meg å ha barn. Regner med at spørsmålet hadde noe å gjøre med at de gjerne ville ha noen som ikke kommmer til å slutte (eller bli gravid) i løpet av det første året. Spesielt siden personen som de skal erstatte kun har jobbet der i 6 mnd.

De har faktisk ikke lov å spørre om det, men det er fåtall som overholder denne regelen. Det kommer jo an på hvilke jobber det er da. Du opplever at de vil ha personer der lenger enn 6mnd. Jeg opplever at de helst ikke vil ha personer der i all evighet til de stillingene jeg søker. Derfor ansetter de yngre nyutdannede som slutter etter 1-2 år.

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg skrive i søknaden at jeg ikke planlegger familiestifting i nærmeste fremtid g vil bygge karriere?

Det der har jeg tenkt på også. For jeg vil ikke ha barn, men jeg er jo i familiestiftingsalder, så jeg er redd for å bli forbigått fordi de antar jeg vil ha barn. De har ikke lov å foretrekke en mann over en kvinne i familiestiftingsalder, men med like kvalifikasjoner er det lett for dem å velge mannen likevel.

Samtidig er jeg redd for at de vil tro jeg er kynisk og empatiløs siden jeg ikke vil ha barn, for det vil jo de fleste ha...

Hvis de spør meg, vil jeg si noe sånt som "Vi skal ha firbeint familieforøkning snart, og hunden holder for oss" :)

Endret av Dragonfly84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe viktig. Spørs hvor du jobber, i skjønnhetssalong eller som flyvertinne feks, der krever de "pene" damer, men ikke ellers vil jeg tr. Det hjelper ikke å være pen når de ikke trenger folk på jobb for å si det sånt ;) Har du en bra søknad og cv, og de trenger folk, så får du sikkert jobb :)

Vel, mitt inntrykk er at de ikke ser helt fordi det hvertfall når det gjelder resepsjonsjobber, og et uttrykk jeg syns går igjen er "representativ", hvilket jeg tolker som at du vet å føre deg og i tillegg ikke akkurat ser ut en lurvehufse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på et intervju til deltidsstilling imorgen! Jeg gleder meg skikkelig. Dette er akkurat den type jobb jeg har lett etter, og det verste av alt.. JEG er den eneste som har søkt på to ledige stillinger :fnise:

Ååå, jeg håper sånn jeg får den! Det hadde vært perfekt, tihi :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på et intervju til deltidsstilling imorgen! Jeg gleder meg skikkelig. Dette er akkurat den type jobb jeg har lett etter, og det verste av alt.. JEG er den eneste som har søkt på to ledige stillinger :fnise:

Ååå, jeg håper sånn jeg får den! Det hadde vært perfekt, tihi :-D

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare lurer litt hvilke stillinger dere søker på/ser etter? Virker som dere søker så mye og går på intervjuer hele tiden ;) Og er dere i jobb mens dere leter eller er dere arbeidsledige?

Jeg er selv arbeidsledig, har vært det i 2 måneder nå, og søker på jobber i industrien. Det er ikke så lett, iløpet av disse 2 månedene har det bare vært 2 relevante stillinger å søke på, i tillegg til at jeg har en åpen søknad hos gamle arbeidsplassen. Det gjør det heller ikke lettere at en industriarbeidsplass her i byen går dårlig og holder på å legge ned, slik at det er mange som søker på de samme jobbene som meg :(

Begynner å bli litt lei av å gå hjemme. men heldigvis er det maks til neste høst.. Finner jeg ikke en grei jobb begynner jeg på skolen igjen og går videre til ingeniør :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter barnehageassistent jobber og butikkjobber. Da jeg har vært uten arbeid i ca 6 mndr, og kjeder meg hjemme.! Får jeg ikke napp nå på denne jobben jeg har søkt på ringer jeg NAV og spørr om de har noe til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Har slutta og sende søknader jeg får aldri napp uansett, ringer istedet, har en jobb jeg skal få svar på i morgen, gud så vanskelig det er,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg fått innkalling til et intervju men det er først om 3 uker. Det er absolutt en spennende stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Fått innkalling til et intervju i morgen, det er vikariat + 40 min reisetid, men må man så må man.. :/ tenker mest på så lang reisetid, men egentlig så har jeg ikke noe valg, orker ikke å sitte hjemme mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en e-post etter en av intervjuene jeg var på forrige uke. Han har ikke bestemt seg for hvem som får jobben men jeg er en av 4 som er igjen. Grunnen til at han sender mail er fordi han spør om jeg kan ta noen vakter allerede neste uke. Han hadde satt pris på om jeg kunne hjelpe. Litt merkelig men jeg har egentlig ikke lyst. Jeg skrev om den jobben her før. De sliter med at folk sier opp hele tiden og de har et rykte på seg når det gjelder det. Alle jeg kjenner som har jobbet der eller hørt om den arbeidsplasser, har ikke noe pent å si om stedet. Er innmari usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg har fått en e-post etter en av intervjuene jeg var på forrige uke. Han har ikke bestemt seg for hvem som får jobben men jeg er en av 4 som er igjen. Grunnen til at han sender mail er fordi han spør om jeg kan ta noen vakter allerede neste uke. Han hadde satt pris på om jeg kunne hjelpe. Litt merkelig men jeg har egentlig ikke lyst. Jeg skrev om den jobben her før. De sliter med at folk sier opp hele tiden og de har et rykte på seg når det gjelder det. Alle jeg kjenner som har jobbet der eller hørt om den arbeidsplasser, har ikke noe pent å si om stedet. Er innmari usikker.

Skjønner godt at du er usikker! Innebærer det at du tar noen vakter, at du får jobben, og takker ja til den? Kan du kanskje takke ja til de vaktene (for pengene), og spørre om du kan se på de som en test av hvordan jobben er? Slik at det kan bli med de vaktene om du ikke trives der?

Ville selv vært skeptisk med et slikt rykte for arbeidsplassen, men hvor mye vet du om årsaken til mistrivsel? Kan det være noe som kan endres, eller noe du om du er obs på det kan håndtere med noen lurer triks, enten det er bevisst grensesetting eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...