Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Heier også på å sende brev til overordnet for drittsekken som diskuteres over. Tenk om en eller annen stakker ender opp med å si ja til en jobb der og må ha dette mennesket som sjefen sin. :sjokkert:

Over til noe annet: Er det noen av dere som har erfaring med Manpower? Hva slags jobber har dere fått gjennom de, og hvordan gikk dere frem for å få de? Har bare brukt Kelly Services tidligere, men det er mer som sånn "trenger penger NÅ, så da går jeg dit og får en tre uker vaskejobb for sommeren med lønn to uker etter at jeg stakk innom". Men har inntrykk av at Manpower formidler mer av jobber der en utdanning faktisk har noe å si, så tenker det er et bedre alternativ nå som nesten-ferdig-utdannet/potensiell master drop out...

M.

Anonym poster: 5038b36a4b501f70cc211cf51ebb0704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purelove

Hvor langt tid tar det fra dere sender søknaden til dere får ( hvis dere blir kalt inn til intervju)? sendte en søknad for en uke siden, drømmejobben rett og slett, men har ikke fått no svar på det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt tid tar det fra dere sender søknaden til dere får ( hvis dere blir kalt inn til intervju)? sendte en søknad for en uke siden, drømmejobben rett og slett, men har ikke fått no svar på det :(

Ikke nødvendigvis at du får svar i det hele tatt, dessverre. Men vær frempå. Ring. Det er slik de husker deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg tenker som regel at når jeg ikke har hørt noe etter en uke eller to hører jeg neppe noe før standard stillingen er besatt-epost dukker opp. Men så er jeg ikke frk. optimist for tiden heller. Akkurat nå har jeg ingen søknader inne som er såpass ferske at det er noe å håpe på, og plutselig er det helt stillingstørke for den type jobber jeg kan tenke meg å søke på.

Ikke en gang en ledig stilling i NAV å finne i noen av kommunene her. Argh! Ikke lett å være flink jobbsøker når det ikke engang er noe det frister å søke på. Begynner å frykte at jeg sitter fast i deltidsjobben min for evig og alltid, men jeg har ikke lyst å ha en karriere der, så vil ikke binde meg til en større stillingsprosent heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Jeg tenker som regel at når jeg ikke har hørt noe etter en uke eller to hører jeg neppe noe før standard stillingen er besatt-epost dukker opp. Men så er jeg ikke frk. optimist for tiden heller. Akkurat nå har jeg ingen søknader inne som er såpass ferske at det er noe å håpe på, og plutselig er det helt stillingstørke for den type jobber jeg kan tenke meg å søke på.

Ikke en gang en ledig stilling i NAV å finne i noen av kommunene her. Argh! Ikke lett å være flink jobbsøker når det ikke engang er noe det frister å søke på. Begynner å frykte at jeg sitter fast i deltidsjobben min for evig og alltid, men jeg har ikke lyst å ha en karriere der, så vil ikke binde meg til en større stillingsprosent heller...

Skjønner din frustrasjon Mari Kontrari, finner stillinger jeg, sender mange men får ingen svar likevel. Mye verre det der.. Hadde jo bedre sjans når jeg ikke hadde noe høgskoleutdanning , vet ikke hva som skjer nå :P jeg kan sikkert holde kurs for hvordan cv og søknader skrives, har sendt ørtentusen ørrti hundre på kort tid, men ingen gidder å ansette meg.. Haha... er så lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt tid tar det fra dere sender søknaden til dere får ( hvis dere blir kalt inn til intervju)? sendte en søknad for en uke siden, drømmejobben rett og slett, men har ikke fått no svar på det :(

Har søknadsfristen gått ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purelove

Har søknadsfristen gått ut?

Nei, ikke enda. Men jeg har dårlig erfaring med det, jeg tenker at hvis de ikke ringer innen kort tid, så betyr det at man ikke har fått jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke enda. Men jeg har dårlig erfaring med det, jeg tenker at hvis de ikke ringer innen kort tid, så betyr det at man ikke har fått jobben.

Min erfaring er at man ikke hører noe før søknadsfristen har gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Skjønner din frustrasjon Mari Kontrari, finner stillinger jeg, sender mange men får ingen svar likevel. Mye verre det der.. Hadde jo bedre sjans når jeg ikke hadde noe høgskoleutdanning , vet ikke hva som skjer nå :P jeg kan sikkert holde kurs for hvordan cv og søknader skrives, har sendt ørtentusen ørrti hundre på kort tid, men ingen gidder å ansette meg.. Haha... er så lei...

Når har jeg glemt hva du er utdannet til, men det er jo ikke noe særlig å søke på en hel masse uten å høre noe heller. Søker du hva som helst, eller bare innen et visst felt? Føler jeg på en måte ikke har noe å klage på, for jeg har jo en butikkjobb. Det er bare det at jeg merker at jeg er begynt å bli litt flau over å fortsatt være der når kjente er innom - det har liksom vært så store forventninger til at jeg skal gjøre noe "stort".

Men, men, nok syting fra meg. Lykke til og ikke gi opp, så ordner det seg nok (sååå mye lettere å si det til andre enn til seg selv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Er det noen av dere som har erfaring med vikarbyrå, forresten? Er det noen som i større grad formidler stillinger som krever utdanning, ikke bare renhold og kantine, typ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har erfaring med vikarbyrå, forresten? Er det noen som i større grad formidler stillinger som krever utdanning, ikke bare renhold og kantine, typ?

Jeg jobber som vikar nå (begynner ikke i nye jobben før januar). Adecco har hvertfall endel stillinger for folk med utdanning. Her er en oversikt over fagområdene deres:

http://www.adecco.no/Fagomrader-og-tjenester/Pages/Fagomrader-og-tjenester.aspx

Jeg er hvertfall fornøyd med vikariatet selv om det ikke direkte har noe å gjøre med utdanningen min å gjøre, men er samme bransje da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også adecco men jeg har ikke fått mange oppdrag av dem.

Idag skal jeg på et intervju igjen. Litt spent men men får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag skal jeg på et intervju igjen. Litt spent men men får se...

Synes intervjuet gikk greit. Men usikker på om jeg kunne tenke meg å jobbe der. Det var vist en til som hadde sagt opp sin stilling så de søkte to stk til samme stilling. Greit det men den arbeidsplassen har et ryktet på seg om at det er et sted hvor mange kommer og går VELDIG ofte. Ser ikke på det som positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes intervjuet gikk greit. Men usikker på om jeg kunne tenke meg å jobbe der. Det var vist en til som hadde sagt opp sin stilling så de søkte to stk til samme stilling. Greit det men den arbeidsplassen har et ryktet på seg om at det er et sted hvor mange kommer og går VELDIG ofte. Ser ikke på det som positivt!

har jobbet gjennom vikarbyrå i en lignende type jobb, forferdelig uro på arbeidsplassen, veldig gjennomtrekk, ikke bra i lengden.

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som regel at når jeg ikke har hørt noe etter en uke eller to hører jeg neppe noe før standard stillingen er besatt-epost dukker opp. Men så er jeg ikke frk. optimist for tiden heller. Akkurat nå har jeg ingen søknader inne som er såpass ferske at det er noe å håpe på, og plutselig er det helt stillingstørke for den type jobber jeg kan tenke meg å søke på.

Ikke en gang en ledig stilling i NAV å finne i noen av kommunene her. Argh! Ikke lett å være flink jobbsøker når det ikke engang er noe det frister å søke på. Begynner å frykte at jeg sitter fast i deltidsjobben min for evig og alltid, men jeg har ikke lyst å ha en karriere der, så vil ikke binde meg til en større stillingsprosent heller...

Du har sikkert hørt dette før, men kan du ikke ringe bedrifter du kan tenke deg å jobbe for og tilby dine tjenester da? :) Kanskje de plutselig finner ut at de har behov for deg når du påpeker det. :)

Jeg har forresten fått et intervju i neste uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke en gang en ledig stilling i NAV å finne i noen av kommunene her. Argh!

Hva er du utdannet som?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Surriball: Jo, jeg burde kanskje gjøre det. Men er litt usikker, for jeg er litt kresen (jeg har en deltidsjobb jeg kan overleve på), også er jeg veeeldig usikker på til hvem og hvordan jeg skal selge meg, siden jeg føler jeg er lite spesialisert gjennom utdanningen min, og fort må forklare hva jeg kan (vet det ikke helt selv heller).

Bernadette: Jeg har en master i statsvitenskap, men er ikke blant de som stiller sterkest i konkurranser, da jeg har brukt veldig lang tid grunnet (udokumentert) sykdom, jobbeår og "andre forstyrrelser". Ikke noe som jeg har lyst å legge ut om for en potensiell arbeidsgiver, så håper at noen vil se at jeg i det minste har hatt en jobb ved siden av hele veien, og at mye erfaring fra lokalt kulturliv teller litt selv om det ikke akkurat er som å ha vært leder i Studentersamfundet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på intervju i går og skal i morgen!

Lykke til!!

Skal på et intervju idag jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!

Skal på et intervju idag jeg og.

Lykke til du også! Har nettopp kommet tilbake fra intervjuet, og tror det gikk bra.

Hvis jeg får jobben, må jeg slutte i min nåværende deltidsstilling, og det er jeg lei for, for jeg trives veldig godt der. Men de kan ikke gi meg større stillingsprosent, så jeg har ikke så mye annet valg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...