Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Allerede fått avslag etter intervjuet igår. Greit nok, da slipper jeg å vente på svar. Men følte nok at det ikke var stedet for meg, så.. Imorgen har jeg 2 intervjuer!!

Lykke til, jeg håper du får jobben. Jeg kjenner til følelsen av å få avslag. Venter spent på om jeg får gullsmed-jobben. Det hadde vært ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som vet "greia" med stillinger i staten. De lyser ut fast stilling og vikariat i tillegg. Er det sånn at den som blir tilbudt fast, tar "permisjon" ett år og den stillingen lyses ut som vikariat?

var på intervju i forrige uke og har ikke hørt noe ennå.. pleier ikke de som får jobben få svar ganske raskt?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Er det noen som vet "greia" med stillinger i staten. De lyser ut fast stilling og vikariat i tillegg. Er det sånn at den som blir tilbudt fast, tar "permisjon" ett år og den stillingen lyses ut som vikariat?

var på intervju i forrige uke og har ikke hørt noe ennå.. pleier ikke de som får jobben få svar ganske raskt?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Vet ikke helt om jeg skjønte dette rett, men om det er lyst ut en fast stilling og et vikariat er det vel gjerne en ny stilling som er opprettet/en person som slutter, og i tillegg en person i samme jobb som f.eks. skal ha fødselspermisjon? Slik at de skal ansette to personer, en fast og en vikar for den (allerede ansatte) som har permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med begge intervjuene. Synes det gikk bra. To ulike stillinger men kunne tenke meg å gå videre til 2.gangsintervju på begge to. Bare vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Var på intervju idag. Tror ikke det er noe for meg, så må ringe å si fra før onsdagen, føler meg litt slem men ja :/...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått jobb :hoppendeglad: Herregud, jeg kan ikke tro det! Det er utrolig spennende stilling og jeg gleeeeeder meg til å begynne. Fikk helt sjokk da de ringte i dag, trodde ikke jeg skulle få den :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en administrasjonsstilling. Kan egentlig ikke si mer uten å avsløre for mye (selv om jeg har veldig lyst til å skryte av den) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg søkt på 10 nye deltids stillinger. Har ikke hørt noe fra gullsmeden. Så jeg tror ikke jeg har fått den.

Håper jeg får jobb snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker en arbeidsgiver, hvis jeg har vært på intervju til det firmaet, fikk ikke jobben, intern søker tok den, de utlyser 2 andre stillinger 6mnd senere, og jeg søker på disse? Burde jeg eller burde jeg ikke ha gjort det?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker en arbeidsgiver, hvis jeg har vært på intervju til det firmaet, fikk ikke jobben, intern søker tok den, de utlyser 2 andre stillinger 6mnd senere, og jeg søker på disse? Burde jeg eller burde jeg ikke ha gjort det?

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Du bør absolutt søke, de er pliktige til å utlyse alt og kontakter ikke tidligere søkere uten videre.

Det er bare positivt å søke flere ganger i samme bedrift, det viser høy motivasjon. Dessuten går jo interne søkere ofte foran eksterne(om kvalfikasjonene er de samme), så det kan godt hende du var aktuell generelt sett.

Så er det jo også de som ikke blir kalt inn den ene gangen overhodet, og får jobben en annen gang. Det er litt flaks og timing også avogtil.

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese om andre som sliter med å få seg jobb også, misforstå meg rett,men jeg har følt meg alene om dette problemet. Jeg har hatt noen få vikariater, men har vært av og på dagpenger i flere år nå.Nå har jeg ikke hatt noe og gjøre på 7 mnder. Er innflytter og har ikke noe nettverk her jeg bor. Fikk nok et avslag på en jobb i dag. Føler jeg snart gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør absolutt søke, de er pliktige til å utlyse alt og kontakter ikke tidligere søkere uten videre.

Det er bare positivt å søke flere ganger i samme bedrift, det viser høy motivasjon. Dessuten går jo interne søkere ofte foran eksterne(om kvalfikasjonene er de samme), så det kan godt hende du var aktuell generelt sett.

Så er det jo også de som ikke blir kalt inn den ene gangen overhodet, og får jobben en annen gang. Det er litt flaks og timing også avogtil.

Anonym poster: 55772764ef6044bf2f37880d9c04c38d

Private firmaer har ikke plikt til å utlyse, nei, de har faktisk full styringsrett på hvordan de vil ansette. Det offentlige derimot må utlyse i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å lese om andre som sliter med å få seg jobb også, misforstå meg rett,men jeg har følt meg alene om dette problemet. Jeg har hatt noen få vikariater, men har vært av og på dagpenger i flere år nå.Nå har jeg ikke hatt noe og gjøre på 7 mnder. Er innflytter og har ikke noe nettverk her jeg bor. Fikk nok et avslag på en jobb i dag. Føler jeg snart gir opp.

har hatt akkurat samme problemet som deg i flere år, hatt noen vikariater, så er det tilbake i køen gang på gang. Blir oppgitt

Anonym poster: 87bb467f2b9741b9319720c9b492a087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaterte tidligere i tråden at jeg hadde fått meg en jobb. Vel.. Jeg begynte aldri i den jobben; både fordi jeg ikke følte den passet for meg, men også på grunn av dårlig magefølelse.

Jeg har nå begynt i en ny jobb, og jeg stortrives! :) Blir dessverre mest jobbing frem til jul, før det blir mindre jobbing etter jul. Da må jeg begynne å søke på nytt, dessverre.

Skal på intervju til en heltidsstilling i morgen som jeg kan begynne i fra etter jul. Spent! Er "bare" jobb i en bensinstasjon, men heltid er heltid for meg i disse dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, da har jeg fått innkalling til 2.gangsintervju. Fra en av de intervjuene jeg var på forrige uke. Allerede imorgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaterte tidligere i tråden at jeg hadde fått meg en jobb. Vel.. Jeg begynte aldri i den jobben; både fordi jeg ikke følte den passet for meg, men også på grunn av dårlig magefølelse.

Jeg har nå begynt i en ny jobb, og jeg stortrives! :) Blir dessverre mest jobbing frem til jul, før det blir mindre jobbing etter jul. Da må jeg begynne å søke på nytt, dessverre.

Skal på intervju til en heltidsstilling i morgen som jeg kan begynne i fra etter jul. Spent! Er "bare" jobb i en bensinstasjon, men heltid er heltid for meg i disse dager :)

Leverer du søknader personlig, eller søker du på data? :)

Anonym poster: edc48ce51e2245a92f7ec81688711b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer du søknader personlig, eller søker du på data? :)

Anonym poster: edc48ce51e2245a92f7ec81688711b3c

Det varierer litt :) Om det står i annonsen "Lever søknad i butikken eller send på e-post", prøver jeg å få levert i butikken!

Om det står "Bare elektroniske søknader blir vurdert", søker jeg selvsagt gjennom nettet.

Den jobben jeg har nå og den jeg var på intervju på i dag, søkte jeg på gjennom nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, da har jeg fått innkalling til 2.gangsintervju. Fra en av de intervjuene jeg var på forrige uke. Allerede imorgen.

Hurra! Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...