Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Pyntestøv skrev:

Jeg ble bekymret da, fordi symfysemål skal jo i grunnen følge sin egen kurve (om så den er under eller over normalen), og jeg har egentlig gått ned i mål (kun gått opp 2.5 cm på fire uker, og dermed datt jeg ned fra over normalen til normalkurven på symfysemålskjemaet). Men, alle andre prøver er jo fine og lillesøster er aktiv i magen, så jordmor sa det ikke var noe å bekymre seg for. 

Men ja, snart ER hun her. Gleder meg og gruer meg. Usikker på hvordan tilværelsen blir som tobarnsmor, men gleder meg veldig til å møte henne. Dessuten tror jeg Kasper vil få stor glede av søsken på sikt :)

Når det er 40 dager igjen til termin :danse: Så, det er jo veldig snart for deg.

Sa det til mannen min og han responderte tørt: "Du ER allerede høygravid". Kanskje ikke så rart han syns det her jeg vagger rundt med den svære magen, som jeg føler i grunnen bråvokste over natta. 

Bildet tatt på fredag:

fuupaw.jpg

Enig med mannen din; du ER høygravid :fnise: Synes jeg er ganske høygravid selv jeg, og jeg er "bare" 28 uker. Men jeg ligger jo som du gjorde over normalområdet på sf-kurven, så jeg er jo faktisk ganske svær allerede. Kjenner jeg egentlig er ganske glad for at jeg har termin på sommeren denne gangen, for da slipper jeg og ta på sokker på slutten, og kan bare tusle rundt i småsko som jeg slipper å knyte osv. Kjenner nemlig allerede at det er ubehagelig og vondt i magen når jeg bøyer meg.

Ha en fin-fin søndag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Enig med mannen din; du ER høygravid :fnise: Synes jeg er ganske høygravid selv jeg, og jeg er "bare" 28 uker. Men jeg ligger jo som du gjorde over normalområdet på sf-kurven, så jeg er jo faktisk ganske svær allerede. Kjenner jeg egentlig er ganske glad for at jeg har termin på sommeren denne gangen, for da slipper jeg og ta på sokker på slutten, og kan bare tusle rundt i småsko som jeg slipper å knyte osv. Kjenner nemlig allerede at det er ubehagelig og vondt i magen når jeg bøyer meg.

Ha en fin-fin søndag! 

28 uker? Du er jo straks 30 med andre ord. Hallo. Hva skjer med svangerskapet ditt? Syns du tar meg igjen for hver uke :ler:

Jeg syns også magen ofte er i veien. Har bumpet borti mannen ved et par anledninger i det siste fordi jeg rett og slett glemmer hvor stor jeg faktisk er :fnise:

20 minutter siden, toneeee_ skrev:

Å kjære.. 40 dager ja! 🙀

Nydelig mage på deg!! :hjerte: 

Takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage!!! :strix:

Skjønner at du ble bekymret, og det var ikke meningen å ta det med som en positiv ting å rope hurra for :/ litt kortslutning i hjernen ... Men altså, sf-mål er jo spesielle greier. Mitt var stort sett innenfor normalområdet (bortsett fra helt på slutten), og hun hadde jo ganske stort vekstavvik. Jeg stoler ikke helt på det ... Da ville jeg stolt mer på de andre testene som viser at alt er bra tror jeg :) Men skjønner at du blir litt bekymret - det gjør man jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifht sf-målet har jeg forstått det sånn at det i 2+ er normalt at man blir stor tidligere, men at størrelsen på magen på slutten av svangerskapet gjerne er lik. I så måte så må man vel hente seg inn på kurven slik du har gjort? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lille_frosk skrev:

Nydelig mage!!! :strix:

Skjønner at du ble bekymret, og det var ikke meningen å ta det med som en positiv ting å rope hurra for :/ litt kortslutning i hjernen ... Men altså, sf-mål er jo spesielle greier. Mitt var stort sett innenfor normalområdet (bortsett fra helt på slutten), og hun hadde jo ganske stort vekstavvik. Jeg stoler ikke helt på det ... Da ville jeg stolt mer på de andre testene som viser at alt er bra tror jeg :) Men skjønner at du blir litt bekymret - det gjør man jo :)

Det går bra Frosken, du har da mye mer viktige ting å tenke på. Har stadig vekk kortslutning i hodet og jeg har ikke engang født :hoho:

Takk for kompliment. Tenk at den skal bli enda større også. Jeg var rimelig gedigen på slutten sist for å si det mildt :fnise:

18 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Ifht sf-målet har jeg forstått det sånn at det i 2+ er normalt at man blir stor tidligere, men at størrelsen på magen på slutten av svangerskapet gjerne er lik. I så måte så må man vel hente seg inn på kurven slik du har gjort? :vetikke: 

Jeg lå langt, langt over normalen sist gang, var aldri innom normalområdet engang :ler:.  Kan sende deg snap av begge mine helsekort så du ser hva jeg mener (jeg klarer jo ikke å formulere noen vettuge setninger nå om dagen). 

Men, er ikke råbekymret, jordmor mente det var helt fint og at alle andre prøver er jo flotte, så da prøver jeg å slå meg til ro med det. Hun har vel sett det meste og vet når hun skal slå alarm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiiiiin mage :Nikke: Jordmor hadde nok sagt fra om hun syntes det var noe å bry seg om. Men du, ble ikke du akkurat gravid da? :klo: Synes det bare er et par mnd siden jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, April 01, 2016 at 9.47, Pyntestøv skrev:

Så godt å lese at det blir enklere når baby faktisk er ute. Skal bli godt å kunne sove på rygg og mage igjen, bare det vil gjøre underverker på søvnen, samt å være i permisjon hjelper også. Kun ha familie å konsentrere seg om. 

Artig nok så har jeg mindre symfysemål denne gangen og baby er også estimert til å bli noen hundre gram mindre enn storebroren (og mindre hode!!!). Jeg føler meg svær, men alle rundt meg sier jeg ikke er så stor som jeg føler meg. Kan se om jeg får til et magebilde her inne etter hvert :) 

Gratulerer på etterskudd med 1-åringen :rodmer: Er du fornøyd med to eller har tanken om en tredjemann meldt seg?

Så fin mage du har! :rodmer: Jeg syns ikke du er svær ennå da, men du har jo noen uker til på deg. ;) Jeg har hatt kjempemage begge gangene, men den ble mye fortere stor andre gang. Og så var magen ekstremt lav andre gang, følte at den hang omtrent nedpå knærne til slutt. :ler: 

Blir spennende å se hvor stor lillesøster blir da! :jepp: Mellom mine to var det 200 g forskjell på fødselsvekta. Jentene er vel ofte litt mindre enn gutta. ☺

Takk for gratulasjoner! :hjerte: Virkelig rart at bebisen min har blitt så stor. Og snart er storesøster 3 år! Jeg er veldig fornøyd med to barn, og føler meg absolutt ikke klar for en til. Det er mer enn nok å hanskes med to små, særlig de gangene jeg er alene med de. Tanken på å gå gravid igjen er heller ikke så fristende.  Men vi får se hva vi tenker om 3-4 år, kan ikke utelukke at vi bestemmer oss for en til. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Magen :hjerte:

:blomst:

13 timer siden, A4-livet skrev:

Fiiiiin mage :Nikke: Jordmor hadde nok sagt fra om hun syntes det var noe å bry seg om. Men du, ble ikke du akkurat gravid da? :klo: Synes det bare er et par mnd siden jeg...

Jo, jeg ble gravid for et par uker siden.... :sjokk:

Dette svangerskapet har sannelig løpt i fra meg. Det gikk spesielt fort etter ordinær ultralyd, da har bare ukene forsvunnet for meg. Nå er det 4.5 arbeidsuke igjen, så er det permisjon og.... fødsel! :bond:

11 timer siden, My84 skrev:

Så fin mage du har! :rodmer: Jeg syns ikke du er svær ennå da, men du har jo noen uker til på deg. ;) Jeg har hatt kjempemage begge gangene, men den ble mye fortere stor andre gang. Og så var magen ekstremt lav andre gang, følte at den hang omtrent nedpå knærne til slutt. :ler: 

Blir spennende å se hvor stor lillesøster blir da! :jepp: Mellom mine to var det 200 g forskjell på fødselsvekta. Jentene er vel ofte litt mindre enn gutta. ☺

Takk for gratulasjoner! :hjerte: Virkelig rart at bebisen min har blitt så stor. Og snart er storesøster 3 år! Jeg er veldig fornøyd med to barn, og føler meg absolutt ikke klar for en til. Det er mer enn nok å hanskes med to små, særlig de gangene jeg er alene med de. Tanken på å gå gravid igjen er heller ikke så fristende.  Men vi får se hva vi tenker om 3-4 år, kan ikke utelukke at vi bestemmer oss for en til. ;) 

Jeg føler meg allerede litt sprengt, men jeg tror at den nok uansett er mindre enn hva den var med Kasper. Både pga symfysemål og fordi hun her er litt mindre av seg i vekst. Jeg har regnet meg frem til at hun er omlag 3.4 kg ved termin, om hun følger skjemaet, men det kan jo forandre seg. Spennende er det i hvert fall. Viktigst er at hun er mindre over hodet :hoho: 

Her tror jeg det er utelukket med flere, men det handler rett og slett om alder. Mannen min er 38!! Det er så sykt å tenke på. Han verken ser, eller oppfører seg, så "gammel" :fnise: Så vi tenker at han nok skal ta en liten operasjon om ett års tid :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens store i-landsproblem: hvilke stelleveske skal jeg ha? Jeg klarer ikke å finne den perfekte stelleveske som er fin OG praktisk. Føler alle jeg liker enten er for stor, for liten, for få rom, for mange rom, ingen glidelås, for dyr, etc. Gahhhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stelleveske ja, det er jo faktisk en skikkelig utfordring! Her lot jeg rett og slett mannen velge, fordi det var ganske mange færre han kunne tenke seg å bli sett offentlig med enn meg :ler: Det eneste minuset med vår er at den ikke har glidelås - noe som er skikkelig teit. Ellers synes jeg den virker veldig ok, men den er veldig stelleveske og ikke sånn fin veske da, så helt klart bare noe som brukes til det formålet. Vi har denne: http://www.babybanden.no/products/lssig-messenger-patchwork-black2 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Stelleveske ja, det er jo faktisk en skikkelig utfordring! Her lot jeg rett og slett mannen velge, fordi det var ganske mange færre han kunne tenke seg å bli sett offentlig med enn meg :ler: Det eneste minuset med vår er at den ikke har glidelås - noe som er skikkelig teit. Ellers synes jeg den virker veldig ok, men den er veldig stelleveske og ikke sånn fin veske da, så helt klart bare noe som brukes til det formålet. Vi har denne: http://www.babybanden.no/products/lssig-messenger-patchwork-black2 

Nå har jeg endelig bestemt meg og går for en superfeminin stellebag. Mannen sier han kan bruke den vi hadde til Kasper, som er en ålreit stellebag, men jeg syns bare den er litt for godt brukt. Det er kanskje (stryk kanskje) bare jeg som er veldig pirkete, hehe.

Så, dette er vinneren:

elodie-details-stelleveske-graphic-devot

Elodie details

Den har mange rom, utvendig og innvendig og er romslig. I tillegg tror jeg den vil passe godt til vår sorte brio-vogn, hehe. 

Nå er spørsmålet om jeg skal bare bestille den eller sitte og vente på et godt lekmertilbud (eller andre steder). Pga prisen har den allerede gratis frakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud den var fin :hjerte: Kjente jeg ble helt misunnelig her! *jegharbareensånnsvartkjedeligen* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Å herregud den var fin :hjerte: Kjente jeg ble helt misunnelig her! *jegharbareensånnsvartkjedeligen* 

Vi hadde en sånn svart-kjedelig-en-men-sykt-praktisk med førstemann (denne).

Mannen liker den (derfor han får beholde den videre, hehe), men siden jeg ikke får ny vogn ( :sur:) ((jeg har allerede en barnevogn, en trille, en sykkel/joggevogn + en retrovogn, burde vel holde? :ler:)  så vil jeg ha noe annet som kan freshe opp litt :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har nedstemt alle de (dyre og feminine) stelleveskene jeg har kommet med som forslag. 2 gidder jeg ikke kjøpe, så jeg tror vi ender opp med å kjøpe Emmaljunga sin som matcher vogna. Har noen erfaring med denne her? :vetikke:

Den stelleveska var veldig kul! Skiller seg definitivt ut i mengden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 5. april 2016 at 9.34, Pyntestøv skrev:

Dagens store i-landsproblem: hvilke stelleveske skal jeg ha? Jeg klarer ikke å finne den perfekte stelleveske som er fin OG praktisk. Føler alle jeg liker enten er for stor, for liten, for få rom, for mange rom, ingen glidelås, for dyr, etc. Gahhhh.

Det er faktisk det eneste vi mangler nå også :P Jeg merker jeg begynner å tenke at jaja, får bare ta en vanlig veske til vi finner en... Og så føler jeg meg som en dårlig mor som ikke en gang gidder å kjøpe stelleveske til babyen. hoooormoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sjela skrev:

Mannen har nedstemt alle de (dyre og feminine) stelleveskene jeg har kommet med som forslag. 2 gidder jeg ikke kjøpe, så jeg tror vi ender opp med å kjøpe Emmaljunga sin som matcher vogna. Har noen erfaring med denne her? :vetikke:

Den stelleveska var veldig kul! Skiller seg definitivt ut i mengden :) 

Jeg har ikke erfaring, hadde ryco stelleveske sist, noe som er en meget praktisk og maskulin stelleveske. Den kan mannen min få beholde denne gangen foråsidetsånn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, yabbadoo skrev:

Det er faktisk det eneste vi mangler nå også :P Jeg merker jeg begynner å tenke at jaja, får bare ta en vanlig veske til vi finner en... Og så føler jeg meg som en dårlig mor som ikke en gang gidder å kjøpe stelleveske til babyen. hoooormoner

Du kan ha en vanlig veske og kjøpe en "baby organizer". 

high-quality-oxford-cloth-mother-bag-org

Denne var kanskje litt kjedelig å se på, finnes mange flotte der ute, men slike er til å putte i ordinære vesker for å slippe å kjøpe egen stelleveske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...