Gå til innhold

Er dette voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du mener at når en gutt er kåt så klarer han kun å tenke med pikken?

Det setter ikke akkurat gutta i et bedre lys i denne diskusjonen...

Skjønner ikke helt hva du vil frem til her jeg :klo:

Jeg vet at når jeg har sex, altså under sexen, - så er ikke jeg spesielt mottagelig for informasjon og spørreundersøkelser, - ala hva var den pinkoden på altinn.no igjen spørsmål eller hva dere nå enn lurer på.

Når jeg har sex er jeg ganske lukket i hodet og det kan sammenlignes med og ha på seg en motorsykkelhjelm tenkemessig.

Tenker ikke du også bare på sex når du har sex? I såfall burde du forsøke en dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Amnestys kampanje er villedende og går for langt, man kan ikke bekjempe all uønsket seksuell omgang med loven i hånd.

Kampanjer som Amnestys forenkler virkeligheten til én mektig partner (gutten) og én avmektig partner (jenta). I virkeligheten foregår eksplisitte og implisitte «forhandlinger», i tillegg til at hele skalaen av motivasjon, følelser, lyst og begjær er tilstede i uendelig mange kombinasjoner.

Å forsøke seg på en ytterligere rettsliggjøring av gråsonene i dette minefeltet fører ikke nødvendigvis noe godt med seg. Departementet vurderte visstnok en utvidels av det strafferettslige vernet for «seksuell omgang uten samtykke» i forbindelse med ny straffelov, men kom til at bevissituasjonen vanligvis ville være for tvilsom, og at det straffverdige i handlingen ville bli ivaretatt av § 200 om seksuell handling.

Amnestys forslag innebærer imidlertid ikke bare samtykke, men at det må være «oppriktig». Det holder altså ikke engang å spørre og få et «ja», man må være sikker på at den andre mener det også. Dette går langt i retning av at sex er voldtekt med mindre noe annet er eksplisitt avtalt. En kan også se for seg hvor vanskelig det blir å etterforske slike saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnet vårt trenger ikke denne lovendringen. Det eneste som trengs er holdningsskapende arbeid. Og da ikke bare blant hannkjønnet, som her igjen blir demonisert, men også hos kvinner OG domstolene.

Når det kommer til tvetydige og mer eller mindre psycho bithces så les mine to konkrete eksempler tidligere i tråden. Hadde disse to damene jeg referer til hatt samme halv-psykopatiske egenskapene som første dame jeg noen gang rotet meg borti og vi hadde hatt Amnesty-loven, så hadde Herr undertegnede stått oppført som seksualforbryter. Så ja, den loven og egne erfaringer i bakhodet skremmer vettet av meg. (Hun første dama lærte meg forresten at det var helt normalt å ikek ha lyst å pule mer midt i pulingen. Jeg tror nesten en fjerde del av alle gangene vi haddde oss så fant hun ut at nå gadd hun ikke mer. Senere erfaring gjør at jeg antar at det var hun som var psyk, ikke meg.)

Det eneste en hadde oppnått med Amnesty-loven var uskyldig dømte menn. De som gir faen og er empatiløse hadde ikke brydd seg noe særlig uansett og hadde funnet smartere måter å begå sine overgrep på.

Vil du oppmuntre til selvkontroll? Fint! Sett jentene på skolebenken og få dem så forbanna uavhengige som feministene tror alle kvinner er! Det er en MYE bedre løsning en å demonisere menn og å lage lover som får en mann straffedømt bare en kvinne føler for at det fortjener han. Pokker heller! Er det faen meg ingen foreldre som er istand til å lære grunnlegende repsekt for andre mennesker til ungen sine lenger?!?

Det er IKKE snakk om kvinnfolk som ombestemmer seg MIDT I sex-en. Eller kvinnfolk som vil lure mannfolk. Nå får du jommen meg slutte å dra inn helt merkelige argumenter som ikke har noenting med saken å gjøre i det hele tatt!!!

Falske voldtekstanklager er IKKE LOV! Som sagt tidligere; politiet sympatiserer ikke med jenta hver eneste gang det kanskje har vært en voldtekt. De ser situasjonen fra begge sider.

Jeg er enig i at det kan være vanskelig å finne ut hvem som "har rett" i sånne situasjoner, ihvertfall for meg og deg.

Men i slike situasjoner kan uansett begge parter komme med unnskyldninger som virker like riktige:

Jenta: Han voldtok meg!! Herregud, jeg sa ifra før det skjedde noe, men han dreit bare i det!

Gutten: Jenta lurte meg bare for å straffe meg! Hun sa aldri at hun ikke ville!!!

Om det ikke hadde vært voldtekt, selvfølgelig; jenta er en bitch.

Om det var en voldtekt; gutten er en bitch.

I dine øyne er jenta en bitch, uansett hvilken av de to hendelesne jeg nevnte over hadde skjedd.

Og jeg tviler sterkt på at det vil øke med jenter som lurer gutter, om denne loven trer ikraft. Samtidig så tror jeg heller ikke at det er helt sykt mange gutter som voldtar på denne måten. Jeg sitter ikke på laget til ett kjønn her. Om en jente vil voldta en gutt så er jo det like ille.

Men når skaden først har skjedd, og det faktisk har vært en voldtekt, så bør ikke gjerningsmannen komme unna med det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at når jeg har sex, altså under sexen, - så er ikke jeg spesielt mottagelig for informasjon og spørreundersøkelser, - ala hva var den pinkoden på altinn.no igjen spørsmål eller hva dere nå enn lurer på.

Når jeg har sex er jeg ganske lukket i hodet og det kan sammenlignes med og ha på seg en motorsykkelhjelm tenkemessig.

Tenker ikke du også bare på sex når du har sex? I såfall burde du forsøke en dag =)

hæ? Så du forstår ikke ordet Nei, gråting og en jente som stritter imot når du har sex?

Sånne ting forstår jeg.

At du sier dette er bare sjokkerende. At du ikke forstår et nei mens du har sex... Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å skyte seg selv i foten..

Nåja. Du må vel være enig i at jenta i videoen sin hensikt ikke er å lure gutten trill rundt, og deretter anmelde det etterpå fordi hun er en bitchy venstreorientert feminist?

Jeg har hvertfall oppfattet det som at folk her inne mener det. At sånne situasjoner aldri er en voldtekt, det er bare jenta som er bitchy og vil gjøre faenskap.

Hvis det ikke er meningen at innleggende til folk her inne skal oppfattes slik, så får de ikke nevne det heller, og heller holde seg til tema.

Endret av hermoine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåja. Du må vel være enig i at jenta i videoen sin hensikt ikke er å lure gutten trill rundt, og deretter anmelde det etterpå fordi hun er en bitchy venstreorientert feminist?

Jeg har hvertfall oppfattet det som at folk her inne mener det. At sånne situasjoner aldri er en voldtekt, det er bare jenta som er bitchy og vil gjøre faenskap.

Hvis det ikke er meningen at innleggende til folk her inne skal oppfattes slik, så får de ikke nevne det heller, og heller holde seg til tema.

Nei, men loven Amnesty gnåler om legger alt til rette for å få straffedømt men over en lav sko. En er bra idiot om en tror denne loven bare vil ramme sånne som han fyren i videon. En fyr som nok mer mangler oppdragelse en noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men loven Amnesty gnåler om legger alt til rette for å få straffedømt men over en lav sko. En er bra idiot om en tror denne loven bare vil ramme sånne som han fyren i videon. En fyr som nok mer mangler oppdragelse en noe annet.

Jeg tror ikke du i det hele tatt klarer å sette deg litt inn i en slik situasjon. Menn som tror at jenter som ombestemmer seg ved sånne situasjoner er venstreorienterte femisiter hele gjengen som bare er ute etter faenskap, har ingenting i en slik her diskusjon å gjøre. For realiteten er ikke slik dere ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du i det hele tatt klarer å sette deg litt inn i en slik situasjon. Menn som tror at jenter som ombestemmer seg ved sånne situasjoner er venstreorienterte femisiter hele gjengen som bare er ute etter faenskap, har ingenting i en slik her diskusjon å gjøre. For realiteten er ikke slik dere ser det.

Du kan umulig ha forstått noenting som helst av det jeg har skrevet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Så du mener at når en gutt er kåt så klarer han kun å tenke med pikken?

Det setter ikke akkurat gutta i et bedre lys i denne diskusjonen...

Skjønner ikke helt hva du vil frem til her jeg :klo:

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...............................

Bevisbyrde og skyldsspørsmål legges helt direkte på kvinnen.

................................

Ehh ja... som i all annen rettspraksis så er det anklageren som har bevisbyrden og den tiltalte er uskyldig til det motsatte er bevist...

Og dette mener du er feil? Skyldig til det motsatte er bevist er det det dere feminister ønsker i voldtektssaker?

Syns det er merkelig at dere er for at voldtekt skal være lovlig jeg da.

Hvis dere ikke gjør noe galt så har dere ingenting å frykte.

Dette var en meget alvorlig anklage. Hvor i tråden er det folk mener at voldtekt skal være lovlig?

Jo. Det begås en drøss med justismord hele tiden. Og f.eks i The Innocence Project som jobber med å frifinne folk som er utsatt for justismord med blant annet DNA bevis, ol. så er det helt overlegent suverent flest menn som har sittet i fengsel for voldtekt og andre sexualforbrytelser som de har fått frifunnet flest av med DNA bevis, ol.

Og når man da som Amnesty foreslår og gjøre lovgivningen for voldtekt enda mer diffus og ullen (oppriktig samtykke) så vil det naturligvis også bli mye flere justismord. Pluss de som da blir dømmt for voldtekt som ikke har noe mulighet for å kunne vite det, for hvordan skal man kunne vite at et samtykke var oppriktig? Og hva kvalifiserer til et samtykke når det gjelder sex annet enn en muntlig tillatelse eller en skriftlig kontrakt? Skal man måtte være tankeleser også for å unngå å bli kastet i fengsel?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan umulig ha forstått noenting som helst av det jeg har skrevet...

Du sier jo at du ikke er enig med meg ang det jeg sa, og at det vil være flere falske voldtekstanklager enn reelle voldtekstanklager?

Og nei, jeg skjønner til tider ikke hvor du vil hen, for du kommer med så mye merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh ja... som i all annen rettspraksis så er det anklageren som har bevisbyrden og den tiltalte er uskyldig til det motsatte er bevist...

Og dette mener du er feil? Skyldig til det motsatte er bevist er det det dere feminister ønsker i voldtektssaker?

Dette var en meget alvorlig anklage. Hvor i tråden er det folk mener at voldtekt skal være lovlig?

Jo. Det begås en drøss med justismord hele tiden. Og f.eks i The Innocence Project som jobber med å frifinne folk som er utsatt for justismord med blant annet DNA bevis, ol. så er det helt overlegent suverent flest menn som har sittet i fengsel for voldtekt og andre sexualforbrytelser som de har fått frifunnet flest av med DNA bevis, ol.

Og når man da som Amnesty foreslår og gjøre lovgivningen for voldtekt enda mer diffus og ullen (oppriktig samtykke) så vil det naturligvis også bli mye flere justismord. Pluss de som da blir dømmt for voldtekt som ikke har noe mulighet for å kunne vite det, for hvordan skal man kunne vite at et samtykke var oppriktig? Og hva kvalifiserer til et samtykke når det gjelder sex annet enn en muntlig tillatelse eller en skriftlig kontrakt? Skal man måtte være tankeleser også for å unngå å bli kastet i fengsel?

Falske voldtekstanklager finns allerede. Det er ikke noe nytt, og jeg tviler på at det kommer til å heves ved den lovgivningen. Uansett, hvis folk er så redde for det, så får de tenke litt over ting selv.

Folk sier at jenter må tenke konsekvenser, jenter må ta forhåndsregler, jenter må kle seg dekkende, ikke drikke seg fulle; for å slippe å bli voldtatt.

Hva slags forhåndsregler skal gutter ta? Har sett lite av den slags diskusjoner. OM det så ender opp med at det blir en falsk voldtekstanklagelse mot en gutt, er det hans feil da fordi han ikke tok noen forhåndsregler?

Og om ei jente som i videoen blir voldtatt, er det da hennes feil som ikke tok noen forhåndsregler?

Og selvfølgelig fins det mange bitchy jenter der ute. Men en lov er noen ganger kun til for å beskytte en minoritet.

Det er fks mange som blir straffet (eller hvertfall får en advarsel) fordi en på 16 hadde sex med en på 14, selv om loven egentlig er for å forhindre overgrep og pedofili. Man kan ikke fjerne/nekte en lov fordi et fåtall kanskje kan bli såra, om det hadde redda et flertall.

Også tviler jeg på at det kommer til å bli så mange fler voldtekstanklager. Politiet tar som sagt begge parter seriøst. Det virker som om dere mener at dette vil føre til en svær bølge av falske voldtekstanklager!?

Endret av hermoine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

De som møter seg selv i døra har det med å ikke helt kjenne seg igjen.

Vel, jeg vil aldri bli så gra at jeg ikke vil klare å stoppe hvis jeg hører fyren brøle nei og begynne å gråte. :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg lurer på er om menn egentlig er interessert i at voldtektsmenn skal få straff.

Definitivt!

Men vi er også opptatt sånne uhørte ting som TYDELIG kommunikasjon, rettferdige og vettuge lover og ikke minst skikkelige holdningskampanjer som gjør noe ANNET en å demonisere menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Definitivt!

Men vi er også opptatt sånne uhørte ting som TYDELIG kommunikasjon, rettferdige og vettuge lover og ikke minst skikkelige holdningskampanjer som gjør noe ANNET en å demonisere menn.

Vel, men nu er det jo jevnt over menn som begår voldtekter da, så er det rart at det her blir sett på som et mannsproblem?

Nei.

Menn må slutte å leke offer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil aldri bli så gra at jeg ikke vil klare å stoppe hvis jeg hører fyren brøle nei og begynne å gråte. :filer:

Jeg har måtte bruke MYE kraft for å unngå ufrivillige seksuelle handlinger rett mot meg. Og det var fra ei jeg bodde med. Etterpå fikk jeg grov kjeft... Og så hadde vi hun som tokk et godt tak i skrittet mitt mens jeg var på jobb. Der var tilbakemeldingen da jeg lurte på hva i helvete hun holdt på med og fulgte opp med å ta et godt tak i det ene brystet hennes at det var annerledes for menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men nu er det jo jevnt over menn som begår voldtekter da, så er det rart at det her blir sett på som et mannsproblem?

Nei.

Menn må slutte å leke offer her.

Gamle myter... Det er ikke en spesielt liten prosent andel av alle seksuelle overgrep som begås av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...