Gjest meh Skrevet 14. august 2012 #101 Skrevet 14. august 2012 Abort: For. Jeg er for at man skal bestemme over egen kropp Aktiv dødshjelp: Her er jeg usikker Legalisering av hasj: Usikker her og
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #102 Skrevet 14. august 2012 Og den himlinga med øynene betyr??
Silfen Skrevet 14. august 2012 #103 Skrevet 14. august 2012 Og den himlinga med øynene betyr?? At du motsier deg selv.
mammamora90 Skrevet 14. august 2012 #104 Skrevet 14. august 2012 (endret) Abort? - For. Folk må få bestemme over sin egen kropp og sitt eget liv. Pels? - Imot. Surrogati? - Imot. Ja, jeg skjønner at alle vil ha barn, men da syns jeg det er bedre å adoptere, selv om man da ikke får barn som slekter på en selv. Dessuten er jeg redd for at det hadde blitt en del missbruk av det. Å betale en kvinne som desperat trenger penger for å være gravid i 9 måneder fordi en ikke selv vil risikere å få strekkmerker blir for dumt f.eks. Aktiv dødshjelp? - For. Det er fordi jeg har en farfar som lå på sykehus og rett og slett døde en langsom og veeeldig smertefull død. Jeg syns det blir litt merkelig at man ser det på som etisk riktig å skåne dyr mot dette, men mennesker skal man bare la pines til døde. Legalisering av hasj? - Imot. Ser ikke noe god grunn til å legalisere hasj. Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) - For. Ser ikke noen grunn til at homofile ikke skal få gifte seg og få barn. (men da bør barna bli adoptert, det er nok av barn som trenger adoptivforeldre, og det er nok mennesker på jorden fra før av om alle som ikke kan få barn på naturlig måte skal bruke surrogati). Endret 14. august 2012 av mammamora90
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #105 Skrevet 14. august 2012 (endret) At du motsier deg selv. hæ? Det gjør jeg ikke. Det er forskjell på å bestemme om man vil føde barn og ikke eller om man vil ta livet av seg sakte eller ikke. Og for å kommentere aktiv dødshjelp så er det med tanke på den som må utføre det jeg er usikker. Endret 14. august 2012 av BettyBoop
Silfen Skrevet 14. august 2012 #106 Skrevet 14. august 2012 Det er selvmotsigende fordi i ene øyeblikket så vil du at man skal bestemme over egen kropp (abort) men i neste så er du usikker på om man skal bestemme over egen kropp (eutanasi).
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #107 Skrevet 14. august 2012 Jeg mener man har lov å bestemme over sin egen kropp til en viss grad. Jeg syns ikke samfunnet skal tillate at folk skal få lov å skade seg selv.. men det gjør de jo allerede. Både alkohol og sigaretter er lovlig liksom. Og som sagt med tanke på aktiv dødshjelp er jeg usikker fordi jeg mener folk må få lov å dø hvis de ønsker det, men det må være grusomt for den som faktisk må utføre det.
Gjest meh Skrevet 14. august 2012 #108 Skrevet 14. august 2012 (endret) Og som sagt med tanke på aktiv dødshjelp er jeg usikker fordi jeg mener folk må få lov å dø hvis de ønsker det, men det må være grusomt for den som faktisk må utføre det. Aktiv dødshjelp og eutanasi er da fullstendig frivillig i land hvor der er tillat både fra utførerens og mottakerens side, hvis det hadde vært så grusomt for leger å hjelpe folk som vil dø så hadde vel ingen samtykket til å ta del i praksisen? Det gjør jeg ikke. Det er forskjell på å bestemme om man vil føde barn og ikke eller om man vil ta livet av seg sakte eller ikke. Nå sa du strengt tatt at man burde ha rett til å bestemme over egen kropp, går ikke muligheten til å gradvis ta livet av seg (selv om det ikke er tilfellet ved moderat bruk av cannabis) også på retten til å bestemme over egen kropp? Å si at man burde ha retten til å bestemme over egen kropp, samtidig man sier at brukere av cannabis burde straffes er som sagt en motsigelse. Endret 14. august 2012 av meh
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #109 Skrevet 14. august 2012 (endret) Aktiv dødshjelp og eutanasi er da fullstendig frivillig i land hvor der er tillat både fra utførerens og mottakerens side, hvis det hadde vært så grusomt for leger å hjelpe folk som vil dø så hadde vel ingen samtykket til å ta del i praksisen? Nå sa du strengt tatt at man burde ha rett til å bestemme over egen kropp, går ikke muligheten til å gradvis ta livet av seg (selv om det ikke er tilfellet ved moderat bruk av cannabis) også på retten til å bestemme over egen kropp? Å si at man burde ha retten til å bestemme over egen kropp, samtidig man sier at brukere av cannabis burde straffes er som sagt en motsigelse. Åhh slutt å kveruler. Er mange som ikke hadde klart å hjelpe noen å dø uansett hvor lovlig det hadde vært. Greit nok mange klarer det sikkert, men jeg hadde ikke klart det. Endret 14. august 2012 av BettyBoop 2
waco Skrevet 14. august 2012 #110 Skrevet 14. august 2012 Åhh slutt å kveruler. Er mange som ikke hadde klart å hjelpe noen å dø uansett hvor lovlig det hadde vært. Greit nok mange klarer det sikkert, men jeg hadde ikke klart det. Du er jo for abort, og det er jo meget aktiv dødshjelp!
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #111 Skrevet 14. august 2012 Du er jo for abort, og det er jo meget aktiv dødshjelp! jeg er ikke enig i at det er aktiv dødshjelp siden jeg ikke anser abort som drap
waco Skrevet 14. august 2012 #112 Skrevet 14. august 2012 jeg er ikke enig i at det er aktiv dødshjelp siden jeg ikke anser abort som drap hjertet slutter og slå.
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #113 Skrevet 14. august 2012 hjertet slutter og slå. hjertet il celleklumpen som ikke en gang vet at det eksisterer
Thalassos Skrevet 14. august 2012 Forfatter #114 Skrevet 14. august 2012 jeg er ikke enig i at det er aktiv dødshjelp siden jeg ikke anser abort som drap For noen kverulanter det er her.. Noen mennesker gidder ikke å høre, da er det bare å gi opp, BettyBoop. Waco kan man jo nesten bare gi opp når man ser brukernavnet, så..
Gjest meh Skrevet 14. august 2012 #115 Skrevet 14. august 2012 hjertet il celleklumpen som ikke en gang vet at det eksisterer Var nok mest for å være vrang. Det er drap, men spørsmålet er hvorvidt det er galt eller ikke.
Gjest BettyBoop Skrevet 14. august 2012 #116 Skrevet 14. august 2012 Var nok mest for å være vrang. Det er drap, mener du ja
Thalassos Skrevet 14. august 2012 Forfatter #117 Skrevet 14. august 2012 Var nok mest for å være vrang. Det er drap, men spørsmålet er hvorvidt det er galt eller ikke. http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2010/NOU-2010-3/21.html?id=602568 "Det er mange ulike definisjoner av drap. Når det gjelder kriminalstatistikk i Norge, definerer både Kripos og Statistisk sentralbyrå (SSB) drap som brudd på straffeloven § 233 første og andre ledd, altså forsettlig eller overlagt drap (ikke uaktsomt drap, forsøk på drap eller legemsbeskadigelse med døden til følge). I utvalgets rapport brukes begrepet noe utvidet, og inkluderer alle tilfeller der noen ved kriminell atferd har tatt en annen persons liv. Død i trafikken, uavhengig av årsak, er ekskludert fra begrepet. Ytterligere spesifikasjoner av hva som er inkludert i begrepet står i kapittel 4.1.1 og 4.1.2." Mange vil ikke definere et embryo som en person.
Gjest meh Skrevet 14. august 2012 #118 Skrevet 14. august 2012 (endret) Hvis man skyter en elg, dreper man ikke den? Dette til tross for at det ikke er snakk om en person. Definisjonen som beskrevet i straffeloven er veldig forskjellig i forhold til hvordan ordet brukes til vanlig. Endret 14. august 2012 av meh
waco Skrevet 14. august 2012 #119 Skrevet 14. august 2012 Mange vil ikke definere et embryo som en person. Barnet i magen har jo egen dna, som er unikt for alle mennesker...! Og ta abort i femte måned, er det drap? Hvorfor, hvorfor ikke? Om jeg stikker en gravid dame i magen, slik at ungen i magen hennes dør, er det drap eller ikke? Er det drap hvis det er imot morens vilje, og ikke drap dersom moren ikke mener at det er drap.
Thalassos Skrevet 14. august 2012 Forfatter #120 Skrevet 14. august 2012 Hvis man skyter en elg, dreper man ikke den? Dette til tross for at det ikke er snakk om en person. Definisjonen som beskrevet i straffeloven er veldig forskjellig ut i fra hvordan ordet brukes til vanlig. Jo, men det er et levende individ, et tenkende og følende vesen, det er IKKE et embryo, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det kan godt hende mus ikke tenker, men de er allikevel mer levende enn et embryo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå