Mafalda Skrevet 12. juli 2012 #61 Skrevet 12. juli 2012 Abort? Personlig imot, men for selvbestemt abort på et samfunnsplan. Pels? Usikker. Kommer an på hvordan det er produsert. Surrogati? Mot. Barn er ikke handelsvare, og fattigdomsaspektet kommer man ikke utenom. Aktiv dødshjelp? Usikker. Kanskje for- innen visse, strenge rammer. Legalisering av hasj? Mot. Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) For.
Margit25 Skrevet 12. juli 2012 #62 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Abort? For. Om noen gjør en feil (ung, voldtatt osv..) eller noen narkomane blir gravid uønsket. Det er bare det beste for barnet uansett? Pels? Imot. Vi trenger ikke skinn eller slik pels. Vi kan bruke andre stoff eller falsk pels. Surrogati? For. Det er opp til enhver person. Det er synd på folk som ikke kan få barn, men som kan få gjennom andre. Det går ikke utover noen andre. Aktiv dødshjelp? For. Hvorfor skal gamle folk ligge å ha det vondt og når det alikevel BER om å få dø.. Ja. Legalisering av hasj? Imot? Skal hele verden gå amok? Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) For! Alle sammen som vil burde få barn. Homofile er bare seg selv! Endret 12. juli 2012 av EmmaMargit
Fuckman1983 Skrevet 12. juli 2012 #63 Skrevet 12. juli 2012 Legalisering av hasj? Imot? Skal hele verden gå amok? Går man ikke mer amok at sprit? Når var sist du leste om at noen ble drept, banket, voldtatt eller ranet av en person i hasjrus kontra en person i alkoholrus? Du trenger nok å lese litt mer om dette emnet dersom det er inntrykket du har av stoffet 2
Margit25 Skrevet 12. juli 2012 #64 Skrevet 12. juli 2012 Går man ikke mer amok at sprit? Når var sist du leste om at noen ble drept, banket, voldtatt eller ranet av en person i hasjrus kontra en person i alkoholrus? Du trenger nok å lese litt mer om dette emnet dersom det er inntrykket du har av stoffet Så sant
waco Skrevet 12. juli 2012 #65 Skrevet 12. juli 2012 Haha, dere er herlige dere mennesker, dere som synes abort må være tillatt (fordi man skal bestemme selv over egen kropp), men samtidig så finner dere det regningsvarende at cannabis skal være forbudt (fordi man ikke selv skal bestemme over egen kropp!) Det er helt herlig dere! Dere er herlige allesammen! hoho!! haha.. 1
waco Skrevet 12. juli 2012 #66 Skrevet 12. juli 2012 Herregud, er du født så dum, eller er det jazztobakken som prater? Teskje: Hvis alkohol og nikotin hadde vært forbudt i dag, ville det ikke vært de samme kulturelle og sosiale holdningene og vanene med dette som vi har nå. Dermed ville jeg, i denne tenkte situasjonen, vært avholdsmenneske. Hadde vi hatt dagens kunnskap om sigaretter og alkohol, men et forbud, så ville det forbudet aldri blitt hevet. Haha, du vet ingenting du?? Vet du ikke at under forbudstiden i norge så var alkohol forbudt? Takket være folkeavstemningne i 1924 så fikk vi vinmopol i norge, - og du ønsker deg altså tilbake til forbudstiden?? Mennesker er herlige altså haha, hvorfor vil dere ikke heller gå tilbake til sekstitallet dengang narkotikabruk ikke var straffbart og vi norge hadde færre narkomane brukere enn i dag?
NancyB. Skrevet 12. juli 2012 #67 Skrevet 12. juli 2012 Abort: For, fordi eg skjønnar ikkje kvifor nokon som ikkje ynskjer ungar (anten fordi ein ikkje føler seg klar, ikkje ynskjer å vere aleinemor, blitt voldtatt, eller rett og slett ikkje har lyst på) skal få det og eg vil tru det er større psykisk belastning og føde ungen og så gje den vekk til adopsjon enn det abort er. Men som dei fleste andre er eg sjølvsagt imot at det skal bli brukt som prevensjon. Pels: Imot oppdrett. Eg ser ikkje lenger noko behov for at me skal bruke dyrs pels for å halde varmen. Eg ser enda mindre behov for at nokon skal få pynte seg i pels. Betre om dyret lev fritt og blir jakta på på grunn av behov for å få ned bestanden. Surrogati: Dette har eg ikkje satt meg særleg godt inn i, men akkurat no heller eg mot for. Aktiv dødshjelp: Kan ikkje særleg mykje om dette heller, men også her trur eg at eg velger for, med forbehald om at vedkommande er klar nok i hovudet. Syns den her er vanskeleg. Legalisering av hasj: For, fordi eg trur det på sikt ville vore betre for samfunnet. Ekteskapsloven: Skjønnar ikkje at det her er eit spørsmål eingong, sjølvsagt er eg for. Eg ser ingen grunn til å behandle menneska forskjellig berre på grunn av ulik legning.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #68 Skrevet 12. juli 2012 Pels? For, men imot dyremisshandling. Litt OT her, men Hvordan kan man være for pels, men imot dyremishandling? Å frarøve "ville" dyr absolutt alle instinkter. En rev vandrer flere km hver dag, og er en ypperlig jeger som trenger mental stimuli, den er sky og ikke engang en tam rev ville nærmet seg mennesker uten å ha en fluktvei, på pelsfarmer er det stablet titalls knøttsmå møkkete bur med dyr som overhodet ikke er flokkdyr som også tvinges å gå på netting hele livet. For å ikke snakke om minken som fra naturens side er avhengig av vann og steinrøyser. Har vært og sett på en pelsfarm i håp om at jeg overreagerte, men det synet som møtte meg var rett og slett grusomt. Stress og redsel regjerte hele bygget. 80% av dyrene jeg så hadde utviklet tvangsadferd i en eller annen form som f.eks hvileløs hopping opp og ned av plankene så lenge jeg var der, andre hadde gnagsår etter stressbiting på seg selv eller andre. Man skal være forsiktig med å slenge begrepet rundt seg, men dette er REN mishandling. Dere som er for pelsdyroppdrett og glad i dyr: Ville dere puttet hunden deres inn et lite nettingbur hele livet? Jeg fatter ikke hvordan enkelte kan støtte denne industrien, hvertfall de som vet hvordan dyra har det... Anonym poster: e316eea02e246d8ec3ad5081f8a73cb4 Anonym poster: e316eea02e246d8ec3ad5081f8a73cb4 4
Arlea Skrevet 12. juli 2012 #69 Skrevet 12. juli 2012 Abort? for Pels? mot Surrogati? njaa. vet ikke. Er i alle fall i mot surrogati som "u-lands hjelp". Aktiv dødshjelp? skeptisk Legalisering av hasj? Medisinsk: tja. Ellers: nei. Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) For, for for! Synes ekteskapet ville vært en stusselig institusjon om ikke alle har lik tilgang på retten til å gifte seg.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #71 Skrevet 12. juli 2012 Alltid spennende med en diskusjon en torsdags ettermiddag? Så, er du for eller imot, hvorfor/hvorfor ikke? Abort? Pels? Surrogati? Aktiv dødshjelp? Legalisering av hasj? Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) Skriv gjerne litt mer utdypende, og hold dere for gode til personangrep! 1 For. Jeg husker tiden da det var menn som bestemte om kvinner skulle ta abort. 2 Tja, men nei til at folk skal reise til fattige land. Eks india. For meg så blir det likestilt som kjøp av fattige kvinner. 3. Nei. Ja til livshjelp- 4 Hasjmedisin i pilleform sier jeg ja til. Hjelper alvorlige syke. Nei til legalisering 5 Nei. Parnerloven får holde. Vi er ikke like, og vi kan ikke få like rettigheter. Få barn? Nå kan de få så mye barn de vil i private avtaler,men sier nei til adopsjon. Heldigvis sier de fleste land nei til det. Au, nå så jeg at jeg hadde hoppet over pels. Ja til pels. Selvsagt skal dyra leve under skikkeloge forhold. Vi mennesker har alltid gått i pels Anonym poster: d28008e74c7aee706686606b22b7e772
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #72 Skrevet 12. juli 2012 Haha, dere er herlige dere mennesker, dere som synes abort må være tillatt (fordi man skal bestemme selv over egen kropp), men samtidig så finner dere det regningsvarende at cannabis skal være forbudt (fordi man ikke selv skal bestemme over egen kropp!) Det er helt herlig dere! Dere er herlige allesammen! hoho!! haha.. Ser du virkelig ikke forskjellen? Ja, la ALT bli lovlig som kan gå utover seg selv, dropp bilbelte, legaliser kokain, heroin, (meth)amfetamin, GHB (Hvorfor ikke selge det på apoteket og nærbutikken når man først er igang?!) Ta flylappen uten sertifikat, dropp aldersgrensene for røyk og sprit... Legalisering av narkotika dreier seg om hva slags signaler man sender ut, hvor enkelt det er for unge å havne i feil miljø. Hasj ER narkotika, du kan diskutere til du blir blind, men faktumet er det samme... Røyker man hasj daglig eller flere ganger i uka så vil man bli preget, og mange blir preget av sløvhet, angst, hallusinasjoner++ Jeg røyker gjerne innemellom, men blir lettere oppgitt når jeg hører noen av argumentene for å legalisere det. Og å sammenligne det med abort..? Anonym poster: e316eea02e246d8ec3ad5081f8a73cb4 1
waco Skrevet 12. juli 2012 #73 Skrevet 12. juli 2012 abort går utover uskyldige menneskeliv, det gjør ikke hasjrøyking...
waco Skrevet 12. juli 2012 #74 Skrevet 12. juli 2012 Dersom vi skulle hatt aldersgrense på noe så burde det vært for raffinert sukker.
Thalassos Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #75 Skrevet 12. juli 2012 abort går utover uskyldige menneskeliv, det gjør ikke hasjrøyking... Jeg har ikke ord.. Du må være den største idioten inne på KG. 3
waco Skrevet 12. juli 2012 #76 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har ikke ord.. Du må være den største idioten inne på KG. Det fine med kvinneguiden adegami er at her respekterer vi hverandre og her er vi åpen for det smale og brede publikum og det er ikke nødvendig og utstøtte mennesker når vi heller kan være inkluderende og forstående på hvereandre? Kan du ikke heller si hva du mener da? Greit og være uenig, javel abort går ikke utover noen og cannabisbruk går utover masse uskyldige folk... greit greit. Jeg er ikke her for og krange jeg, så jeg klarer helt fint og moderere meg, jeg ble til og med enig med dere for husfredens skyld også...!
waco Skrevet 12. juli 2012 #77 Skrevet 12. juli 2012 Alltid spennende med en diskusjon en torsdags ettermiddag? Så, er du for eller imot, hvorfor/hvorfor ikke? Abort? Selvsagt er jeg for abort bestemt abort, både far og mor burde kunne søke om abort dersom far eller mor føler for det. Likestilling er ett flott begrep. Pels? Jeg er for pelsbruk av alle dyr vi spiser kjøttet av. Det vil si kuskinn hvor vi har spist kua er greit, i andre tilfeller, hvor man dreper tigere kun for tigerskinnet er ikke greit. Surrogati? så lenge en betaler selv burde det meste være lov. Aktiv dødshjelp? Selvfølgelig, man kan ikke være for abort og samtidig være imot aktiv dødshjelp. Legalisering av hasj? yes. Jeg synes det er hårreisende at vi har lovens strengeste straff for cannabisbruk, se hva riksadvokat rieber mohn og straffekommisjonslovsleder johs Andenæs http://www.nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/796534 se 22 min ute i klippet, hvor de innrømmer ett feilslått narkotikapolitikk i norge og at man har gradvis økt straffene fra 2 måneder til 21 årsfengsel gjør det til politisk selvmord og foreslå og senke straffene på grunn av "signalfaren". Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) Homoer får gjøre som de vil, men i inkluderingens navn bør vi inkludere polygami og flerekteskap også. Skriv gjerne litt mer utdypende, og hold dere for gode til personangrep! Jeg skal forsøke så godt jeg kan og holde meg unna personangrep. En god regel som bør etterfølges av alle deltagere av det gode forbilde som adegami er...
Agathe Skrevet 12. juli 2012 #78 Skrevet 12. juli 2012 Abort? Av prinsipp for, men er ikke noe jeg ville gjort selv Pels? For som biprodukt av mat, mot sånn som ca all pels produseres i dag Surrogati Heller svakt til for, så lenge det skjer i kontrollerte former og ikke bare er bruk og kast av en tilfeldig livmor i India Aktiv dødshjelp? Mot, for aktiv dødshjelp er første steg på en vei som fort kan bli veldig ugrei, og jeg ser et problem med å forvente at leger skal ta liv. Legalisering av hasj? Mot, det er et vanedannende stoff som har skadevirkninger. Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn For. Hvorfor skulle de ikke det?
Thalassos Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #79 Skrevet 12. juli 2012 Alltid spennende med en diskusjon en torsdags ettermiddag? Så, er du for eller imot, hvorfor/hvorfor ikke? Abort? Selvsagt er jeg for abort bestemt abort, både far og mor burde kunne søke om abort dersom far eller mor føler for det. Likestilling er ett flott begrep. Pels? Jeg er for pelsbruk av alle dyr vi spiser kjøttet av. Det vil si kuskinn hvor vi har spist kua er greit, i andre tilfeller, hvor man dreper tigere kun for tigerskinnet er ikke greit. Surrogati? så lenge en betaler selv burde det meste være lov. Aktiv dødshjelp? Selvfølgelig, man kan ikke være for abort og samtidig være imot aktiv dødshjelp. Legalisering av hasj? yes. Jeg synes det er hårreisende at vi har lovens strengeste straff for cannabisbruk, se hva riksadvokat rieber mohn og straffekommisjonslovsleder johs Andenæs http://www.nrk.no/sk...rk:klipp/796534 se 22 min ute i klippet, hvor de innrømmer ett feilslått narkotikapolitikk i norge og at man har gradvis økt straffene fra 2 måneder til 21 årsfengsel gjør det til politisk selvmord og foreslå og senke straffene på grunn av "signalfaren". Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) Homoer får gjøre som de vil, men i inkluderingens navn bør vi inkludere polygami og flerekteskap også. Skriv gjerne litt mer utdypende, og hold dere for gode til personangrep! Jeg skal forsøke så godt jeg kan og holde meg unna personangrep. En god regel som bør etterfølges av alle deltagere av det gode forbilde som adegami er... Kunne ikke dy meg, du kommer med påstander som er helt bak mål.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #80 Skrevet 12. juli 2012 Surrogati? så lenge en betaler selv burde det meste være lov. Synes egentlig dette utsagnet var mer forbausende enn det med legalisering av hasj Mener du virkelig at så lenge man kan betale for noe, så er det greit? Gjelder det samme hva? Ikke ment som personangrep, jeg bare synes det var et merkelig utsagn. Anonym poster: a9cdbc46f0cb1873788cf4261aa0a8ad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå