Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2012 #161 Skrevet 17. august 2012 Man skal ikke følge bibelen bokstavelig. Boka er åpen for tolkninger. Og alle tolker bibelen slik de føler er riktig for dem. Ja, deler av bibelen skal tolkes med allegori. Men står det at giftemål er for mann og dame, er det det.
Gjest BettyBoop Skrevet 17. august 2012 #162 Skrevet 17. august 2012 Ja, deler av bibelen skal tolkes med allegori. Men står det at giftemål er for mann og dame, er det det. Åh nå vet jeg hvorfor jeg ikke liker noen form for religion. ingen som er mer fordomsfulle enn religiøse. Er deres feil det er krig i verden. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 17. august 2012 #163 Skrevet 17. august 2012 (endret) Åh nå vet jeg hvorfor jeg ikke liker noen form for religion. ingen som er mer fordomsfulle enn religiøse. Er deres feil det er krig i verden. Hvis man skal nevne religion og krig, må en vel også nevne det grusomme som skjedde i kommunistiske sovjet kanskje. Religion gir i allefall håp! Endret 17. august 2012 av Badebuksa
Anglofil Skrevet 17. august 2012 #164 Skrevet 17. august 2012 Abort: For Pels: Mot Surrogati: For Aktiv dødshjelp: For Legalisering av hasj: For Ekteskapsloven: For Mvh Yvonne 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. august 2012 #165 Skrevet 17. august 2012 Hvis man skal nevne religion og krig, må en vel også nevne det grusomme som skjedde i kommunistiske sovjet kanskje. Religion gir i allefall håp! gir håp og tar fra håp.
Ananas. Skrevet 17. august 2012 #166 Skrevet 17. august 2012 Abort? For - fordi jeg synes det å ha muligheten er viktig for alle involverte. Noen unnfangelser skjer på de uheldigste tidspunkt, og jeg synes det er bra at man kan velge å ikke få et barn i en uheldig livssituasjon. Pels? Mot - men ikke pelsen som kommer fra dyr som brukes til andre ting, saueskinn, for å ta et eksempel. Oppdrett av dyr til pels synes jeg derimot er unødvendig. Surrogati? I utgangspunktet er jeg for, men klarer ikke helt å lande på denne. Fortutsatt at alle parter er 100% med fordi de ønsker å skape et liv, ikke pga økonomi, samvittighet osv. er jeg for. Aktiv dødshjelp? For. Vet ikke hvordan man skulle laget et sikkert nok lovverk rundt dette, men prinsippet er helt riktig. Man bør selv få bestemme når nok er nok. Legalisering av hasj? Mot. Jeg oppfatter hasj som en uting, selv om jeg vet at mange er uenige med meg i dette. Ekteskapsloven? For. Alle som ønsker å dele livet med hverandre bør få lov til å gjøre det offisielt.
palle Skrevet 17. august 2012 #167 Skrevet 17. august 2012 Abort? mot Pels? for Surrogati? mot Aktiv dødshjelp? mot Legalisering av hasj? mot Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) mot
Dolly-Duck Skrevet 17. august 2012 #168 Skrevet 17. august 2012 (endret) Abort? For Pels? imot, forstår ikke hvordan det går ann å være for pels. Hvert år blir det avdekket regelbrudd på pelsfarmene, men selv uten regelbrudd er dette dyreplageri. Ville dyr i små bur fordi vi vill ha pelskrager, det er kvalmende. Surrogati? Har ikke satt meg godt nok inn i dette, men jeg tror jeg er imot:P Aktiv dødshjelp? Både og. Jeg mener aktiv dødshjelp i mange tilfeller er etisk forsvarlig men jeg ser store problemer ved legalisering av dette. Legalisering av hasj? imot Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) For, forstår overhodet ikke hvordan en kan være imot dette. Endret 17. august 2012 av Dolly-Duck
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #169 Skrevet 17. august 2012 Abort: Imot. Pels: For. Det er et dyr. I mine øyne er mennesker langt mer verdt, men det betyr ikke at man skal pine dyrene heller. Aktiv dødshjelp: Imot. Surrugat: Imot. Det er ikke naturlig, og barn er ingen menneskerett. Legalisering av hasj: Imot. Bare noe svineri. Ekteskapsloven: Imot. Det er ikke naturlig. Anonym poster: ae47e58287d8d425300dccd9d9f63075 1
-Jiinxs- Skrevet 18. august 2012 #170 Skrevet 18. august 2012 Åh nå vet jeg hvorfor jeg ikke liker noen form for religion. ingen som er mer fordomsfulle enn religiøse. Er deres feil det er krig i verden. Forstår ikke at du gidder, det er som å snakke til en vegg.
Gjest meh Skrevet 18. august 2012 #171 Skrevet 18. august 2012 Åh nå vet jeg hvorfor jeg ikke liker noen form for religion. ingen som er mer fordomsfulle enn religiøse. Er deres feil det er krig i verden. Nååh det, det meste av kriger og konflikter som tilsynelatende handlet om religion var også drevet av mange andre aspekter, som nasjonalisme, rasisme, etnosentrisme, imperialisme osv. Religion kan være et viktig aspekt for å drive en krig, men driver sjeldent krig alene. 1
Gjest meh Skrevet 18. august 2012 #172 Skrevet 18. august 2012 Ekteskapsloven: Imot. Det er ikke naturlig. http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexual_behavior_in_animals 1
Gjest henrix Skrevet 18. august 2012 #173 Skrevet 18. august 2012 Å! Jeg elsket at jeg kunne svare på dette akkurat nå! Abort. FOR. Mange som blir gravide har ikke mulighet til å ta vare på et barn, spesielt unge eller de med dårlig økonomi. Mange barn vokser opp med foreldre som ikke er der, i fattigdom eller med foreldre som overdriver alkohol, narkotiske stoffer etc. Da kommer ikke barnet til å få det bra, og derfor er jeg for abort. Om man velger å ta abort fordi man allerede har to barn eller fordi man finner ut at barnet har en sykdom, mener jeg det er usselt. Pels. For, om dyrene er blitt behandlet på en god måte. Finnes mange skrekkhistorier om dyr som blir flådd levende, dette er jeg imot. Så lenge dyrene er drept på forsvarlig vis og vi kan spise kjøttet, så ser jeg ikke noe galt i det. For 1000 år tilbake har vi ikke noe annet å ha på oss en pels og skinn, det er naturens gang. Aktiv dødshjelp. På en måte for, på en måte mot. Mennesker som har mistet kommunikasjons-evnen, som må sitte i en rullestol hele dagen, alene og som er fullstendig pleietrengende, kanskje den personen kunne fått det mye bedre om den fikk dø? På en annen side blir det vanskelig å sette hvor grensa går. Hvem skal få lov til å dø, tenker personen klart? Noen ganger skulle man fått lov til å dø, men jeg er glad vi ikke har aktiv dødshjelp i Norge. Legalisering av marijuana! FOR! For det første så kan marijuana hjelpe syke mennesker, det er bevist. For det andre så er ikke marijuana farlig, det å ta seg en vanlig sigarett er farligere, noen forskere mener til og med at en kaffekopp er farligere for kroppen. For det tredje så lager staten kriminelle ved at marijuana er ulovlig. Tar man en joint innimellom, skader man verken seg selv eller andre, MEN samfunnet har blitt hathat mot dette, om noen røyker får folk automatisk fordommer, uten at de egentlig vet hva de snakker om. Folk vet for lite, men alt de hører i media og det fakta at det er ulovlig gjør at folk ikke liker det. Sammenlign folk som drikker seg drita hver helg, puler rundt, er helt syke i hodet og ikke husker et kvekk av det de gjore dagen etterpå. Disse får et klapp på skulderen og hører "alle har en gang vært ung" Så er det de menneskene som tar seg en liten rev på en fredagskveld, de sitter fredelig og rolig og slapper av, kanskje de spiser litt godteri og får fred i kroppen sin, de gjør ikke noe galt. Disse menneskene blir sett på med hat fra samfunnet, medmennesker og media. Hvor er moralen? LES LITT OM HVA MARIJUANA ER FØR DERE HATER DET!! det var stilen min for i dag. 1
Gjest henrix Skrevet 18. august 2012 #174 Skrevet 18. august 2012 Og for å plage dere litt mer her en Lørdagskveld, så er ikke hasj narkotika
sløyfe Skrevet 19. august 2012 #175 Skrevet 19. august 2012 Abort? Til en viss grad, så er jeg for, men mener at det ikke skal brukes som prevensjonsmiddel. Har venninner som har tatt opptil 3 ganger, og da blir det for dumt synes jeg. Men om man virkelig ikke har forutsetninger for å kunne klare og ta vare på barnet, så er det jo en annen sak. Eller ved voldtekt for eksempel. Pels? Mot. Det ser ikke bra ut, og det finnes så utrolig mange fine klær UTEN pels. La dyrene få beholde pelsen sin stakkars. Surrogati? For. Jeg ser jo at det kan hjelpe mange som ikke klarer å få barn selv! Så lenge det skjer under kontrollerte omgivelser, så klart. Aktiv dødshjelp? Veldig usikker på denne. Legalisering av hasj? For. Jeg skjønner ikke alt oppstyret. Eneste grunnen til at folk er så i mot det er på grunn av at det er ulovlig, og at det ofte fører til sterkere stoffer. Det hadde lett kunne bli unngått dersom det var lovlig, og folk ikke trengte og oppsøke/gjemme seg vekk i tvilsomme miljøer. Det er absolutt ikke verre en alkohol, etter min mening. Ekteskapsloven? (Homofile skal få gifte seg/få barn) For!
sebastianen Skrevet 19. august 2012 #176 Skrevet 19. august 2012 (endret) Slik er kristendommen. Ja, man skal respektere det. Så får homofile gifte seg på en annen måte. Det blir jo feil å gifte seg i kirken, når kristendommen er imot dem... Sånn er det bare. Synes at de godt kan gifte seg, men man skal respektere religionen. Kirken må gjerne gjøre som den vil, men da får disse mørkemennene greie seg selv. Kirkebyggene er statens eiendom. Prestene er statlig lønnet. Dersom kirken vil gjøre som den vil så værsågod. Men da får de glemme noen støtte fra andre enn sine medlemmer. Jeg er motstander av støtte til religiøse grupper av alle avskyggninger. Noen ønsker å tro på disse vrangforestillingene og undertrykke andre gnomer som og tror, det er ikke noe staten bør finansiere. Endret 19. august 2012 av sebastianen
sløyfe Skrevet 19. august 2012 #177 Skrevet 19. august 2012 Fordi man skal følge bibelen! Det som står, det står. Det er slik kristendommen er. Man skal ikke endre på en religion så den blir politisk korrekt eller passer de som ikke synes den passer slik den opprinnelig er. Den er som den er. Liker man det ikke, får man la være og være kristen og ta del i kristne tradisjoner. Og bibelen sier at gud er glad i alle, men ikke i homofile da eller?
sebastianen Skrevet 19. august 2012 #178 Skrevet 19. august 2012 Og bibelen sier at gud er glad i alle, men ikke i homofile da eller? Den norske kirke og gud har ikke mye med hverandre å gjøre.... Både kristendom og alle andre religioner har iseg et budskap om medmenneskelighet. Men idet en religion organiserer seg oppstår et maktsenter som ønsker å bestemme hvordan andre skal tolke troen. Disse menneskene søker makt.
Xenos Skrevet 19. august 2012 #179 Skrevet 19. august 2012 Abort: For. Det er ikke min rett å fortelle andre om hva de bør gjøre og ikke gjøre, med sin egen kropp. Din kropp, ditt tempel. Pels: For. Har aldrig gitt dette så særlig mye tanke. Jeg bare vet at jeg blir mektig irritert når man ikke følger de rettningslinjene som vi har i følge norsk lov. Da tenker jeg på de rettningslinjene som går på det at dyr ikke skal lide og dø en smertefull død. Så lenge man holder seg til disse lovene så er vel jeg for. Etter å ha nærmest innhalert en svær flintbiff, så ville det a vert pussig å være i mot pels. Surrogati: Har ikke tatt noen standpunkt enda. Aktiv dødshjelp: For. Hvis jeg foreksempel kunne tatt turen innom et forsikkringsselskap og skrevet under på gitte sykdomer og muligense hendelser lenge før jeg ble syk, så er jeg for. Familie og leger burde ikke bestemme dette, fordi grådighet kan være en stygg ting. Legalisering av hasj: For. Det er ikke lengere et eneste bein i kroppen min, som er i tvil om at skadene som oppstår av den illegale økonomien, cannabskulturen og kriminaliseringen, er langt farligere enn hva bruken selv er. Ekteskaploven (Homofile skal få gifte seg/få barn): For. Her tenker jeg hovedsaklig på adopsjon og ikke surrogati. Når det gjelder giftemål, så tenker jeg helt enkelt at, kjærlighet framfor hat!!!
waco Skrevet 20. august 2012 #180 Skrevet 20. august 2012 Spørsmål til dere som er imot legalisering av legemidler som cannabis. - Er dere for straff? Burde ikke den som er for straff være den som også har forklaringsansvaret? Hvordan har dere funnet det regningssvarende at straffen er et bedre gode eller værre onde enn selve bruken av cannabis? Dere sier at man kan bli paranoid, bli schizofren og få angst av cannabis. Men alle disse tingene får man jo også av glattcellen eller trusler? Å være straffelysten er altså og være et bedre menneske enn de som bruker cannabis? Hvorfor går det ikke an og være imot straff i stedet for og være for straff av cannabisbrukere, vise at dere faktisk er bedre mennesker, og at dere faktisk ønsker menneskene rundt der godt, og ikke vondt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå