Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Badabing: Har du grønne fingre?

Egentlig ikke, men jeg prøver å få det. Jeg har gått fra å være en kaktusdreper til å ha egen urtehage, plantet rosebed og at å pusle i hagen faktisk er ganske koselig.

Tirkes: hadde du et nick som begynte på S før? Vil du selv kalle deg feminist?

Stjerner og planeter: hvis du har en dag helt uten planer, hva vil du helst bruke den til?

Noz: hva synes du har vært de tre verste klestrendene de siste årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjarterdam: har du noe kontakt med Semper?

Fryktelig lite.

Badabing: Hvem var din "Justin Bieber", altså, er de noen du ville blitt like hysterisk for som disse "Belieberne" er?

Gjest Inggolf
Skrevet

Noz: Hvorfor får jeg bare matrelaterte spørsmål fra deg? :laugh:

Du har jo ikke akkuratt bare fått det, men de spørsmålene jeg har stilt deg som har vært om andre ting synes jeg som oftest at du har latt være å svare på.. Så da har jeg tenkt at du ikke vil svare på "mer personlige" spørsmål.

Noz: Hva ser du på som en skikkelig hverdagsglede?

At jeg har varmt vann i vasken.. så innmari enkelt og greit! Det tenker jeg faktisk på hver eneste gang jeg skrur på krana. Jeg så nemlig et innslag fra Norway cup hvor et afrikansk lag var hjemme hos en familie som bodde på ekeberg (type villa!) og de skjønte ikke hvordan i aaaaalle dager det var mulig å få vann INN i huset, og til og med at det var varmt!

Hverdagsglede er også den første kaffekoppen på morgenen!

Noz: Kva er det siste du kjøpte?

Jeg husker ikke sist jeg kjøpte noe jeg faktisk? :klo:

Det var ihvertfall før helgen..

Joooh! Jeg kjøpte 2 tynne belter til mamma fra e-bay til den nette sum av 16 kroner tilsammen på torsdag!

Noz: hva synes du har vært de tre verste klestrendene de siste årene?

Det er såå mye! Det er svært, så svært, sjeldent at jeg liker noen trender..

(Noen av) de verste må være;

1) Store søplesekk-topper og gensere som er lengre bak enn forran (og alle andre plagg som er lengre bak)

2) Sko, ofte pumps, som har annen farge og materiale på helen (og andre sko med 13 forskjellige farger)

3) Jakker som har annen type stoff på armene, for.eks at den har grønt "militæraktig" stoff på armene, mens armene består av skai eller et annen type grusomt stoff.

(Statement-kjeder må også føres opp her som en nr 4!)

Josefin: Hvordan er livet ditt idag sammenliknet med hvordan du så det for deg for 5 eller 10 år siden?

Singha: Har du løyet på cv-en eller på jobbintervju? (i tilfelle om hva)

Thought-Fox: Hvordan takler du sorg?

Gjest Badabing
Skrevet

Fryktelig lite.

Badabing: Hvem var din "Justin Bieber", altså, er de noen du ville blitt like hysterisk for som disse "Belieberne" er?

Jeg var BSB-fan, jeg. Var på konserter, ringte Nick Carter på hustelefon så foreldrene mine klikket over telefonregningen, og stod i kø hele dagen utenfor Oslo Spektrum da de hadde konsert. Så jeg kjenner meg veldig igjen, og er ikke blant dem som akker meg over hysteriet nå. ;) Selv om jeg aldri var blant dem som hylte. Jeg var litt for sjenert til det.

Hjärterdam: Er du tilbakeholden på Facebook, eller deler du stort og smått om hva som skjer i hverdagen din?

Yme: hvordan tror du at du ville reagert under en katastrofe-/krisesituasjon som f.eks. bomben i Boston? Har du noen gang opplevd en ulykke eller lignende, og hvordan reagerte du da?

Gjest Swarovski
Skrevet

swarowski: hva er den fineste/ mest minneverdige gaven du noen gang har fått?

Jeg tror det var den gangen lille Swarovski fikk fisker og et lite akvarie til jul av foreldrene. Veldig overraskende, selv om det var noe jeg hadde veldig lyst på. Og med en liten skattejakt for å finne gaven, så var det veldig minneverdig.

Swarovski: Har du noen favorittedelstener?(Bortsett fra nicket da).

Safir :)

Tror dette skal være alle som har vært innom de siste 50 sidene. Håper ikke jeg har glemt noen. Står i alfabetisk orden selvsagt ;)

Alkasil: Ditt beste minne fra vinteren?

Anoia: Hva bruker du mest penger på?

Arabella: Hvor mange barnebarn har du?

Badabing: er du frivillig innen er dyreorganisasjon?

BusteMartePinn: Hvor ofte er du ”på byen”?

Calavi: Hva er favorittantrekket ditt på deg selv, og på ”mannen din”?

Charmander: Har du en drøm som stadig gjentar seg?

Cindi: Hva er du mest redd for?

Claudette: Hva er din verste skade?

Cordelia: Hva har du i veska di?

Daybreak: Har du laget avataren din selv?

Dreamdrops: Hva er det beste med denne våren?

Drue: Har du noen gang stilt et spørsmål som du ikke ville svart på selv?

Evilposelos: Når er det best med bål: sommeren eller vinteren?

Farnesina: Har du en serie du bare MÅ få med deg?

Gorgonzola: Når var sist gang du hørte ordene: Jeg elsker deg?

Gunfreak: Hvor mye har livet ditt forandret seg siden du registrerte deg på KG?

Guybrush: Har du vurdert å danse i konkurranser?

HedvigR: Hvor ofte bruker du rød leppestift?

JackPreacher: Tror du på skjebnen?

Jellybean78: Har du vurdert å flytte til utlandet etter ferdig utdannelse?

Josefin88: Hvor viktig er det å ha blomster i hjemmet sitt?

Harlequin: Hva er den beste kjærlighetshistorien?

Hjärterdam: Prøver du å leve etter mottoet du har i signaturen din?

Kaffemor: Er du interessert i fotografi?

KateW: Ville du ha tatt sjansen på å bli født på nytt og få et helt annet liv, hvis det var mulig?

Kenzi: Hva skriver du på akkurat nå?

Kisskissbangbang: Hva er den beste kuren for kjærlighetssorg?

KristineS: Favorittsjokolade?

Kråkefjas: Hvor mye fjaser du i det virkelige liv?

.-L-.: Er du allergisk mot noe?

.lillegull: Hva synes du om at gullprisene er i ”fritt fall” på børsen?

-lykke-: Hva gjør deg mest ulykkelig?

Lillesiren: Hvor mange krydderbokser har du?

Lydia: Hvordan har du det i dag?

NerdMedSverd: Har du lagt vekk vinterklærne?

Niennas: Tror du det blir vanskeligere eller lettere å få barn nr 2?

NozMonster: Har du alltid vært kald i kroppen (ref, varmt badevann hos mamma), eller er det noe som har kommet ”med årene”.

Padawan: Planlegger du turene dine mye på forhånd, eller tar du hver dag som den kommer?

Pinar: Hvilket underforum på Kg er mest interessant for deg?

Sakone: Hvilken filmfigur ville du helst vært, og hvem ville du ikke vært?

Singha: Favoritt middagsrett?

Solsenga: Hva lo du av sist?

Spils: Hvor mange spill har du?

Steve Cook: Hva er den beste tiden på dagen din?

Stjerner og planeter: Hvor lei er du av mannfolk på en skala fra 1-10, akkurat i dag?

Strange Doll: Hva er det morsomste man kan gjøre i Bergen?

Supermusa: Hva er den mest supre kvaliteten din, og den mest supre kvaliteten til din beste venn?

Søsterliten: Har du noen gang angret på yrkesvalget ditt?

Thought-Fox: Har du noen gang blitt så sint at du har kastet mobilen, pc’en eller lignende i veggen/på gulvet?

Tirkes: Hva fordriver du tiden med når du har KG-oppholdene dine?

Yme: Hvilken episode i livet ditt har hatt sterkest innvirkning på den du er?

Yvonne: Når fikk du din første Hello Kitty gjenstand, og hva var det?

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Puh, blir man borte fra denne tråden i noen dager, så er det skikkelig dybdeintervju å oppdatere seg igjen. Håper dere tilgir at jeg ikke spør så veldig mye helt i første omgang, må varme opp igjen! :)

Padawan: Om du fikk velge en opplevelse, hva hadde du valgt (trening/kursing inkludert):

a) Solohoppe i fallskjerm.

b) Kjøre en formel-1-bil.

c) Fotografere Victoria's Secret-modeller for en dag

d) Delta på scenen under konsert med et band/artist of your choice?

Tirkes: Samme til deg.

B. :) Elsker fart, men liker ikke høyder...

Harlquin: Dersom du kunne hoppe inn i handlingen til en film, bok eller serie og blitt der for alltid, hvilken hadde du valgt?

Tirkes: samme tilbake til deg - sære spørsmål er bra!

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å være en del av mannskapet på Firefly. :) I serien, vi kan ikke ha noe av at folk driver og dør!

Tirkes: Så litt lenger bak i tråden at du ha spilt en del WoW. Favoritt race/class combo? Og hvorfor?

Jeg likte veldig godt human paladin, som var mainen min. Jeg var sånn passe flink til å bruke racials i battlegrounds, men så ble jo det endret også.

Andre kombinasjoner jeg liker var nelf rouge. Stealth på global cooldown? Shadowmeld og vent til det går over.

Tirkes: Siste utenlandsreise?

Seattle USA i fjor høst.

Tirkes: synes du tennissokker er kjipt?

Bare om de synes. Jeg elsker sorte herresokker fra dressmann, og jeg tyver alle mannens sokker. Han blir gal av at jeg lager hæl midt under fotsolen på sokkene hans.

Tirkes: Tror du på en eksistens etter døden?

Et vanskelig spørsmål. Det lette svaret er "ja". Uten å forklare så mye, for jeg vet ikke helt hva jeg selv tror. Mest av alt så håper jeg nok.

Tirkes: har mannen din og du stort sett samme vennekrets, eller har dere "vært deres liv"?

Sammen siden 2002 - så vi har stort sett samme vennekrets. Vi har mye like interesser, og vanker stort sett i de samme sirkler. Men jeg har en hard kjerne venninner fra "før" og han har to kompiser som han har vokst opp sammen med - og de er fortsatt en del av våre liv.

Tirkes: hadde du et nick som begynte på S før? Vil du selv kalle deg feminist?

Oj, nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvem du tror jeg er. Nei, Tirkes er min første bruker på KG, og jeg har aldri endret navn på Tirkes heller. Men jeg har byttet avatar, startet med en havfrue.

Feminist? Tja. Jeg er for likestilling, likelønn og like rettigheter blant kjønn. Men jeg er ikke for kjønnskvotering og annet tøv. Skal vi inn i styret og direktørstolen så bør vi bevise det som menn må.

Tirkes: Hva fordriver du tiden med når du har KG-oppholdene dine?

Online gaming, jobb, litt mer jobb, et maraton av Sons of Anarchy, samt et annet maraton med How I Met Your Mother. Litt barnevakt og noen heisaturer til utlandet med mannen.

Tirkes: Er du flink til å ta husarbeidet i hjemmet?

Njaaaei. Herr Tirkes er flinkere med strykejernet. Og han vasker mye av klærne mine. :P Men han hater å rydde og vet aldri hvor noe hører hjemme, så all rydding er min jobb. Selv blant verktøyet hans. *knurre*

Swarowski: Vondeste du noensinne har opplevd at fysisk smerte?

NozMonster: Hvem ville du helst ha vært...

a) Robin fra How I Met Your Mother

b) Phoebe fra Venner for Livet.

c) Penny fra Big Bang Theory

d) Meredith fra Grey's Anatomy?

Badabing: Hva var favorittfaget ditt på VGS?

• Liker 2
Skrevet

Hjärterdam: Er du tilbakeholden på Facebook, eller deler du stort og smått om hva som skjer i hverdagen din?

Jeg deler en del, både om hva vi driver på med, og også gjerne litt sitater fra minien her i huset og slike ting. Men, jeg har nøye inndelte grupper (jobb, gamle jobber, skole®, KG, ++) og deler ut i fra hvem jeg vil at skal kunne lese det jeg skriver.

Hjärterdam: Prøver du å leve etter mottoet du har i signaturen din?

Først: Så bra gjort med en så lang liste, og med så gode spørsmål! (og jeg elsker at den er alfabetisk!)

Ja, jeg har gått på et par smeller ved å ikke følge det, og det har gjort at jeg er svært bevisst på det at det er jeg som er min egen lykkes smed og at det kun er jeg som er ansvarlig for at jeg skal kunne nå de målene jeg setter meg. Å kunne legge, og nå mål i samarbeid med en partner er selvfølgelig godt, men jeg har bestemt meg for at de tingene jeg ønsker meg, de skal være gjennomførbare for "bare" meg også. Alt går. :)

Swarovski: Hvilken tidsalder ville du helst levd i, og hvorfor?

Yvonne:Hvordan vil du beskrive musikksmaken din?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Stjerner: Har du en fin sangstemme?

Eg har fått høyre at ho er brukbar. Eg syng mykje med elevane mine.

Stjerner og planeter: hvis du har en dag helt uten planer, hva vil du helst bruke den til?

Sove, trur eg. Eg er så trøytt for tida...

Stjerner og planeter: Hvor lei er du av mannfolk på en skala fra 1-10, akkurat i dag?

10!

SteveCook: Kunne du data ei dame med bart?

Padawan: Er ein heilt "ute" om ein ikkje har sett Ringenes Herre?

Swaroski: Er menn oppskrytt?

Gjest padawan
Skrevet

Padawan: Planlegger du turene dine mye på forhånd, eller tar du hver dag som den kommer?

de første årene planla jeg ganske mye på forhånd og satte opp planer for når jeg skulle være i hvilke byer, alle stedene var forhåndsbooket osv. På de to første turene mine til Spania og Portugal tror jeg at jeg leste 6-7 bøker på forhånd i tilleg til en del materiale online (wikitravel.org er genial der). Nå er jeg litt mer ad-hoc ved at jeg snakker med folk og plukker opp ting underveis på hvor jeg bør dra.

Padawan: Er ein heilt "ute" om ein ikkje har sett Ringenes Herre?

tja, litt. nesten uansett hva slags fritidsinteresser man har synes jeg det er viktig å ha felles preferanserammer, iallefall når man er i et forhold.

Swarovski: hva var det siste landet du var i og hva gjorde du der?

Skrevet

Cindi: Hva er du mest redd for?

Helt ærlig. Akkurat nå er jeg mest av alt livredd for at babyen i magen skal dø. Også er jeg livredd for at den skal være syk, eller blitt skadet i utviklingen. Jeg er livredd for at det ikke er et sprell levende friskt lite barn som venter inni magen. Tenker på det hele tiden, og bare håper på at dagene går fort så jeg kommer meg på ultralyd og kan se den lille, og forhåpentligvis et bankende hjerte. Det er nok relativt normalt å være bekymret... Tror jeg..

Teita: Hva er det beste du vet å drikke? (Ikke nødvendigvis alkohol)

Skrevet

Cindi: Hvem er det heiteste mannen her inne, og hvorfor?

Synes mennene her inne kan bli flinkere til å legge ut bilder. Er ikke så mange å velge mellom liksom...

Men av de få som har lagt ut bilde må jeg si Guybrush. Han ser bra ut, også virker det som en mann med "tak i". Menn med egne interesser og som tar tak i livet sitt er heite.

Cindi: Har du fått noen matretter/matvarer du syntes var helt ok før, men som du nå under graviditeten bare eeelsker, eller ting du elsket før som du nå ikke kan fordra?

Har ikke fått dilla på noe enda. Men spiser gjerne gule epler. De blir jeg ikke kvalme av.

Jeg har alltid vært en sjokoladegris, men nå liker jeg ikke sjokolade. Ikke ren sjokolade, men kan ha noe med sjokolade på, som kakao... Liker ikke så mye om dagen. Ingenting smaker spesielt godt mer... Forutenom loff med smør på, det funka 1 dag.

Mamma er litt bekymra, fordi jeg er snart ferdig med første trimester og har bare gått ned i vekt.. Alt smaker ekkelt, og jeg er kronisk kvalm. Men med en gang jeg får lyst på noe så løper mannen ut og fikser, så jeg er bortskjemt :)

Cindi: da du var liten, hvilken mat hatet du?

Sild!!! Pappa tvang det i meg. Barndomstraumer!!

Og uer. Det var for salt.

Niennas: bekymrer du deg mye, eller er det lettere denne gangen?

Noz: hva er den beste iskaffen? (Sett at du liker iskaffe da. Hehe!)

• Liker 1
Gjest Inggolf
Skrevet

NozMonster: Har du alltid vært kald i kroppen (ref, varmt badevann hos mamma), eller er det noe som har kommet ”med årene”.

Imponerende liste swarowkski!

Tja, det er vel i de siste årene at jeg har vært ånkli kald-kald inn til beinet!

Jeg sliter med å holde vekta fra oktober til mai fordi jeg bruker så mye energi på å prøve å holde varmen.

NozMonster: Hvem ville du helst ha vært...

a) Robin fra How I Met Your Mother

b) Phoebe fra Venner for Livet.

c) Penny fra Big Bang Theory

d) Meredith fra Grey's Anatomy?

A! Eller B...hmm.. Phoebs er jo så morsom!

neeej, jeg går for Robin! :rodmer:

swarowski: Kan du med hånden på hjertet si at du oppfører deg som deg selv i alle situasjoner?

Hjerterdam: Hvilke apper har du på telefonen, og hvilke er best brukt?

Gjest Inggolf
Skrevet

Noz: hva er den beste iskaffen? (Sett at du liker iskaffe da. Hehe!)

iskaffe er digg!

jeg er veldig glad i disse til Tine jeg da..

Trippel espresso er kanskje muligens favoritten, men jeg er

veldig tilhenger av dem alle med untak av den røde cappochinoen som jeg fint klarer meg uten.

gorgonzola: hvordan tilbringer du helst en lørdag kveld?

Skrevet (endret)

Spils: Hvilke utesteder pleier du å besøke?

Jeg er veldig skjeldent på noen utesteder for tiden

Spils: Hvor mange spill har du?

Om du mener til data, så har jeg kun et; Age of Empires II

Ellers har jeg masse til eldre Nintendo konsoller, men ingen nye

Endret av Spils
Skrevet

Yme: Hvilken episode i livet ditt har hatt sterkest innvirkning på den du er?

Da jeg møtte deg, kjære <3

Yme: hvordan tror du at du ville reagert under en katastrofe-/krisesituasjon som f.eks. bomben i Boston? Har du noen gang opplevd en ulykke eller lignende, og hvordan reagerte du da?

Har det skjedd noe i Boston? Jaja, samma det... Jeg oppfører meg rolig og fint i krisesituasjoner.

Yme: Hva jobber du med?

Jobb?? Pfhøy! Slikt driver jeg da ikke med.

Strange Doll: Hvor mange tenner har du?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Hvor mye har livet ditt forandret seg siden du registrerte deg på KG?

Oh spørsmål til meg!!

Eh ja har faktisk det, en av de få som har fått et markant bedre liv av å være på KG.

Stjerner: Har du vurdert å ta fly lappen, så du kan fly til Oslo uten å rote med norwegian eller sas?

Nozzy: Skal du ta deg fri i sommer?

Cutedoll: du må spise et menneske, hvem spiser du da?

Hjertedamen: Hvordan er singel livet?

Gjest Sakone
Skrevet

Sakone: Hvilken filmfigur ville du helst vært, og hvem ville du ikke vært?

Hadde vært awesome å være Yoda. Hadde fint klart meg uten sex om jeg var liten, grønn og kunne bruke the force :P

Ville ikke vært Gollum. Stakkars fyr, levd alene i 500 år og blitt forvrengt, og blir i tillegg "frastjålet" ringen sin. Stakkers :(

Tirkes: Når du skal unne deg selv noe, hva gjør du, eventuelt kjøper du deg da?

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Tirkes: Når du skal unne deg selv noe, hva gjør du, eventuelt kjøper du deg da?

Billig varianten er badekar + dempet lys + musikk + avslått mobil.. Jeg slapper av for sjelden.

Drue: Når spilte du biljard første gang?

Sakone: Beskriv den rareste drømmen eller mareritt du kan huske.

Jellybean: Første skrekkfilm, og hvor gammel var du?

• Liker 2
Gjest Sakone
Skrevet

Sakone: Beskriv den rareste drømmen eller mareritt du kan huske.

Skulle gjerne svart, men jeg lider av "kan-ikke-huske-drømmene-5-minutter-etter" syndromet.

Skrevet

JackPreacher: Tror du på skjebnen?

Dette vet du vel ;)

Nei, jeg tror ikke på noe skjebne, karma, gud eller andre grønne små hottentotter som er med på å styre verden og livene til folk. Hele tanken er absurd, fordi det ikke stemmer med den verden jeg har sett.

Hva er det for slags greie om det er "skjebnen" som bestemmer at små barn dør over hele verden? Jeg aksepterer ikke den salgs tankegang om at "det var deres skjebne", fordi det gir ingen mening.

Jeg tror på tilfeldigheter. De samme tilfeldighetene som gjør at jeg fremdeles går på to bein og ikke ligger noen meter under bakken. Universet styres av tilfeldigheter, tilfeldige valg og tilfeldige øyeblikk. Noen tilfeldigheter kan dog drive en mann til vannvidd. Noen tilfeldigheter må man bare elske.

Jeg tror at vi alle har et valg og full evne til å tross alt være med å påvirke våre egne tilværelser, ved å velge hvor man er, hva man er og aller viktigst HVORFOR man er.

Jeg synes faktisk synd på de som tror på så mye annet mer av utenomstendige påvirkninger og guder og hvem vet hva - for det blir rett og slett en fattig tilværelse for meg å ikke kunne nyte de herligste tilfeldighetene. De er verd at det ofte er ti ganger flere negative.

Sakone: verste og beste med jobben din?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...