Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Cindi: gruer du deg til fødselen?

Neh, egentlig ikke. *nonchalant som få* :fnise: Kommer nok til å få pretraumatisk sjokk noen uker før fødsel, men akkurat nå så er det så langt fremme at jeg ikke klarer å forholde meg til det.

Cindi: Hvor heit er du fra 1 til 10?

Tror jeg ligger på en toer om dagen. :fnise:

Cindi: Du inviterer noen på ost og vin- hva slags oster og kjekser serverer du?

Erhm... Du spør damen som ikke er helt sikker på hva gorgonzola eeeegentlig er. Hahaha!! HerrCindi pleier å stå for innkjøpene når vi har ost og vin-kveld. Jeg elsker nemlig sånt. Men jeg har virkelig ikke peiling på de ulike ostesortene. Det eneste jeg vet er at jeg som oftest liker de myke ostene best, de som har sånn konsistens som brie, cherie og camembert. De liker jeg. Også sånne krydderoster. Skulle JEG stått for innkjøpet, så hadde jeg nok gått til ostedisken på ultra og bedt om hjelp, sånn at de som er litt mer "ostekjente" kunne fått noe spennende de også. :Nikke:

De har en hel seksjon for salte kjekser også, så jeg ville nok kjøpt det som så lekrest ut. :fnise: Pleier å ha litt forskjellig kjeks, sånn startpakke (:P) og ritz hvertfall.

Og frukt!

Cindi: beskriv interiørstilen din med 2 ord

mørk, umotivert

Cindi: den dyreste gaven du har fått?

Forlovelsesringen min

Hjärterdam: Hadde du blitt flau, eller ledd høyt, dersom vi møttes i AKKURAT samme antrekk. :fnise:

Jack: Rødmer du noen gang? Hva får deg til å rødme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jack: Rødmer du noen gang? Hva får deg til å rødme?

Nei. Det skjer temmelig sjeldent, jeg er jo fra nordland (nå kommer det snart noen protester her...) og der oppe eier vi verken skam eller flauhets-dna'et

Hjärterdam: say, kommer vi til å ende opp med likedanne jakker, grilldresser etc?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Når var du sist forelsket?

November i fjord.

Gunfreak: beskriv drømmedama?

Helt ærlig ser hun nesten ut som deg, i hvertfall etter det bilde du posta, med tanke på det røde håret ditt og slikt

Gunfreak: Beste bi-karakter i KOTOR?

Oj den er vansklig, men må vel være Mission, hun er grunne til at jeg aldri kan spillt dark side på KOTOR, orker ikke tanken på at jeg må drepe henn. :grine:

jeg liker`n alt, men jeg spurte deg om deg hadde vært en god idè for din del..

Vel at jeg skulle like den er vel ganske tafatt med tanke på alle særskrivngs feilene jeg gjør...

Nikki09: Nautrlig redhead? :fnise:

Trikes: din favoritt bi karakter i KOTOR?

Cordelia: Hvilke dyr hadde dere når du vokste opp på gården?

Skrevet

hjärterdam: Dersom du måtte leve med en TV-kanal resten av livet, hvilken...?

Det er vanskelig å velge, men enten MAX eller Discovery.

Hjertedam: Hvilken dyr mat kjøper du deg når du virklig skal ha en god dyr middag.

Om jeg skal lage selv tenker du? Kalkun tror jeg, men jeg kjøper sjelden dyr mat, ble til og med brått litt usikker på om kalkun egentlig er dyrt eller om det bare er det at jeg forbinder det med julemat som gjør at jeg kjøper det sjelden :fnise:

Hjärterdam: Favoritt kortspill?

Liverpool, herremin det har jeg spilt mye sammen med familien hjemme.

Hjärterdam: Hadde du blitt flau, eller ledd høyt, dersom vi møttes i AKKURAT samme antrekk. :fnise:

Hadde antakelig ledd høyt siden vi kjøpte det (iallefall det eneste jeg vet vi har likt) samme dag :fnise: Men hadde nok også om det var sammen med ikke-KG'ere følt meg litt som en copycat ^^

Nei. Det skjer temmelig sjeldent, jeg er jo fra nordland (nå kommer det snart noen protester her...) og der oppe eier vi verken skam eller flauhets-dna'et

Hjärterdam: say, kommer vi til å ende opp med likedanne jakker, grilldresser etc?

Finnmark.

Njaaa, søster vil sannsynligvis en eller annen gang strikke like gensere til oss, evt matchende om ikke helt like.

Utenom det merker jeg at jeg ikke føler det store behovet, jeg har jo fått meg klestvilling i Cindi jeg nå ^^

Cindi: Hvilken farge har neglene nå?

Mr. Jack: Spiller du kort?

Singha: Hva gleder du deg til i dag?

Skrevet (endret)

Jelly: Er du ærlig med folk om de feks spør om kjolen ser bra ut på de? Eller tar du en hvit løgn og sier de ser bra ut uansett om de ikke gjør det?

Jeg kommer nok ikke til å si rett ut til de at jeg syns de ser ille ut (om jeg syns det) Det må være

måte på, i en slik sammenheng som dette så ser jeg ikke noe i veien for eventuellt å være litt

vag/unnvikende ifra sannheten. Jeg kommer nok heller til å prøve å hinte litt frem at snittet, fasongen

eller farven ikke passer helt til hennes figur for.eks. Så spørs det om hun tar dette til seg eller ikke.

"Beauty is in the eye of the beholder" som det så fint heter seg, alt er jo relativt til en viss grad.

Jellybean78: noe du virkelig virkelig ønsket deg som liten men aldri fikk?

Hmm.....husker jeg lekte meg en masse med Lego da jeg var liten, ønsket meg virkelig ett

av de større romskipene som de solgte dengang da, (men som kosta litt mer enn hva mor og far

var villige til å betale) Husker jeg til og med meldte meg på en konkurranse hvor de hadde ett slikt

som 1 premie....(needless to say, så gjetter du sikkert hvordan det gikk) Nedtur! Utrolig at jeg enno husker det :ler:

Jellybean78: Hvilket land vil du da vurdere å flytte til etter utdannelsen? Antar det må være varmt ;)

Ufattelig korrekt, som ene befalet mitt brukte å si.....de som har lest en rekke av postene mine før,

greier sikkert å gjette seg til hvor, dere andre får bare leve videre i uvissheten :ler:

Jellybean78: Hva er din favorittgelé?

Ikke gele, sjokopudding....no snakker vi! En av favoritt dessertene mine! :)

Jellybean: Ditt største augenblink?

Nei, du spørr vanskelig no Stjerner...Dette blir vel hovedsakelig ett øyeblikk reservert for når

barn(a) dine kommer til verden, eller når du gifter deg regner jeg med. Kommer ikke på noe

som direkte kvalifiserer i farta, altså.....

Padawan: Ditt syn på de 3 nyeste filmene i Star Wars - serien?

Kenzi: Har du søsken?

Dolly: Hvorfor valgte du studieretningen din opprinnelig?

Tirkes: Favoritt film/bok - serie innen science fiction?

Endret av Jellybean78
Gjest Nikki09
Skrevet (endret)

nikki09: Hvorfor 09?

Egentlig helt tilfeldig. Bare nikki fungerte ikke så da ble det nikki 09

nikki: : hva har du brent deg på når du har vært for naiv?

Å stole på andre! Jeg stolte veldig lett på andre før, lånte bort penger, ting osv. Men så aldri noe til det igjen, så når jeg endte med 14 000 i gjeld Pga eksen min så lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle være så naiv igjen :)

Helt ærlig ser hun nesten ut som deg, i hvertfall etter det bilde du posta, med tanke på det røde håret ditt og slikt

Nikki09: Nautrlig redhead? :fnise:

Åh, det var koselig å lese på en ellers ganske stusselig lørdagskveld :klemmer:

Nei, naturlig rødt er det nok ikke! Og nå vet jeg ikke om det kommer til å være rødt så mye lengre heller. Vurderer å farge det lysere nå som sommeren kommer :)

Jack: hvordan startet bilinteressen?

Tirkes: hva ville du fortalt den sekstenårige deg hvis du kunne gå tilbake i tid?

Endret av nikki09
Skrevet (endret)

Utenom det merker jeg at jeg ikke føler det store behovet, jeg har jo fått meg klestvilling i Cindi jeg nå ^^

Cindi: Hvilken farge har neglene nå?

Klestvilling for life. Hohoho! :fnise:

Har vel samme farge på neglene som deg? :sexy: Bare at dine definitivt ser finere ut enn mine, fordi jeg klumpet den skikkelig til. :P

Vi kan vel kalle fargen mint? Sånn operamintsdrops? Hehe!

Hjärterdam: Har du hatt catwalk i stua enda for deg selv?

Tirkes: Har du noengang sett en film som alle skrøt opp i skyene, som du syntes var tragikomisk (eventuelt fikk deg til å få latterkrampe fordi den var så VILT dårlig at det bikket over til å bli humor)?

Endret av Cindi
Skrevet

Cordelia: Hvilke dyr hadde dere når du vokste opp på gården?

En liten bestand på tre-fire kuer(kutta de ut rett før jeg begynte på skolen), høner og en spinnvill elghund.

Tirkes: Hva er hobbyene/interessene dine?

Gunfreak: Har du noen fler interesser enn "guns & soldiers"?

Nikki09: Din beste roadtrip eller dagsutflukt du minnes?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Gunfreak: Har du noen fler interesser enn "guns & soldiers"?

Sci fi serier, alt av vitenskap, som kjemi, fysikk og da spesielt biologi og da spesielt evolusjonær biologi.

Samt standard saker som musikk osv.

Cordelia: merket du at kuer som dere hadde bare noen få av, virka mye mer "menneskelige" enn masse produserte kuer? Har selv merka at har du kuer som får mye oppmerksomhet av kjente mennesker, blir kuene mye mer som kjeledyr/hunder, der begynner å bli lekende løpe rundt og ha det gøy og bli mer kjærlige.

Tirkes: Har du full hjemmekino hjemme(stor tv og surround anlegg)?

Skrevet
Cuddlegirl: Er du flink til å synge?

Nei, jeg kan absolutt ikke synge! :P

Cuddlegirl: Hva var det første du sparte penger til?

Mener å huske at det var en DBS-sykkel.

Josefin88: Noen planer for sommeren?

Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: Taco eller hjemmelagd pizza?

Hjemmelaget pizza! Etter å ha spist taco hver bidige fredag i ørten år nå, er jeg faktisk drittlei:P

lillesiren: hva er den mest grusomme/kjipeste gaven du har fått? ga du utrykk for at du ikke likte den?

Hm..Tror det må være da jeg fikk kaffekanne av moren min til jul som..tja..10-åring. Mor trengte tydeligvis en ny kaffekanne til foreningen sin, jeg så hvertfall ikke snurten av den i etterkant :laugh: . (Må få legge til at jeg fikk andre, mer givende gaver i tillegg da:P)

Lillesiren: Synes du det er skummelt at det er flere på kg som vanker i dansemiljøet i Bergen?

Hehe, njæ, du vet nå ikke hvordan jeg ser ut, så da går det vel greit tenker jeg;)

Lillesiren: Hvor lav er du?

Jeg er 166/167, så ganske så midt på treet tenker jeg:)

Lillesiren: ditt stolteste øyeblikk?

Hm...vanskelig spørsmål, jeg tenker liksom ikke over at jeg noensinne er stolt (ikke av meg selv hvertfall:P), men kanskje da jeg som eneste elev fikk 6'er i tegning på ungdomsskolen? Kanskje mest fordi tegning var helt nytt for meg, hadde aldri prøvd meg før, men så fiksa jeg det ganske godt likevel, litt sånn "oi, visste ikke jeg var så flink :laugh: ".

Lillesiren: Hvor mange krydderbokser har du?

Hm..Nå står det "bare" 17 bokser på kjøkkenet, da jeg glemte en pose med krydderbokser hos ei venninne jeg laga middag hos her en dag, men tipper totalt at jeg har rundt..35..ish?

Lillesiren: Hva synes du om nynorsk?

Har et litt nostalgisk forhold til det:) Jeg hadde nynorsk som hovudmål ut tiende klasse, i tillegg til at hele slekten min kommer fra indre Sogn og snakker temmelig utprega nynorsk(mer eller mindre hvertfall).

Tirkes: Hva får du oftest komplementer for, av mannen din?

-L-: Vanker du noe på Verftet?

Drue: Når han du sist med noen Kgere?

Gjest Gjest20
Skrevet

Lydia: Dersom du hadde vunnet 1 million kroner, hva hadde du brukt pengene på?

Gitt de til familien min. Altså mor, far og lillesøster.

Skrevet (endret)

Drue: Når han du sist med noen Kgere?

Sakone var hos meg i går og lærte å lage skalldyrspasta. Vi diska opp for noen damer.

Lillesiren: du? hvem, hva, hvor?

Harlequin: har du sett Pagliacci?

Endret av Drue
Skrevet

Mr. Jack: Spiller du kort?

Yep , en jævel på poker. spiller også gjerne på nettet, om det eksisterer tid nok og ro nok i ræven min. Nordland forøvrig, Mrs Jack.

Jack: hvordan startet bilinteressen?

den startet grisetidlig. jeg er vokst opp mine første år under samme tak som to onkler og en bestefar med en veldig dyptgående bilinteresse. min eldste onkel har tre fagbrev, bileletriker, biloppretter og bilmekaniker - og har hatt meg gående i garasjen og på verksted siden jeg så vidt kunne gå. min mor var belemret med en toåring (meg) som kunne navn på hvert eneste bilmerke som passerte oss når jeg satt i vogna, og jeg gjorde hele verden ganske oppmerksom på hva det var som suste forbi oss her og der. de eneste lekene som betydde noe (forutenom lego) var biler.

når tenårene kom så var besettelsen enorm, jeg kunne ganske basic mekanikk lenge før jeg var ute av barneskolen. i ungdomskole-alder var jeg mer enn kapabel til å gjøre det meste, og jeg var grisestolt av at jeg gjorde blant annet kaross-arbeid veldig godt. 9.klasse så hadde vi en dag i uken hvor vi var halve skoledagen på en lokal bedrift og jobbet, mitt logiske valg var hos min onkel på audi/vw-verkstedet.

etter en heller uheldig seanse hvor jeg ble fersket på tur i nabolaget med mine foreldres bil, så fikk jeg en avtale med min bestefar om at jeg fikk overta hans gamle bil som hadde stått ute på gården siden en gang på 80-tallet, om jeg lot alle andre biler stå i ro. det var så klart ikke nei å finne i min munn. uroen var stor i heimen da denne bilen, mot alles overbevisning, faktisk startet noen få måneder og mye iherdig arbeid siden. det var en gammel holk av en 1955 ford, og denne samt min onkels klenodier som ble pusset opp i samme tiden, var grobunn for et endeløst kjærlighetsforhold til gamle amerikanske biler. den ble byttet inn i en 1968 mercury monterey som kort tid etter ble byttet i en fullt fungerende og veldig pen 1980 GMC 1500 Sierra Classic. sånn fortsatte det bare, frem til idag. jeg nærmer meg med stormskritt bil #100 - yep, jeg VET det er galskap, men det driter jeg i ;)

jeg er i høyeste grad opplært av mine onkler, men ut over det så er det stort sett selvlært alt sammen. legg til en syk hukommelse for tall og detaljer, så har du en glimrende egenskap at jeg husker og vet hva som er hva til de forskjellige biler og modeller. det eneste som begrenser meg for et fullstendig restaureringsprosjekt er tre ting: mulighet for å få fatt i de korrekte delene, eller tilsvarende. økonomi. tid. de to siste er dessverre tidvis alvorlige hindere, jeg står i denne knipen med mitt siste cadillac-prosjekt og må antageligvis nok en gang krype til korset for å innse at denne blir solgt før jeg er ferdig, til fordel for hus og stasjonsvognen.

Cuddlegirl: så du meg på Bystasjonen på fredag?

Mrs Jack: lego. leker kidsa med det på rommet eller i stuen?

Gunfreak: hvilken søkemotor foretrekker du?

Cindi: stekt eller kokt fisk? hva med sushi?

Cordelia: det beste brettspillet ever?

Anoia: fortell om den beste perlen du har funnet på Steam

Skrevet

Cindi: stekt eller kokt fisk? hva med sushi?

Ja, takk alt! Kokt torsk med eggesmør, stekt ørret, sushi, grillet makrell elleår innbakt laks. Give it to mee! (Jeg er fra yttersida av Senja, og har stolte fiskere i generasjoner. Så jeg foretrekker fisk foran kjøtt any day. Spiste røkelaks til frokost i dag faktisk.)

Jack: Jeg har en Miata, 2001. Motoren på antenna har hengt seg opp. Kan den repareres eller må den byttes? (Hadde en mekaniker jeg alltid brukte før som reparerte ALT, men får ikke tak i han mer... Hadde den på verksted, og de bare kobla den av. Så ingen radio på fru cindi..)

Fashionistaen: Tror du på altoppslukende ekte kjærlighet vedførste blikk?

Skrevet

Klestvilling for life. Hohoho! :fnise:

Har vel samme farge på neglene som deg? :sexy: Bare at dine definitivt ser finere ut enn mine, fordi jeg klumpet den skikkelig til. :P

Vi kan vel kalle fargen mint? Sånn operamintsdrops? Hehe!

Hjärterdam: Har du hatt catwalk i stua enda for deg selv?

Ingen hadde minnet meg på hvor klønete det er å lakke høyrehånda, så det er ikke sikkert mine er SÅ mye bedre enn dine gitt ^^

Jeg har prøvd klærne ja ;) Men "sparer" dem til jobb i morgen. I dag sløver vi og skal snart ut i sola, så da er det joggebuksedag ^^ :)

Mrs Jack: lego. leker kidsa med det på rommet eller i stuen?

Har ikke du fulgt med når vi snakker på telefon? Hva tråkker jeg på rett som det er - nemlig - gjenglemt Lego.

Jeg foretrekker Lego, spill og puslespill på stua, og ikke på rommet nettopp fordi det er de tingene jeg selv og foretrekker å leke med :fnise: Men, hovedregelen i vårt hjem pr dags dato er at leker generelt kan være på stua på dagtid, men vi rydder opp til kvelden og alle lekene bor på rommet på natta ;)

Tirkes: Drar du på loppemarked - hvis du gjør det, hva er det du er ute etter?

Skrevet

Guybrush: er du handy? (kan du fikse ting i og rundt huset, altså)

Skrevet

Guybrush: Øl eller vin?

Cava! hmm, avhenger av tid og sted. Mat = vin, sol og godt selskap på solsiden = øl :)

Guybrush: Har du hatt konkurranse med Swarovski om hvem som klarte å stille flest personer spørsmål i samme post?

Haha, neida - jeg bare knabba mesteparten av lista hennes så slapp jeg tenke på hvem jeg skulle spørre :)

Guybrush: Utan tannpuss ei veke eller same undikk i ein mnd?

Ohhh thats tricky. Haaater å få "pels" på tenna, og er pertentlig på undertøyet. Hmmm jeg kan jo gå kommendo mens undiken er til vask og tørk :D

Guybrush: Hvilken dans liker du best av de du danser? og hvorfor?

Nå har jo jeg hverken holdt på lenge eller danset så mye forskjellig. Alt har jo vært innenfor latino. Så da må jeg vel selvsagt si kubansk salsa siden det tross alt er det jeg har holdt på med mest. Liker at det er ganske laidback, passer veldig godt til sosial dansing og krever ikke så skrekkelig stor plass på dansegulvet. Er veldig nysgjerrig på x-bodystilene også - skulle begynne med det men er utsatt pga sykdom hos instrktør. Merengue virker bare som en "tøysedans" :P, Bachata er ganske gøy.

Guybrush: har du noen spesiell stil hjemme hos deg?

Ganske eklektisk tror jeg akkurat nå. Eksen tok med seg endel ting da hun flytta så jeg har igrunn ikke brukt så mye tid på interiør bortsett fra på hovedstua og soverommet. Stilrent men hjemmekoslig? Lyst iallefall og ikke overlesset.

Guybrush: Hvordan kan du stjele lista mi, og ikke inkludere et spørsmål til meg? :trist:

Awwww, sorry. Tenkte jo ikke på at ditt eget nick ikke sto der :) Tilgitt?

Guybrush: Reiser du mye? Hva er ditt neste reisemål?

I hodet mitt :) Innimellom føler jeg at jeg er den personen på jord som har mest lyst til å reise men har fått minst mulighet til det. Jeg har en stor bucketlist. Trenger bare reiseselskap :)

jeg skjønte ikke spørsmålet :sjenert:

"the one that got away". En person som man var interessert i, som "forsvant" på en uavklart måte og som man kan finne på å tenke på innimellom :)

Guybrush: dress eller bunad på 17 mai?

Nå har jeg ikke bunad så den saken er rimelig grei :)

Swarovski: hele helga di i en setning?

Skrevet (endret)

KristineS: Favorittsjokolade?

Jeg tror det må bli vanlig melkesjokolade som har ligget i kjøleskap. Ellers er jeg veldig glad i det meste med hvit sjokolade eller flytende karamell i.

KristineS: hvis kjæresten din skulle beskrive deg med 3 ord - hva tror du de ville vært? (type dønn ærlig og noe som virkelig ER deg) :)

Oi. Ikke enkelt... Men det første som faller meg inn er omtenksom, følsom og skravlete.

KristineS: Hvor lenge har du vært sammen med typen din?

Det blir seks år nå i mai :rodmer:

KristineS: Første CD du kjøpte...?

Jeg tror det var en eller annen Absolute Music eller noe i den dur.

Roze: Ny her? Isåfall ASL? :P

Endret av KristineS
Skrevet

Guybrush: er du handy? (kan du fikse ting i og rundt huset, altså)

Hittil har jeg igrunn aldri erfart at det er noe jeg har forsøkt å fixe hvor jeg har vært helt bak mål. Så ti tommeltotter har jeg overhodet ikke. Får skylde på arv - gårdbrukere, snekkere etc vettu :)

Har montert kjøkken, lagt benkeplate i vater, byttet oppvaskkummer, montert ikea-varer til den store gullmedalje, legger RJ45 kabler, bytter bremser, fjærer, motorforinger, innsugsmanifold, eksos, dashboard, etc.

Cuddlegirl: når ble du sist skikkelig skuffet og når ble du sist skikkelig glad?

Lydia: du er hjemme alene og skal virkelig slappe av og kose deg - hva gjør du?

Drue: har du gjort herverk noen gang da du var liten? Type kaste sten på ruter, tagge, etc :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...