Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Harlequin: hvorfor er du så treig til å svare?

Cause that's how I roll! Neida. Det blir bare sånn, i håp om at det kanskje dukker opp noen flere spørsmål etterhvert...?

Harle: Hva slags kjøtt foretrekker du? Okse, lam, kylling, laks osv.

Kylling! Definitivt. Etter det kommer okse.

Harlequin: Har du noen apper du kan anbefale?

Selv har jeg funnet at ShopShop er ganske lur, handleliste-app. Ellers er det de typiske Facebook, Twitter og Instagram, og i det siste har jeg fått øynene opp for Rando - du tar et random bilde, det sendes et eller annet sted i verden, og du får igjen et bilde. Av hva som helst, hvor som helst. Fiffig liten sak, ingen brukernavn eller noen ting. Ellers bruker jeg også p3-appen en del.

Harlequin: hvordan slår eksamensnervene ut for deg?

Foreløpig har jeg ingen, er fortsatt litt usikker på om det kommer til å gå helt ok eller om jeg bare er fucked. Men når det virkelig drar seg til viser deg seg i dårlig nattesøvn, dårlig konsenstrasjonsevne og lite strukturert arbeid - en ond sirkel.

Drue: favorittrestaurant?

Evilposelos: hva gir mest adrenalin, høyde eller fart?

Guybrush: hvis du skulle drevet med noe annet enn dansing, hva ville det vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kenzi: hvilken kampsport kunne du tenke deg å begynne med?

En asiatisk kampsport. Vet ikke hvilken. Jeg har alltid vært fascinert av Jackie Chan sine "moves" når jeg ser på filmene hans.

Calavi: Hva kunne du tenkt deg å gjøre akkurat nå som du ikke har mulighet til?

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Tirkes: Favoritt film/bok - serie innen science fiction?

Hmmm. De originale Star Wars filmene vinner nok (stemningen mellom Leia og Han for the win) men jeg digger estetikken og driven bak Chronicles of Riddick-filmene (kommer ny en i september wooho)

Tirkes: hva ville du fortalt den sekstenårige deg hvis du kunne gå tilbake i tid?

Hmm. Jeg ville fortalt meg selv at jeg kunne fint klart å fortsette med håndball når jeg startet VGS til høsten det året, at det er dumt å bruke alle konfirmasjonspengene på stereoanlegg (fordi du møter ektemannen din om tre år, Tirkes, og han har mye kulere stereoanlegg) at føflekken mamma fikk fjernet rett før jul det året jeg var 16 ikke var så skummel som vi fryktet så jeg slapp å grine meg i søvn i flere netter på rad...oooog at han fyren jeg har sex med i august det året jeg er 18 gir meg "pregnancy scare" så BRUK KONDOM DITT BRØDHODE!

Tirkes: Har du noengang sett en film som alle skrøt opp i skyene, som du syntes var tragikomisk (eventuelt fikk deg til å få latterkrampe fordi den var så VILT dårlig at det bikket over til å bli humor)?

Mad Max. Blæh, klarte ikke se ferdig. Omvendt så synes jeg Waterworld var hysterisk festlig mtp design og overdrevet historie. Jeg vet vi forsøkte å lage en drikkelek av Waterworld.

Tirkes: Hva er hobbyene/interessene dine?

Oj.

Spill, film og bøker er interessene mine, men jeg liker også å bygge ting. Jeg er bondedatter med høvlebenk i garasjen og brukte sommeren i fjor på å lage et Villa Villekulla-inspirert fuglehus til hagen vår. Av sportslige ting så sykler jeg mye og forsøke å være med på noen løp iblant. Også paintball/airsoft. Man blir svett av det også, om man gjør det riktig.

Tirkes: Har du full hjemmekino hjemme(stor tv og surround anlegg)?

Nå kan man spørre om jeg har, eller herr Tirkes. Men siden vi er gift uten særeie så ja. :) Vi har en "mancave" i kjellerstua med hjemmekinoanlegg og skikkelig mandige reclinere til "kinoseter", men vi sitter vanligvis i stua og ser film, der det også er full sorround, med 5 høytalere + 2 subs og en 50" LCD.

Tirkes: Hva får du oftest komplementer for, av mannen din?

Han er flink til å komplimentere utseendet mitt mye mer enn ting jeg gjør og kan. Lepper og rompe får mest verbal oppmerksomhet, sammen med antrekkene mine.

Tirkes: Drar du på loppemarked - hvis du gjør det, hva er det du er ute etter?

Jeg har aldri vært! :) Jeg har levert flere lopper til lokale skolen, men jeg blir alltid fristet av lave priser og søte og sære ting, så jeg unngår loppemarkeder og auksjoner som pesten. Jeg bare VET at det ender med husfyll som blir levert som lopper året etter. :fnise:

Tirkes: om du ser en person sitte å dytte nedpå en hamburger ute- hva tenker du da?

er det bestandig (med untak av sykdomstilfeller) ens egen feil at en er overvektig?

Jeg kjenner et par som er ganske overvektige, og jeg vet at de dytter nedpå mer kalorier enn eks jeg og noen andre gjør, men jeg ville aldri kalt det deres egen feil. Om jeg det gjorde, så dømte jeg også trafikkofre, røykere, folk som drikker, skiløpere fanget av snøskred og... Ja. Vi mennesker gjør ofte ting som er lite smarte kun for egen nytelse og egne vaner. Og vaner er vonde å vende. Jeg feiret nylig 1årsdag for min egen røykfrihet, og vet at det er verre å slanke seg enn å slutte å røyke.

Samtidig, så er jeg nok litt fordomsfull når noen veldig overvektige spiser junk, heller enn når noen slanke spiser junk. I førstnevnte tilfelle er det lettere å tenke at vedkommede sikkert gjør dette ofte. I sistnevnte tenker jeg ikke over det. Det er litt ekkelt å innrømme for meg selv at jeg er fordumsfull på bunnen!

Tirkes: hva var det første tv-spillet du spilte, og hva husker du fra den opplevelsen?

Dr. Mario! Jeg husker jeg var så imponert av fetteren min så klarte så fort og mange (høyt level) og at det var vanskelig å få til. Og husker at vi lo mye og hadde det skikkelig gøy når vi bommet på fargene. :) Ung mestringsfølelse ftw.

Puuh. Jeg MÅ innom her oftere enn hver 10. dag. Jeg nekter å tro at noen andre enn de som spurte spørsmålene leser gjennom marathonpostene mine her inne.

Kenzi: Har du fortsatt kosedyr som du fikk som barn slengende rundt i nåværende soverom/leilighet?

Harlequin: Hva var beste fagene dine på barneskolen, ungdomskolen og VGS?

Calavi: Hamburger eller ostepølse i brød?

JackPreacher: Morsomste film du noensinne har sett?

Drue: Hva lyttet du mest til av musikk i 1999?

NozMonster: I hvilken situasjon er du usikker/nervøs/redd? (Feks før tannlegen, på ukjente og utenlandske flyplasser, eller på en scene...? Eller noe helt annet?)

Endret av Tirkes
Skrevet

JackPreacher: Morsomste film du noensinne har sett?

Kill Buljo!

Calavi: ditt syn på russ?

Skrevet

Calavi: Hva kunne du tenkt deg å gjøre akkurat nå som du ikke har mulighet til?

Aller helst ville jeg vært i et varmt land, ligget på stranden, lest bøker og nippet til en paraplydrink. Det hadde vært no det :)

Calavi: Hamburger eller ostepølse i brød?

Hamburger

Calavi: ditt syn på russ?

Jeg synes russefeiringen er en morsom tradisjon, og en tid jeg selv så frem til da jeg var yngre. Men, det har jo tatt helt av... Jeg synes det er helt sykt hvor mye penger som blir brukt i løpet av russetiden, og flere jeg gikk på skole med brukte over 100 000 kr på buss. Det er blitt så stort fokus på å ha den kuleste bussen, feteste konseptet, råeste sangen og keegeste karene på bussen at det er kvalmt... Tidligere var det med russ veldig stas, og et av høydepunktene på 17 mai var å se på russetoget med alle bussene og vanene. Det at dette ikke er lov lenger synes jeg er ganske trist. Jeg er glad jeg fikk med meg dette som barn.

Så har du det faktum at man faktisk ikke er ferdig med skolen når man er russ. Helt på trynet... Hvorfor dette ikke har blitt endret på skjønner jeg virkelig ikke. Russetiden er en tid mange ser frem til, og det er synd å si det, men da kommer faktisk eksamen i andre rekke for veldig mange.

Det at russ omtrent er blitt synonymt med sex er jo heller ikke superkult, men det er nå så...

Ellers så synes jeg russefeiringen er en fin tradisjon, og noe jeg unner ungdommen å oppleve. Det er jo også et sikkert tegn på at det er blitt vår, så man blir ekstra glad når man ser rød-og blåbuksene løpe rundt :)

Jack: Snorker du?

Kristine: Planene for helgen?

Kenzi: Røyker eller snuser du?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kristine: Planene for helgen?

I da ble det kafetur med ei venninne, og kvelden blir å slappe av med familien og hjelpe mamma med å bake og pynte noen konfirmasjonskaker.

I morgen skal jeg være med å servere i en konfirmasjon. Og lørdagskvelden blir nok rolig igjen.

På søndag skal vi i "restespise"-party etter konfirmasjonen på lørdag(tremenning av meg som skal konfirmeres så vi er ikke så nært at vi blir invitert i selve konfirmasjonen, men mora er det søskenbarnet mamma har mest kontakt med, så da blir det etterparty dagen etterpå).

Søndagskvelden skal tilbringes i en stamp med typen, og ei venninne og typen hennes og noen flasker god vin.

JackPreacher: Beste låter fra 90-tallet?

Endret av KristineS
Skrevet

Jack: Snorker du?

Ondsinnede rykter!!!!

okai, jeg bryter sammen og tilstår, ja - jeg har regelmessig vareopptelling på sagbruket når jeg sover. har våknet en gang eller tre fordi ex kjørte albuen i siden på meg i søvne. nåværende fru jack snur meg på en litt mer følsom og myk måte. foreløpig.

KristineS: beste norske komiker?

Skrevet

KristineS: beste norske komiker?

Ser veldig lite sånt, men jeg har ganske sansen for Nils Ingar Aadne. Det kommer sikkert av at jeg lo så jeg grein når vi var på stand-up-show med ham under fadderuka for noen år siden.

hjärterdam: Favorittsport? Både som utøver selv og på tv.

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

NMS: du får fjerne en artist fra radioen for evig tid. Hvem velger du bort?

Postgirobygget!

KristineS: Hvilken sang har du dilla på nå?

• Liker 1
Skrevet

KristineS: Hvilken sang har du dilla på nå?

De siste 2-3 ukene har jeg vært helt hekta på "Still counting" av Volbeat.

NozMonster: Likør eller cognac?

Skrevet

JackPreacher: Beste låter fra 90-tallet?

vi må jo nesten også nevnedisse;

what is love - haddaway

jump around - house of pain

every little thing - carlene carter

under the bridge - red hot chili pupper

notorious b.i.g. - the notorious b.i.g.

black hole sun - soundgarden

cover you in oil - ac/dc

hard as a rock - ac/dc

sabotage - beastie boys

cherry pie - warrant

regular guy - steve earle

billy austin - steve earle

jeg likte 90-tallet, jeg :)

hjärterdam: hvilken steve earle-sang vil du høre som nattasang?

Skrevet

Hjärterdam: Boney M eller ABBA?

Boney M om jeg må velge, men liker mye ABBA også.

hjärterdam: Favorittsport? Både som utøver selv og på tv.

Jeg utøver skikkelig ikke noen sport what so ever... Så som utøver kan jeg ikke svare. Men jeg er glad i å se på skihopp og skiskyting :D

hjärterdam: hvilken steve earle-sang vil du høre som nattasang?

Little rock 'n' roller så klart.

Calavi: Hvilken app på telefonen din bruker du mest?

Skrevet

Calavi: Hvilken app på telefonen din bruker du mest?

Spotify :)

Tonje!: Er du a-eller b menneske?

Jack: Hva er det aller, aller beste med hjärterdamen?

Skrevet

Jack: Hva er det aller, aller beste med hjärterdamen?

hun er oppriktig god. det finnes ikke noe vondt i henne, og hun gir rom for at jeg er en mann med en ganske så heftig fortid. hun gjør ikke forskjell på mitt og hennes og vårt barn. hun setter ord på sine følelser, samme om de er provoserende, vonde, gode - hun gir rom for kommunikasjon.

og så er hun omtrent like sta som meg. hun krever og hun gir.

alt i alt skaper dette en kvinne som jeg ikke har så store problemer med å gå all in med. for å koke det hele ned til det aller aller beste med henne; hun gjør det lovlig og ok å være meg. hun skaper ro i meg. da kan jeg på min side gi henne alt det jeg før har hatt problemer med å få til i forhold. jeg har ikke noe problem med å vise de utallige sporene etter utallige nederlag og opplevelser som kan være ganske så heavy å bære alene.

Tekola: den beste togturen noen sinne? drømme-togturen?

• Liker 2
Gjest Inggolf
Skrevet

NozMonster: Likør eller cognac?

Det må bli likør, men det kreves at den er whiskeybasert og langt ifra så søt som de ofte er!

KateW: hvilkne nettsider er du oftest innom?

Lillesiren: Two and a half men med eller uten Charlie Sheen?

Tirkes: Er du et smykkemenneske? Hva går du med av smykker daglig?

Drua: Liker du å kysse (småkline) sånn generelt? eller trives du best med det når det fører til sex?

Sakone: hvem andre enn Drua møter du jevnlig som er fra KG?

Calavi: Hva vil du mest ha- grandiosa eller russisk kaviar (på det som er vanlig å spise det med) ?

Vampen: Du får muligheten til å lage en helt ny skjokolade- hvordan skulle den ha vært? fyll vs ikke fyll? hvilke smak(er) osv ?

Gjest Tirkes
Skrevet

Tirkes: Er du et smykkemenneske? Hva går du med av smykker daglig?

Noz: Neste festlighet du planlegger er...? :)

.L-: Dersom jeg treffer deg i en bar, hva skal jeg spandere på deg da for å få deg i godhumør?

Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: Two and a half men med eller uten Charlie Sheen?

Hm, jeg har aldri sett serien så.. :vetikke:

NozMonster: Hva har vært det beste med uka så langt?

-L-: Hvor lenge har du danset salsa?

Gjest Inggolf
Skrevet

tirkes; du stilte bare 2 nye spørsmål uten å svare på det du siterte :ler:

Noz: Neste festlighet du planlegger er...? :)

det er sannsynligheter for at det blir en ut-tur neste helg, men den neste som er planlagt-planlagt er

en avslutningsfest ute med klassen 21.mai. Eksamen skal nemlig leveres på den morgningen og da er vi ferdig med 1. året så da byr kvelden på festligheter, masse festligheter :nigo:

NozMonster: Hva har vært det beste med uka så langt?

Jeg har faktisk ikke vært noe sosial, og omtrent nesten ikke vært utenfor døra denne uka fordi jeg kun har sittet med denne innvikla og krevende eksamen. Så høydepunktet er faktisk at jeg (utrolig nok) har klart å skrive alt jeg har skrevet relevant i forhold til pensum og at jeg har klart å dreie det mot min rolle som vernepleie, noe jeg håper vil være et pluss :)

Drue: hva pleide du å gjøre i friminuttene på ungdomsskolen?

kristine: hvilken form på pastaen er best? og hvorfor tror du at pastaen smaker forskjellig ettersom hvilken form den har når alle består av de samme ingrediensene?

Lillesiren: har du noen gang truffet noen som har vært veldig lik deg selv utseendemessig? ihvertfall skremmende, eller nesten-skremmende bortimot lik?

Gorgonzola: hvem er tøffest av Lars Monsen og Chuck Norris? (begrunn svaret ditt)

Skrevet

cindi: lekker hun fremdeles?

Nope! Hun er tett nå =) Sist jeg sjekka hvertfall.

Calavi: Hva er beste ingrediensen på en jentekveld for deg? (forutenom gode venninner)

Gjest Gorgonzola
Skrevet (endret)

Gorgonzola: hvem er tøffest av Lars Monsen og Chuck Norris? (begrunn svaret ditt)

Himmel&hav NozMonster, trodde du elsket meg litt jeg.... og så kommer du med dette spørsmålet? :grine:

Det er ikke lov å svare "ingen" skjønner jeg så da må jeg nesten si Lars. Altså; Lars er tøffere (mindre dust) enn Chuck, fordi; Lars er tross alt ekte. Chuck drev jo "bare" med sånn karatetrening og juks og Hollywood-fanteri med scener, re-takes og klipp og lim.

Skjønt, det gjorde kanskje Lars også, på sin ferd i Alaska eller hvor det nå var.

Makkapakka: Hva må en mann "inneholde" for å trigge deg? (jada, vi snakker egenskaper, what else?)

Blondie65: Hvilke(n) sak(er) er de(n) viktig(st)e i årets valgkamp, slik du ser det - og hvorfor?

Tirkes: Rødt eller hvitt ( i glasset eller innerst på kroppen, du velger)?

Endret av Gorgonzola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...