Gjest Lillesiren Skrevet 21. april 2013 #14821 Skrevet 21. april 2013 Sakone var hos meg i går og lærte å lage skalldyrspasta. Vi diska opp for noen damer. Lillesiren: du? hvem, hva, hvor? Harlequin: har du sett Pagliacci? Vel, jeg er ikke så ofte på din kant av landet, men skulle det arrangeres noe Kg-treff her på vestlandet er jeg med jeg Padawan: Hva får du oftest komplement for?
Gjest padawan Skrevet 21. april 2013 #14822 Skrevet 21. april 2013 (endret) Padawan: Ditt syn på de 3 nyeste filmene i Star Wars - serien? Med tanke på hva J. J. Abrahams har gjort for Star Trek tror jeg det kan bli bra. Det er annonsert et par enkeltstående filmer, blant annet skal en av de handle om Bobba Fett og handlingen er lagt til mellom episode V og VI. Den tror jeg kan bli ganske kul. Det er mer en nok av tilleggmateriale i EU (Expanded Universe) til at de kan lage bra filmer med mye innhold. Jeg er dog litt bob-bob til at "den gamle" besetningen fra episode IV - IV skal være med i den nye triologien. Padawan: Favorittsted i Norge? I Oslo er det Grefsenkollen og i Norge er det Romsdalen. Padawn: jakter du, kunne du eventuelt tenke deg å gjøre det? eneste jeg jakter/flyr etter per i dag er damer men regner med du mener dyr. Skulle jeg begynt å jakte på det skulle det vært med pil og bue. Tror det kunne vært kult men jeg ser ikke for meg at det kommer til å skje. Padawan: Nye Star Wars filmer. Yay! eller Booooh! ...? Se svaret mitt øverst i dette svaret. Padawan: Ser du reiser mye, hvilket land har du ikke vært i som du vil besøke? Bhutan står øverst på reiselisten. Jeg skal gjøre India og Nepal i år og til neste år og skal kanskje prøve å få tid til å komme meg inn i Bhutan en liten tur også. Hvis ikke blir det to uker der senere. Padawan: Eg spurte deg eit spørsmål på spansk. Har du ikkje sett det eller vil du ikkje svara? nå som du sier det tror jeg at jeg husker du spurte men jeg husker ikke hva det var du spurte om. Kan du spørre på nytt? Padawan: Hva får du oftest komplement for? At jeg er snill/omtenksom, øynene mine og smilet. S & P: Hvordan har helgen vært? Endret 21. april 2013 av padawan
Gjest Drue Skrevet 21. april 2013 #14823 Skrevet 21. april 2013 Drue: har du gjort herverk noen gang da du var liten? Type kaste sten på ruter, tagge, etc Det tror jeg faktisk ikke at jeg har gjort. Ikke som jeg kan komme på, i hvert fall. Jeg var ganske rampete som ung, men akkurat hærverk har jeg aldri skjønt vitsen med. Vel, jeg er ikke så ofte på din kant av landet, men skulle det arrangeres noe Kg-treff her på vestlandet er jeg med jeg Hadde vært hyggelig det, men nå lurte jeg egentlig på når sist du møtte noen fra KG Harlequin: hvilket utseendetrekk ved deg selv er du mest og minst fornøyd med? padawan: kan du skrive et dikt til en bruker på KG?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 21. april 2013 #14824 Skrevet 21. april 2013 nå som du sier det tror jeg at jeg husker du spurte men jeg husker ikke hva det var du spurte om. Kan du spørre på nytt? S & P: Hvordan har helgen vært? The moment has pessed Mi helg har vore heilt fin. Fredag retta eg 20 matematikkprøver. I går var eg på venemiddag. Ein ekte strilsk fest. Søndagen har gått med til reperasjon Nikki09: beste bok?
Gjest padawan Skrevet 21. april 2013 #14825 Skrevet 21. april 2013 padawan: kan du skrive et dikt til en bruker på KG? jups. Skrev jo en del slikt for et par år siden.
TheHairyToothfairy Skrevet 21. april 2013 #14826 Skrevet 21. april 2013 Jack: Jeg har en Miata, 2001. Motoren på antenna har hengt seg opp. Kan den repareres eller må den byttes? (Hadde en mekaniker jeg alltid brukte før som reparerte ALT, men får ikke tak i han mer... Hadde den på verksted, og de bare kobla den av. Så ingen radio på fru cindi..) først må jeg si jeg er imponert og misunnelig på valget av bil. alltid hatt lyst på en mx5, men det har aldri eksistert grunnlag for å kjøpe en. jeg var på nippet til å kjøpe en skadet en til min søster, perfekt jentebil - spesielt siden hun ikke er så veldig høy av vekst - og den perfekte storebror-vil-låne-bil. ja, antennen kan helt sikkert berges, men jeg ville ikke giddet uansett. min erfaring er at disse mazda-antennene sjeldent blir spesielt gode allikevel etterpå, selv ikke engang når jeg banker dem. dernest ville jeg faktisk vurdert å byttet hele elektriske antennen med en fast en, fordi disse liker langt bedre norsk vinter og frost. da får fru cindi radio hele tiden. du får avtale tid via sekretær/fru jack, så kan sikkert doktor jack se på mx5'en din i løpet av neste uke. Strangedoll: det mest upassende du har sagt til en kunde? Hjärterdam: det mest upassende en "kunde" har sagt til deg? Noz: det mest sjarmerende en vilt fremmed hat sagt til deg? Cindi: hva farge er lekkerbiskenen din, og hva er det raskeste du har kjørt med den?
hjärterdam Skrevet 21. april 2013 #14827 Skrevet 21. april 2013 Hjärterdam: det mest upassende en "kunde" har sagt til deg? Jeg lurer litt på hva folk tror jeg jobber med når du skriver 'kunder" på den måten der Men, det må nok være han som kom inn i mottaket da jeg jobbet på NAV, og skulle snakke med ei som ikke var tilstede pga kurs den dagen, da sier han "Om du ikke finner tak i den jævla hora skal jeg rævpule dere alle sammen" Mens han pekte på hver av oss tre som satt i mottaket. (Og så stygg i språket tror jeg aldri jeg har vært her inne før, nesten litt fælt å poste det merker jeg ) padawan: Hvilken sang hadde du valgt om du kun fikk høre på en eneste sang de neste tre ukene?
Gjest Swarovski Skrevet 21. april 2013 #14828 Skrevet 21. april 2013 Swarowski: hvor nysgjerrig er du på en skala fra en til ti? 8. Jeg tar vekk to poeng siden jeg klarer å la vær å stille alle de spørsmålene jeg lurer på, hvis situasjonen tilsier det Swarovski: Dagdrømmer du? Har du et favoritt dagdrømmescenario? Jeg er en dagdrømmer av rang. Jeg forsvinner inn i min egen verden både titt og ofte. Enten med drømmer, tanker, grublerier eller analyser. Ofte går de inn i hverandre. Men jeg har ikke noen favoritt scenario. Ikke siden ungdomsårene hvor jeg drømte om å gifte meg med Johnny Depp stadig vekk Jeg la merke til at du ikke var her, i alle fall. Det er vel ganske bra til ikke egentlig å ha pratet sammen? Det er imponerende. Spesielt siden dette er omtrent den eneste tråden jeg er sånn noenlunde aktiv i. Du har god hukommelse Swarowski: Hvor vil du absolutt ikke bli tatt på, og hvorfor? Overfor fremmede har jeg en iskald murvegg rundt meg, så lite berøring der. En kjæreste kan ta på meg hvor han vil, med unntak av en tunge i øret mitt. Jeg grøsser bare ved tanken på det Awwww, sorry. Tenkte jo ikke på at ditt eget nick ikke sto der Tilgitt? Swarovski: hele helga di i en setning? Ja, du er vel tilgitt. Men kun fordi du er så søt på profilbildet ditt Og helga mi kan oppsummeres med noen få ord: Elendig kjip og trist. Lydia: Hvilken smiley passer til humøret ditt akkurat nå? Nikki09: Nevn en ting du ikke kan leve uten. Drue: Middagstips til imorgen?
Cuddlegirl Skrevet 21. april 2013 #14829 Skrevet 21. april 2013 Cuddlegirl: så du meg på Bystasjonen på fredag? Har vært innom bystasjonen alle dagene untatt fredag, så nei. Cuddlegirl: når ble du sist skikkelig skuffet og når ble du sist skikkelig glad? Ble skikkelig skuffet over meg selv på eksamen sist uke, og skikkelig glad når det var overstått! Arabella: Hva koser du deg med på en lørdagskveld?
Gjest Nikki09 Skrevet 21. april 2013 #14830 Skrevet 21. april 2013 Nikki09: Din beste roadtrip eller dagsutflukt du minnes? Jeg og ei venninne satt en fredagskveld og koset oss med vin. Gøy som fy, men plutselig var vi tomme for vin. Iløpet av natta klarte vi å tømme barskapet hennes og halv ni på morran ringte vi en kompis for å få han til å kjøre oss på polet i Strømstad. Når vi hadde hamstret nok alkohol så fant vi ut at vi kunne jo like godt fortsette turen til en fyr langt nede i Sverige som ham kompisen vår kjente sånn halvveis. Lang historie kort, vi endte på en helt sinnsyk fest med en gjeng gærne svensker som jeg til dags dato ikke engang vet navnet på! Best night ever! Nikki09: Nevn en ting du ikke kan leve uten. Dattera mi! Hun er den mest fantastiske skapningen noensinne Av materielle ting så blir det nok bøkene mine. Jeg elsker hver eneste en av de Cuddlegirl: beste overraskelsen du har fått? Drue: hvilke fremtidsdrømmer har du? Swarovski: hvem er den kjekkeste norske kjendisen? 1
Kenzi Skrevet 21. april 2013 #14831 Skrevet 21. april 2013 Kenzi: favorittfilm? Siden jeg egentlig ikke har en spesiell favoritt film og fordi jeg er i det barnslige humøret i dag så velger jeg å si "Et kongerike for en lama". Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sett den, men jeg ler like mye hver gang. (Så den på fredag med en venninne og vi lå nesten på gulvet av latter). Kenzi: Hvilket produkt klarer du nesten alltid å selge når du prøver? Hmmm... Om en kunde er på utkikk etter en bok så klarer jeg alltids å selge en bok, men ikke en bestemt tittel. Sååååhhh... Vet ikke helt hva jeg skal svare her. Kenzi: Hva skriver du på akkurat nå? Om du tenker på "forfatter" svaret mitt, så må jeg skuffe deg. Jeg skriver ikke på noe som helst. Jeg kan tenke ut en såkalt story line men jeg klarer ikke å utfylle sidene nok til at det kan bli en lengre historie enn på 3 sider. Forøvrig så skriver jeg på en pc ellers Kenzi: har du noen tvangstanker? Type alltid ta to ganger i et dørhåndtak osv Tror ikke svaret mitt er sånn typisk tvangstanker men dette må jeg ihvertfall gjøre: Jeg må alltid sjekke at døra faktisk er låst (men trenger ikke å låse to ganger osv). Klarer ikke å legge meg uten å ha pusset tennene og tatt av sminken. G¨r aldri hjemme fra uten å ha sjekket at jeg har mobil, nøkler, bankkort og busskort. Kenzi: hva er din favorittdrikk? Uten alkohol så må jeg si at Starbucks har den beste juicen har jeg smakt. "Blenden juice w/ mango and passion fruit" tror jeg den heter. Jeg skal til London i sommer og den juicen er noe av det første jeg skal kjøpe. Ellers er også smoothies super godt. Med alkohol så er favoritten min hvitvin, en litt søt en. Liker også kaffe med baileys og Irish coffee. Kenzi: har du brutt loven? Ja, ikke store greiene og har ikke blitt tatt for det. Kenzi: Har du søsken? Ja, har tre store søstre. Pappa og mamma håpet at jeg skulle bli en gutt... Dolly: Din beste feelgood sang? Jelly: Foretrekker du havet, fjellet eller storbyen? Cindi: Hva er ditt forhold til kokosboller? Nikki09: Bruker du mest bankkort eller er du flink til å ha kontanter?
Gjest Nikki09 Skrevet 21. april 2013 #14832 Skrevet 21. april 2013 Nikki09: beste bok? Jeg har lest mye bra bøker, men av en eller annen grunn ender jeg alltid tilbake på Sagaen om Isfolket av Margit Sandemo Også er jeg veldig glad i Stolthet og fordom av Jane Austen 1
Gjest Inggolf Skrevet 21. april 2013 #14833 Skrevet 21. april 2013 Noz: det mest sjarmerende en vilt fremmed hat sagt til deg? det må nok være den gangen det kom en dame stormende bakfra og grep tak i meg, sa fine ting og slepte meg med tilbake til kontoret hennes (det var nemlig der hun løp ut fra- jeg gikk visst forbi vindu hennes da hun tilfeldigvis så meg) og så var jeg plutselig med i modellbyrået som hun jobber i. Jeg ble med på noen oppdrag, men jeg lurte hun nok en del siden jeg hadde på meg skyyyhøye støvletter den dagen, så jeg hørte litt mindre fra dem da de så meg uten høye sko gitt.. hjerterdamen: Vafler eller pannekaker? Begrunn.. Anoia: Hva tror du er verst- å være døv eller blind? .. hvorfor tror du det? 2
Gjest Drue Skrevet 21. april 2013 #14834 Skrevet 21. april 2013 (endret) Drue: Middagstips til imorgen? Fisk på Hellstrøm-vis: To purreløk, hakkes grovt i ringer. 1-2 mellomstore poteter skrelles og deles i to. Putt i kasserolle. Litt hvitvinseddik over. En dæsj kajennepepper. Hell over vann til det dekker. Kok i ca 20 minutter, til potetene er møre. I mellomtida steker du opp krutonger, hvis du har noe gammelt brød. Deretter skjærer du fersk og god fisk (sei, laks, torsk - det du måtte kommer over), og legger på en tallerken. Tilbake til kaserollen: Hell over litt god olivenolje. Kjør med stavmikser. Smak til med salt. Pass på at det blandinga er kokende varm - hell det over tallerken med fisken på. La den råe fisken trekke i 4-5 minutt. Server på samme tallerken. Hell på ytterligere god olivenolje, krutonger, cherrytomater delt i to, og litt timian hvis du har. Høres det greit ut? Drue: hvilke fremtidsdrømmer har du? Bli ordentlig god i noen av hobbyene mine! Fortsette å lære selv etter at jeg har studert ferdig. Tjene nok penger i jobben til å slippe å jobbe så mye NozMonster: har du noen gang satt deg på do for å tisse for så å merke at dolokket er nede? Endret 21. april 2013 av Drue
Cindi Skrevet 22. april 2013 #14835 Skrevet 22. april 2013 først må jeg si jeg er imponert og misunnelig på valget av bil. alltid hatt lyst på en mx5, men det har aldri eksistert grunnlag for å kjøpe en. jeg var på nippet til å kjøpe en skadet en til min søster, perfekt jentebil - spesielt siden hun ikke er så veldig høy av vekst - og den perfekte storebror-vil-låne-bil. ja, antennen kan helt sikkert berges, men jeg ville ikke giddet uansett. min erfaring er at disse mazda-antennene sjeldent blir spesielt gode allikevel etterpå, selv ikke engang når jeg banker dem. dernest ville jeg faktisk vurdert å byttet hele elektriske antennen med en fast en, fordi disse liker langt bedre norsk vinter og frost. da får fru cindi radio hele tiden. du får avtale tid via sekretær/fru jack, så kan sikkert doktor jack se på mx5'en din i løpet av neste uke. Cindi: hva farge er lekkerbiskenen din, og hva er det raskeste du har kjørt med den? Takk! ^^,) Er ikke verst når Herr "har eid alle bilder i verden" liker bilvalget. Det er stas =) Jeg elsker den bilen. Den er helt herlig å kjøre, og kan faktisk få dagen min til å bli ti ganger bedre. Er du sur og setter deg inn i den bilen med anlegget på full guffe og vind i håret er det fysisk umulig å ikke storglise etter noen sekunder. Den er bare herlig. Også føler man at man kjører i 120 når man ligger i 60 Hun er rød, åff kårs. Den bilen MÅ være rød. Ikke mange biler jeg liker i rødt, men for henne finnes det ingen annen farge. Kjøpte bilen i eksamensgave til meg selv da jeg var ferdig på høyskolen, men dessverre ser vår affære ut til å ende her, da mannen min ikke er helt keen på å la babyen ligge i bagasjerommet. (noen offer må man da gjøre? ) Skal legge henne ut for salg snart, må bare få henne tilbake fra doktoren. Som du sikkert vet er det ganske vanlig å få rust i kanalen på sjåførsiden på denne bilen, så den er nå til utskift og lakkering. Så blir hun god som ny igjen. Muh! Blir aldri det samme med stasjonsvogn. Eller automatgir. ' Jeg har bare kjørt henne på norske veier, så har ikke vært oppe i mer enn 170 (+ litt kanskje..)... Jack: Hvilken bil savner du mest av de du har eid? Hjärterdam: Så du "les miserables" på kino? Hva syntes du? (dette er en test... hehe!)
Cindi Skrevet 22. april 2013 #14836 Skrevet 22. april 2013 Cindi: Hva er ditt forhold til kokosboller? Vi har et avstandsforhold. Drue: Skifter du dekka dine selv?
TheHairyToothfairy Skrevet 22. april 2013 #14837 Skrevet 22. april 2013 Jack: Hvilken bil savner du mest av de du har eid? oi, det er en del... jeg tror jeg må sette opp en liste på tre her, hehe en 1978 Dodge Ramcharger 360 police. noe av det tøffeste jeg har eid, svær, brutal og direkte vakker (her vet jeg ikke alle er enig med meg) hadde denne da jeg var 19, hadde en stygg feil i bakakselen som jeg ikke den gang var i stand til å forstå/utbedre. idag vet jeg at om jeg bare hadde skiftet hele jælla akselen, så hadde det for det første ikke kostet så mye, for det andre hadde bilen vært sinnsykt mye verd idag og for det tredje så hadde jeg aldri solgt rakkeren. en nydelig sjøgrønn cadillac eldorado 1975 convertible. det mest utrolige jeg har eid, rett og slett fordi jeg var den første i hele verden som hadde skilter på bilen - og jeg fikk henne på slutten av 90-tallet. ble kjøpt grisebillig i usa og tatt over til norge som veteran, fordi min onkel en gang i tiden drev import av yankee-biler på bestilling. denne havnet aldri hos kunde, siden jeg var stormende forelsket ved første øyeblikk. bilen hadde så og si aldri vært kjørt, bortsett fra morkne dekk og gummislanger her og der så var det ikke spesielt mye som feilet henne. hun ble lakket på høyre side bak pga solbrent lakk, og det var det. ellers var bilen akkurat som i 1975 da hun hadde vært ny, og jeg elsket den! ferdig på veien kostet vel bilen ikke mer enn en 50.000, og jeg fikk en pris på 250.000 for henne av en fyr som ringte og maste i et kjør om å få overta. jeg bukket under fordi jeg trengte pengene til en annen bil. jeg skulle hatt juling. jeg har også eid en 1987 Buick GNX, som dessverre var i så elendig stand at jeg aldri har fått kjøre bilen. dette plager meg litt fordi det helt klart er noe av det råeste som har kommet ut av detroit noensinne. min er den eneste som eksisterer i europa, i alle fall den eneste "ekte". idag er hun i utstillings-stand, ferdigrestaurert i frankrike. ryktene skal ha det til at hun er i tyskland idag. jeg hadde aldri råd til å gjøre henne ferdig. kjøpt på slump, hadde ingen anelse hva dette dyret var for noe. og jeg lover, jeg SKAL ha nevene i en slik igjen - selv om de ikke akkurat blir billigere. kun 547 stykker ble laget. reklame for lillebror Grand National, ser omtrent likedan ut - men litt svakere. stilen er iaffal upåklagelig. disse mursteinene var noe av det raskeste som ble produsert av biler på 80-tallet nikki09: dyreste smykket du eier?
hjärterdam Skrevet 22. april 2013 #14838 Skrevet 22. april 2013 (endret) hjerterdamen: Vafler eller pannekaker? Begrunn.. Vafler. Pannekaker blir liksom... tammere på en måte.. Og så er vafler liksom en barndomsgreie for meg også Hver fredag når vi (søstrene pluss pappa) kom fra svømminga hadde mamma vafler klare til kveldsmat nemlig Hjärterdam: Så du "les miserables" på kino? Hva syntes du? (dette er en test... hehe!) Off-topic: Veldig enig i at Miata skal være rød! Jeg og min eks hadde en rød -92 Miata, og må innrømme at jeg savner den! (savner bilen mer enn eksen for å si det sånn ) Haha, jeg vet ikke om jeg liker denne testinga Meen, jeg er vokst opp med Les Miserables, dvs jeg har sett sceneversjonen på VHS og etterhvert DVD ca en million ganger og lest boka fem ganger (første gang var jeg nok rundt 12 år tror jeg). Jeg har sett en oppsetning i Oslo en gang for evigheter siden, et par andre lokale oppsetninger og så den i fjor i London, og elsker historien og sangene. Jeg synes filmen var fantastisk, og kommer til å kjøpe den på DVD. (Men, jeg vet at flere jeg kjenner som ikke har et like sterkt forhold til musicalen fra før av som det jeg har ikke helt klarte å bli fanget av filmen fordi de ikke fikk helt tak på storyen. ) Noz: Siste bok du leste som ikke var faglitteratur? Anbefaler du den videre? Hvorfor/Hvorfor ikke? Cindi: Hva syntes du om Les Miserables? Jack: Kan jeg få en Mazda 5? Den har skyvedør.... ^^ Om svaret er nei - utdyp. Endret 22. april 2013 av hjärterdam
TheHairyToothfairy Skrevet 22. april 2013 #14839 Skrevet 22. april 2013 Jack: Kan jeg få en Mazda 5? Den har skyvedør.... ^^ Om svaret er nei - utdyp. nei. hvorfor? stakkaren kommer til å bli mobbeoffer blant resten av den automotive ranchen - og meg! 115 hester blir ikke akkurat go'stemning av når vi skal stable tre barn, setter og x antall greier for ferieturer til trønderland og bergen. jeg har også store problemer med å se meg i en minivan av noe slag, og skyvedører er ikke helt.. vel.. godkjent? vi har en vakker mazda6 med 200 ponnier og grisemye utstyr, det får holde som konebil. blir baksetet for trangt, så ta en titt på denne konebilen: spør din sønn, han vil bekrefte at jeg har rett. ^^ Cuddlegørl: store konsertplaner for sommeren? hva skal du se, eventuelt hva har du lyst til å se? 1
Gjest Drue Skrevet 22. april 2013 #14840 Skrevet 22. april 2013 Vi har et avstandsforhold. Drue: Skifter du dekka dine selv? Det har variert. Har ikke noe problemer med å betale 200 kr for at noen gjør det, men å laste dekka i bilen, kjøre ned til kurdervasken, vente, bytte, kjøre hjem og laste ut igjen - det går i grunn fortere å gjøre det selv. Nikki: favoritt-roligdanssang?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå