AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #161 Del Skrevet 13. juni 2012 Sitat deg selv, blant de første innleggene dine: Og han blir en av de som de unge jentene klager på går og legger an på dem, en av de der stygge innpåslitne gamle fyren.. Her er det ingen som har hetset TS overhodet, vi har bare stilt spørsmålstegn ved hans seksuelle uerfarenhet og hva ført til og hvorfor han vil prakke på en fjortiss den her uerfarenheten. Helt ærlig så klarer jeg ikke å se at "...en av de der stygge, innpåslitne gamle fyren" ikke kan tolkes nedlatende. Altså har du allerede fra starten av inntatt en nedlatende holdning mot ts. Du vet ingenting om ts, og da er det vel litt for presumptivt å trekke paralleller til at han skal være en stygg innpåsliten gammel fyr, kanskje? Anonym poster: 8d5c9a227e71529b47847c97d99239bc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #162 Del Skrevet 13. juni 2012 Liker at du sier at dine motdebatanter ikke kan diskutere når det er du som er så bastant, nedlatende og generaliserende. Men takk for en spennende debatt, nå gir jeg meg. Vil ikke ta over tråden til TS heller. Man må da få lov til å ha meninger uansett hvor generaliserende de måtte være. Det gir ikke andre rett til å si du var sikkert mobbeoffer eller kalle noen for stygge ting likevel. Greit å bli provosert over folks meninger men ha litt selvkontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 13. juni 2012 #163 Del Skrevet 13. juni 2012 Men hvorfor blander du deg opp i det her??? Hvorfor ikke gi oss noen argumenter for hvorfor en 18årig jente er tjent med å kjenne og bli kjæreste med en seksuell uerfaren mann på 29 år. Jeg reagerte på nedlatenheten, ikke noe annet. Hvorfor skal jeg argumentere for hvorfor hun er tjent med det? Det kan hverken du, jeg eller bettyboop. Vi kjenner ikke ts, og vi kjenner ikke den potensielle jenta, noe som er hele poenget. Men ut fra mangel på informasjon om begge parter så vil det være like gyldig å hevne at han vil være moden nok som å hevde at han vil være for uerfaren. De må de finne ut selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #164 Del Skrevet 13. juni 2012 Sitat deg selv, blant de første innleggene dine: Helt ærlig så klarer jeg ikke å se at "...en av de der stygge, innpåslitne gamle fyren" ikke kan tolkes nedlatende. Altså har du allerede fra starten av inntatt en nedlatende holdning mot ts. Du vet ingenting om ts, og da er det vel litt for presumptivt å trekke paralleller til at han skal være en stygg innpåsliten gammel fyr, kanskje? Anonym poster: 8d5c9a227e71529b47847c97d99239bc Nu forholdet jeg meg til det TS skriver og tolker ham ut fra det. Du må da gjerne tolke ham på annet vis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 13. juni 2012 #165 Del Skrevet 13. juni 2012 De har liksom mer livserfaring? :skratte: Hehe. Det ironiske er jo (og dette er ikke et forsøk på å være ekkel) at til tross for din livserfaring så fremstår du mye yngre enn årene dine. Ville faktisk tippa 16 heller enn 36. På grunn av måten du tenker på og måten du fremstiller deg her. På samme måte så kan ei ung jente eller en ung gutt være traust, moden og reflektert i mye større grad enn noen som er vesentlig eldre. Folk er forskjellige. Men jevnt over er jeg faktisk enig med deg. Jeg hadde hevet øyenbrynet hvis jeg fikk greie på at daten på 29 var jomfru da jeg var ung. Og med det sexpresset som er nå så tror jeg nok veldig mange unge jenter ville reagert på det. Det er mye mer snakk om sex og hvem som er jomfru og ikke nå enn for 20 år siden, og det begynner allerede i 12-13 årsalderen. Ikke at det egentlig har noen betydning for trådstarters preferanser men, de er jo som de er... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #166 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg reagerte på nedlatenheten, ikke noe annet. Hvorfor skal jeg argumentere for hvorfor hun er tjent med det? Det kan hverken du, jeg eller bettyboop. Vi kjenner ikke ts, og vi kjenner ikke den potensielle jenta, noe som er hele poenget. Men ut fra mangel på informasjon om begge parter så vil det være like gyldig å hevne at han vil være moden nok som å hevde at han vil være for uerfaren. De må de finne ut selv. det er jo ikke snakk om en spesifikk jente. Det er snakk om at ts bevisst går etter ungjenter uten erfaring.. Og det høres litt fishy ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #167 Del Skrevet 13. juni 2012 Jeg reagerte på nedlatenheten, ikke noe annet. Hvorfor skal jeg argumentere for hvorfor hun er tjent med det? Det kan hverken du, jeg eller bettyboop. Vi kjenner ikke ts, og vi kjenner ikke den potensielle jenta, noe som er hele poenget. Men ut fra mangel på informasjon om begge parter så vil det være like gyldig å hevne at han vil være moden nok som å hevde at han vil være for uerfaren. De må de finne ut selv. Nei, du har rett, vi kjenner ikke TS, men ut fra det han skriver er han ikke en fyr en jente på 18 år er tjent med å bli kjæreste med. Enbart min mening. Du skal få føle deg fri til å mene noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #168 Del Skrevet 13. juni 2012 det er jo ikke snakk om en spesifikk jente. Det er snakk om at ts bevisst går etter ungjenter uten erfaring.. Og det høres litt fishy ut. Nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 13. juni 2012 #169 Del Skrevet 13. juni 2012 Man må da få lov til å ha meninger uansett hvor generaliserende de måtte være. Det gir ikke andre rett til å si du var sikkert mobbeoffer eller kalle noen for stygge ting likevel. Greit å bli provosert over folks meninger men ha litt selvkontroll. Helt klart lov å ha meninger selvom de er generaliserende, men synes det er viktig å kunne se andre sider av en sak. Derfor blir det ironisk av "gjest" å rakke ned på debatteknikken til de hun diskuterer med, fordi hun ikke er enig og ikke evner å se ting fra flere sider. Var forøvrig ikke jeg som kalte deg stygge ting, hvis du trodde det Jeg har kun skrevet under brukernavnet mitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #170 Del Skrevet 13. juni 2012 Hehe. Det ironiske er jo (og dette er ikke et forsøk på å være ekkel) at til tross for din livserfaring så fremstår du mye yngre enn årene dine. Ville faktisk tippa 16 heller enn 36. På grunn av måten du tenker på og måten du fremstiller deg her. Hvis det er mere du vil si meg om min personlighet her inne, så ta det på PM. Bill mrk: Venter spent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 13. juni 2012 #171 Del Skrevet 13. juni 2012 Nu forholdet jeg meg til det TS skriver og tolker ham ut fra det. Du må da gjerne tolke ham på annet vis. Ja, men det å sammenligne noen med "stygg gammel fyr" kan fint tolkes som hets. Og ja, jeg tolker han på annet vis. Han ser etter noen som ikke har ligget med så mange og som har spart seksualiteten litt og det må faktisk være helt greit. Det er ingen av oss som skal være i forhold med han, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så problematisk å akseptere det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #172 Del Skrevet 13. juni 2012 Helt klart lov å ha meninger selvom de er generaliserende, men synes det er viktig å kunne se andre sider av en sak. Derfor blir det ironisk av "gjest" å rakke ned på debatteknikken til de hun diskuterer med, fordi hun ikke er enig og ikke evner å se ting fra flere sider. Var forøvrig ikke jeg som kalte deg stygge ting, hvis du trodde det Jeg har kun skrevet under brukernavnet mitt. Jeg rakket ned p debatteknikken fordi de gikk til personangrep da argumentene deres ikke holdt vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #173 Del Skrevet 13. juni 2012 Helt klart lov å ha meninger selvom de er generaliserende, men synes det er viktig å kunne se andre sider av en sak. Derfor blir det ironisk av "gjest" å rakke ned på debatteknikken til de hun diskuterer med, fordi hun ikke er enig og ikke evner å se ting fra flere sider. Var forøvrig ikke jeg som kalte deg stygge ting, hvis du trodde det Jeg har kun skrevet under brukernavnet mitt. Jeg vet det ikke var du. innlegget mitt var ment mot alle her inne egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #174 Del Skrevet 13. juni 2012 Ja, men det å sammenligne noen med "stygg gammel fyr" kan fint tolkes som hets. Folk får bare tolke det sånn, jeg tolker TS som fishy fordi han går etter uerfarne småjenter. Og ja, jeg tolker han på annet vis. Han ser etter noen som ikke har ligget med så mange og som har spart seksualiteten litt og det må faktisk være helt greit. Det er ingen av oss som skal være i forhold med han, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så problematisk å akseptere det. Vel, men en tenåringsjente som har "spart seksualiteten sin" er ikke tjent med å kjenne et uerfarent mannelig freakshow på 29 år som søkte henne ut bare pga hun var uerfaren. At han ikke har erfaring er en ting, at han går etter tenåringer for "å bøte" på det her, for å ha overtaket i forholdet, blir noe helt annet. For det her handler om å ha makt og kontroll i forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #175 Del Skrevet 13. juni 2012 Nei, du har rett, vi kjenner ikke TS, men ut fra det han skriver er han ikke en fyr en jente på 18 år er tjent med å bli kjæreste med. Enbart min mening. Du skal få føle deg fri til å mene noe annet. Alt du vet om TS er at han ikke har mye erfaring med sex og forhold og ønsker seg en kjæreste med cirka like mye erfaring. Synes du ikke dette er et litt tynt grunnlag for å hevde at en jente på 19-21 år (som var det TS snakket om) ikke skal være tjent med å bli kjæreste med ham og å omtale ham som "en av de der stygge innpåslitne gamle fyren"? Anonym poster: 049a2d874e7e0e07df8aa39fa43df82b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #176 Del Skrevet 13. juni 2012 Ja, men det å sammenligne noen med "stygg gammel fyr" kan fint tolkes som hets. Og ja, jeg tolker han på annet vis. Han ser etter noen som ikke har ligget med så mange og som har spart seksualiteten litt og det må faktisk være helt greit. Det er ingen av oss som skal være i forhold med han, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så problematisk å akseptere det. er jo like ille av ts å forsømme damer på hans egen alder bare fordi de har hatt en fortid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 13. juni 2012 #177 Del Skrevet 13. juni 2012 Hvis det er mere du vil si meg om min personlighet her inne, så ta det på PM. Bill mrk: Venter spent. Må benytte sjansen nå som modder-ripsa har lagt seg vettu. Nei, jeg håper du fortsetter å være frekk og sjarmerende, blir så kjedelig her om alle skal være politisk korrekte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #178 Del Skrevet 13. juni 2012 Alt du vet om TS er at han ikke har mye erfaring med sex og forhold og ønsker seg en kjæreste med cirka like mye erfaring. Synes du ikke dette er et litt tynt grunnlag for å hevde at en jente på 19-21 år (som var det TS snakket om) ikke skal være tjent med å bli kjæreste med ham og å omtale ham som "en av de der stygge innpåslitne gamle fyren"? Anonym poster: 049a2d874e7e0e07df8aa39fa43df82b Det her har vi kverulert nok om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #179 Del Skrevet 13. juni 2012 er jo like ille av ts å forsømme damer på hans egen alder bare fordi de har hatt en fortid. TS har da ikke uttalt seg så negativt om eldre kvinner annet enn at han ikke finner de attraktivt at de kanskje har hatt mange partnere eller pult vilt rundt. Det er verre med generaliseringer som stygge gamle menn osv. Anonym poster: 8d5c9a227e71529b47847c97d99239bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 13. juni 2012 #180 Del Skrevet 13. juni 2012 er jo like ille av ts å forsømme damer på hans egen alder bare fordi de har hatt en fortid. Jepp. Det fortalte oss alt vi trenger å vite om den her fyren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå