Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og captain: Vi snakker nu om voksne mennesker som vil ha tenåringer fordi de er uerfarne, ikke om en 30-åring som dater en 20-åring fordi de har funnet tonen.

Nei. Det er snakk om en 29-år gammel mann som vil date 19-21 åringer fordi, og jeg quoter:

De er ikke så fryktelig erfarne i forhold, noe jeg heller ikke er. Og så er de litt gjerne litt mer lekne og har lyst til å oppleve verden, og ikke slå seg til ro og få barn med det første.
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Det er ganske skremmende at en mann på BARE 29 år blir omtalt som en gammel ekling, og at han er et freakshow fordi han ikke har så MYE seksuell erfaring....

Hvis jeg hadde møtt en kjekk og sjarmerende mann på 29 år, for så bli forelsket og innlede et forhold...tviler jeg på at det hadde hatt så mye å si at han ikke var en gud i senga....

Ja, jeg synes det at en uerfaren mann på 29 år blir freakshow når han vil ha uerfarne tenåringer.

Skrevet

Store ord fra en fyr som trakk inn ordet "kvasifeminisme" inn i debatten.

Enda større ord fra en som nettopp beskyldte de fleste eldre menn for å være overgripere dersom de inngår forhold med noen som er ca 10 år yngre. Beklager, men du blir bare mer og mer usaklig etterhvert som du ikke greier å argumentere imot på en god måte.

Det er slik som man ser det.

Jeg mener det er fishy at voksne mennesker vil ha tenåringer fordi de er uerfaren.

Vel, du får mène hva du vil. Men der du undervurderer og ser noen du mener er sårbare så er ikke dette nødvendigvis sannheten, den kan like mye være en selvstendig ung jente på 20 år som fint kan vurdere selv om hun vil ha en 29 åring eller ikke. Og så får det heller være med det.

Fordommer TS bekreftet ved å si at jevnaldrende damer er uattraktive.

Ah, jeg skjønner. Så selv skal alle andre tåle dine nedlatende generaliseringer, men så tåler du ikke selv å høre at noen andre ikke har preferanse for jevnaldrende kvinner?

En 18åring er ellers ikke en voksen, hun har nettopp blitt myndig og går antageligvis på videregående fremdeles og skal straks begynne å leve sitt eget liv. Hvor hen er hun tjent med en uerfaren fyr på 29 år i det her bildet???

Som skrevet ganske mange ganger nå: Folk er forskjellige, også yngre. Mange 19 åringer har allerede flyttet og begynt på studier eller i jobb, så enkelt er det bare.

• Liker 4
Skrevet

Ikke mange det nei når de nettopp har begynt å ha sex.

De fleste som er 19-20 har faktisk sex fordi de har lyst til det, og fordi de har en partner de har lyst til å ha det med.

Nei, men det ble ofte til at de begikk overgrep.

Og dette vêt du helt sikkert?

Jeg kan trygt påstå at de mennene jeg kjenner som har vært/er sammen med noen som er yngre enn seg selv ikke er overgripere.

Som jeg har skrevet tidligere. Det her handler om makt og kontroll. Ikke om kjærlighet. Ikke en gang om lyst og sex.

Ut i fra dine fordommer ja, ikke fra logikk og anerkjennelsen at folk er forskjellige.

• Liker 4
Gjest Kyklopen
Skrevet

Nei. Det er snakk om en 29-år gammel mann som vil date 19-21 åringer fordi, og jeg quoter:

det er helt riktig.

Debatten handler om en voksen mann som bevisst går etter kvinner som er 8-10 år yngre enn ham

og eksluderer voksne kvinner uavhengig av bakgrunn/erfaring.

og hva var begrunnelsen?

at han ikke ønsker et liv med volvo og trillevogn eller noe sånt.

vel, nå har det seg slik at det eksisterer kvinner på han sin alder som mangler seksuell erfaring

og samtidig ikke har en interesse av volvo og trillevogn heller og som gjerne vil oppleve verden de og.

men de eksluderer trådstarter likevel og må på død og liv finne seg en som er 8-10 år yngre.

man må jo nesten stille spørsmål til det.

hvorfor er alderen så relevant når dette handler om alt annet enn alder?

det handler om at han ønsker seg en partner som er er på han sitt nivå rett og slett.

det er jo det han sier, han ønsker en kvinne som ikke vil starte et familieliv,

men heller leve livet eller hva man skal kalle det og samtidig

være på han sitt nivå, når det gjelder erfaring etc.

det han etterspør kan han finne hos en kvinne i alle aldersgrupper, ikke bare hos de unge.

så jeg må spørre igjen, hvorfor er alder så viktig?

fordi det er flere yngre som mangler erfaring og dermed er det lettere å finne ei blant de yngre?

jeg beklager, det holder ikke, det forklarer forsatt ikke hvorfor kvinner på han sin alder

blir eksludert selv om de mangler erfaring og ikke ønsker seg et familieliv.

• Liker 2
Skrevet

Og captain: Vi snakker nu om voksne mennesker som vil ha tenåringer fordi de er uerfarne, ikke om en 30-åring som dater en 20-åring fordi de har funnet tonen.

Hadde det vært en 16 åring, hadde jeg vært enig, men nå ville ts ha noen på 19-21, og da kan det ikke snakkes om at han vil ha "uerfarne" tenåringer lenger.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Enda større ord fra en som nettopp beskyldte de fleste eldre menn for å være overgripere dersom de inngår forhold med noen som er ca 10 år yngre. Beklager, men du blir bare mer og mer usaklig etterhvert som du ikke greier å argumentere imot på en god måte.

Vel, jeg har til gode å lese et eneste godt argument for at en uerfaren 18årige jente skulle innlede et forhold til TS.

Vel, du får mène hva du vil. Men der du undervurderer og ser noen du mener er sårbare så er ikke dette nødvendigvis sannheten, den kan like mye være en selvstendig ung jente på 20 år som fint kan vurdere selv om hun vil ha en 29 åring eller ikke. Og så får det heller være med det.

Vel, men vil hun være ung og uerfaren nok for TS da?

Ah, jeg skjønner. Så selv skal alle andre tåle dine nedlatende generaliseringer, men så tåler du ikke selv å høre at noen andre ikke har preferanse for jevnaldrende kvinner?

Hvorfor skal jeg gidde å være forståelsesfull over TS når hans preferanse for uerfarne tenåringer står i veien for hans egen vekst som person fordi han ikke evner å se jevnaldrende kvinner som annet enn horer pga de har levd et liv, noe han har vært for feig til?

Som skrevet ganske mange ganger nå: Folk er forskjellige, også yngre. Mange 19 åringer har allerede flyttet og begynt på studier eller i jobb, så enkelt er det bare.

Ja, og hatt seg sine seksuelle eventyr. Og da er de jo ikke gode nok for TS mer....

Gjest "gjest"
Skrevet

det er helt riktig.

Debatten handler om en voksen mann som bevisst går etter kvinner som er 8-10 år yngre enn ham

og hva var begrunnelsen?

vel, nå har det seg slik at det eksisterer kvinner på han sin alder som mangler seksuell erfaring

og samtidig ikke har en interesse av volvo og trillevogn heller og som gjerne vil oppleve verden de og.

men de eksluderer trådstarter likevel og må på død og liv finne seg en som er 8-10 år yngre.

det handler om at han ønsker seg en partner som er er på han sitt nivå rett og slett.

det han etterspør kan han finne hos en kvinne i alle aldersgrupper, ikke bare hos de unge.

fordi det er flere yngre som mangler erfaring og dermed er det lettere å finne ei blant de yngre?

jeg beklager, det holder ikke, det forklarer forsatt ikke hvorfor kvinner på han sin alder

Kjære Kyklopen.

Jeg har visst om din eksistens i ca 3 minutter og jeg tror jeg elsker deg. Pga det her innlegget, fordi du har skjønt det. Stor hilsen og klem fra Steinkjer.

Gjest "gjest"
Skrevet

Hadde det vært en 16 åring, hadde jeg vært enig, men nå ville ts ha noen på 19-21, og da kan det ikke snakkes om at han vil ha "uerfarne" tenåringer lenger.

Du har ikke lest TS's innlegg overhodet.

Skrevet (endret)

det er helt riktig.

og hva var begrunnelsen?

Det er jeg helt enig med deg i. Men det er jo logisk at kvinner som nærmer seg 30 ofte vil ha mer interesse av barn enn det 20åringer har. Og ts har jo ikke sagt at han aldri vil ha barn, men at han ikke er klar for det enda. Ønsker han å ha barn med den han blir sammen med den dag idag - om 10 år - blir det vanskelig med en jevnaldrende, da mange kvinner på 40 ikke lenger er fruktbare, eller iallefall betydelig mindre enn mange på 30.

Endret av melly666
Gjest "gjest"
Skrevet

Det er jeg helt enig med deg i. Men det er jo logisk at kvinner som nærmer seg 30 ofte vil ha mer interesse av barn enn det 20åringer har. Og ts har jo ikke sagt at han aldri vil ha barn, men at han ikke er klar for det enda. Ønsker han å ha barn med den han blir sammen med den dag idag - om 10 år - blir det vanskelig med en jevnaldrende, da mange kvinner på 40 ikke lenger er fruktbare, eller iallefall betydelig mindre enn mange på 30.

Det er ingenting som tilsier at tenåringen vil forbli sammen med ham så lenge at det blir barnevogn om 5 år+, hvis det kommer så langt som forhold overhodet.

Skrevet

Vel, jeg har til gode å lese et eneste godt argument for at en uerfaren 18årige jente skulle innlede et forhold til TS.

Argumentasjonen har du fått mange ganger, det er bare du som har hoppet bukk over det.

Men igjen: Det kan være så enkelt som at en potensiell partner for ts ønsker seg noen som er litt eldre, vet litt mer han vil men samtidig ikke ligget med alle han heller. Er det så vanskelig forstå at folk ønsker seg forskjellige ting?

Vel, men vil hun være ung og uerfaren nok for TS da?

Det får han selv vurdere.

Hvorfor skal jeg gidde å være forståelsesfull over TS når hans preferanse for uerfarne tenåringer står i veien for hans egen vekst som person fordi han ikke evner å se jevnaldrende kvinner som annet enn horer pga de har levd et liv, noe han har vært for feig til?

Han har vel ikke skrevet noe sted at de er horer og at han ikke ønsker at de har levd et liv, ei heller at de ikke skal ha hatt noen partnere i det hele tatt. Derimot skrev han at han ikke ønsket at de hadde hatt mange partnere eller ligget mye rundt. Det er en viss nyanseforskjell.

Ja, og hatt seg sine seksuelle eventyr. Og da er de jo ikke gode nok for TS mer....

Det vet du strengt tatt ikke noe om. Og gitt at han også skrev at han gjerne ville være forholdsvis seriøs, men uten familie og volvo så indikeres heller det motsatte.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ganske skremmende at en mann på BARE 29 år blir omtalt som en gammel ekling, og at han er et freakshow fordi han ikke har så MYE seksuell erfaring....

Menn som sikler etter kvinner som er opp mot 10 år yngre, er ekle griser, enten de er 29, 39, 49 eller 59 år gamle. Om de i tillegg kan kalles gamle, kommer mest an på alderen til øynene som ser. Menn må finne seg i å holde seg til kvinner på sin egen alder, om disse mennene overhodet er noe å samle på (hvilket de færreste er).

Skrevet

Du har ikke lest TS's innlegg overhodet.

Nei, jeg forstår det er enklere å påstå det enn å møte folks argumenter. Til din informasjon har jeg lest innleggene hans og jeg ser fortsatt ikke at han er nedlatende mot jevnaldrende kvinner selv om han ikke prefererer dem.

• Liker 3
Gjest "gjest"
Skrevet

Argumentasjonen har du fått mange ganger, det er bare du som har hoppet bukk over det.

Men igjen: Det kan være så enkelt som at en potensiell partner for ts ønsker seg noen som er litt eldre, vet litt mer han vil men samtidig ikke ligget med alle han heller. Er det så vanskelig forstå at folk ønsker seg forskjellige ting?

Og jeg synes ikke argumentasjonen eller grunnen hans holder pga det som Kyklopen poengterte på en god måte: TS kan finne en uerfaren kvinne på egen alder som vil alt annet enn barnevogn med livet sitt.

TS har fokusert på at han vil pule en uerfaren tenåring.

Det får han selv vurdere.

---

Han har vel ikke skrevet noe sted at de er horer og at han ikke ønsker at de har levd et liv, ei heller at de ikke skal ha hatt noen partnere i det hele tatt. Derimot skrev han at han ikke ønsket at de hadde hatt mange partnere eller ligget mye rundt. Det er en viss nyanseforskjell.

Når en jevnaldrende kvinne er uaktuell pga hun har seksuell erfaring og levd et liv, så tolker jeg TS slik at han mener at kvinner som har erfaring med andre enn ham er horer.

Du skal få føle deg fri til å mene noe annet.

Det vet du strengt tatt ikke noe om. Og gitt at han også skrev at han gjerne ville være forholdsvis seriøs, men uten familie og volvo så indikeres heller det motsatte.

Men han kan jo være seriøs med en uerfaren kvinne på egen alder, ikke en tenåring.

At du fortsetter å forsvare det her....

Skrevet

Det er ingenting som tilsier at tenåringen vil forbli sammen med ham så lenge at det blir barnevogn om 5 år+, hvis det kommer så langt som forhold overhodet.

Gøy at du har fasiten på hvordan et hypotetisk forhold kommer til å ende. Om hans preferanser er realistiske eller ikke er hans problem. Skjønner ikke hvorfor du engasjerer deg så mye i hva én mann er ute etter. Så lenge det ikke er noe som tilsier at han er ute etter ungdommer eller ønsker å utnytte små jenter - hva er problemet? Han ønsker et seriøst forhold med en jente som er leken og vil oppdage verden. La nå en mann ha sine drømmer.

• Liker 3
Gjest Janus
Skrevet

Jeg foretrekker jenter som er betydelig yngre enn meg selv. Gjerne 8-10 år yngre. Jeg er 29. Noen vil kanskje dømme meg, men er det egentlig umoralsk å ha en slik preferanse?

Hvorfor skulle det være umoralsk? Og hvorfor bryr du deg hva noen her inne eller ute i den virkelige verden mener?

At folk vil mene noe kan du være sikker på at de vil, men det gjør de om stort sett alt annet også. Hva den grå massen mener burde du ikke bruke energi på.

I en alder av 28 år hadde jeg hatt null problemer med å bli sammen med en jente på 18 år om jeg virkelig likte henne. Om det sjokkerte folk rundt meg, så hadde jeg sett på det som en stor bonus!

:)

• Liker 2
Gjest ms_kwang
Skrevet

Menn som sikler etter kvinner som er opp mot 10 år yngre, er ekle griser, enten de er 29, 39, 49 eller 59 år gamle. Om de i tillegg kan kalles gamle, kommer mest an på alderen til øynene som ser. Menn må finne seg i å holde seg til kvinner på sin egen alder, om disse mennene overhodet er noe å samle på (hvilket de færreste er).

Det er de ikke.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mange fordommer.

Ok idag er det "bedre" at mannen er er eldre enn damene. Men før var det MYE bedre at kvinnene var eldre enn mannen, farmora mi og farfar var det 14år i mellom de fikk 9 barn. Farfar gikk bort for noen år siden og farmor tipper seg over på 80 snart.

Mormor er snart 90 og Morfar er 78, morfar har værre helse enn mormor. De fikk 12 barn sammen.

mine grandonkler og grandtanter er ofte mellom 7-10 års forskjell hvor enten damen eller mannen er eldst. Hvorfor ser dere ikke ned på det?

HVA har forandret seg idag?

Dere ser på de som ekle griser, HVORFOR?

Vi vet at jenter "modner" kjappere enn gutter mentalt sett, hvorfor skal ikke de da få lov å date en som er 5-10+ år eldre enn seg selv uten at hele samfunnet skal se ned på dem?

Så lenge den yngste i forholdet er under 16år så har ikke dere noe dere skulle ha sagt.

Jeg tror rett og slett ikke at en uerfaren 18 åring bare er ute etter sex når hun blir ilag med en på 28/29 år.

Hun ønsker kanskje mer stabilitet enn det hun får hos jevnaldrede. Unge gutter på 18-19 år er ofte mer opptatt å ta seg en god fest, skryte av hvor mange de har pult, råne rundt i den "superkule" bilen sin og elsker rypene på 14-16 år gamle..(jada jeg tok fram de værste, ikke alle gutter er slik da ;))

Men ikke alle jenter er ute etter ett trygt forhold, hvor de vet at de kan føle seg vel, bli tatt godt vare på, at kjæresten har fast jobb,leilighet,bil osv.

Skrevet

Og jeg synes ikke argumentasjonen eller grunnen hans holder pga det som Kyklopen poengterte på en god måte: TS kan finne en uerfaren kvinne på egen alder som vil alt annet enn barnevogn med livet sitt.

TS har fokusert på at han vil pule en uerfaren tenåring.

Nei, det har han ikke, han skrev blant annet at han ønsket å være seriøs, men da uten familie og volvo. Det er ganske forskjellig fra å bare ønske å "pule en uerfaren tenåring".

---

Når en jevnaldrende kvinne er uaktuell pga hun har seksuell erfaring og levd et liv, så tolker jeg TS slik at han mener at kvinner som har erfaring med andre enn ham er horer.

Dermed: DU tolker at HAN mener, dvs. du legger ord i munnen på han. Dermed faller også argumentene dine om han i grus fordi det er du som tillegger han meninger han ikke skriver selv. Altså argumenterer du på en måte med deg selv og dine egne fordommer. Fantastisk :popcorn:

Men han kan jo være seriøs med en uerfaren kvinne på egen alder, ikke en tenåring.

Selvfølgelig kan han det, men nå handler jo engang innlegget om det han prefererte, og da får man ta utgangspunkt i det.

At du fortsetter å forsvare det her....

Jeg forsvarer folks rett til å velge fritt, også i kjærligheten så lenge det er to parter som frvillig inngår et forhold eller som har sex. Spesielt når argumentasjonen til motparten er basert på fordommer og legge ord i munnen på andre som jeg påpekte ovenfor.

Natta.

• Liker 4
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Gøy at du har fasiten på hvordan et hypotetisk forhold kommer til å ende. Om hans preferanser er realistiske eller ikke er hans problem. Skjønner ikke hvorfor du engasjerer deg så mye i hva én mann er ute etter. Så lenge det ikke er noe som tilsier at han er ute etter ungdommer eller ønsker å utnytte små jenter - hva er problemet? Han ønsker et seriøst forhold med en jente som er leken og vil oppdage verden. La nå en mann ha sine drømmer.

Men hvorfor må den her jenta være en uerfaren 18åring?

Hvorfor ikke finne ei på egen alder, det finnes sikkert 29-årige kvinner uten all verden seksuell erfaring også.

Hvorfor forsvarer du det her:

Jeg foretrekker jenter som er betydelig yngre enn meg selv. Gjerne 8-10 år yngre. Jeg er 29. Noen vil kanskje dømme meg, men er det egentlig umoralsk å ha en slik preferanse?

Enn når TS blir 50 år og begynne å reise til Thailand for å pule småjenter der???

At du ikke ser hvilken vei det her går....

Endret av "gjest"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...