Gå til innhold

"Steinar": hvordan gikk det?

Fremhevede innlegg

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Ja, da er venninna di veldig dum. Og det kan du hilse henne og si ifra meg.

Du må gjerne hilse fra meg og si det samme til deg selv også ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

It takes one to know one, ikke sant?

Skrevet

I dag hilser han blidt på meg på gata, sender meldinger og kaller meg "kjære" og slikt. Det er like vondt hver gang, men jeg overser ham.

8 år var nok.

Du var smart og fornuftig :)

Gjest Anna.S
Skrevet

Tro meg hun får vite det hver gang hun klager over situasjon. Men hun er akkuratt som deg. Det går ikke gjennom. Drømmen og illusjonen er for sterk. Redselen for å bli avvist ved å sette ned foten er enda sterkere. Det er jo derfor du heller ikke har satt ned foten. For du vet egentlig hva slags svar du vil få, og hva skal du da gjøre? Hvor skal du da benytte denne energien du bruker på å tenke på henne og fundre over ting? Må du begynne å ta ansvar for ditt eget liv da?

Skjønner det er skremmende jeg. Alt er enklere når man har noen andre å skylde på elendigheten man føler.

Gjest notetur nomen
Skrevet

Hun har et psykologisk balletak på mannen.

Nei, jeg vil påstå det er Steinar som har et psykologisk balletak på seg selv, og han kan bryte ut av det hvis og når han ønsker det. Men det gjør han per nå tydeligvis ikke.

Skrevet

Det kommer jo an på hvordan man sparker, Steinar. Har du satt en dato? Innen den og den datoen, så må du hun ha bestemt seg. Klarer hun ikke det, så mister hun deg. Da får du se egen verdi i hennes øyne.

Jeg har latt mange seile sin egen sjø fordi de ikke klarer å bestemme seg. Jeg er ikke interessert i å være noen annens nummer to.

Ultimatum-kvota brukte jeg opp for lenge siden ettersom jeg ikke gjorde alvor ut av det.

Mye pga at jeg vil at hun skal klare å bestemme seg SELV. Ikke at jeg jeg skal "lure" henne til det.

Skrevet

Det er mulig hun forteller det den dagen hun treffer en mann som gir henne det du gir henne av oppmerksomhet. Da trenger hun ikke deg lenger.

Ja, man kan vel ikke engang si at det ikke kommer til å skje. Menneskets dumskap er jo ubegrenset.

Gjest Starlit
Skrevet

Det at vi er visuelle, er vi ikke alene om. Det er jo ofte derfor kvinner blir hos komplette drittsekker også...

Det er ikke greit når man ikke evner å komme seg ut av den onde sirkelen slikt gjerne medfører.

Ja, men de som gjør det fortjener vel hverandre da :) Like barn leker best..

Men det som ivertfall er oppriktig er at pene kvinner blir valgt, for å øke statusen blandt venner.. i så måte som kvinner som er ute etter de populære mennene..

De risikerer ikke annet enn at det blir mange om beinet, og at de må trekke kølapp:)

Steinar "svimer" vel av, hver gang elskerinnen hans dukker opp. Og da er hans sinne og irritasjon som blåst vekk :) Typisk..

Skrevet

Mye pga at jeg vil at hun skal klare å bestemme seg SELV. Ikke at jeg jeg skal "lure" henne til det.

Hva er det da som skal til for at du mener hun har bestemt seg? Hvis hun blir hos mannen, eventuelt skiller seg for godt, men ikke blir sammen med deg. Hva slags handling, tegn eller tidsrom er for deg tegn på at hun har bestemt seg?

Skrevet

VÅKNE OPP! Det kan ta resten av livet ditt det! Hun er jo kjempefornøyd hun! Hun har et ekteskap, og OM det skulle ta slutt, så har hun jo deg i bakhånd! Hvorfor skal hun endre noe når hun sitter som plommen i egget med sikkerhet på begge sider?

TA ANSVAR FOR EGET LIV.

Den sikkerheten bør hun isåfall revurdere snarest.

Skrevet

TS her.

Jeg må oppriktig talt si jeg er sjokkert.

Men har du bestemt deg, og gjort noe konkret og annerledes i løpet av disse 7-8 årene da? Forlovelse, bryllup, barn...annet av hva du den gang sa hva målet ditt?

Vel, jeg har jo bare vært her på KG i snart 3 år da vettu hehe

Gjest Starlit
Skrevet

Nei, jeg vil påstå det er Steinar som har et psykologisk balletak på seg selv, og han kan bryte ut av det hvis og når han ønsker det. Men det gjør han per nå tydeligvis ikke.

Da liker han kanskje å ha det slik :)

Denne dama er tydeligvis et skikkelig varp for han, så den gleden skal han bare få beholde..

Gjest Anna.S
Skrevet

Ja, man kan vel ikke engang si at det ikke kommer til å skje. Menneskets dumskap er jo ubegrenset.

Så i mellomtiden nyter hun livet, gjerne med en mann som tilfredstiller hennes behov, mens du har ditt på vent.

Det er ditt valg. Jeg vet. Du bestemmer. Jeg vet. Ikke noe andre kan si får deg til å endre noe. Det er bedre å ikke vite. Jeg vet.

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

Ok. Hvor mange ganger har denne diskusjonen funnet sted? Jeg bestemmer ikke hva andre diskuterer, men jeg skjønner ikke motivasjonen bak disse diskusjonene. Er det for å hjelpe? For å opplyse for 10000. gang at dette høres hull i hodet ut? Osv. Jeg er enig med brukeren som mistenker at det er litt for underholdningens del for noen.

Enkelte er enklere å argumentere mot enn andre, men jeg forstår ikke at folk fortsetter. Ikke fordi jeg ikke forstår at mange vil det godt, men fordi jeg ikke tror det fører noe sted. Og jeg er vel ikke den eneste som har gjort den observasjonen?

Og når noen andre setter i gang en slik tråd, da synes jeg det går litt langt.

Skrevet

Steinar, du sier at du aldri ville vært med en annen dame mens du venter på denne dama. Men hun er jo gift, så for at hun er gift og samtidig har deg på standby?

Lest gjennom tråden og syns oppriktig synd på deg.

Hvis jeg skulle holdt på med andre damer SAMTIDIG som hun vurderer sitt ekteskap så hadde det jo blitt bare enda mer totalt kaos.

Sånt gjør man ikke.

Skrevet

Tro meg hun får vite det hver gang hun klager over situasjon. Men hun er akkuratt som deg. Det går ikke gjennom. Drømmen og illusjonen er for sterk. Redselen for å bli avvist ved å sette ned foten er enda sterkere. Det er jo derfor du heller ikke har satt ned foten. For du vet egentlig hva slags svar du vil få, og hva skal du da gjøre? Hvor skal du da benytte denne energien du bruker på å tenke på henne og fundre over ting? Må du begynne å ta ansvar for ditt eget liv da?

Skjønner det er skremmende jeg. Alt er enklere når man har noen andre å skylde på elendigheten man føler.

Kan sikkert være noe i dette.

Samtidig som det blir enklere når jeg ikke trenger å tenke tilbake på hva som kunne ha vært. Fordi hun valgte det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke å lure henne til å bestemme seg å stille ultimatum eller å gi litt slipp. Det gir henne bare et evt spark og en oppvåkning om at hun faktisk MÅ bestemme seg. Det er noe med at man vet ikke hva man vil før man er i ferd med å miste det.

Du ser vel at du faktisk ødelegger for deg selv ved å gå sånn å vente, - det som har skjedd er jo at hun nekter å "bestemme" seg fordi hun har ektemannen på hovedvalg, og vil ha han. Men ved å avvise deg så risikrer hun å miste sikkerhetsnettet sitt, og derfor lar hun det skure og gå. Hun vet jo at du bare sitter og venter uansett.

Og den eneste måten du kan komme deg ut av dette på er ved å trekke deg unna eller stille ultimatum og faktisk forsvinne hvis hun ikke satser hundreogførti prosent på bare deg. DA har du fått svaret ditt, for hvis hun hadde vært noe som helst interessert i et forhold med deg så hadde hun løpt etter deg da. Og det er ikke fordi du har lurt henne til det - så dum er hun neppe. Men da innser hun faktisk at hun mister deg hvis hun ikke dropper han andre. Og er hun ikke villig til å løpe etter å la ektemannen bli igjen, ja da vil hun faktiks ikke ha deg.

Alt dette sier meg at hun har bestemt seg for lengst. Det må du jo bare godta.

Hjelper vel ikke å skrive alt dette uansett da du bare svarer på det du vil med de faste frasene og ikke svarer konkret på noe.

Gjest Starlit
Skrevet

Jeg har tenkt mye på akkurat det du skriver her selv.

Og derfor mener altså jeg at det er veldig viktig at jeg IKKE lurer henne som du skriver, men at hun altså velger det selv.

Skjønner?

Ja, men synes det er rart at hun har brukt så lang tid jeg.

Hadde tatt hintet raskt om jeg var i dine sko:)

I såfall får du høre med henne om hvordan hun har planlagt å gå ut av ekteskapet sitt..

Mulig hun sier det vil ta en god..god stund, og at du må være tålmodig:)

Og dermed blir dager raskt til år..

AnonymBruker
Skrevet

jeg ville aldri hatt en som hadde brukt flere år på å bestemme seg, tror jeg og kjæresten brukte ca 10 sekunder på å bestemme oss

Skrevet

Steinar "svimer" vel av, hver gang elskerinnen hans dukker opp. Og da er hans sinne og irritasjon som blåst vekk :) Typisk..

Ettersom det snart er 2 år siden sist jeg så henne, så må jeg faktisk bare innrømme at jeg snart ikke husker åssen hun ser ut lenger.

Så det er nok ikke helt saken i mitt tilfelle, nei.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...