Steinar40 Skrevet 3. juni 2012 #41 Skrevet 3. juni 2012 Mye mulig, men skal i allefall ALDRI mer ta hans dating og forholdsråd seriøst, hallo.. Han bør ikke råde noen til noe, slik han sitter i det. Du skal ikke gjøre som jeg gjør. Du skal gjøre som jeg sier. Da er du smart.
Gjest notetur nomen Skrevet 3. juni 2012 #42 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Jeg skal først og fremst ha denne saken avklart. Og det SKAL hun måtte gjøre. På den ene eller andre måten. Ansvaret er da fullt og helt hennes. Og hva jeg eventuelt har kunnet gått glipp av er bare interessant i et eventuelt parallelt univers. Bullshit, Steinar. Du vet godt at dette sier du bare så du skal slippe å ta ansvar for dine egne følelser og aldri selv behøve å aktivt forandre på noe. Men henne får du ikke for hun er ikke din. Hun kjører det velkjente, klassiske opplegget menn som har elskerinner gjør: Lyver for sin naive elsker å beholde sin egen komfort. Men kona skal de ALDRI FORLATE. Og det har jo du også skjønt, og du vet at deg skal hun aldri velge. Men da sier du "Det er for vondt å få kjærlighetssorg så jeg utsetter å reagere til hun ber meg forsvinne". Noe du vet trygt og godt inne i deg vet at aldri vil skje. Så da får du aldri ditt eget liv. Men hey, det er ikke meg som skal angre når jeg er blitt 60. :gjeiper: Endret 3. juni 2012 av notetur nomen 1
Gjest Anna.S Skrevet 3. juni 2012 #43 Skrevet 3. juni 2012 Jeg skal først og fremst ha denne saken avklart. Og det SKAL hun måtte gjøre. På den ene eller andre måten. Det er jo veldig enkelt å få det avklart. Det er bare å be henne om å bestemme seg. Vi lever i 2012 det er ikke lenger skam rundt det å skille seg. Elsker hun ikke mannen sin men deg hadde hun vært med deg, for flere år siden. Men som jeg sa i forrige svar. Det er bedre å være avvist fordi det er en situasjon som gjør det vanskelig, enn fordi du ikke er den rette for henne.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #44 Skrevet 3. juni 2012 Du skal ikke gjøre som jeg gjør. Du skal gjøre som jeg sier. Da er du smart. Og da er du dum da, som gjør som du gjør, men ikke som du sier? For du har hatt en del gode poeng her, men de har jo vært helt motsatt av det du selv gjør. Handling og tanke er det langt mellom hos deg, hvorfor? 2
Gjest Starlit Skrevet 3. juni 2012 #45 Skrevet 3. juni 2012 Denne dama må være utrolig taggbar, siden en mann orker å stille seg i kø for henne For en makt. Har hørt om menn som ikke greier å si nei til et kvinnfolk, da de er pene å se på. Oppførselen driter de opp i.
_LD_ Skrevet 3. juni 2012 #46 Skrevet 3. juni 2012 Jeg lurer virkelig på hva det er med denne damen som gjør at du lar så mye av de eget liv og muligheter passere mens du sitter på gjerde og venter på at hun skal gjøre seg opp en mening? Nå har ikke jeg fulgt med på noen tråder rundt dette, men for meg høres det ut som hun trives med ting akkurat hvordan de er. På den ene siden har man den trygge rammen av et ekteskap, ting er okay.. dagene går. På den andre siden så får man bekreftelse og oppmerksomhet som gjør at dagene får det ekstra lille krydder. En som sitter der.. håpefull om at man en dag skal forlate ektemannen. Så ja .. jeg er fryktelig nysgjerrig hva det er med denne damen som gjør at man tillater seg å sitte slik på sidelinjen og bare håpe.
Sommee Skrevet 3. juni 2012 #47 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Det er ikke helt vanlig å leve i sammen med ei kvinne som fortsatt er gift med en annen mann så vidt jeg vet. Greia er altså den at hun skal avslutte ekteskapet på eget initiativ. Eller ikke - selvfølgelig. Det er altså (fortsatt) status i dag. Synes litt synd på deg egentlig, for det finnes så mange andre. Tenk hvor mange damer som kan passe for deg som du aldri har møtt pga den dama her. Og kom ikke med den at dere er "meant to be", det var på ungdomsskolen det var sånn. Jeg hadde gitt det maks en uke i samme situasjon, eller ihvertfall datet og ligget med andre, det gjør jo hun. Kom deg ut og få deg et ligg mann! Kanskje du våkner. Endret 3. juni 2012 av Sommee
Gjest _Blomsten_ Skrevet 3. juni 2012 #48 Skrevet 3. juni 2012 Denne dama må være utrolig taggbar, siden en mann orker å stille seg i kø for henne For en makt. Har hørt om menn som ikke greier å si nei til et kvinnfolk, da de er pene å se på. Oppførselen driter de opp i. Han har jo sagt flere ganger at ingenting er bra nok med henne. Utseendet er vel det eneste hun har. Steinar er i så måte en enkel sjel. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #49 Skrevet 3. juni 2012 Jeg lurer virkelig på hva det er med denne damen som gjør at du lar så mye av de eget liv og muligheter passere mens du sitter på gjerde og venter på at hun skal gjøre seg opp en mening? Nå har ikke jeg fulgt med på noen tråder rundt dette, men for meg høres det ut som hun trives med ting akkurat hvordan de er. På den ene siden har man den trygge rammen av et ekteskap, ting er okay.. dagene går. På den andre siden så får man bekreftelse og oppmerksomhet som gjør at dagene får det ekstra lille krydder. En som sitter der.. håpefull om at man en dag skal forlate ektemannen. Så ja .. jeg er fryktelig nysgjerrig hva det er med denne damen som gjør at man tillater seg å sitte slik på sidelinjen og bare håpe. Beklager, men jeg begynner å stille spørsmål ved steinar og hans oppførsel før jeg stiller spørsmål om hva det er med henne. Det er litt som jeg og Anna S kom frem til, her har han noe greier på avstand, men han slipper å komme så nær det at han innser det også er feil for ham.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #50 Skrevet 3. juni 2012 Hva hadde vel singelforumet vært uten Steinar40?
Gjest notetur nomen Skrevet 3. juni 2012 #51 Skrevet 3. juni 2012 Jeg tror helt ærlig at dette har intet med vedkommende dame å gjøre, men kun med Steinars egne forestillinger og hans innstilling til hvordan han vil ha det. Hun er bare objektet han hekter innstillingen sin til livet på. Men det kunne i grunn vært hvilken son helst dame han hadde bestent seg for å tilegne hele sitt liv til å drømme om som om han var vokalist i The Kids. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #52 Skrevet 3. juni 2012 - Har du et forhold til henne nå? Dvs at dere er sammen, gjør ting sammen, snakkes, ligger sammen osv? - Hvor lenge har du hatt et forhold til henne? - Hva skal hun bestemme seg for? Om hun skal skille seg fra en mann hun har vært gift med i hvertfall 8 år?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #53 Skrevet 3. juni 2012 Hva hadde vel singelforumet vært uten Steinar40? Hvis dette drøyer ut, vil han for alltid være singel, så han kommer til å være singelforumet han.
Gjest Bandit Skrevet 3. juni 2012 #54 Skrevet 3. juni 2012 Jeg skal først og fremst ha denne saken avklart. Og det SKAL hun måtte gjøre. På den ene eller andre måten. Ansvaret er da fullt og helt hennes. Du har ansvaret for ditt eget liv, Steinar. Det er dine handlinger som bestemmer utfallet. Ergo skaper du din egen lykke. Og du høres ikke lykkelig ut. Denne kvinnen har enten kronisk beslutningsvegring, eller så elsker hun å få i både pose og sekk. Så lenge du lar henne få lov til å holde på slik, vil hun selvsagt fortsette. Hun trenger et spark bak. Og det er du som skal gi henne det. 1
Gjest Starlit Skrevet 3. juni 2012 #55 Skrevet 3. juni 2012 Han har jo sagt flere ganger at ingenting er bra nok med henne. Utseendet er vel det eneste hun har. Steinar er i så måte en enkel sjel. Er jo det jeg prøver å si Menn er enkle indiviser som lever og ånder for de peneste kvinnene. Min samboer ofret selv 3 år av livet sitt for å kapre et slikt kvinnfolk selv. Selv om denne damen datet og lå med andre menn, så ville samboeren min på død og liv ha henne (lenge før han møtte meg altså). Det er likevel sjokkerende hvilken makt på menn et bra utseende har. Slike damer kan gjøre hva de vil, ja, til og med såre. Og det vil aldri bry mannfolkene det spytt
Gjest Søgni Skrevet 3. juni 2012 #56 Skrevet 3. juni 2012 Hva hadde vel singelforumet vært uten Steinar40? ....for ikke å snakke om fansen.
Gjest Starlit Skrevet 3. juni 2012 #57 Skrevet 3. juni 2012 Du har ansvaret for ditt eget liv, Steinar. Det er dine handlinger som bestemmer utfallet. Ergo skaper du din egen lykke. Og du høres ikke lykkelig ut. Denne kvinnen har enten kronisk beslutningsvegring, eller så elsker hun å få i både pose og sekk. Så lenge du lar henne få lov til å holde på slik, vil hun selvsagt fortsette. Hun trenger et spark bak. Og det er du som skal gi henne det. Hun har et psykologisk balletak på mannen.
Gjest Bandit Skrevet 3. juni 2012 #58 Skrevet 3. juni 2012 Er jo det jeg prøver å si Menn er enkle indiviser som lever og ånder for de peneste kvinnene. Min samboer ofret selv 3 år av livet sitt for å kapre et slikt kvinnfolk selv. Selv om denne damen datet og lå med andre menn, så ville samboeren min på død og liv ha henne (lenge før han møtte meg altså). Det er likevel sjokkerende hvilken makt på menn et bra utseende har. Slike damer kan gjøre hva de vil, ja, til og med såre. Og det vil aldri bry mannfolkene det spytt Uhhh... dette gjelder IKKE alle. Og man kan like gjerne snu dette til å gjelde kvinner også. Noen av dere er så opptatt av disse bad boysene, at de kan gjøre akkurat hva de vil, og dere bare sitter og tar imot. 2
Steinar40 Skrevet 3. juni 2012 #59 Skrevet 3. juni 2012 Beklager steinar, men jeg ble jo rett og slett satt ut og sjokkert av dette her, du av alle, lar du deg tråkke over på den måten? Jeg gir henne muligheten til å bestemme seg - aktivt ved å skille seg eller passivt ved å bare forbli der hun er. Jeg kan uansett ikke bestemme for henne. Jeg har brukt så lang tid på dette surret hennes at litt mer tid spiller ingen som helst rolle. Det viktige er som sagt å få det rette resultatet. Men noe moro er det jo ikke akkurat.
SemperFi Skrevet 3. juni 2012 #60 Skrevet 3. juni 2012 Jammen herreg... han greier vel å svare selv? Det vet jeg at han klarer helt fint. Men det er Annon som nå graver i Steinar sitt lit uten at Steinar vil. Om personen vil spør Steinar hvordan han har det kan personen likegodt ta det opp i PM. Det er derfor jeg er kritisk til denne tråden, det virker mer som heksejakt etter steinars liv enn å "bare ta igjen gamle tider". Så lenge han dømmer andre ut i fra hva de velger for sitt liv, må han takle at andre dømmer han ut i fra de valgene han tar. Ja, men de personene lager tråder om det, da må de forvente å få alle slags svar, like mange positive som negative. Og ut ifra det jeg ser så har ikke Steinar laget denne tråden selv. Og det virker mer som ren underholdning for noen brukere her inne enn for å hjelpe til. 3
Fremhevede innlegg