Gå til innhold

Lå med daten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

"Problemet" med deg, Anna.S, er at du snur med vinden. Et god eksempel er ditt siste forhold. Så lenge det varte påsto du bastant at en mann som hadde møtt kvinnen han ville være sammen med, visste det fra første sekund. Du begrunnet det med at du var blitt sammen med en tidligere player som hadde falt pladask for deg og pressentert degfor moren sin etter 3 dager. Og så plutselig dumper du ham, og det var visst bare teit og skummelt at han hadde vist så stor interesse for deg etter så kort tid. Og likevel skjønner du at du ikke kan basere fakta på dine egne opplevelser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anna.S

"Problemet" med deg, Anna.S, er at du snur med vinden. Et god eksempel er ditt siste forhold. Så lenge det varte påsto du bastant at en mann som hadde møtt kvinnen han ville være sammen med, visste det fra første sekund. Du begrunnet det med at du var blitt sammen med en tidligere player som hadde falt pladask for deg og pressentert degfor moren sin etter 3 dager. Og så plutselig dumper du ham, og det var visst bare teit og skummelt at han hadde vist så stor interesse for deg etter så kort tid. Og likevel skjønner du at du ikke kan basere fakta på dine egne opplevelser.

Han vet ikke at han har møtt kvinnen i sitt liv fra første sekund, men han tror det. Det er en stor forskjell, men han reagerer alikvell på samme måte. Han blir oppover ørene forelsket i denne kvinnen som han tror er den rette for han fordi hun fyller alle de fantastiene han har i hodet sitt. Jeg ble supersjarmert av oppmerksomheten jeg fikk, for jeg synes jo han passet inn i alle mine fantasier også.

Så blir man kjent og enten så fortsetter man å har det fantastisk, eller så finner man ut at man ikke passer sammen på sikt. Sånn er livet.

Jeg basserer ikke fakta på mine erfaringer, men jeg deler erfaringene jeg har. At du og andre har et sterkt behov for å ikke akseptere mine erfaringer og heller beholde de ideene dere har i hodene deres er helt greit for meg. Men jeg mener at de erfaringene jeg har og fortsetter å få er nyttige både for meg selv og for andre.

En ting er sikkert, og det er at man aldri blir uttlært når det kommer til dating. Man slutter aldri å bli overrasket (positivt eller negativt) og man vil aldri kunne sette folk i bås ut i fra tidligere erfaringer. En hver date er en ny start, men selvfølgelig kan man ta med seg klokskapen fra opplevelsene man har. Og man trenger ikke å gjøre ting man tidligere har sett kan skape negative tankegang hos den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Problemet med deg Marmot er at du bruker energien din på å hakke på en bruker på et diskusjonsforum som sier sin mening. Jeg ser jo også at du har brukt veldig mye tid her inne med tanke på antall innlegg du har skrevet. Kanskje du heller kan dele dine erfaringer fremfor å bruke tiden din på å "ta" brukere du ikke liker meningene til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Men jeg mener at de erfaringene jeg har og fortsetter å få er nyttige både for meg selv og for andre.

Dine erfaringer er nyttige for deg, selvsagt.

At de er nyttige for andre, tviler jeg på. Noen ganger kan det være fint å høre om andre sine erfaringer, men det er svært få som er i stand til å nyttiggjøre seg andre erfaringer enn ens egne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

At de er nyttige for andre, tviler jeg på. Noen ganger kan det være fint å høre om andre sine erfaringer, men det er svært få som er i stand til å nyttiggjøre seg andre erfaringer enn ens egne.

Synes det er greit jeg! Kjekt å få høre andre ideer også.

Anna.S tilhører jo tydeligvis den litt øvre klasse hvor de er opptatt av sosial status etc. Det er jo helt klart at hun vil være farget av det miljøet og derfor ha et helt annet syn enn vi som ikke er i samme miljø.

I en av de andre trådene kom jo det fra at det var helt normalt at menn sender bort en champagne til damene. Det er ikke normalt i mitt miljø og ingen av damene hadde forventet å få noe slikt xD

Da måtte de i såfall gått på stedene hvor rikingene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

I en av de andre trådene kom jo det fra at det var helt normalt at menn sender bort en champagne til damene. Det er ikke normalt i mitt miljø og ingen av damene hadde forventet å få noe slikt xD

Da måtte de i såfall gått på stedene hvor rikingene er.

Dette er faktisk normalt, men skjer nok oftere når man har rundet tredve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Dette er faktisk normalt, men skjer nok oftere når man har rundet tredve.

Hehe, vi får ta opp diskusjonen om 8-10 år. Jeg har aldri sett det skje. Dessuten så kan jeg jo si at de fleste i min vennekrets mener at man ikke trenger å gjøre det. Jeg vet ærlig talt ikke om vi hadde gjort det selv når vi runder tredve.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med moral i denne sammenhengen? Er det å ikke spørre ut en person å ikke ha moral?

Moral betyr blant annet at det er helt normalt for ei kvinne å holde beina samlet når hun ikke lever i et parforhold.

Og altså ikke at dette er noe man bare sier/gjør for å få en eller annen mann på kroken når det passer for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Moral betyr blant annet at det er helt normalt for ei kvinne å holde beina samlet når hun ikke lever i et parforhold.

Og altså ikke at dette er noe man bare sier/gjør for å få en eller annen mann på kroken når det passer for en selv.

Forstår ikke hvor du får disse ideene fra, jeg er totalt uenig. Du er klar over det er veldig mange som har sex utenfor parforhold?

Man har da ikke dårlig moral for det om.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de syns det er helt greit å pule damer på handicaptoalett, uten å være i forhold med dem? Jeg forstår ikke logikken.

Mener du at det å ha sex på handikaptoalett er det samme som et frieri kanskje?

Da blir du veldig skuffa hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Men de syns det er helt greit å pule damer på handicaptoalett, uten å være i forhold med dem? Jeg forstår ikke logikken.

Mulig jeg misforstår deg, men logikken er at folk liker sex. Hvorfor må man være i et forhold for å kunne ha sex? Hvem sier det? Det står ikke akuratt i grunnloven at det er en gal handling å ha sex utenfor forhold. Det høres mer ut som noe en religiøse skriftere kunne kommet med.

Endret av .-L-.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Hehe, vi får ta opp diskusjonen om 8-10 år. Jeg har aldri sett det skje. Dessuten så kan jeg jo si at de fleste i min vennekrets mener at man ikke trenger å gjøre det. Jeg vet ærlig talt ikke om vi hadde gjort det selv når vi runder tredve.

Jeg er enig i at det ikke er noe man trenger å gjøre. Jeg kan godt tilstå at jeg synes det er litt svulstig med sånne menn. Det gjør meg ukomfortabel, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Problemet med deg Marmot er at du bruker energien din på å hakke på en bruker på et diskusjonsforum som sier sin mening.

Jeg mener ikke å hakke på deg, men jeg synes det er veldig dumt at du skal uttale deg på en måte som kanskje får folk til å dumpe noen de ikke trenger å dumpe. Hadde TS f.eks. hørt på deg, hadde hun kanskje avsluttet alt med denne fyren, du har jo uttalt at han ikke liker henne. Men nå virker det jo som om han gjør det likevel.

Men jeg begynner å skjønne at du ikke evner å se dette, så jeg gir meg her. Lykke til med datingen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Jeg er enig i at det ikke er noe man trenger å gjøre. Jeg kan godt tilstå at jeg synes det er litt svulstig med sånne menn. Det gjør meg ukomfortabel, rett og slett.

Jeg hadde ikke likt det. Når noen gir meg noe, føler jeg på en måte at jeg må gjenngi det. Det blir som jeg uvfrivelig må skylde en person en tjeneste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Jeg hadde ikke likt det. Når noen gir meg noe, føler jeg på en måte at jeg må gjenngi det. Det blir som jeg uvfrivelig må skylde en person en tjeneste :P

Og den følelsen når du snur deg mot den eller de bartenderen/kelneren peker på som "gjerninsmannen/mennene" og de løfter glasset til en skål. Uansett hvor kjekk han er, så får han mitt stiveste smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest .-L-.

Og den følelsen når du snur deg mot den eller de bartenderen/kelneren peker på som "gjerninsmannen/mennene" og de løfter glasset til en skål. Uansett hvor kjekk han er, så får han mitt stiveste smil.

Hehe, jeg mener at man ikke trenger å måtte "kjøpe" seg inn for å kunne snakke med damen. Jeg har aldri gjort det og jeg har jo klart meg relativt fint. Dog, dersom jeg hadde møtt en dame jeg liker, og vi hadde vært med hverandre hele kvelden, så hadde jeg nok ikke hatt noe problem med å kjøpe en øl til hun eller hva det måtte være. Dog, det måtte vært fordi jeg fikk lyst å gjøre det. Hadde ikke skjedd dersom hun hadde presset for å få drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Hehe, jeg mener at man ikke trenger å måtte "kjøpe" seg inn for å kunne snakke med damen. Jeg har aldri gjort det og jeg har jo klart meg relativt fint. Dog, dersom jeg hadde møtt en dame jeg liker, og vi hadde vært med hverandre hele kvelden, så hadde jeg nok ikke hatt noe problem med å kjøpe en øl til hun eller hva det måtte være. Dog, det måtte vært fordi jeg fikk lyst å gjøre det. Hadde ikke skjedd dersom hun hadde presset for å få drikke.

Enig med dette. Når man sitter og prater sammen og den ene går i baren så faller det seg naturlig å kjøpe til begge syns jeg (uansett om det er gutten eller jenta som går). Men å kjøpe drikke til noen for å sette i gang kontakten kan fort bli litt kleint syns jeg, og absolutt ikke noe som er nødvendig for å komme i kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna.S

Jeg mener ikke å hakke på deg, men jeg synes det er veldig dumt at du skal uttale deg på en måte som kanskje får folk til å dumpe noen de ikke trenger å dumpe. Hadde TS f.eks. hørt på deg, hadde hun kanskje avsluttet alt med denne fyren, du har jo uttalt at han ikke liker henne. Men nå virker det jo som om han gjør det likevel.

Det er langt fra bare jeg som har hatt den meningen og fortalt TS at han mest sannsynlig ikke er seriøs med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som er en av menneskets største svakheter, ja.

Altså at man ikke kan lære (noe) av andres feil. Eller av historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...