Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er enig. Jeg har i allefall aldri opplevd at det blir noe bra hvis man må spørre hvordan ståa er, eller ta den samtalen tidlig i datingen. Gutter som er intressert viser det fra første stund.

Men jeg får jo støtt å stadig høre her inne at det jeg sier er piss, så ikke hør på meg.. :popcorn::sjenert:

Jeg vet ikke om jeg har misforstått deg men det virker som at du prediker at kvinner skal late som at de har moral for å få seg en mann?

Isåfall blir det helt feil.

Har man ikke moral så er det faktisk bedre å være ærlig med det.

Selv om mange menn kommer til å skygge banen av den grunn.

Men da blir det ihvertfall ingen uheldige løgner.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg er enig. Jeg har i allefall aldri opplevd at det blir noe bra hvis man må spørre hvordan ståa er, eller ta den samtalen tidlig i datingen. Gutter som er intressert viser det fra første stund.

Men jeg får jo støtt å stadig høre her inne at det jeg sier er piss, så ikke hør på meg.. :popcorn::sjenert:

Det er ikke nødvendigvis piss, det er bare det at du uttaler deg voldsomt bombastisk. Det er enorm forskjell på "mange menn jeg har møtt er sånn" og "alle menn er sånn". Man må også ta med i betraktningen at vi mennesker ikke alltid er gode på å kommunisere; det kan godt være en mann forsøker å kommunisere at han liker en kvinne, uten at hun skjønner det. Og da må det jo være helt ok å spørre.

• Liker 2
Skrevet

Ubeskyttet sex hører bare hjemme i forhold hvor man er sikker på at man er den eneste som blir pult.

Det kan en aldri være sikker på.

Gjest "gjest"
Skrevet

Det kan en aldri være sikker på.

Vel, men da har man uansett gjort alt hva man selv kan for å beskytte seg.

Gjest .-L-.
Skrevet

Ts her :) Nå kan jeg gladelig fortelle at han har sendt meg masse mld siden før idag da jeg skrev. tom flørte-mld :) :) :) Det må jeg si, det var både overraskende og helt fantastisk.

Så bra :) Håper det går veien!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så bra :) Håper det går veien!

Håper jeg og :)

Kanskje vi hadde godt av å skrive litt mindre et par dager ;)

ts

Gjest .-L-.
Skrevet

Det er ikke nødvendigvis piss, det er bare det at du uttaler deg voldsomt bombastisk. Det er enorm forskjell på "mange menn jeg har møtt er sånn" og "alle menn er sånn". Man må også ta med i betraktningen at vi mennesker ikke alltid er gode på å kommunisere; det kan godt være en mann forsøker å kommunisere at han liker en kvinne, uten at hun skjønner det. Og da må det jo være helt ok å spørre.

Jeg er faktisk litt enig med Anne på denne. Jeg mener man ikke burde ta opp temaet, men at dette med å bli sammen bare skjer naturlig. Jeg mener dette fordi dersom man skulle ta opp dette temaet på et tidspunkt hvor den ene ikke vil ha et forhold, så ødelegger man kanskje de fremtidige mulighetene med denne personen.

Da er det bedre å vente med å ta opp spørsmålet om man skal være kjærester til man faktisk vet om den andre vil inn i et forhold :)

Skal man finne ut om den andre vil ha et forhold er det bedre å gjøre det på en diskre måte, i alle fall med tanke på resultatet.

Tenk da. Å få dette spørsmålet om å være kjærester på et feil tidspunkt kan nesten sammenlignes med når en person sier h*n har fått følelser og den andre ikke har det.

Gjest .-L-.
Skrevet

Håper jeg og :)

Kanskje vi hadde godt av å skrive litt mindre et par dager ;)

ts

Det er mange guruer som sier at av og til burde man ikke snakke med den andre personen på en stund fordi h*n da vil føle et savn.

Det kan vist være en sterk følelse^^

Gjest Marmot
Skrevet

Da er det bedre å vente med å ta opp spørsmålet om man skal være kjærester til man faktisk vet om den andre vil inn i et forhold :)

Men hvordan skal man vite det? Jeg er ikke tankeleser, og å gå rundt og håpe på at jeg tolker ham riktig, orker jeg ikke. Jeg satt meg ned med kjæresten min og sa omtrent dette: Jeg er veldig glad i deg, og nå begynner jeg å bli så glad i deg at jeg trenger å vite om du er glad i meg eller ikke, slik at jeg kan avslutte dette før det blir vondt, dersom det er slik det skal bli. Jeg klarer bare ikke skjønne hva som er feil med å faktisk snakke sammen. Klart det er en fordel å klare å vente til man har kjent hverandre en stund, og man må jo være klar over risikoen for negativt svar, men sånn er det å være menneske, rett og slett.

Å få spørsmålet om å være kjærester på feil tidspunkt er det samme som at den ene har fått følelser den andre ikke har. Det er jo det som er greia. Og om jeg er forelska i noen som ikke er forelska i meg, vil jeg helst vite det, så jeg slipper å bygge drømmer og fantasier på noe som ikke er virkelighet.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Å få spørsmålet om å være kjærester på feil tidspunkt er det samme som at den ene har fått følelser den andre ikke har. Det er jo det som er greia. Og om jeg er forelska i noen som ikke er forelska i meg, vil jeg helst vite det, så jeg slipper å bygge drømmer og fantasier på noe som ikke er virkelighet.

Den andre personen kan faktisk bli forelsket ettervært. Dog, dersom man tar opp dette temaet før det skjer, så må man nok regne med at man ødelegger mulighetene sine. Skjer sikkert tilfeller hvor det har gått selv om den ene har tatt opp temaet, men den andre ikke vil det samme.

Så har den andre personen på et senere tidspunkt fått de riktige følelsene for å gå inn i et forhold.

Man trenger jo ikke å være tankeleser. Man trenger jo bare å vite litt hvordan en forelsket person oppfører seg. Altså, generelle trekk og så leser jo man kroppspråket til den andre personen og sammenligner.

Dog, man kan jo lese feil. Dersom en person oppfører seg annerledes enn hva som er normalt når det kommer til forelskelse kan man gjøre en tabbe også. Er ikke så lett dette nei :/ Tenker jo også at ting vil falle mer og mer på plass ettersom man får mer livserfaring :)

Endret av .-L-.
Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg tror det heller handler om at jeg sier en del sannheten som man ikke vil akseptere, men dere får bare fortsette å lese det dere vil mellom linjene og irritere dere over mine bombastiske meninger. :popcorn:

Selvfølgelig er det lov å spørre og det ville jeg gjort hvis jeg fikk svada svar og ikke noen skikkelig intresse på radaren. Men da får man også velge om man vil være på hold eller om man vil finne en mann som er skikkelig intressert. Jeg har kastet bort nok tid på menn som vil se om de finner noe bedre først. Jeg skal være førstevalget til mitt førstevalg enkelt og greit.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har misforstått deg men det virker som at du prediker at kvinner skal late som at de har moral for å få seg en mann?

Isåfall blir det helt feil.

Har man ikke moral så er det faktisk bedre å være ærlig med det.

Selv om mange menn kommer til å skygge banen av den grunn.

Men da blir det ihvertfall ingen uheldige løgner.

Hva mener du med moral i denne sammenhengen? Er det å ikke spørre ut en person å ikke ha moral?

Skrevet

Jeg tror det heller handler om at jeg sier en del sannheten som man ikke vil akseptere, men dere får bare fortsette å lese det dere vil mellom linjene og irritere dere over mine bombastiske meninger. :popcorn:

Sannheter?

Du presenterer noe som fakta, når det i beste fall er svada. For eksempel sa du at du hadde spurt menn på datingnettsteder hva de synes om at man har sex på første date og hvilke yrkesgrupper disse tilhørte. Dette skjønner jo alle at ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt.

Jeg spurte deg også da hvorfor du ikke spurte de mannlige kundene dine i stedet, det svarer du ikke på.

Ellers er jeg lite enig med deg, og jeg tror jeg har mer erfaring ang nettdating også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som BI-student har jeg blitt tilbudt sex på handicap toalettet flere ganger. I skoletida.

Hva sier forskningen din om dette, Anna?

• Liker 1
Gjest Anna.S
Skrevet

Sannheter?

Du presenterer noe som fakta, når det i beste fall er svada. For eksempel sa du at du hadde spurt menn på datingnettsteder hva de synes om at man har sex på første date og hvilke yrkesgrupper disse tilhørte. Dette skjønner jo alle at ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt.

Jeg spurte deg også da hvorfor du ikke spurte de mannlige kundene dine i stedet, det svarer du ikke på.

Ellers er jeg lite enig med deg, og jeg tror jeg har mer erfaring ang nettdating også.

En del av disse mennene som jeg spurte er også kunder av meg. Hva du tror og ikke tror bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om. Mine erfaringer er mine erfaringer, dine erfaringer er dine erfaringer. Du og jeg dater sikkert helt forskjellige menn og dermed lever vi i forskjellige verdner også.

Gjest Anna.S
Skrevet

Som BI-student har jeg blitt tilbudt sex på handicap toalettet flere ganger. I skoletida.

Hva sier forskningen din om dette, Anna?

Tror det er ganske mange andre som får tilbud om sex på handicap toalettet som ikke er BI studenter også gitt. Men ta det som et kompliment du :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er ganske mange andre som får tilbud om sex på handicap toalettet som ikke er BI studenter også gitt. Men ta det som et kompliment du :)

Men sa ikke du tidligere i tråden at BI studenter, spesielt de som studerer økonomi (noe alle studenter på BI faktisk gjør) ikke var ute etter å ha sex tidlig?

AnonymBruker
Skrevet

En del av disse mennene som jeg spurte er også kunder av meg. Hva du tror og ikke tror bryr jeg meg egentlig ikke så veldig mye om. Mine erfaringer er mine erfaringer, dine erfaringer er dine erfaringer. Du og jeg dater sikkert helt forskjellige menn og dermed lever vi i forskjellige verdner også.

'Erfaringer' behøver ikke presenteres som fakta som gjelder for alle. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du legger ut om det i denne tråden. Eller legger ut om det i det hele tatt.

Jeg kan sikkert finne ut av mine egne erfaringer at de jentevenninnene mine alltid er presise mennesker, mens guttevenna mine er upresise, men det gjør det ikke logisk for meg å dra noen 'faktaer' her om at jenter er presise og gutter er upresise. Ikke engang i min 'verden', som du kaller det, for det finnes alltid noen som faller utenfor de generaliseringene man gjør.

Har du noen tanker bak hvorfor det har seg slik at det "faktum" at en lastebilsjåfør ikke bryr seg om man har sex den 1. daten, men at en økonomistudent bryr seg? Det du har undergått er ikke research, men en slags banal spørreundersøkelse der du ikke engang evner til å tenke kritisk. Det ligger ingenting i den undersøkelsen din, og den er verdt ingen verdens ting, dessverre.

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Det ligger ingenting i den undersøkelsen din, og den er verdt ingen verdens ting, dessverre.

Det lå faktisk en anntydning til en tendens slik hun presenterte resultatet sitt. Dog, jeg har ikke sett statestikken selv, så jeg vet ikke.

Gjest Anna.S
Skrevet

Har du noen tanker bak hvorfor det har seg slik at det "faktum" at en lastebilsjåfør ikke bryr seg om man har sex den 1. daten, men at en økonomistudent bryr seg? Det du har undergått er ikke research, men en slags banal spørreundersøkelse der du ikke engang evner til å tenke kritisk. Det ligger ingenting i den undersøkelsen din, og den er verdt ingen verdens ting, dessverre.

En dag så kan jeg lage en skikkelig research på tema og poste den her inne. Nå tok jeg bare en enkel spørrerunde av ren nysgjerrighet fordi vi begynnte å diskutere det her inne. Fordi jeg treffer menn som bryr seg om sånt, mens andre her inne treffer menn som ikke bryr seg om sånt. Verre enn det var det ikke og mer enn det la jeg heller ikke i det. Men jeg synes det er gøy å stille folk slike spørmål for å høre meningen deres.

Men jeg mener fortsatt at sex ikke hører hjemme på første date, og det var DET det hele startet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...