AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #81 Skrevet 15. mai 2012 Jeg får mer ut av å diskutere med en trestokk enn å prøve å snakke fornuft inn til et menneske som er helt på tur. Kom tilbake når du vet hva du prater om. 3
Gjest gurimalla Skrevet 15. mai 2012 #82 Skrevet 15. mai 2012 Det er bra å amme barna lenge, for de unngår mange sykdommer og eksem og hudproblem og dritt. Morsmelken inneholder mye næringsstoffer og holder immunforsvaret til barnet oppe. Det finnes ingen medisinsk dokumentasjon som sier at morsmelk gir helsemessige fordeler etter at barnet har fylt ett år. Folk må gjerne amme for meg, men helsemessig har det ingen gevinst. 6
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #83 Skrevet 15. mai 2012 Har du PRØVD og amme? Hva faen spiller det for rolle??? Amming kan da umulig føles likt for alle uansett.. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #84 Skrevet 15. mai 2012 Jeg får mer ut av å diskutere med en trestokk enn å prøve å snakke fornuft inn til et menneske som er helt på tur. Kom tilbake når du vet hva du prater om. bare fordi du ammer så vet ikke du alt om hvorfor alle andre ammer. 2
Harlekin Skrevet 15. mai 2012 #85 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ikke enig i at det er opp til ungen å bestemme når han skal være ferdig å ammes. Det er foreldrene sitt ansvar å avvenne ungen når de mener det skalø være ammestopp hvis ikke kommer ungen aldri til å ville slutte. Men men folk må få gjøre som de vil, selv om jeg har en mistanke om at unger som blir amma til de blir store vil få rare puppefetisjer når de blir voksne. Det er ikke sant. Det er mange barn som avvenner seg selv. Og mistankene dine har ingen som helst rot i virkeligheten. jeg blir forøvrig irritert over at de som ammer ungene lenge blir sure over å bli dømt av andre, når de samtidig dømmer de som velger å ikke amme lenge og prøver å presse andre til å amme lengst mulig. Og de som slett ikke ønsker å amme blir dømt nord og ned. Dømming skjer alle veier. Og hvordan vet du at de som ammer lenge også er de som utøver ammepress? Prøv å holde deg til saken. Og pedofili? Seksuelt misbruk? Du er helt ute og kjøre. 3
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #86 Skrevet 15. mai 2012 Hallo. Det er bare kvinner som har pupper, dermed er det en kroppsdel som bare ett kjønn har. Dermed er det eit "sekundært kjønnsorgan"? Skjegg og bart er kanskje sekundære kjønnsorgan det og då, sidan berre menn har det? 3
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #87 Skrevet 15. mai 2012 det gjorde du vel ikke. ungen din var fortsatt så liten at det var næringsmessig nødvendig. Etter 12mnd er det ikke nødvendig, nei.
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #88 Skrevet 15. mai 2012 Betty Boop, har du barn? Du bør kanskje ikke rope så høyt når du faktisk ikke vet hva du babler om! Typisk mødre å sitte på sin høye hest sånn der. Du har ikke barn så du vet ikke hva du prtater om bullshit. Dere mødre er faenb ikke bedre enn andre. Jævla ammemafia 2
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2012 #89 Skrevet 15. mai 2012 Det er ikke sant. Det er mange barn som avvenner seg selv. Og mistankene dine har ingen som helst rot i virkeligheten. Og hvordan vet du at de som ammer lenge også er de som utøver ammepress? Prøv å holde deg til saken. Og pedofili? Seksuelt misbruk? Du er helt ute og kjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #90 Skrevet 15. mai 2012 Typisk mødre å sitte på sin høye hest sånn der. Du har ikke barn så du vet ikke hva du prtater om bullshit. Dere mødre er faenb ikke bedre enn andre. Jævla ammemafia Det var da saklig. Det er da et faktum at du kan ikke si at du vet hvordan det er før du faktisk har erfart det å få barn. Kom tilbake til diskusjonen når du kan bidra med egen erfaring 1
Celtic Heart Skrevet 15. mai 2012 #91 Skrevet 15. mai 2012 Jeg må til dels si meg enig med betty ( en første gang for alt). Ett sted går det jo en grense for hvor lenge man kan amme et barn før det går over til incest. Akkurat på detta området innrømmer jeg glatt at jeg har fordommer. Amming av barn over 2 år er ekkelt i mine øyne. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #92 Skrevet 15. mai 2012 Etter 12mnd er det ikke nødvendig, nei. uansett en 17 mnd unge er fortsatt en baby og vet ikke hva en pupp er. 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #93 Skrevet 15. mai 2012 Det var da saklig. Det er da et faktum at du kan ikke si at du vet hvordan det er før du faktisk har erfart det å få barn. Kom tilbake til diskusjonen når du kan bidra med egen erfaring Man kan da lese om det liksom. og alle vet at man ikke trenger å amme etter ungen er begynt på skolen. Trenger ikke å ha erfart det for å vite det. Mødre altså. Fins ikke verre mennesker av og til. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #94 Skrevet 15. mai 2012 For å kverulere. Prøver du å nekte for at det finnes kvinnelige pedofile? Og jeg har faktisk lest i en annen tråd for lenge siden at en dame sa det var deilig å amme. Og hvis hun da ikke blir pedo så vet ikke jeg. 2
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #95 Skrevet 15. mai 2012 uansett en 17 mnd unge er fortsatt en baby og vet ikke hva en pupp er. På kva måte veit ein 3-åring meir om "kva ein pupp er" enn ein 1-åring? Ingen ungar under skulealder ser på pupp som noko seksuelt. Eg synest for all del du har rett på å ha meininga di, og eg synest det er irrelevant om du har barn eller ikkje. For å presisere det. Men eg reagerar på måten du argumenterar på. Eg synest du er innmari fiksert på at alt kroppsleg er seksuelt. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #96 Skrevet 15. mai 2012 På kva måte veit ein 3-åring meir om "kva ein pupp er" enn ein 1-åring? Ingen ungar under skulealder ser på pupp som noko seksuelt. Eg synest for all del du har rett på å ha meininga di, og eg synest det er irrelevant om du har barn eller ikkje. For å presisere det. Men eg reagerar på måten du argumenterar på. Eg synest du er innmari fiksert på at alt kroppsleg er seksuelt. Neida for en treåring lærer ikke det i barnehgagen av større unger.. Unger lærer så mangt i barnehagen. Pupper er en seksuell kroppsdel enten du liker det eller ikke. Sånn er det bare. 3
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #97 Skrevet 15. mai 2012 For å kverulere. Prøver du å nekte for at det finnes kvinnelige pedofile? Og jeg har faktisk lest i en annen tråd for lenge siden at en dame sa det var deilig å amme. Og hvis hun da ikke blir pedo så vet ikke jeg. Klart det finnest kvinnelege pedofile, men eg ser ikkje kva det har med amming og gjera. Amming har ingenting med seksualitet og gjera. Dei ytterst få som nyttar amming for eiga seksuell nyting, kan heller ikkje kallast pedofile så lenge ungen ynskjer å verte amma. Men eg meiner heilt klart at det er feil når grunnen til at mor ammar, primært er for eiga nyting, ja. 2
Gjest gurimalla Skrevet 15. mai 2012 #98 Skrevet 15. mai 2012 Neida for en treåring lærer ikke det i barnehgagen av større unger.. Unger lærer så mangt i barnehagen. Pupper er en seksuell kroppsdel enten du liker det eller ikke. Sånn er det bare. Det er ikke vanlig at en treåring ser noe seksuelt i pupper. 2
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #99 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Neida for en treåring lærer ikke det i barnehgagen av større unger.. Unger lærer så mangt i barnehagen. Pupper er en seksuell kroppsdel enten du liker det eller ikke. Sånn er det bare. Klart dei høyrer litt av kvart. Ungar kan skjøne tidleg at det er noko "spesielt" med puppar. Men dei skjøner ikkje sjølv kva dette spesielle er. Ungar er ikkje seksuelle vesen i vaksen forstand. Endret 15. mai 2012 av imli 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #100 Skrevet 15. mai 2012 Det er ikke vanlig at en treåring ser noe seksuelt i pupper. Unger ser ikke på noe som seksuelt ennå. Betyr det da at det er greit å misbruke en unge fordi ungen ikke skjønner at det er det??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå