Gå til innhold

Amming av store barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å bli holdt rundt og å få en god klem burde holde lenge.

Det sier alle gravide kvinner til kjærestene sine...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Næring kommer fra andre steder enn mm når man er tre år, og nærhet kan man fint få på andre måter.

Kan virkelig ikke se hva som er vitsen?

Er det fordi man ikke vil si nei til barnet? Eller er det fordi mor syns det er så kos med baby?

For det er jo absolutt ikke nødvendig å amme så lenge i vår del av verden.

Jeg for min del skjønner ikke at kvinner har LYST til å amme ungene så lenge jeg. Er det ikke fint å få kroppen sin for seg selv på et eller annet tidspunkt? Og hva med mannen da, når skal han få tilgang på puppekos igjen stakkar?

• Liker 6
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det sier alle gravide kvinner til kjærestene sine...

Eh nå er ikke den nærheten du sikter til noe man skal gi til barn da...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh nå er ikke den nærheten du sikter til noe man skal gi til barn da...

Det var du som sa det, ikke jeg. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke at kvinner har LYST til å amme ungene så lenge jeg.

Kulturelt betinget.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Det var du som sa det, ikke jeg. ;)

Jeg snakker om hva du skrev mellom linjene jeg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Kulturelt betinget.

Slutt å forklar alt med at det er kulturelt betinget.

• Liker 2
Skrevet

Min søster ammet sin datter til hun var nesten tre, og jeg syns det var helt absurd å sitte i samme rom som henne når niesen min var stor nok til å kunne kle av moren sin og hente frem puppen selv. Når hun gjorde det offentlig bare gikk jeg, det er bare... altfor kleint.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker om hva du skrev mellom linjene jeg.

Jeg skrev at barn trenger nærhet. Du skrev at det holder i lang tid med en klem. Jeg spøkte og sa at det sier alle gravide kvinner til kjærestene sine. Du svarte at den nærheten var ikke den du pratet om og jeg hintet til at du siktet til det du skrev.

Uansett så blir det jo nok så tydelig at det er en ganske stor kulturell forskjell her på de som mener at nærhet er noe positivt og du som mener at barn skal klare seg lenge (ubestemt hvor lenge, men siden man gjerne kan gå noen måneder før man mener "det er lenge siden" så går jeg ut fra at du mener flere (enn en) måneder) med bare en klem.

Kulturelt betinget. Du har vokst opp og lært deg at nærhet, det er fy fy med mindre det handler om sex. Andre opplever kanskje at nærhet ikke bare handler om sex, det handler om kjærlighet, bare være nær noen man er glad i, slik som den godheten det gir bare det å holde noen man er glad i i hånden. Det være seg det er barn eller om begge er voksne. Nærhet er for mange andre en god ting.

Når du ikke er vant med det blir det en kulturell skjevhet og du forstår ikke hva det er som er så godt med det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å forklar alt med at det er kulturelt betinget.

Slutt å begrense min yttringsfrihet.

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg skrev at barn trenger nærhet. Du skrev at det holder i lang tid med en klem. Jeg spøkte og sa at det sier alle gravide kvinner til kjærestene sine. Du svarte at den nærheten var ikke den du pratet om og jeg hintet til at du siktet til det du skrev.

Uansett så blir det jo nok så tydelig at det er en ganske stor kulturell forskjell her på de som mener at nærhet er noe positivt og du som mener at barn skal klare seg lenge (ubestemt hvor lenge, men siden man gjerne kan gå noen måneder før man mener "det er lenge siden" så går jeg ut fra at du mener flere (enn en) måneder) med bare en klem.

Kulturelt betinget. Du har vokst opp og lært deg at nærhet, det er fy fy med mindre det handler om sex. Andre opplever kanskje at nærhet ikke bare handler om sex, det handler om kjærlighet, bare være nær noen man er glad i, slik som den godheten det gir bare det å holde noen man er glad i i hånden. Det være seg det er barn eller om begge er voksne. Nærhet er for mange andre en god ting.

Når du ikke er vant med det blir det en kulturell skjevhet og du forstår ikke hva det er som er så godt med det.

Herregud jeg mente ikke at barn BARE skal klare seg med EEEN EEENESTE klem. Jeg mener at klemmer og det å bli holdt rundt gir nærhet det også. Man MÅÅ ikke gi nærhet ved å dra fram en pupp som ungen får sutte på. Hvordan faen mener du fedre gir nærhet til barna sine da? Kan ikke de gi nærhet bare fordi de ikke har pupper?

Jeg har ikke sagt at nærhet kun handler om sex, men når du kommer med kjæresteeksempelet så blir jo det en helt annen nærhet enn nærheten mellom foreldre og barn, så jeg skjønte ikke hvorfor du dro fram den spøken. Den hadde null med saken å gjøre. Siden nærhet mellom et kjærestepar ofte består av sex, noe som blir et helt annet tema.

Endret av BettyBoop
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan faen mener du fedre gir nærhet til barna sine da? Kan ikke de gi nærhet bare fordi de ikke har pupper?

0407081444-1.jpg

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

0407081444-1.jpg

Nettopp. Går fint an å gi nærhet uten å dra fram en jævla pupp. Det var jo det som var poenget mitt. ja han har bar overkropp men ungen sutter ikke på nippelen hans fordet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sagt at nærhet kun handler om sex, men når du kommer med kjæresteeksempelet så blir jo det en helt annen nærhet enn nærheten mellom foreldre og barn, så jeg skjønte ikke hvorfor du dro fram den spøken. Den hadde null med saken å gjøre. Siden nærhet mellom et kjærestepar ofte består av sex, noe som blir et helt annet tema.

Den gikk deg visst helt hus forbi ja. Og at du tror at kjærester kun har nærhet gjennom sex har jeg ingen problemer med å tro på. Igjen, kulturelt betinget.

Mange andre opplever at sex alene gir for lite nærhet. Mange andre ønsker å sove sammen, holde om hverandre til stadighet, bare være nær hverandre, helt uten at sex trenger å være i nærheten av det en tenker på. Det eneste en ønsker er nærheten.

Som du mener er annerledes enn når foreldre/barn ønsker nærhet. For du tror at det er noe seksuelt. Ikke noe som har med kjærlighet å gjøre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. Går fint an å gi nærhet uten å dra fram en jævla pupp. Det var jo det som var poenget mitt. ja han har bar overkropp men ungen sutter ikke på nippelen hans fordet.

Så nå mener du mener nærhet er viktig?

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Så nå mener du mener nærhet er viktig?

Hvor har jeg sagt at det ikke er viktig?

Det eneste jeg sa er at det ikke er slik at pupp = nærhet. Det var det som var poenget mitt. Ikke min feil at du misforstår meg med vilje.

• Liker 3
Skrevet

Personlig syns jeg det er ekkelt når man ammer barn som er så store at de kan be om puppen selv. Frem til to år er det kanskje ok hvis man gjør det innenfor husets fire vegger, men det er fortsatt nasty. Kan barna spise for egen maskin, er det ikke nødvendig med amming.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har jeg sagt at det ikke er viktig?

Det eneste jeg sa er at det ikke er slik at pupp = nærhet. Det var det som var poenget mitt. Ikke min feil at du misforstår meg med vilje.

Du sa at en klem skulle holde lenge.

Mener du seriøst at pupp ikke gir noen form for nærhet? :klo:

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Den gikk deg visst helt hus forbi ja. Og at du tror at kjærester kun har nærhet gjennom sex har jeg ingen problemer med å tro på. Igjen, kulturelt betinget.

Mange andre opplever at sex alene gir for lite nærhet. Mange andre ønsker å sove sammen, holde om hverandre til stadighet, bare være nær hverandre, helt uten at sex trenger å være i nærheten av det en tenker på. Det eneste en ønsker er nærheten.

Som du mener er annerledes enn når foreldre/barn ønsker nærhet. For du tror at det er noe seksuelt. Ikke noe som har med kjærlighet å gjøre.

Jesus da. Er det rart at jeg trodde det var seksuell nærhet du snakka om når du dro den spøken der? Tror du ikke jeg skjønner at den spøken består i at gutten prøver seg på sex men at dama sier at nei jeg orker ikke ikveld, jeg vil heller bare bli holdt rundt?. Det var slik jeg tolka den spøken.

AnonymBruker
Skrevet

Min søster ammet sin datter til hun var nesten tre, og jeg syns det var helt absurd å sitte i samme rom som henne når niesen min var stor nok til å kunne kle av moren sin og hente frem puppen selv. Når hun gjorde det offentlig bare gikk jeg, det er bare... altfor kleint.

Glad du ikke er søstera mi.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...