Harlekin Skrevet 15. mai 2012 #41 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes det er trist at det er så mange fordomsfulle mennesker her. Hvorfor skal alt på død og liv være så nødvendig? Kan man ikke gjøre ting som ikke er skadelig fordi barnet ønsker det selv, og den voksne ikke har noe i mot det? Bli voksne og slutt og tenk på alt dere ikke forstår som "ekkelt". 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #42 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes det er trist at det er så mange fordomsfulle mennesker her. Hvorfor skal alt på død og liv være så nødvendig? Kan man ikke gjøre ting som ikke er skadelig fordi barnet ønsker det selv, og den voksne ikke har noe i mot det? Bli voksne og slutt og tenk på alt dere ikke forstår som "ekkelt". Ahhh. Men det er god gammel norsk kultur å mobbe og rakke ned på andre.
Eudyptula Skrevet 15. mai 2012 #43 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes det er trist at det er så mange fordomsfulle mennesker her. Hvorfor skal alt på død og liv være så nødvendig? Kan man ikke gjøre ting som ikke er skadelig fordi barnet ønsker det selv, og den voksne ikke har noe i mot det? Bli voksne og slutt og tenk på alt dere ikke forstår som "ekkelt". Enig, synes det er unødvendig å bruke ord som "nasty", "kvalmt" og "ekkelt". 2
Gjest finpåvin Skrevet 15. mai 2012 #44 Skrevet 15. mai 2012 Hva jeg tenker om store barn som ammes? Ingenting. Mødre må få gjøre som de føler for, uten å bli kalt ekkel, nasty osv. At vi i 2012 skal legge oss borti hvor lenge et barn ammes? Det synes jeg bli for dumt. En ting har jeg lært meg etter att jeg har fått barn, mødre er en fordomsfull "rase" 3
Silfen Skrevet 15. mai 2012 #45 Skrevet 15. mai 2012 Det er mye som er ekkelt og jeg lar ikke vær å bruke det ordet, det er veldig korrekt beskrivende i denne siutasjonen. Jeg blir uvel av å se store barn ammes og jeg forlater stedet om jeg kan.
GammelKaktus Skrevet 15. mai 2012 #46 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg kommer iallfall til å amme mitt barn så lenge det føles naturlig for meg, så om det blir ammeslutt når han er 1,5 år eller 3 år så er det opp til meg og han, ingen andre Endret 15. mai 2012 av FrøkenMånestråle 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #47 Skrevet 15. mai 2012 Det er mye som er ekkelt og jeg lar ikke vær å bruke det ordet, det er veldig korrekt beskrivende i denne siutasjonen. Jeg blir uvel av å se store barn ammes og jeg forlater stedet om jeg kan. Så bra, så slipper de som ammer å se ditt dømmende blikk 3
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #48 Skrevet 15. mai 2012 Eg hadde aldri i verda orka det, var sjeleglad då eg slutta å amme. Amma begge ungane til dei var 12 mnd, då slutta eg med god samvit. Eg trur ikkje desse ungane tar skade av amminga. Folk må gjerne amme ungane sine til dei byrjar skulen for min del. Men eg har ein kjensle av et enkelte av desse mødrene er litt sånn at dei ikkje vil gje slepp på babyen sin..? Og det trur eg er usunt. Men ikkje amminga i seg sjølv. 5
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #49 Skrevet 15. mai 2012 Når det gjeld nærleiken, skjøner eg godt at amming kan gje kjensle av nærleik for mor og barn. Hudkontakt gjev nærleik. Det er noko alle mennesker treng. Det kan ein sjølvsagt få fint utan å amme, men viss det er måten enkelte likar å få og gje nærleik på, så ver så god.
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #50 Skrevet 15. mai 2012 Du sa at en klem skulle holde lenge. Mener du seriøst at pupp ikke gir noen form for nærhet? Nå klikker jeg på deg. Jo det kan det, men det fins en million andre måter å gi nærhet på. Man MÅÅ ikke dra fram en pupp for å gi nærhet. Må du ha det inn med teskje??? 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #51 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg kommer iallfall til å amme mitt barn så lenge det føles naturlig for meg, så om det blir ammeslutt når han er 1,5 år eller 3 år så er det opp til meg og han, ingen andre Jeg er ikke enig i at det er opp til ungen å bestemme når han skal være ferdig å ammes. Det er foreldrene sitt ansvar å avvenne ungen når de mener det skalø være ammestopp hvis ikke kommer ungen aldri til å ville slutte. Men men folk må få gjøre som de vil, selv om jeg har en mistanke om at unger som blir amma til de blir store vil få rare puppefetisjer når de blir voksne. Endret 15. mai 2012 av BettyBoop
Gjest finpåvin Skrevet 15. mai 2012 #52 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ikke enig i at det er opp til ungen å bestemme når han skal være ferdig å ammes. Det er foreldrene sitt ansvar å avvenne ungen når de mener det skalø være ammestopp hvis ikke kommer ungen aldri til å ville slutte. Men det skal være opp til andre dømmende mennesker? 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #53 Skrevet 15. mai 2012 Men det skal være opp til andre dømmende mennesker? visse ting i et samfunn er sosialt akseptert andre ting er ikke det. Skjønner ikke hvorfor mødre alltid skal være fritatt å holde sg til slike uskrevne regler. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #54 Skrevet 15. mai 2012 Det er bra å amme barna lenge, for de unngår mange sykdommer og eksem og hudproblem og dritt. Morsmelken inneholder mye næringsstoffer og holder immunforsvaret til barnet oppe. Barn som blir ammet lenger er mer friske og sterke i psyken. Mamma ammet meg og broren min til vi var 1 år, og vi hadde hudproblem hele livet, og vi var litt svake i psyken. Min andre bror ammet hun til han var 2-3 år, fordi han var mer sta, og han fikk ingen hudpoblem. Min lillesøster ble amme til hun var 3-4 år, fordi mamma visste at det var bra. Hun var redd for hudproblemer. Hun har ingen hudproblemer og er en sterk og frisk tenåring. La de nå få amme barna sine i fred. Jeg blir forbanna på voksne som må blande seg i sånne ting. Ikke rart barn med sånne foreldre mobber andre barn som har foreldre som gjør ting annerledes. 1
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #55 Skrevet 15. mai 2012 Næring og nærhet. Barnet mitt spiste brød, frukt o.l. selv ved 5mnders alder, og kunne selv drikke av flaske ved samme alder. Skulle jeg da kuttet ut morsmelk fordi "hun kunne spise selv" ? Ikke følge rådene om minimum 6mnd, gjerne opp til 12mnd? Jeg ammet frem til 17mnd. De siste fire mnd var det kun ettermiddagskos, noen ganger bare kveld, andre ganger kun på morgenen. Og hadde jeg turt, hadde jeg fortsatt til ungen fyller to.. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #56 Skrevet 15. mai 2012 Barnet mitt spiste brød, frukt o.l. selv ved 5mnders alder, og kunne selv drikke av flaske ved samme alder. Skulle jeg da kuttet ut morsmelk fordi "hun kunne spise selv" ? Ikke følge rådene om minimum 6mnd, gjerne opp til 12mnd? Jeg ammet frem til 17mnd. De siste fire mnd var det kun ettermiddagskos, noen ganger bare kveld, andre ganger kun på morgenen. Og hadde jeg turt, hadde jeg fortsatt til ungen fyller to.. Forskjell på 17 mnd og 3 år. 4
Meridian Skrevet 15. mai 2012 #57 Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ikke enig i at det er opp til ungen å bestemme når han skal være ferdig å ammes. Det er foreldrene sitt ansvar å avvenne ungen når de mener det skalø være ammestopp hvis ikke kommer ungen aldri til å ville slutte. Men men folk må få gjøre som de vil, selv om jeg har en mistanke om at unger som blir amma til de blir store vil få rare puppefetisjer når de blir voksne. Det er bare tull, dette har ingenting med puppefetisjer å gjøre! Barn har godt av å bli ammet lenge, for de får sterkere immunforsvar og er mer friske enn andre barn. Jo lenger jo bedre! Det er helt naturlig å bli ammet til man er 3 år, og om moren syns det er greit å amme til barnet er 4-5 år, så må hun da få lov til det? Gjør vel ingenting om barnet koser seg med moren sin? Jeg skjønner ikke hvorfor folk har problem med dette 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #58 Skrevet 15. mai 2012 Det er bare tull, dette har ingenting med puppefetisjer å gjøre! Barn har godt av å bli ammet lenge, for de får sterkere immunforsvar og er mer friske enn andre barn. Jo lenger jo bedre! Det er helt naturlig å bli ammet til man er 3 år, og om moren syns det er greit å amme til barnet er 4-5 år, så må hun da få lov til det? Gjør vel ingenting om barnet koser seg med moren sin? Jeg skjønner ikke hvorfor folk har problem med dette Hva vet du om det egentlig? Hva vet vel du om andres fetisjer og hvorfor de har utvikla de i voksen alder? Jeg syns det er seksuelt misbruk å amme en 5 åring. 4
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #59 Skrevet 15. mai 2012 Forskjell på 17 mnd og 3 år. Du skrev da vitterlig "spise selv", så jeg tok utgangspunkt i det. Og, her har det ikke vært jeg som har prøvd å avslutte ammingen, den har redusert seg naturlig. Noen barn nekter pupp fra fødselen av, andre fra 5mnder, noen fra 12mnd, og noen roper PUPP frem til de er fire-fem år. Hvordan mødre dermed velger å ta det derifra, er opp til hver enkelt. Men det -er- bra for en baby frem til nærmere to års alder. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #60 Skrevet 15. mai 2012 Jeg synes det er trist at det er så mange fordomsfulle mennesker her. Hvorfor skal alt på død og liv være så nødvendig? Kan man ikke gjøre ting som ikke er skadelig fordi barnet ønsker det selv, og den voksne ikke har noe i mot det? Bli voksne og slutt og tenk på alt dere ikke forstår som "ekkelt". Enig! Barn modnes og vokser i forskjellig tempo. De tar absolutt ingen skade av morsmelken, og de aller, aller fleste slutter jo uansett innen de begynner i skolen. Barn flest er opptatt av å være store barn når de begynner på skolen, og vil slutte med "barnslige" ting og vokser det av seg. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå