Gå til innhold

Amming av store barn

Fremhevede innlegg

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jeg prøver, og prøver å ikke være fordomsfull. Jeg vil gjerne tenke at det absolutt ikke er noe galt med det de gjør, men likevel så synes jeg at det bare blir feil.

Her er en artikkel om en forside i Time magazine som skaper debatt om langtidsamming:

Forsiden som sjokkerer

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det skal være nødvendig å amme barn til de er 3- 4 år gamle. Artikkelen nevner også at noen blir ammet lengre enn det, og jeg kjenner bare at, uff, dette synes jeg ikke er greit. Sikkert veldig fordomsfull nå, men sånn er det bare.

Jeg klarer heller ikke å dy meg fra å tenke at det sikkert ikke er noe kult for den gutten å se dette bildet når han blir eldre :sjenert:

Hva synes folket på kg om dette da? Er det bare meg som føler at dette blir feil, eller finnes det noen likesinnede?

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er kjempeekkelt, og jeg synes synd på ungen som må leve med det bildet der når han blir eldre.

• Liker 12
Skrevet

det er ikke amminga som er feil, det er bildet på forsiden . hvor er personvern eller hva det heter for det stakkars barnet ???

Ingen som ammer et 3 år gammelt barn i offentlighet.

Jeg ammet minsten til han var 3. Gidder ikke å bry meg om hva andre måtte mene om det. men gjorde det hjemme ikke andre steder etter at han ble 6 mnd.

Barnet er en frisk oppegående gutt på 9 år i dag.

• Liker 3
Skrevet

Så sant manikke ha tilgang på annen mat, er dette helt unødvendig

• Liker 5
Skrevet

Det er fullstendig unødvendig å amme så store barn, men så lenge man kun gjør det innenfor hjemmets fire vegger og ikke bryr noen andre med det, så bryr ikke jeg meg heller.

Jeg kjenner mødre som har ammet treåringer, og de er helt normale kvinner som har fått helt normale barn (som nå er tenåringer).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Æsj! Jeg satt på legekontoret i forrige uke og tror dere ikke det satt en dame der og fortalte høyt om hvordan hun hadde ammet sitt første barn til det hadde begynt på skolen! :sjokkert: På beste vest! Jeg er helt i sjokk!

• Liker 7
Skrevet

det er ikke amminga som er feil, det er bildet på forsiden . hvor er personvern eller hva det heter for det stakkars barnet ???

Ingen som ammer et 3 år gammelt barn i offentlighet.

Jeg ammet minsten til han var 3. Gidder ikke å bry meg om hva andre måtte mene om det. men gjorde det hjemme ikke andre steder etter at han ble 6 mnd.

Barnet er en frisk oppegående gutt på 9 år i dag.

Og det er det nok en grunn til!

• Liker 8
Skrevet

Samme for meg hva andre gjør, men jeg ville ikke hatt en unge dinglende i puppen så lenge.

• Liker 1
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Skjønner ikke helt at det i vårt samfunn skal være nødvendig å amme så lenge.

Mange sier det gir barnet trygghet og kos,men jeg tenker at hvis du ikke klarer å gi et stort barn kos og trygghet uten å dra fram puppen så har du et problem :gjeiper:

• Liker 14
Skrevet

Hun som spiller Amy i "Big Bang Theory" er veldig opptatt av dette, og mener man kan amme ungene til de begynner på skolen! : :sjokkert: Hun har skrevet bok om "alternativ" barneoppdragelse.

Det har selvsagt skapt debatt.

Skrevet

Motbydelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For oss er det motbydelig fordi vi ikke er vant med det. For andre kulturer er det helt normalt, fordi de er vant med det. På samme måte synes vi det er ok at menn går med bar overkropp men motbydelig hvis kvinner gjør det same, fordi det er det vi kulturelt sett er vant med. I mens hos mange andre er det helt normalt for kvinner å gå med bar overkropp.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har mange minner fra da jeg var tre, husker mange hverdagsepisoder. Synes det haddee vært rimelig ekkelt å huske at jeg sugde pupp :fnise:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mange minner fra da jeg var tre, husker mange hverdagsepisoder. Synes det haddee vært rimelig ekkelt å huske at jeg sugde pupp :fnise:

Fordi det er det du kulturelt sett er vant med. Hadde du vært vant med at det var normalt ville det vært like ekkelt som det å huske at du syklet eller sparket ball eller gjorde noe annet som var helt normalt.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg prøver, og prøver å ikke være fordomsfull. Jeg vil gjerne tenke at det absolutt ikke er noe galt med det de gjør, men likevel så synes jeg at det bare blir feil.

Her er en artikkel om en forside i Time magazine som skaper debatt om langtidsamming:

Forsiden som sjokkerer

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det skal være nødvendig å amme barn til de er 3- 4 år gamle. Artikkelen nevner også at noen blir ammet lengre enn det, og jeg kjenner bare at, uff, dette synes jeg ikke er greit. Sikkert veldig fordomsfull nå, men sånn er det bare.

Jeg klarer heller ikke å dy meg fra å tenke at det sikkert ikke er noe kult for den gutten å se dette bildet når han blir eldre :sjenert:

Hva synes folket på kg om dette da? Er det bare meg som føler at dette blir feil, eller finnes det noen likesinnede?

Er så enig, så enig. Morsmelk er for babyer i mitt hode. Når ungene kan spise selv så ser jeg rett og slett ikke poenget.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når ungene kan spise selv så ser jeg rett og slett ikke poenget.

Næring og nærhet.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Fordi det er det du kulturelt sett er vant med. Hadde du vært vant med at det var normalt ville det vært like ekkelt som det å huske at du syklet eller sparket ball eller gjorde noe annet som var helt normalt.

den kulturen er det ingen grunn til å endre på..

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Næring og nærhet.

Næring får de gjennom maten de fint klarer å spise selv. De trenger ikke en pupp for å få kos å nærhet. Å bli holdt rundt og å få en god klem burde holde lenge.

• Liker 6
Gjest Annaires
Skrevet

Næring og nærhet.

Næring kommer fra andre steder enn mm når man er tre år, og nærhet kan man fint få på andre måter.

Kan virkelig ikke se hva som er vitsen?

Er det fordi man ikke vil si nei til barnet? Eller er det fordi mor syns det er så kos med baby?

For det er jo absolutt ikke nødvendig å amme så lenge i vår del av verden.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...