Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #61 Skrevet 15. mai 2012 Hva vet du om det egentlig? Hva vet vel du om andres fetisjer og hvorfor de har utvikla de i voksen alder? Jeg syns det er seksuelt misbruk å amme en 5 åring. Og hvor går da grensa ved at amming blir til seksuelt misbruk? Ved nøyaktig 18mnd? 26?38? Du annser det som seksuelt misbruk fordi...pupper er seksuelt for deg? 2
Niennas Skrevet 15. mai 2012 #62 Skrevet 15. mai 2012 Det er bra å amme barna lenge, for de unngår mange sykdommer og eksem og hudproblem og dritt. Morsmelken inneholder mye næringsstoffer og holder immunforsvaret til barnet oppe. Barn som blir ammet lenger er mer friske og sterke i psyken. Mamma ammet meg og broren min til vi var 1 år, og vi hadde hudproblem hele livet, og vi var litt svake i psyken. Min andre bror ammet hun til han var 2-3 år, fordi han var mer sta, og han fikk ingen hudpoblem. Min lillesøster ble amme til hun var 3-4 år, fordi mamma visste at det var bra. Hun var redd for hudproblemer. Hun har ingen hudproblemer og er en sterk og frisk tenåring. La de nå få amme barna sine i fred. Jeg blir forbanna på voksne som må blande seg i sånne ting. Ikke rart barn med sånne foreldre mobber andre barn som har foreldre som gjør ting annerledes. Enig i at morsmelk inneholder masse gode næringsstoffer, men jeg tror ikke hvor mye morsmelk du får har noe å si på hva slags psyke du har. Min tanke om saken: Lar vær å bry meg så hardt om hva andre gjør, men jeg vet med sikkerhet at jeg ikke kommer til å amme datteren min til hun er tre år. 1
Meridian Skrevet 15. mai 2012 #63 Skrevet 15. mai 2012 Hva vet du om det egentlig? Hva vet vel du om andres fetisjer og hvorfor de har utvikla de i voksen alder? Jeg syns det er seksuelt misbruk å amme en 5 åring. Haha, lillesøstern min ble ammet til hun var 4 år, og hun har ikke tatt noe skade av det. Tror hun ikke husker det engang, bortsett fra at det var godt og koslig. Det er da ikke seksuelt misbruk å amme barnet sitt til det er 5 år! 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #64 Skrevet 15. mai 2012 jeg blir forøvrig irritert over at de som ammer ungene lenge blir sure over å bli dømt av andre, når de samtidig dømmer de som velger å ikke amme lenge og prøver å presse andre til å amme lengst mulig. Og de som slett ikke ønsker å amme blir dømt nord og ned. Dømming skjer alle veier. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #65 Skrevet 15. mai 2012 Haha, lillesøstern min ble ammet til hun var 4 år, og hun har ikke tatt noe skade av det. Tror hun ikke husker det engang, bortsett fra at det var godt og koslig. Det er da ikke seksuelt misbruk å amme barnet sitt til det er 5 år! jeg syns det for da ammer man ikke lenger for matens skyld men for kosens skyld og pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #66 Skrevet 15. mai 2012 Og hvor går da grensa ved at amming blir til seksuelt misbruk? Ved nøyaktig 18mnd? 26?38? Du annser det som seksuelt misbruk fordi...pupper er seksuelt for deg? når man ikke lenger gjør det for at ungen trenger det men når man gjør det for kosens skyld og bare det. 1
Meridian Skrevet 15. mai 2012 #67 Skrevet 15. mai 2012 jeg blir forøvrig irritert over at de som ammer ungene lenge blir sure over å bli dømt av andre, når de samtidig dømmer de som velger å ikke amme lenge og prøver å presse andre til å amme lengst mulig. Og de som slett ikke ønsker å amme blir dømt nord og ned. Dømming skjer alle veier. Ja, men nå må du ikke ta alle de ammende mødrene som ammer barna frem til skolestart under en arm, eller hva det heter. Kanskje noen få er dømmende over de som slutter å amme tidlig, men de fleste bryr seg ikke så lenge de får amme i fred. 1
Binta Ba Skrevet 15. mai 2012 #68 Skrevet 15. mai 2012 når man ikke lenger gjør det for at ungen trenger det men når man gjør det for kosens skyld og bare det. Det gjorde jo jeg, vitenskapelig sett i vår kultur, i ca 5mnder. Men det sa du jo var i orden? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #69 Skrevet 15. mai 2012 Det gjorde jo jeg, vitenskapelig sett i vår kultur, i ca 5mnder. Men det sa du jo var i orden? det gjorde du vel ikke. ungen din var fortsatt så liten at det var næringsmessig nødvendig.
Meridian Skrevet 15. mai 2012 #70 Skrevet 15. mai 2012 jeg syns det for da ammer man ikke lenger for matens skyld men for kosens skyld og pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk. Huff, jeg tror ikke moren min ammet hverken meg eller lillesøstern min fordi hun tente på det! Haha, det er det værste jeg har hørt! Kan hende det fins en liten prostendel mødre som liker det, men de aller, aller fleste gjør det for barnets beste. De som ammer lenge gjør det fordi det er bra for barnet! Morsmelken hemmer sykdommer! Du virker alltid så oppegående, men nå er du bare teit. Puppen er en matstasjon også, og det viktigste er å mate barnet, deretter å gi nytelse til mannen :gjeiper: Hvor lenge mener du man bør amme da, før det blir seksuell misbruk? 2
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #71 Skrevet 15. mai 2012 Huff, jeg tror ikke moren min ammet hverken meg eller lillesøstern min fordi hun tente på det! Haha, det er det værste jeg har hørt! Kan hende det fins en liten prostendel mødre som liker det, men de aller, aller fleste gjør det for barnets beste. De som ammer lenge gjør det fordi det er bra for barnet! Morsmelken hemmer sykdommer! Du virker alltid så oppegående, men nå er du bare teit. Puppen er en matstasjon også, og det viktigste er å mate barnet, deretter å gi nytelse til mannen :gjeiper: Hvor lenge mener du man bør amme da, før det blir seksuell misbruk? Maks 2 år. Puppen er matstasjon når ungen trenger det. Og ok i afrika ammer de ungene mye lenger enn her, likevel er vi friskere enn de. Og mulig morsmelk hemmer sykdommer en stund men det er da begrenset hvor lenge man trenger den beskyttelsen og da. Man utvikler jo sitt eget immunforsvar etterhvert. Mener du man skal amme ungene hele livet til de blir voksne slik at de ikke skal bli syke?? 2
Gjest imli Skrevet 15. mai 2012 #72 Skrevet 15. mai 2012 Hva vet du om det egentlig? Hva vet vel du om andres fetisjer og hvorfor de har utvikla de i voksen alder? Jeg syns det er seksuelt misbruk å amme en 5 åring. Seksuelt misbruk? No må du gje deg. Fordi du ser på puppar som noko seksuelt, tyder det ikkje at ein unge gjer det. Det er diverre mange i samfunnet vårt som ser på alt som har med kroppen - kanskje minus armar og bein - som seksuelt. Eg har fått høyre at eg nærmast er ein overgripar fordi eg går naken rundt ungane mine, og har ungane i senga mi medan eg søv naken. Ungar bryr seg faktisk ikkje i det heile tatt om korleis kroppen til foreldra ser ut og kva dei har på seg. jeg blir forøvrig irritert over at de som ammer ungene lenge blir sure over å bli dømt av andre, når de samtidig dømmer de som velger å ikke amme lenge og prøver å presse andre til å amme lengst mulig. Og de som slett ikke ønsker å amme blir dømt nord og ned. Dømming skjer alle veier. Eg er einig i at ein ikkje skal dømme dei som tek andre val enn ein sjølv, men det har jo ingen her gjort. Eg ser i alle fall verken ned på dei som ikkje vil/kan amme eller dei som ammar tin ungen er tre. jeg syns det for da ammer man ikke lenger for matens skyld men for kosens skyld og pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk. "Sekundært kjønnsorgan"? Det var då litt av ein definisjon? Kva meiner du med det? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #73 Skrevet 15. mai 2012 jeg syns det for da ammer man ikke lenger for matens skyld men for kosens skyld og pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk. Skal vi bare slutte og amme da? "pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk" vel, faktisk så er de først og fremst en matstasjon for små babyer! 3
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #74 Skrevet 15. mai 2012 Seksuelt misbruk? No må du gje deg. Fordi du ser på puppar som noko seksuelt, tyder det ikkje at ein unge gjer det. Det er diverre mange i samfunnet vårt som ser på alt som har med kroppen - kanskje minus armar og bein - som seksuelt. Eg har fått høyre at eg nærmast er ein overgripar fordi eg går naken rundt ungane mine, og har ungane i senga mi medan eg søv naken. Ungar bryr seg faktisk ikkje i det heile tatt om korleis kroppen til foreldra ser ut og kva dei har på seg. Eg er einig i at ein ikkje skal dømme dei som tek andre val enn ein sjølv, men det har jo ingen her gjort. Eg ser i alle fall verken ned på dei som ikkje vil/kan amme eller dei som ammar tin ungen er tre. "Sekundært kjønnsorgan"? Det var då litt av ein definisjon? Kva meiner du med det? Hallo. Det er bare kvinner som har pupper, dermed er det en kroppsdel som bare ett kjønn har.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #75 Skrevet 15. mai 2012 jeg syns det for da ammer man ikke lenger for matens skyld men for kosens skyld og pupper er et sekundært kjønnsorgan faktisk. Det var vel å ta litt hardt i, pupper har vi får å gi barna våre mat, om noen velger å gjøre det i 1 år eller 3 år så burde jo ikke det være noe problem... Off topic, men har du ammet et barn? Sex er ikke noe som faller i tankene dine mens du ammer. 3
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 15. mai 2012 #76 Skrevet 15. mai 2012 Ja, men nå må du ikke ta alle de ammende mødrene som ammer barna frem til skolestart under en arm, eller hva det heter. Kanskje noen få er dømmende over de som slutter å amme tidlig, men de fleste bryr seg ikke så lenge de får amme i fred. Nå fikk jeg rare bilder i hodet av noen som går og plukker opp folk under armen sin :gjeiper: 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #77 Skrevet 15. mai 2012 Jeg prøver, og prøver å ikke være fordomsfull. Jeg vil gjerne tenke at det absolutt ikke er noe galt med det de gjør, men likevel så synes jeg at det bare blir feil. Her er en artikkel om en forside i Time magazine som skaper debatt om langtidsamming: Forsiden som sjokkerer Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor det skal være nødvendig å amme barn til de er 3- 4 år gamle. Artikkelen nevner også at noen blir ammet lengre enn det, og jeg kjenner bare at, uff, dette synes jeg ikke er greit. Sikkert veldig fordomsfull nå, men sånn er det bare. Jeg klarer heller ikke å dy meg fra å tenke at det sikkert ikke er noe kult for den gutten å se dette bildet når han blir eldre Hva synes folket på kg om dette da? Er det bare meg som føler at dette blir feil, eller finnes det noen likesinnede? Ja, du er fordumsfull. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 15. mai 2012 #78 Skrevet 15. mai 2012 Det var vel å ta litt hardt i, pupper har vi får å gi barna våre mat, om noen velger å gjøre det i 1 år eller 3 år så burde jo ikke det være noe problem... Off topic, men har du ammet et barn? Sex er ikke noe som faller i tankene dine mens du ammer. Hva vet vel du hva slags tanker alle kvinner har? Fins pedofile kvinner og. Er ikke bare mannlige misbrukere i verden.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #79 Skrevet 15. mai 2012 Betty Boop, har du barn? Du bør kanskje ikke rope så høyt når du faktisk ikke vet hva du babler om! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2012 #80 Skrevet 15. mai 2012 Hva vet vel du hva slags tanker alle kvinner har? Fins pedofile kvinner og. Er ikke bare mannlige misbrukere i verden. Har du PRØVD og amme? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå