Gjest imli Skrevet 16. mai 2012 #161 Skrevet 16. mai 2012 Ja nettopp, for nakenhet blir sett på som noe seksuelt... Det har vel i utgangspunktet meir med temperatur og hygiene og gjera 2
Teriyaki Skrevet 16. mai 2012 #162 Skrevet 16. mai 2012 Du får mene at jeg er så ute på jordet som du bare vil, men jeg vet at jeg ikke er alene om å mene at amming av store barn er upassende og at det ser tvilsomt ut. Nå skrev jeg jo også at jeg selv synes det ser helt feil ut. Sammenligningene dine er ikke noe mindre på jordet av den grunn. du får det til å høres ut som barnemishandling. 1
Stinelin Skrevet 16. mai 2012 #163 Skrevet 16. mai 2012 Nei det var ikke meg Er ikke SÅ opptatt av morsmelk, og har ingen ønske om å verken drikke den selv eller bruke den i matlaging, synes bare det er rart at det liksom er så ekkelt med menneskemelk kontra annen melk. Men nå fikk jeg svar på det, det er fordi kumelka er behandla Og jeg er så rar at den beste melka er den som kommer rett fra fjøset... Forøvrig er jeg for å amme relativt lenge om man trives med det, men synes at opp mot et par år er mer enn nok. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2012 #164 Skrevet 16. mai 2012 Det er ikke et helt ukjent fenomen at kvinner kan føle seksuell opphisselse under amming. Dette er fordi livmoren trekker seg sammen når hun ammer barnet. Dette snakkes det lite om, antagelig fordi dette (naturlig nok), er veldig tabubelagt. Amming er kun nødvendig for babyer før de kan ta til seg annen næring, ikke ellers. Amming etter toårsalderen ser jeg på som en pervers og motbydelig handling, der barnets intimgrenser ikke blir respektert. Når jeg ser noen amme barn etter denne alderen, tenker jeg automatisk at det handler om at moren er ute etter å oppnå seksuell tilfredstillelse, og at hun gjør noe veldig galt. 2
Gjest Eliana Skrevet 17. mai 2012 #166 Skrevet 17. mai 2012 Næring og nærhet. Næring får de gjennom maten de fint klarer å spise selv. De trenger ikke en pupp for å få kos å nærhet. Å bli holdt rundt og å få en god klem burde holde lenge. Enig med BettyBoop. Det er jo helt klart at argumentet som blir brukt om nærhet, handler om nærhet for mor og ikke for barnet. Barnet kan helt fint få nærhet på andre måter enn ved puppen til mor. De aller fleste av oss i vår kultur, har ikke blitt ammet opp til tre års alder, og har jeg aldri hørt om noen som har fått varige emosjonelle men pga for lite amming. Her må en del mødre legge egoismen til side og faktisk tenke på barnet. Nå skrev jeg jo også at jeg selv synes det ser helt feil ut. Sammenligningene dine er ikke noe mindre på jordet av den grunn. du får det til å høres ut som barnemishandling. Drar man den ammingen for langt så er det vel ikke helt på jordet at noen ser på det som barnemishandling. Man kan ha minner fra man er mellom 2-3 år gammel, og det er overhodet ikke uproblematisk om man skal huske ammingen senere i livet. Pupper blir sett på som noe seksuelt i vår kultur, og hvem ønsker å forbinne pupper med sin mor. 2
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2012 #167 Skrevet 17. mai 2012 Pupper har to funksjoner for å tenne menn seksuelt og for å amme BABYER. BAByer. iKKE STØRRE BARN. Det at noen ser på pupper som seksuelt er, som en her sier, kulturelt betinget. Det pupper egentlig er til for, det er jo for å amme barn, og ikke noe annet. Noen tenner på føtter, andre tenner på nakken (ja, det fins slike også) - det betyr ikke at føtter og nakken er seksuelle, det er individuelt. Føttene er jo først og fremst til for at man skal kunne gå, ikke for at menn skal tenne på dem. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. mai 2012 #168 Skrevet 17. mai 2012 Du får mene at jeg er så ute på jordet som du bare vil, men jeg vet at jeg ikke er alene om å mene at amming av store barn er upassende og at det ser tvilsomt ut. Jada, jeg er enig i at en ikke skal amme barn når de store nok til å få næring på en annen måte, så langt helt enig. Men at du du trekker paralleller til seksuelt misbruk, det er det jeg reagerer på. Uttalelsene du kommer med er helt på jordet og jeg må innrømme at jeg rister på hodet når kommer med slike utsagn. Det er pinling. Takk for meg. 1
Celtic Heart Skrevet 17. mai 2012 #169 Skrevet 17. mai 2012 Jeg har spurt før uten å få svar så jeg prøver igjen. Hvor mener dere som er for amming av store barn at grensen går for når det kan kalles incest?
Harlekin Skrevet 17. mai 2012 #170 Skrevet 17. mai 2012 Jo men hvis det er andre måter å gi trygghet og kos på som er like bra som amming så er det jo ingen vits å amme store barn. Så da skjønner jeg ikke hvorfor du er så forkjemper av det for å gi trygghet og kos. Men ser du ikke hva jeg mener? Det er ikke nødvendigvis alt som må være vits i, ha et poeng. Hvis amming er det barnet vil, og moren synes det er ok, hvorfor skal man da på død og liv slutte? Selvfølgelig finnes det mange andre måter å gi trygghet og kos på, men hvorfor skal man tvinge igjennom ammeslutt når dette gir barnet glede? Det er ikke farlig, skummelt eller ekkelt, og skader ingen. Hvis barnet senere blir traumatisert av å huske at det har blitt ammet, er det på grunn av omverdenens hysteriske reaksjoner, godt representert i denne tråden. Jeg ser ikke bort fra at moras ønsker står sterkt her. er mange som har bestemt seg på forhånd før ungen er blitt så stor at de skal amme så så lenge, og da er det jo fordi de ønsker å gjøre det da. Jeg hadde ikke bestemt meg på forhånd i det hele tatt, jeg tok det som det kom. Jeg ønsker det slett ikke, kunne godt sluttet (og kommer til å gjøre det snart fordi jeg begynner å bli lei og barnet er stort), men jeg slutter ikke pga. andres holdninger og meninger. Det er ikke et helt ukjent fenomen at kvinner kan føle seksuell opphisselse under amming. Dette er fordi livmoren trekker seg sammen når hun ammer barnet. Dette snakkes det lite om, antagelig fordi dette (naturlig nok), er veldig tabubelagt. Amming er kun nødvendig for babyer før de kan ta til seg annen næring, ikke ellers. Amming etter toårsalderen ser jeg på som en pervers og motbydelig handling, bder arnets intimgrenser ikke blir respektert. Når jeg ser noen amme barn etter denne alderen, tenker jeg automatisk at det handler om at moren er ute etter å oppnå seksuell tilfredstillelse, og at hun gjør noe veldig galt. Barnet vil det selv!! Det er ikke noe overtramp mot intimgrenser da, for en utrolig påstand. Resten av innlegget er så søkt at det ikke er verd kommentar. Du burde prøve å kontrollere tankene dine, alvorlig. 1
Harlekin Skrevet 17. mai 2012 #171 Skrevet 17. mai 2012 Hvor mener dere som er for amming av store barn at grensen går for når det kan kalles incest? Jeg synes ikke det noensinne kan kalles incest, så lenge moren ikke gjør det for sin egen tilfredsstillelse. At man en eller annen gang bør slutte, har ikke noe med incest å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #172 Skrevet 17. mai 2012 Barnet vil det selv!! Det er ikke noe overtramp mot intimgrenser da, for en utrolig påstand. Resten av innlegget er så søkt at det ikke er verd kommentar. Du burde prøve å kontrollere tankene dine, alvorlig. At barnet vil det selv, er ikke noe godt argument. Det er ikke uvanlig at f.eks seksuellt misbrukte barn "vil det selv", fordi de har blitt hjernevasket til å tro at det de blir utsatt for er normalt. Det er alltid den voksnes ansvar uansett! 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2012 #173 Skrevet 17. mai 2012 Jeg har ikke orket å lese hele tråden, og kanskje har det kommet en historie lignende denne tidligere. Jeg husker faktisk at jeg ammet. Jeg tror jeg sluttet med dette da jeg var 4 år!! Jeg husker det som koselig og godt og jeg har ingen vonde minner med dette. For meg var det helt naturlig. Nå er det ikke slik at min mor hadde et spesielt ønske om dette, jeg har flere søsken som ikke ammet mer enn det man ser på som normalt. Av den grunn aner jeg ikke hvorfor jeg ikke sluttet tidligere, men det var vel kanskje vanskelig for mamma å avslutte det? Jeg husker bare at dette skjedde på morgenen, aldri ute blant offentligheten. Jeg har blitt en nokså normal person og bærer ingen nag. Men jeg husker en gang mormor var på besøk og nærmest klikka på mamma fordi jeg satte meg på fanget hennes og rev opp gensern for å få melk. :gjeiper: Jeg ser jo i dag at dette må ha vært litt merkelig.
Gjest Eliana Skrevet 17. mai 2012 #175 Skrevet 17. mai 2012 Jeg synes ikke det noensinne kan kalles incest, så lenge moren ikke gjør det for sin egen tilfredsstillelse. At man en eller annen gang bør slutte, har ikke noe med incest å gjøre. Det er vel ingen tvil om at de gjør det for egen tilfredstillelse når ungen er så stor at den spiser fast føde. Mener du og alle andre som er for amming av store barn at det er helt fint/greit hvis ungen sutter på puppen til far som kos? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #176 Skrevet 17. mai 2012 Nå skrev jeg jo også at jeg selv synes det ser helt feil ut. Sammenligningene dine er ikke noe mindre på jordet av den grunn. du får det til å høres ut som barnemishandling. Ok kanskje det ikke er barnemishandling men kvalmt og ekkelt er det og når ungene er så store så må de jo kjenne at det ikke smaker godt.
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #177 Skrevet 17. mai 2012 (endret) Det at noen ser på pupper som seksuelt er, som en her sier, kulturelt betinget. Det pupper egentlig er til for, det er jo for å amme barn, og ikke noe annet. Noen tenner på føtter, andre tenner på nakken (ja, det fins slike også) - det betyr ikke at føtter og nakken er seksuelle, det er individuelt. Føttene er jo først og fremst til for at man skal kunne gå, ikke for at menn skal tenne på dem. DET ER IKKE KULTURELT BETINGET. Forskere har jo funnet ut at det er biologisk betinget. Og dere som kommer med eksempelet om føtter. De som tenner på føtter har en fetisj. Pupper ER en seksuell kroppsdel for ALLE menn i heeele den stoore viiide verden. Og dette er ikke noe bare JEG finner på. Det er fakta. Og dere må være noe inni helvete inni ammetåka om dere er så dumme og ikke får dette inn i nøtta. http://www.glasskaar.com/2010/03/25/hvorfor-menn-liker-pupper/ Endret 17. mai 2012 av BettyBoop 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #178 Skrevet 17. mai 2012 Det har vel i utgangspunktet meir med temperatur og hygiene og gjera Folk dekker seg til der det er varmt også. Herregud så naiv du er. Om kropp ikke noen gang er noe seksuelt hvordan har folk sex da?
Stinelin Skrevet 17. mai 2012 #179 Skrevet 17. mai 2012 Ok kanskje det ikke er barnemishandling men kvalmt og ekkelt er det og når ungene er så store så må de jo kjenne at det ikke smaker godt. At det ikke smaker godt? Nå har jeg ikke smakt på morsmelk, men det er klart at barna liker det, det er jo en forutsetning for å vokse opp i det hele tatt.
Gjest BettyBoop Skrevet 17. mai 2012 #180 Skrevet 17. mai 2012 At det ikke smaker godt? Nå har jeg ikke smakt på morsmelk, men det er klart at barna liker det, det er jo en forutsetning for å vokse opp i det hele tatt. Har ikke smakt men har lukta (ikke frivillig) ei jeg kjenne hadde akkurat pumpa på flaske så sa hun lukt. Det lukta fisk. Da må det følgelig smake fisk også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå