Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest NozMonster
Skrevet

Hvorfor ødelegger kvinner gleden ved god mat med å telle kalorier?

fordi enkelt her (<----- peker på meg selv) legger altfor lett på seg til å ikke telle kaloriene :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Imli: Ønsker du deg flere barn?

Ja. Kvifor lurar du på det?

Skrevet

WildThing: Spiller du i band?

Gjorde før. Nå er jeg det som så pent heter studioartist, men dukker av og til opp sammen med andre band ved behov. Kommer til å spille mye for publikum etter juli.

• Liker 1
Skrevet

Den er virkelig enestående! :) Anbefaler å se filmen også :jepp:

Umiddelbart vil jeg anbefale Keep the Aspidistra Flying og Coming up for air, begge av Orwell, hvis du ikke alt har lest dem.

Og så er jeg så gæren at jeg kliner til med dramatikk, jeg :sjenert: Hvis du er komfortabel med å lese manus vil jeg på det varmeste anbefale de fem stykkene til Sarah Kane, som må være det råeste jeg har lest ved siden av 1984. Hun var forsåvidt også veldig inspirert av Orwell.

Og ikke minst Edward Bond, en av mine absolutte favorittdramatikere. Den mannen er en levende legende :) Vanskelig å plukke ut noen konkrete titler, men Saved, The War Plays, Lear og Bingo har gjort uutslettelige uttrykk på meg.

Og så et spørsmål tilbake: hvilken bok var din favoritt som barn? :)

Alt av Orwell er evig memorisert her i gården, og det er gledelig å se ei anna på dette forumet dele samme tanke. 'Coming up for air' og 'Animal farm' er virkelig flotte.

Jeg har dessverre liten interesse av de manusene jeg har kommer over så langt i livet, men jeg skal gjerne ta meg tid til å lese litt av en av de du nevner, for å se om jeg kommer på bedre tanker. Edward Bond har jeg hørt mye om, men Sarah Kane var heller ukjent for meg.

Har du noen norske favoritter i 'manus-verden', og i såfall, hvilke?

Som barn slukte jeg det meste av H.C.Andersen og Roald Dahl, og både 'Mathilda' og 'Tommelise' var høyt elsket.

Yes2Yes: Er du like snill og omgjengelig i virkeligheten som her inne?

Takk så meget for den oppfattningen.

Ettersom jeg stort sett er den samme både her og utenfor, vil jeg naturlig nok anta at jeg har de samme egenskapene. Jeg er en person som prioriterer riktig moral veldig høyt, og prøver for all del å unngå å gjøre noe som skader eller sårer andre, det være en mor jeg elsker eller en fremmed i gata. Skal jeg først kritisere er det for å skape en forbedring hos vedkommende i det det gjelder, og ikke for å markere hva jeg synes om personen generelt.

• Liker 2
Gjest JosefK78
Skrevet

fordi enkelt her (<----- peker på meg selv) legger altfor lett på seg til å ikke telle kaloriene :/

Men hva sjer egentlig om du legger litt på deg

• Liker 3
Gjest Katten.
Skrevet

Etter det jeg har sett av deg, så trenger du ikke bekymre deg om du legger på deg bittelitt :)

• Liker 1
Skrevet

Katten - vil du beskrive deg selv som en gentleman?

Skrevet

Alt av Orwell er evig memorisert her i gården, og det er gledelig å se ei anna på dette forumet dele samme tanke. 'Coming up for air' og 'Animal farm' er virkelig flotte.

Jeg har dessverre liten interesse av de manusene jeg har kommer over så langt i livet, men jeg skal gjerne ta meg tid til å lese litt av en av de du nevner, for å se om jeg kommer på bedre tanker. Edward Bond har jeg hørt mye om, men Sarah Kane var heller ukjent for meg.

Har du noen norske favoritter i 'manus-verden', og i såfall, hvilke?

Som barn slukte jeg det meste av H.C.Andersen og Roald Dahl, og både 'Mathilda' og 'Tommelise' var høyt elsket.

Orwell er storfavoritt her, jeg har alle mulige planer om å spandere på meg en "writer's retreat" i det gamle huset hans på Jura (hvor han skrev 1984) når jeg har tid og råd til det :)

Ser ut til at vi hadde ganske lik smak i barnebøker også, gitt :)

Når det gjelder norske dramatikere må jeg innrømme at få overgår Ibsen for min del, både på norsk og internasjonal skala :) Ellers har jeg veldig sans for Finn Iunker og Jo Strømgren, og jeg synes Jesper Halle har skrevet mye fint, særlig er jeg glad i Lilleskogen.

Gjest Katten.
Skrevet

Katten - vil du beskrive deg selv som en gentleman?

Når det behøves :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Men hva sjer egentlig om du legger litt på deg

det skjer vel ikke så mye annet enn at jeg ikke føler meg vel.

Etter det jeg har sett av deg, så trenger du ikke bekymre deg om du legger på deg bittelitt :)

takk katten :) Jeg vet det vel egentlig- var større før men trivdes ikke som større. Men det finnes jo en mellomting da :)

Hvor i landet bor du JosefK78?

AnonymBruker
Skrevet

Raindrops: Kunne du takket ja til en date med noen her inne?

Skrevet

Til alle: hva er det siste som rørte deg til tårer?

Bursdagskortet jeg fikk av forloveden min. :sjenert:

Skrevet

Til alle: hva er det siste som rørte deg til tårer?

Da den ene hunden min, som er engstelig rundt menn etter å ha blitt mishandlet av den tidligere eieren, selv klatret opp på fanget til samboeren min og sovnet der. :hjerte:

• Liker 6
Gjest Koala Lompa
Skrevet (endret)

Koala Lompa: Er du veldig glad i pølse?

Kan ikke fordra pølser. Jeg bruker det som et skjellsord.

Stiller et spørsmål til alle som er innom her; Har du noen gang luktet på fjerten din?

Endret av Koala Lompa
Skrevet

Stiller et spørsmål til alle som er innom her; Har du noen gang luktet på fjerten din?

Selvfølgelig. Folk som ikke gjør det er jo superkjedelige :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Til HedvigR: Du liker musikk. Hvilken låt:

Har den aller beste teksten?

Til å kjenne lykke utover alle grenser?

Hvilket album setter du på når du skal vaske huset ditt?

:)

Gjest Raindrops
Skrevet

Raindrops: Kunne du takket ja til en date med noen her inne?

Jeg liker ikke nettdating, så da måtte han ha vært bra sjarmerende i skriftlig form. Men det er jo flere flotte menn her inne, så kanskje.

Hvis du egentlig ville ha noen navn så må jeg skuffe deg, jeg er altfor sjenert til å nevne navn :ler:

• Liker 1
Skrevet

Til HedvigR: Du liker musikk. Hvilken låt:

Har den aller beste teksten?

Til å kjenne lykke utover alle grenser?

Hvilket album setter du på når du skal vaske huset ditt?

:)

Oi, gode spørsmål, takk for dem :D

Tekst: Leonard Cohen - Suzanne

Lykke: Dette var kjempevanskelig! Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son muligens?

Vask: Dana Fuchs - Love to Beg-albumet

Skrevet

Er du forelsket, Mina?

Jeg er forelsket, og det er fantastisk

Hvor ofte er du på byen?

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål til alle: hvilken film eller tv-karakter minner du mest om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...