Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, det skjønner jeg, egentlig, Maria Marihøne! Men muligheten er der for mange! Det finnes veldig mange steder i Afrika der man kan jobbe frivillig med dyr og hjelpe dem. Og få sånne ting på kjøpet!:) Det stedet jeg var på har ikke så mange løver som omgås mennesker lenger, for de har blitt så store. Så neste gang vil jeg dra et annet sted! De har andre dyr man er med, altså, men jeg har forelska meg sånn i løvene!

Og hvorfor jenter teller kalorier, Josef... det er jo et godt spørsmål. Jeg teller ikke, egentlig, men jeg prøver å velge produkter som ikke har masse, for hvis jeg driter i det går jeg kjempefort opp i vekt. Og nå er jeg så glad for at jeg har klart å gå ned! :) Men én dag i uka spiser jeg akkurat hva jeg vil, så jeg er absolutt ikke fanatisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ødelegger kvinner gleden ved god mat med å telle kalorier?

Fordi menn alltid klagar over "feite kjerringar". Overvektige kvinner er knapt verd eit knull på byen iflg ein del mannegrisar her inne.

Sjølv teller eg ikkje kaloriar. Er verken feit eller har noko trong til å knulle kvinnehatarar.

• Liker 5
Skrevet

JA elsker den, og liker også filmen fra 1984 med John Hurt

Min favorittbok i hele verden=)

...og det er jaggu min favorittfilm :rodmer:

Det er veldig godt å høre. Gikk rundt en stund og haddde inntrykk av at 'ingen' i dette land hadde lest slik ein fantastisk roman, men nå er den teorien falsifisert.

Da spør jeg dere to: hvilke andre bøker anbefaler dere?

• Liker 2
Skrevet

Er du forelsket Tonje?

Nei, her skjer det lite i kjærlighetslivet for tiden gitt. Men det er helt greit. Koser meg som singel! Selv om det så klart er helt OK om verdens herligste fyr kommer og tar meg med storm og, skal ikke hive ham på dør i så fall. Men er ikke på leting etter noen :)

Er du forelsket, Mina?

Skrevet

Eg lurar på kva politisk parti yes2yes stemmer på.

Skrevet

*Gjenopplivning*

Til alle: Hva var det som gjorde at du meldte deg inn i KG, og hvorfor ble du aktiv bruker her? :)

Jeg lette etter informasjon om et eller annet, og vips, så var jeg hektet.

Til alle:

Liker du alle menneskene du møter? Og kunne du vært venner med alle? Om ja, kan du forklare hvordan du får det til? Om nei, hvorfor ikke?

Nei, jeg liker ikke alle mennesker jeg møter, og jeg tror heller ikke det er nødvendig for å leve et godt liv. Jeg har, som sikkert mange andre, mange bekjente og noen få veldig gode venner.

Til alle: hva er det siste som rørte deg til tårer?

Jeg er lettrørt, men det siste som virkelig rørte meg var en kronikk i lokalavisen om en av de som omkom på Utøya.

:heks:

Skrevet

Hva var det som gjorde at du meldte deg inn i KG, og hvorfor ble du aktiv bruker her? :)

Midnattsol lurte meg inn her for noen år siden.

Skrevet

Er du forelsket Bud?

Nei, det tør jeg ikke.

Rundere i kantene enn meg ;)

Note to self: diplomatiske svar biter deg i ræva...

AnonymBruker
Skrevet

Det kan aldri bli for mye visuell champagne. ;) Så vedkommende må gjerne vise seg igjen, jeg kan komme til å trenge påfyll.

Svusj, her er jeg! :goodbye:

Jeg er ikke helt ferdig med deg, Vampis, ikke ennå. Men siden det er midt i uken, så får du ikke påfyll :nei: , det må du vente med til litt nærmere helg eller noe sånt.

Da er jeg på pletten igjen, og gir deg godt med påfyll.

Men før jeg forsvinner igjen, så har jeg (foreløpig) ett spørsmål til deg: hvis noen prøver å flørte med deg, men får det ikke helt til eller er ikke spesielt vellykket, hvordan få det til?

... :filer:

Kos deg i mellomtiden med lystig pensumlesning! :)

Mvh,

AB nr 921.

Og et spørsmål til dere alle: hva er det flaueste dere har opplevd? ( :popcorn: )

Gjest JosefK78
Skrevet

De som ikke gjør det ender opp som meg ...

Som hva da, som en livsglad bergenser

Skrevet

Eg lurar på kva politisk parti yes2yes stemmer på.

I den senere tid har det gått i AP. Absolutt ikke et perfekt parti, og har av den grunn hatt både Venstre, SP og Rødt til vurdering, men av ulike grunner forblir AP den jeg har mest ønske om å bevilge makt.

Hvor står nå du på den politiske skala?

• Liker 3
Gjest JosefK78
Skrevet

Fordi menn alltid klagar over "feite kjerringar". Overvektige kvinner er knapt verd eit knull på byen iflg ein del mannegrisar her inne.

Sjølv teller eg ikkje kaloriar. Er verken feit eller har noko trong til å knulle kvinnehatarar.

Sa jeg noe galt igjen nå

Skrevet

Som hva da, som en livsglad bergenser

Haha, ja, vi kan jo late som.

Skrevet

I den senere tid har det gått i AP. Absolutt ikke et perfekt parti, og har av den grunn hatt både Venstre, SP og Rødt til vurdering, men av ulike grunner forblir AP den jeg har mest ønske om å bevilge makt.

Hvor står nå du på den politiske skala?

Er kommunist.

Sa jeg noe galt igjen nå

Ikkje du, for så vidt. Det berre gjenspeila haldningane til ein del folk her inne. Ikkje personleg meint.

Gjest JosefK78
Skrevet

I den dystopiske sjangeren så må det bli Brave New World

Ellers er jeg svak for Bukowski og har vel lest i sundt Ham on Rye

Skrevet (endret)

Det er veldig godt å høre. Gikk rundt en stund og haddde inntrykk av at 'ingen' i dette land hadde lest slik ein fantastisk roman, men nå er den teorien falsifisert.

Den er virkelig enestående! :) Anbefaler å se filmen også :jepp:

Umiddelbart vil jeg anbefale Keep the Aspidistra Flying og Coming up for air, begge av Orwell, hvis du ikke alt har lest dem.

Og så er jeg så gæren at jeg kliner til med dramatikk, jeg :sjenert: Hvis du er komfortabel med å lese manus vil jeg på det varmeste anbefale de fem stykkene til Sarah Kane, som må være det råeste jeg har lest ved siden av 1984. Hun var forsåvidt også veldig inspirert av Orwell.

Og ikke minst Edward Bond, en av mine absolutte favorittdramatikere. Den mannen er en levende legende :) Vanskelig å plukke ut noen konkrete titler, men Saved, The War Plays, Lear og Bingo har gjort uutslettelige uttrykk på meg.

Og så et spørsmål tilbake: hvilken bok var din favoritt som barn? :)

Endret av Mermaid Blues
AnonymBruker
Skrevet

Yes2Yes: Er du like snill og omgjengelig i virkeligheten som her inne?

Imli: Ønsker du deg flere barn?

Silfen: Hvor står du politisk?

Bandit: Hva jobber du med?

Søgni: Har du en bestevenn, og hvordan er forholdet deres?

Maria_Marihøne: Hvilken utdanning har du?

WildThing: Spiller du i band?

Gjest JosefK78
Skrevet (endret)

Ikkje du, for så vidt. Det berre gjenspeila haldningane til ein del folk her inne. Ikkje personleg meint.

Jeg spurte bare fordi jeg leste den ene dama her skrev at hun gjerne ville ha en is men måtte telle kalorier, noe jeg hører en del fra kvinner, så ville bare vite hvorfor

Personlig synes jeg Nigella Lawson er ei av de mest erotiske kvinnene jeg ser, hun teller ikke kalorier hun nyter god mat

Endret av JosefK78
  • Liker 1
Skrevet

Og et spørsmål til dere alle: hva er det flaueste dere har opplevd? ( :popcorn: )

Jeg klarte tilfeldigvis å ringe min proffessor i kjemi ved en feil, og plasserte telefonen godt ved siden av dusjakabinettet mens jeg tok meg en lang dusj. Det hjalp nå lite at jeg uheldgvis sang høylytt på ein eller anna sang av Andrea Bocelli i godt over ett kvarter.

Ei anna gang holdt en venn av meg en pose han spurte om jeg kunne holde, og jeg prøvde å få tak i den mens jeg konsentrerte meg på ei bok. Kom uheldigvis til å få tak i han 'der nede' i den tro at det var posen, og ble skikkelig sint når jeg etter flere trekk og vri fortsatt ikke hadde fått 'posen' ut av henda hans. Den følelsen forsvant tvert når jeg innså hva jeg drev med.

Kjenner man meg rett veit man at noe meir flaut enn det kan jeg neppe oppleve.

• Liker 4
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Maria_Marihøne: Hvilken utdanning har du?

Jeg har en mastergrad i historie. Og så begynte jeg på pedagogikk fordi jeg hadde fått det for meg at jeg skulle bli lærer. Men jeg hoppa av etter et halvt år. Not for me.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...