Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det er en spennende historie. Jeg har litt sansen for å lære litt om verdens utskudd. Ikke beundring, men heller en fascinasjon. Hva i alle vide væla får en person til å bli så kald??

Jeg kan så absolutt ikke sammenlignes med Belle heldigvis.

Godt det da :fnise:

Alt er relativt.

Vil du ikkje svara, så lurar eg på kvifor du ikkje vil det? Kvifor kan du ikkje skrive kor mange barn du har her på KG, når du fortel om dei elles?

Silfen har tre barn.

:)

Verkeleg? ;) Stemmer det, Silfen? I så fall litt mindre enn eg førestilte meg :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Arabella - har du stor sans for kultur?

Skrevet

Vil du ikkje svara, så lurar eg på kvifor du ikkje vil det? Kvifor kan du ikkje skrive kor mange barn du har her på KG, når du fortel om dei elles?

Verkeleg? ;) Stemmer det, Silfen? I så fall litt mindre enn eg førestilte meg :ler:

Har du tenkt tanken på at man kanskje har vært mer gravid/født enn man har barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt det da :fnise:

Det må vel være lov til å ikke svare?

Skrevet

Har du tenkt tanken på at man kanskje har vært mer gravid/født enn man har barn?

Jepp ;) Eg var berre nysgjerrig på antall ungar du hadde, for eg hugsa ein tråd der ein eller annan brukar prøvde å spørre seg kor mange ungar du hadde, og du nekta å svare, då vart eg nysgjerrig på kvifor ikkje du ville opplyse om det. Dette er jo ein tråd der me skal stille spørsmål, det er opp til deg om du vil svara.

• Liker 1
Skrevet

Poeng.

• Liker 2
Skrevet

Det må vel være lov til å ikke svare?

Ja, men det er lov å spørre, når me fyrst har ein slik tråd.

Eg lurar for øvrig på kven alle AB'arane i denne tråden er, og kvifor dei ikkje vil spørre spm under brukarnamn?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk. :) Jeg prøver. Dvs. at jeg foretrekker å være direkte og tidvis kort i svarene live og, men jeg tar noe mer hensyn til hvem jeg snakker med.

Jeg har et tilbake og; når du har vært i Afrika i forbindelse med jobb (mener jeg du har?), hva er det mest rørende og det tristeste du har opplevd der?

Så bra:-) Jeg har sansen for mennesker som er direkte og ærlige!

Iht til mine reiser til Afrika så er det vanskelig å velge ut en bestemt opplevelse...

Men de som har rørt meg mest er;

Var på jobb i et kvinnefengsel. De som var innsatt der hadde begått overfall og drap mot sin mann, i ren desperasjon pga fattigdom, ble smittet av HIV av mannen, ren og skjær nød. Trist nok, men det som grep meg mest var ei dame som var gravid da hun ble fengslet, og da jeg var der så hadde hun en ganske så nyfødt baby på ca 2 uker som hun hadde født i fangenskap. Babyen lå helt alene, uten noe som helst beskyttelse på et teppe, på et murgulv i et lite rom. Mammaen måtte ute å jobbe i felten, som var en del av straffen. Vi hadde med masse myggnett fra Norge, så fikk iallefall hengt opp et over babyen for å beskytte henne fra malaria..

En annen hendelse var å besøke en barnelandsby. Den gleden blandt barna var helt utrolig!

Likedan så var jeg på en misjonærplass der de hadde startet et prosjekt for HIV/aids-syke kvinner og barn (typisk er at mannen smitter konen sin med HIV, og forlater kone og barn når de blir syke, det er en utbredt vrangforestilling at en kan bli frisk av HIV ved å ha samleie med en jomfru), der de lærer opp kvinnene til å klare seg selv og lage smykker som de selger for å tjene til livets opphold. Var ei kvinne der som satte spor i hjertet mitt; hun hadde 5 barn, mannen hadde forlatt henne og barna da hun ble syk. Det var på vinteren, og de bodde i slummen i et lite blekkhus. Hun var så og si døende, barna likedan. Misjonærene (fra Finland) hadde fått tips, og kom og reddet de. Da jeg var der så var både hun og barna i god form, livsglad og rett og slett herlige!

Men kanskje det som rører meg mest er den livsgleden, nestekjærligheten, varmen, dansen, musikken og menneskene! (høres sikkert litt klisje ut..)

Redigerer og legger ved bilde av lille babyen etter at vi hadde fått opp myggnettet:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/251745_10150191225706507_524726506_7432675_6299078_n.jpg

Herlige barn;

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/250118_10150191225056507_524726506_7432670_7526406_n.jpg

Flodhester<3

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/247843_10150191244101507_524726506_7432967_4746878_n.jpg

Endret av maya76
  • Liker 1
Skrevet

Iht til mine reiser til Afrika så er det vanskelig å velge ut en bestemt opplevelse...

Var på jobb i et kvinnefengsel. De som var innsatt der hadde begått overfall og drap mot sin mann, i ren desperasjon pga fattigdom, ble smittet av HIV av mannen, ren og skjær nød. Trist nok, men det som grep meg mest var ei dame som var gravid da hun ble fengslet, og da jeg var der så hadde hun en ganske så nyfødt baby på ca 2 uker som hun hadde født i fangenskap. Babyen lå helt alene, uten noe som helst beskyttelse på et teppe, på et murgulv i et lite rom. Mammaen måtte ute å jobbe i felten, som var en del av straffen. Vi hadde med masse myggnett fra Norge, så fikk iallefall hengt opp et over babyen for å beskytte henne fra malaria..

En annen hendelse var å besøke en barnelandsby. Den gleden blandt barna var helt utrolig!

Likedan så var jeg på en misjonærplass der de hadde startet et prosjekt for HIV/aids-syke kvinner og barn (typisk er at mannen smitter konen sin med HIV, og forlater kone og barn når de blir syke, det er en utbredt vrangforestilling at en kan bli frisk av HIV ved å ha samleie med en jomfru), der de lærer opp kvinnene til å klare seg selv og lage smykker som de selger for å tjene til livets opphold. Var ei kvinne der som satte spor i hjertet mitt; hun hadde 5 barn, mannen hadde forlatt henne og barna da hun ble syk. Det var på vinteren, og de bodde i slummen i et lite blekkhus. Hun var så og si døende, barna likedan. Misjonærene (fra Finland) hadde fått tips, og kom og reddet de. Da jeg var der så var både hun og barna i god form, livsglad og rett og slett herlige!

Men kanskje det som rører meg mest er den livsgleden, nestekjærligheten, varmen, dansen, musikken og menneskene! (høres sikkert litt klisje ut..)

Høres fantastisk ut. Kanskje litt teit å bruke et sånt ord, men jeg tror det må være stort, selv om det er mye elendighet.

Klassen min var i Tanzania på studietur, men jeg kunne dessverre ikke være med. Det var litt kjipt, for jeg skulle gjerne opplevd det.

Skrevet

Denne tråden er skikkelig bra:-)

Jeg lurer på;

Giacomo_P; Hvilke favorittviner har du? Har du en forfatter du foretrekker?

HedvigR; Favorittartist over alle artister?

Bandit; Du virker som en real kar, stødig og stabil, er du det?

Silfen; Har sansen for dine sarkastiske kommentarer, og reflekterte svar. Er du sånn i "real life" også?

Jeg måtte tenke litt, men jeg tror nok bandet jeg alltid kommer tilbake til, og som jeg har hatt et forhold til lengst må være The Beatles :) Et litt klisjesvar når det gjelder favorittartist/band, men for en grunn :D

AnonymBruker
Skrevet

Redigerer og legger ved bilde av lille babyen etter at vi hadde fått opp myggnettet:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/251745_10150191225706507_524726506_7432675_6299078_n.jpg

Hva slags jobb er det du har? Blir helt fascinert :)

AnonymBruker
Skrevet

Det blir kjedelig siden jeg alltid er AB, men okei. Det måtte vært ei med en dominant side, siden jeg mangler det selv. AnitaB, Raindrops, Cathrine88 eller Muesli hvis hun enda er her.

Skumle kvinner *skjelve*

Nytt spørsmål til deg; hva er ditt brukernavn?

Skrevet

Jeg måtte tenke litt, men jeg tror nok bandet jeg alltid kommer tilbake til, og som jeg har hatt et forhold til lengst må være The Beatles :) Et litt klisjesvar når det gjelder favorittartist/band, men for en grunn :D

Beatles er bra:-D

Jeg har litt vanskeligheter med å velge min favoritt over alle favoritter, men det står mellom Bob Dylan, Van Morrison, Eva Cassidy, Tracy Mitchell, Janis Joplin, Muse, Nirvana, Metallica og Vreesjvik.....(lettere forvirret musikksmak..)

(var på intimkonsert med Van Morrison i Glasgow for noen år siden, ingenting kan toppe den!)

Gjest Raindrops
Skrevet

Skumle kvinner *skjelve*

Skummel? :sjenert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skumle kvinner *skjelve*

Nytt spørsmål til deg; hva er ditt brukernavn?

Jeg syns de virker veldig ålreite. Hvilke jenter ville du valgt?

Jeg er alltid AB, så brukernavnet ville ikke sagt deg noe.

Skrevet

Høres fantastisk ut. Kanskje litt teit å bruke et sånt ord, men jeg tror det må være stort, selv om det er mye elendighet.

Klassen min var i Tanzania på studietur, men jeg kunne dessverre ikke være med. Det var litt kjipt, for jeg skulle gjerne opplevd det.

Litt teit og klisjeaktig fra meg, men jeg har virkelig tapt hjertet mitt der...... Drar ned en gang i året, tar fri uten lønn og jobber frivillig.

Har planer om å bo en periode i Malawi når barna blir større, mannen min er og utdannet innen helsevesenet, og vi begge har fått tilbud om jobb der.

Skrevet

Hva slags jobb er det du har? Blir helt fascinert :)

Sykepleier som grunnutdannelse:-)

AnonymBruker
Skrevet

Skummel? :sjenert:

Ja. Du virker litt...jeg tror vi stopper der... :ninja:

Jeg syns de virker veldig ålreite. Hvilke jenter ville du valgt?

Jeg er alltid AB, så brukernavnet ville ikke sagt deg noe.

Jente, gutt, jente, gutt....(selv vet jeg ikke engang hva slags kjønn jeg har...)

KG-gutt: Hoppeslott, skikkelig hunk, kan få selv heterofile gutter til å bli litt mo i knærne.

KG-jente: Deg, du virker spennende, selv som AB.

Skrevet

En til;

-Leon-;

Du virker så trivelig og reflektert! Er du det på ordentlig og?

• Liker 1
Gjest Bandit
Skrevet

Arabella, Hunterlady, Bandit, JosefK, Bud, Imli og Pinkleaf:

Hva er deres livs soundtrack?

Det må jo være soundtracket til Smokey and the Bandit. :lur:

Jerry Reed! :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...