Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

En sang som har satt seg helt fast de siste månedene er faktisk "I See The Light" fra Tangled, av en eller annen merkelig grunn, jeg går rundt og synger på den hele tida :fnise: Det gjør meg ikke noe da, det er jo en søt sang, kunne vært mye verre.

uAnonymBruker: Er det noen bøker som har betydd spesielt mye for deg gjennom livet?

Jeg har alltid lest veldig veldig mye og den serien jeg har lest flest ganger, anbefalt flest ganger og aldri aldri blir lei, er serien om den vesle vampyren :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Neste spørsmål, hvor gammel er du?

Jeg er 24.

Endret av Kosemose
Gjest Vampen
Skrevet

2. Vampen- Hender det du trykker pluss på frekke innlegg fordi du ikke liker personen det frekke innlegget var myntet på?

Nah, det er ikke nok at jeg ikke liker brukeren det er myntet på. Jeg er ikke så opptatt av brukere, jeg ser mer på innholdet. Jeg plusser de jeg er enig i, synes er morsomme eller liker på annet vis. Jeg kan reagere negativt på et frekt innlegg myntet på en bruker jeg ikke er å begeistret for, om jeg synes det er over grensa. Og jeg kan plusse og le av et småfrekt innlegg myntet på en bruker jeg liker, om jeg synes innlegget er greit. Så plussingen er mer styrt av innhold enn bruker. :)

Vampen: Hva ble det til middag i dag?

Kyllingfilet og salat. Hos deg?

Skrevet

Tråden er ryddet for opptil flere persondiskusjoner.

Hvis dere har noe å klage på, enten det gjelder ufin atferd eller noens målføre, så er det fortsatt mulig å lage en rapport, sende en PM eller lage en egen tråd på Ris&Ros.

Jeg har ryddet med "hård hånd" og også ryddet spørsmål til brukere som åpenbart er en del av denne krangelen, da jeg tenker det avsporer tråden og gjør det til persondiskusjoner på et nivå som ikke er spesielt ok for de involverte.

Kosemose, mod

• Liker 2
Gjest Vampen
Skrevet

Jeg tråkker aldri over MIN grense. At jeg tråkker over andres er dems problem, ikke mitt. Ytringsansvar, som Eskil Pedersen så fint kalte det, hører hjemme i et totalitært samfunn. Som vi ikke er. Hvert fall ikke helt enda.

Jeg er 24.

Grunnleggende respesjonsteori tilsier at meningen i en tekst, om det er en roman eller et innlegg på KG, skapes i møtet mellom tekst og leser. Du kan altså ikke vri deg unna andres tolkninger. Sånn sett er det en smule naivt å tro at andres tolkninger utelukkende er deres problem, da deres tolkninger påvirker måten du blir oppfattet på.

Enda et spørsmål, er du opptatt av hvordan andre oppfatter deg?

• Liker 2
Skrevet

Kråkefjas: Er du glad i å lese, og i så fall hva da?

Nei. Jeg kommer aldri forbi forordet før jeg har glemt hele boken.

Spørsmål til Kosemose:

Hva i all verden var galt med innlegget mitt over her? Det var svar på et spørsmål fra Vampen. Skal du være konsekvent og rydde bort persondiskusjoner så må du slette hele tråden, for det er jo det den dreier seg om.

• Liker 1
Gjest Vampen
Skrevet

Noz og Vampen: Hvilken Disney-figur tror du er likest deg? Personlighetsmessig :)

Hehe, Mushu, på en god dag. ;)

Skrevet

Vi liker mye av det samme ser jeg! Min absolutte favoritt er Les Misérables, der 10th Anniversary-versjonen står høyest.

Ellers må jeg nevne Jesus Christ Superstar, Hair, My Fair Lady, Cats og Miss Saigon. Sangene fra Phantom klarte jeg aldri å nyte skikkelig før jeg så stykket live, og det var fantastisk!

Jeg har ikke sett så mange, men jeg bare ventet på at noen skulle nevne Miss Saigon. Den liker jeg.

Skrevet

Grunnleggende respesjonsteori tilsier at meningen i en tekst, om det er en roman eller et innlegg på KG, skapes i møtet mellom tekst og leser. Du kan altså ikke vri deg unna andres tolkninger. Sånn sett er det en smule naivt å tro at andres tolkninger utelukkende er deres problem, da deres tolkninger påvirker måten du blir oppfattet på.

Enda et spørsmål, er du opptatt av hvordan andre oppfatter deg?

Ser ikke ut som moderator tillater at jeg svarer på spørsmål fra deg, men jeg kan jo prøve.

Selvfølgelig påvirker tolkninger måten jeg blir oppfattet på, men jeg kan ikke gjøre så mye med selve tolkningene. Kanskje jeg ikke er språklig dyktig nok.

Det bryr meg ikke hvordan jeg blir oppfattet så lenge jeg blir oppfattet rett. Og da bare av de som er verdt å bli oppfattet rett av.

Gjest HunterLady
Skrevet

Kråkefjas: Hvilken type sex liker du? ;)

Gjest NozMonster
Skrevet

Ok, jeg må spørre noen spørsmål for å bryte opp i den negative skyen som plutselig la seg over denne tråden

1. Noz- Hvis du kunne eie et land, hvilket land ville du eid, og hva er den første loven du ville innført?

oii, morsomt spørsmål!

Kina!! jeg vill eid kina! ..så ville jeg aller først sørga for at all form for dyremisshandling får stooore konsekvenser! (da mener jeg hundespising, ha dyr i små bur og fange aper og diverse å selge på gata!)

Noz og Vampen: Hvilken Disney-figur tror du er likest deg? Personlighetsmessig :)

Cruella De Vil :ler: med untak av pelsfasinasjonen hennes!

Men jeg er nok både vanskelig å hissig til tider :P

Snart 4 måneder. Og har nytt hver eneste dag! :)

Hvor lenge har du vært singel? (Eller er det spørsmålet allerede blitt stilt?)

ja, har blitt stilt før, men jeg kan svare igjen jeg!

Litt lenger enn deg.... 4 år! :sjenert:

godt å høre at du trives som singel- var det etter ditt ønske at det ble slutt?

Skrevet

Atte Noz, hvor i Oslo bor du, og hvor vil du anbefale at an innflytter inlosjerer seg? :fnise:

Skrevet

Kyllingfilet og salat. Hos deg?

Hørtes brukbart ut :)

Gulrotbrød med bremykt, elgspekepølse og en dæsj sæterrømme.

Gjest NozMonster
Skrevet

Atte Noz, hvor i Oslo bor du, og hvor vil du anbefale at an innflytter inlosjerer seg? :fnise:

har aldri bodd, og kommer nok aldri til å bo i Oslo :)

Men jeg bor i Bærum- som er på grensen til oslo, så du tok jo ikke fullstendig feil ;)

Hmmm...om du "må" flytte ti oslo, så ville jeg ha anbefalt St.hanshaugen eller Tøyen om du er opptatt av å bo sentrumsnært (Liker meg godt på de 2 stedene!), men jeg personlig liker å ha turområder og marka nære utgangsdøra mi, så da ville jeg heller flytta til Kringsjå/ ved songsvann, Grefsen eller Trosterud.

Skrevet

Kråkefjas: Hvilken type sex liker du? ;)

Har vel egentlig ingen spesielle preferanser. Alt ifra pusing til veggimellom etter humøret og dagsformen.

Skrevet

Kråkefjas: er du like sur i virkeligheten som du framstår som her?

Gjest Janus
Skrevet

Spørsmål:

Hvorfor bryr du deg?

:)

Kosemose: Var du bare inne og la igjen signaturen din? For jeg ser ikke noen endring her?

Skrevet

Sequax, Semper Fi, Niennas og Janus;

Ville du vært en munk/nonne eller en diktator?

Gjest Janus
Skrevet

Sequax, Semper Fi, Niennas og Janus;

Ville du vært en munk/nonne eller en diktator?

Jeg var en kysk munk og student av buddhismen i begynnelsen av tyveårene, så da velger jeg nå å være en snill og omtenksom diktator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...