skruf Skrevet 3. juni 2012 #2401 Skrevet 3. juni 2012 Hva slags konserter da?(vi er tydeligvis på samme plasser, selv om jeg unngår Ryes på kveldstid da jeg har hørt lugubre ting) Om du svarer noe skikkelig bra nå så konverterer jeg midlertidig til kvinner og ber deg på date 1. Nirvana(selvsagt) 2. Marit Larsen(veldig søt, liker et par låter av henne, kjedet meg bittelitt på konsert dog) De andre nekter jeg meg å vedkjenne at eksisterer. Dog jeg har My Humps på spinningmusikklista mi. Skjønte du eplepaireferansen min, eller tok jeg feil av lookaliken din? Maya76, Druemannen, Havbris og Badabing må nevne hvilke 3 plater de beholder om de kun kan beholde 3 for resten av livet(for en grusom tanke!!!!!!). Hmm.....den har jeg tenkt på ei stund nå! Men tror det må bli; Blue, Joni Mitchell The Collection, Van Morrison La boheme, Puccini
Kosemose Skrevet 3. juni 2012 #2402 Skrevet 3. juni 2012 Tråd ryddet for trolling og lignende Kosemose, mod 1
Gjest Tekola Skrevet 3. juni 2012 #2403 Skrevet 3. juni 2012 Tekola; Er du veldig glad i te og coca cola? Hihi, ja, det er jeg faktisk! Men brukernavnet mitt kommer fra hovedkarakteren min i World of Warcraft
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2404 Skrevet 3. juni 2012 Maya76, Druemannen, Havbris og Badabing må nevne hvilke 3 plater de beholder om de kun kan beholde 3 for resten av livet(for en grusom tanke!!!!!!). Tommy (The Who), Vier Lezte Lieder (R. Strauss, sunget av Montserrat Caballé) og Abbey Road (Beatles). Men dette var en grusom ide, det er jo helt umulig å velge i dette havet av plater. Vil helst beholde alt. Man kaster ikke musikk.
Silfen Skrevet 3. juni 2012 #2405 Skrevet 3. juni 2012 Tekola, Maya76, Havbris og Giacomo; ville dere hatt en verden uten bøker eller en verden uten musikk?
Gjest Tekola Skrevet 3. juni 2012 #2406 Skrevet 3. juni 2012 Tekola, Maya76, Havbris og Giacomo; ville dere hatt en verden uten bøker eller en verden uten musikk? Oi, hvordan i alle dager skal man kunne svare på noe sånt? Hvis jeg måtte, som det eneste mennesket på jorden til å ta den avgjørelsen, ville det blitt en verden uten musikk. Jeg er bittelitt mer glad i bøker enn musikk, men det hadde vært et valgt tatt med kniven på strupen, altså!
skruf Skrevet 3. juni 2012 #2407 Skrevet 3. juni 2012 Tekola, Maya76, Havbris og Giacomo; ville dere hatt en verden uten bøker eller en verden uten musikk? Er innmari glad i musikk......men tror jeg ville hatt bøker. Er helt avhengig av bøkene mine! Hvis jeg låner ei bok og den er skikkelig bra så må jeg kjøpe den og ha den i "bibliotekkroken" min... Da jeg var blakk student så kunne jeg glatt spise havregrøt lenge for å få råd til ei bok... 1
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2408 Skrevet 3. juni 2012 Tekola, Maya76, Havbris og Giacomo; ville dere hatt en verden uten bøker eller en verden uten musikk? Jeg har et rom som er fylt av bøker, plater/CD og musikkinstrumenter. Alt som er der hører sammen! Jeg kan rett og slett ikke svare på hva jeg kunne velge bort, men antar at fravær av bøker ville skapt et enormt stort tomrom...
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2409 Skrevet 3. juni 2012 Hmm.....den har jeg tenkt på ei stund nå! Men tror det må bli; Blue, Joni Mitchell The Collection, Van Morrison La boheme, Puccini Jeg fikk jo bare velge tre - men La Boheme hadde jeg jo lurt med meg...
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2410 Skrevet 3. juni 2012 Ja, jeg gikk liksom motsatt vei enn det alle andre gjør. Har aldri spilt klassisk, nei. Jeg har vært interessert i det fra et historisk og teoretisk perspektiv, men tilhører en mer uformell rock/jazz-bakgrunn når det kommer til spilling. Forresten, jeg spiller ikke sax. (typisk "drømmeinstrument"). Er du musikkviter? Treblås eller messing? Yndlingssjanger innen jazz?
Gjest Fasting Drue Skrevet 3. juni 2012 #2411 Skrevet 3. juni 2012 (endret) - Endret 22. juni 2012 av Fasting Drue
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2412 Skrevet 3. juni 2012 Jeg er musikkviter, ja Messing! Ynglingssjanger under jazz må bli hard-bop og nyere norsk jazz. Hva med deg? Er også musikkviter, blandt mye annet Vokal. Kan vel si at jeg har en tverrfaglig utdannelse. Yndlingssjanger i jazz er det vanskelig å peke ut men jeg har alltid vært fascinert av latininspirert musikk. Innen klassisk er jeg en romantiker, men liker vel mye fra barokk t.o.m impresjonisme.
Gjest Fasting Drue Skrevet 3. juni 2012 #2413 Skrevet 3. juni 2012 Da anbefaler jeg deg å se musikkdokumentaren "Calle 54" (du har kanskje alt sett den?). Masse bra latinamerikansk musikk der, og flotte bilder generelt.
Gjest Bud Skrevet 3. juni 2012 #2414 Skrevet 3. juni 2012 Bud, leser man nicket ditt som i "postbud" eller "budweiser"? Kommer helt an på hvordan du uttaler postbud og budweiser Bødd...
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2415 Skrevet 3. juni 2012 Da anbefaler jeg deg å se musikkdokumentaren "Calle 54" (du har kanskje alt sett den?). Masse bra latinamerikansk musikk der, og flotte bilder generelt. Love it! Lever du av å være musikkviter?
Gjest Fasting Drue Skrevet 3. juni 2012 #2416 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Nei, ikke direkte, men alle jobbene jeg har er musikkrelaterte (småjobber) på en eller annen måte Nå studerer jeg nordisk. Hvor og når studerte du musikkvitenskap? Endret 3. juni 2012 av Fasting Drue
Havbris Skrevet 3. juni 2012 #2417 Skrevet 3. juni 2012 (endret) Nei, ikke direkte, men alle jobbene jeg har er musikkrelaterte (småjobber) på en eller annen måte Nå studerer jeg nordisk. Hvor og når studerte du musikkvitenskap? UiO - ble ferdig med hovedfag før år 2000. Endret 3. juni 2012 av Havbris
Sequax Skrevet 3. juni 2012 #2418 Skrevet 3. juni 2012 Nei, nå må jeg le....Sex med GullAdam?! Bare å komme på det....han ser forøvrig ut som en plastic fantastic-versjon av julenissen, Silfen!
Gjest NozMonster Skrevet 3. juni 2012 #2419 Skrevet 3. juni 2012 Hm.. Jeg er vel mest på Revolver, Mono og Ryes. Men det er vel Mono jeg har vært mest på gjennom årene, og gamle Garage. Ellers går jeg mye på konsert, så jeg må vel legge til Rockefeller, Sentrum Scene og John Dee. Jeg liker meg best der fordi de spiller musikk jeg liker, at jeg ikke trenger å stæsje meg opp for å gå ut og at jeg generelt bare kan være meg selv. Og at det ikke er noe kjøttmarked, men stort sett bare trivelige folk. Jeg er egentlig veldig glad i øl, men da kan jeg bare drikke tre. Så det hender det blir både cider og hvitvin attpåtil. Hjelpes. Til og med et så enkelt spørsmål førte til en avhandling! jøss...vi må jo ha støtt på hverandre ca tusen ganger! Det du skriver, er akkuratt hva jeg kunne ha skrevet selv! Hvilket band/artist er den beste konserten du har vært på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå