Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Kan ikke du komme hit å bake litt da, Maia? :jepp:

Ha en deilig høstdag :fryser::kaffekopp:

Klem fra trøtteNuttis og sparketassen :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke du komme hit å bake litt da, Maia? :jepp:

Ha en deilig høstdag :fryser::kaffekopp:

Klem fra trøtteNuttis og sparketassen :Gjesp:

Nei, nå blir det ikke mer baking før til jul :fnise: Har stått i fire timer på kjøkkenet å bakt sjokoladekake og pyntet med mashmallowsfondant. Kjempemoro, men gud hvor tidkrevende! Har også bakt en haug muffins med frosting og små blomster oppå! Oppvaskmaskina går nå for tredje gang i dag og genseren er hvit av melis og mel :fnise: Magen tar i mot ALT! Puppene også! Ser helt latterlig ut :ler:

Nå er jeg helt skutt- kaputt! Kjæresten får gjøre resten av husarbeidet. Jeg er ferdig for i dag!

Sayonara :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen sender jeg i vei en haug med papirer til NAV! Skal søke foreldrepenger... Spennende å se om den blir godkjent :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bursdaaaaag :danse:

Fått fotoskriver i fra kjæresten og ny hattehylle fra svigers :laugh: Skal i bassenget om ett par timer å duppe litt mens kjæresten gjør klar huset til selskap :icon_lol:

Ha en flott dag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen, Maia!! :strix: Håper den blir knallfin og at du koser deg masse! Bra at kjæresten varter deg opp! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter :helen:

Har hatt en kjempeflott dag! Masse gjester, kake og gaver! Det har vært litt slitsomt, mye fram og tilbake- men jeg har en sånn superflink mann som ordner opp med alt som må til :hjerte: :hjerte:

Nå ligger vi begge som noen slakt i sofaen! Utslitt, men fornøyd :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite koder som ikke vil gjøre seg om til skrift :glare:

Da får det bare være. Jeg stikker på hytta! So long ;)

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 uker :hoppe:

Kom hjem fra hytta i dag. Godt å komme seg ut av huset en gang i blant. Blir lange dager her hjemme. Gjør ikke stort annet enn å vente på at lillemor skal komme, og det nærmer seg jo :hoppendeglad: I neste uke skal vi på barselkurs og til jordmor :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 31 uker, Maia!!! :strix:

Ja, tiden nærmer seg med stormskritt!! Hoho!! Går alt greit med deg og kroppen, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 31 uker, Maia!!! :strix:

Ja, tiden nærmer seg med stormskritt!! Hoho!! Går alt greit med deg og kroppen, da? :)

Tiden FLYR :danse: Kroppen er det så som så med. Bekkenet gjør ufattelig vondt til tider og kroppen en tung å bære. Men det er ikke snakk om mange ukene før jeg har velsemor i armene mine, så jeg bryr meg ikke om alle vondtene :rodmer:

Snart er det JUL også :bond: I dag spratt jeg den første flaska med julebrus :hoppendeglad: Dahls of course :nigo: MEN julebrus er vanvittig vanndrivende og iløpet av den siste timen har jeg måtte på do hele tre ganger :ler2: Værd d :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :biggrin:

Er så forbanna til morgenfugl for tia at jeg blir lei meg selv!! MÅ opp på do når kjæresten drar på jobb kvart på sju og greier fader meg ikke å sovne igjen. Jeg som alltid kunne sove til langt utpå formiddagen :rolleyes: Skal se det blir andre boller når vi får en liten en i hus ;)

Nå har jeg fyrt opp i peisen (var 13 grader her inne når jeg sto opp :dry:) og tenkte å tilbringe morgenen med litt sofakos sammen med voffsen min og pusa som ligger så fint sammen i hjørnet av sofaen :rodmer: Søtisene mine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :nigo: Skjønner at det kan bli litt kjedelig med lange dager hjemme, men så koselig med selskap av to firbente da. :rodmer: Hvor lenge har du gått hjemme forresten? Ja tenk at det snart er jul da!! Gleder meg alltid masse til jul. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 uker til julaften, mine damer! Telte over igår pga terminen. :nigo: har så lyst på julebrus, jeg nå!! :ler: alle dere andre drikker det jo..!

Det hørtes ut som en perfekt morgen, Maia! Med peis og sofakos!!

Gleder meg til å fyre i peisen jeg også, må bare få skjært ut høl og sette inn en ventil i stua, for nå er det for lite lufttilførsel. Men det får vi ordnet snart!

Koselig med dyr :) Jeg har en liten pusekatt, og hun er helt vanvittig kosete og skravlete! Litt for masete igrunn, men men ;)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :nigo: Skjønner at det kan bli litt kjedelig med lange dager hjemme, men så koselig med selskap av to firbente da. :rodmer: Hvor lenge har du gått hjemme forresten? Ja tenk at det snart er jul da!! Gleder meg alltid masse til jul. :hjerte:

Har vært 100% sykemeldt siden midten av august :dry: Hadde jeg bare hatt fast jobb som var villig til å tilrettelegge for meg hadde jeg med glede jobbet alt jeg hadde greid- jeg er jo ikke helt invalidisert! Men sånn er det når man bare har små strøjobber :frown: Prøver jo å gjøre mest mulig her i heimen da, men det er begrenset med hva jeg kan finne på også... Men, det er snart tid for juleforberedelser osv. Så da håper jeg tiden går litt fortere :Nikke:

10 uker til julaften, mine damer! Telte over igår pga terminen. :nigo: har så lyst på julebrus, jeg nå!! :ler: alle dere andre drikker det jo..!

Det hørtes ut som en perfekt morgen, Maia! Med peis og sofakos!!

Gleder meg til å fyre i peisen jeg også, må bare få skjært ut høl og sette inn en ventil i stua, for nå er det for lite lufttilførsel. Men det får vi ordnet snart!

Koselig med dyr :) Jeg har en liten pusekatt, og hun er helt vanvittig kosete og skravlete! Litt for masete igrunn, men men ;)

:sol:

Hihi, det er bare å drikke julebrus det :skya:

Kjenner til det med masete dyr ja! Katten her i huset er ei kravstor frøken med personlighetsforstyrrelser, noe som kan bli slitsomt i lengden. Voffsen er stort sett grei å ha med å gjøre, men i det siste har hun blitt veldig vaktsom og paranoid. Ved hver minste uvante lyd må hun- enten kurre (nei, ikke kNurre- kurre! Som en due!) eller bjeffe og hoppe oppi fanget mitt. Vi er ikke helt sikre på om det er fordi hun er redd eller om det er fordi hun skal passe på meg. Tror det er litt begge deler. Har hørt om hunder som blir ekstra påpasselig og vaktsomme for sine gravide eiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange arbeidsgivere som ikke tilrettelegger for gravide, selv om det er fast jobb det dreier seg om. På jobben min har de ikke stort valg, fordi vi jobber med stoffer som gravide ikke skal jobbe med. Men jeg vet om mange andre som er fortvilet fordi arbeidsgiver ikke har forståelse for at man ikke kan stå på like hardt som før. Trist at det skal være sånn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er utrolig mange arbeidsgivere som ikke tilrettelegger for gravide, selv om det er fast jobb det dreier seg om. På jobben min har de ikke stort valg, fordi vi jobber med stoffer som gravide ikke skal jobbe med. Men jeg vet om mange andre som er fortvilet fordi arbeidsgiver ikke har forståelse for at man ikke kan stå på like hardt som før. Trist at det skal være sånn. :(

Ikke sant! Synes det er kjempedumt at det er sånn når gravid faktisk ØNSKER å være å jobb lengst mulig. Jeg ville iallefall det, men ikke for en hver pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+3 :hjerter_rundt:

Snaaart kommer snuppa vår :hjerte: På tirsdag skal vi på barsel/ammekurs :) Gleder meg til å møte flere gravide i bygda! På torsdag skal vi til jordmor og da skal vi ha en gjennomgang på hvordan fødsel foregår! Kjempespennede, iallefall for mannen som ikke har lest seg opp på fødsel i like stor grad som meg :fnise:

Nå har jeg hatt en liten hudpleietime på badet hjemme, med hjemmelaget ansiktsmaske og leppeskrubb! Venter bare på at kjæresten skal gjøre seg ferdig med mekkinga for i kveld, så blir det kveldskos i sofaen :hjerte: Har forresten hatt voldsomme til kynnere de siste dagene. Begynner å bli litt ubehagelig... Må ta det opp med jordmor til uka :roll:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende til tirsdag, da :jepp:

Høres deilig ut med skikkelig selvpleie-time :) Så flink du er!!

Håper du får sove,og at ikke kynnerne sliter deg ut! Håper dere har hatt en fantastisk kveld! :klemmmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt hjemmespa. :)

Blir sikkert kjempebra å få møte andre gravide på tirsdag! :jepp: Er veldig godt å kunne snakke med "likesinnede".

Ha en fin søndag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...