Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Nok en dag med masse kynnere og turbobaby! Sparking, dulting, salto og hikking siden tidlig i dag morges. Ser virkelig fram til jordmor-besøk på torsdag. Synes det er alt for mye kynnere og "smerter" i magen, men det er mulig jeg bare innbiller meg at det er uvanlig :sukk: Har søkt litt rundt på nettet og kommet fram til at det kan være maserier på gang. I såfall synes jeg det er litt tidlig. Haaaff, tiden går jo så fort! Snart så kan jo noe skje når som helst( :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: ) Wææh, skummelt synes jeg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fader meg fått slike legg-kramper på nattestid også! Snart har jeg vel alle gravid-plagene i boka :kjefte: Menneh, værd d :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne legg-kramper er noe drit..! Det har jeg hatt litt også, men hjelper å strekke bena med en gang.

Stakkar Maia :klemmer:

Spennende med kynnere, da. Selvom det sikkert er utrolig ubehagelig?

Jeg har hatt noen få selv, og kan innbille meg at det kan gjøre innmari vondt når det først setter igang..! :klem:

Får håpe tiden går fort til torsdag, slik at du får noen svar!!

Godt det er liv inni der, da :jepp: Bebissen driver kanskje og fester seg, eller iallfall snur seg inni der, kanskje?

Ønsker deg en fin dag uten masse vondter!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne legg-kramper er noe drit..! Det har jeg hatt litt også, men hjelper å strekke bena med en gang.

Stakkar Maia :klemmer:

Spennende med kynnere, da. Selvom det sikkert er utrolig ubehagelig?

Jeg har hatt noen få selv, og kan innbille meg at det kan gjøre innmari vondt når det først setter igang..! :klem:

Får håpe tiden går fort til torsdag, slik at du får noen svar!!

Godt det er liv inni der, da :jepp: Bebissen driver kanskje og fester seg, eller iallfall snur seg inni der, kanskje?

Ønsker deg en fin dag uten masse vondter!

:sol:

Ja, jeg begynner å bli rimelig sikker på at hun har snudd seg riktig vei! Kjenner det svir nede i bekkenet på venstre side, og hvis jeg kjenner etter så kjenner jeg noe hard som må være hode. Hvis jeg gnur litt på det blir det et underlig til rabalder i magen og så blir den harde flekke myk :fnise:

For tiden så venter jeg bare på masse pakker fra ebay! Har bestem meg for å drive på med litt håndarbeid fram til fødselen, har helt gitt opp å bli friskmeldt før permisjon, så da må jeg ha noe å gjøre! Jeg skal starte å lage hårbånd og hårspenner til baby og barn :laugh: Vet det er maaange som driver på med dette og selger videre, men jeg har ikke tenkt å åpne noen sjapper med det første. Bare lage til tulla her og venninner :) Gleder meg til å være kreativ igjen :danse:

Skal forresten på ammekurs om en drøy time :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ammekurs! Kjempeflott kurs med masse info om amming og barseltiden (som er de 6 første ukene i babyens liv, lærte jeg i dag :opplyser: )

Kjekt å treffe flere gravid, dog det var ikke så mange på min alder som jeg hadde håpet. Eller, jo det var to- men de bor i nabobygda. De vi var tilsammen åtte par og fem av dem kjenner jeg fra før og de siste to parene var fra den "eldre garde", om man kan si det slik :fnise: (ikke deng meg fordi jeg synes det å få første barnet når man godt og vel har passert tredve er sent :plystre: )

Som sagt, det var et kjempetrivelig kurs og jeg følte virkelig jeg lærte en del om tiden vi har i vente etter fødselen. Noe som irriterte meg noe grenseløst var han ene pappaen (ett av parene jeg ikke kjente) som spurte og grov om ALT! Jeg synes det er flott at pappaene engasjerer seg, men jeg synes da virkelig ikke at det er nødvendig å spørre om smokk er ett vestlig fenomen, eller ikke? Om hva de trenger å kjøpe inn av ting, og om helsestasjonen kunne lage en liste til ham? osv... Slike ting som man enkelt kan google seg til om man absolutt lurer- og ikke trenger å ta opp i fellesskap på et kurs som varer bare ett begrenset tidsrom. Mulig hormonene mine gjorde meg litt ekstra bitchy i kveld, men jeg synes rett og slett han pappaen der var en pain in the ass!! Og hu som skulle føde hans barn bare satt der og sa ikke en dritt. Var klart hvem som var sjefen i det forholdet der for å si det sånn :roll:

Nå maser sambo på at jeg må lage saus til ham. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg kjole :danse: Skal jo i dåp til niesa mi i starten av desember og da må jeg jo ha kjole som passer til magen ;)

image1xl.jpg

Bestilt på asos.com! Masse fine kjær til den gravide. Ikke minst, BILLIG! Betalte under 200 for kjole og sko :lur::bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempelekker kjole!! :hakeslepp::jepp: Kanskje jeg kan finne julebordskjolen min på Asos! :nigo:

De har virkelig ett supert utvalg av mammatøy der! Jeg er så dritalei av de samme sorte H&M mammatoppene jeg har skaffet meg så lang. Har vært litt i mot å kjøpe inn så alt for mye mammatopper, fordi det er så kjedelig å bare få brukt de i noen mnd. Tenkte også at "det er jo bare å kjøpe litt større topper", men det ser såå mye finere ut med topper som er laget for å vise magen- ikke å skjule den! Nå har jeg ikke mange uker som gravid igjen, og frakten fra asos kan ta noen uker, så det er litt i seneste laget å handle inn så sent i svangerskapet :glare: Angrer meg sånn! Men får ta lærdom fra det og heller handle inn tidlig i svangerskapet neste gang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1 :strix:

I dag skal vi til jordmor :wink: Kjæresten skal også være med og vi skal ha en gjennomgang av fødselen! Begynner å nærme seg fødsel nå og jeg kjenner jeg begynner å bli litt nervøs- sånn god-nervøs :nigo:

Gleder meg til å oppleve det største i livet, men gruer meg til det ukjente. Uansett, nå er det ikke lange tiden før vi får seg jenta vår :rodmer:

Det har forresten kommet snø her i løpet av natta :bond: Skrekkblandet fryd! Har ingen vinterklær som passer- så da jeg skulle hente posten måtte jeg presse meg i vinterbuksa (som var litt for stor i fjor :glare: ) og jeg fikk så vidt igjen glidelåsen på allværsjakken min. Pluss skjerf, lue og to hetter. Så ut som ett stappa pølseskinn da jeg vagget opp til postkassa :fnise: Bikkja syntes det var kjempestas med snø da. Hun elsker snø! Gleder meg til jeg får nye vinterklær! DA skal det bli snølek :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med fødselsforberedelser!! :jepp: Skjønner at du er litt nervøs, ja!! :hug:

Grattis med 32 uker igår :klemmer: Kos deg med snøen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos jordmor og lillemor har, også denne gangen, høy hjertelyd.. Så nå sitter jeg hjemme hos mamma og slapper av litt. Jordmora kommer hit (hun er naboen til mamma) om ett par timer for å sjekke lyden igjen. Hvis hjertelyden ikke er lavere må vi inn på føden for litt mer oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil si at hjertet til lille slår fort :) Du vet når jordmor sjekker hjertelyden med doppleren, så måler hun hjerteslagene til baby. Vanligvis ligger hjerteslagene på 120-150, men hos snuppa lå de på 168-174 i dag.

Men hun hadde roet seg litt til jordmor kom på hjemmebesøk. Da lå hun på rundt 158 :) Så vi slapp å kjøre i snøstormen til Trondheim! Jordmor kommer på tirsdag for å måle hjertelyd igjen. Så får vi se ann hva vi gjør hvis det fortsatt er høyt. Jeg har rett og slett en liten stressopp av en baby :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hjertelyde gikk ned. Gutten min pleier også å være oppi 170 når han driver å styrer på inni der. Og når han er rolig ca 140. Hadde CTG reg. på han i 20 min forrige uke så da fikk jeg følge med selv også :)

Har hatt både høye og lave hjertelyder på kontrollene uten at noen har sagt noe. Og er det ikke mer vanlig at jenter har høyere hjertefrekvens enn gutter??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: jeg tenkte høyt, som i volum.. *flau* .......

:strix:

Bra at det roet seg ned litt, da, og at alt var fint!! :klemmer:

Ja, jenter har stort sett høyere puls enn gutta, har jeg lært!

Ha en herlig dag, Maia!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hjertelyde gikk ned. Gutten min pleier også å være oppi 170 når han driver å styrer på inni der. Og når han er rolig ca 140. Hadde CTG reg. på han i 20 min forrige uke så da fikk jeg følge med selv også :)

Har hatt både høye og lave hjertelyder på kontrollene uten at noen har sagt noe. Og er det ikke mer vanlig at jenter har høyere hjertefrekvens enn gutter??

Godt å høre at det ikke bare er min baby som er litt stressa til tider :)

Jo, jenter har ofte høyere hjertefrekvens enn gutter. Puls under 140 indikerer gutt og puls under 140 indikerer jente. Lillemor har på det laveste ligget på 150 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og mamma vært en liten tur til byen. Har handlet ett par julegaver, to bukser til kjæresten og veske til mamma (som hun finn plukke ut selv :) ) Koselig med litt kvalitets tid med mamsen :hjerte: Har også handlet noen kalendergaver til adventskalenderen til kjæresten. Mangler en del, men begynner å gå tom for idèer :klaske: Kom gjerne med tips! Så langt inneholder kalenderen: dusjsåpe, to par hansker, en lue, diverse godteri (sjokolade og marsipan), klistermerker til bilen, øre-plugger, sånn greie for å surre ledninger (øreplugger) på for å unngå knuter, smekke til babyen med en bil og teksten "daddy's little driver og noen småting med "I love my dad" på :nigo:

Lurer på å bestille en sesong med ett eller annet til kalendergave på julaften. Men aaaaner ikke hva! Fra før så har han sesonger av type "band of brothers".

Nå har vi nettopp spist kjøttkaker og skal tilbringe resten av kvelden i sofaen med norske talenter på tv'n :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Titter innom dagboka di jeg! :)

Hva med boksere, sokker, hårvoks, verktøy av noe slag ( vet ikke om han driver med den sport da :fnise: )

om han liker øl, så går det jo an å kjøpe sånn litt spesielle på vinmonopolet ( nå vet ikke jeg prisen på de da ) . Ja, det var det jeg kom på i øyeblikket ;) Kanskje det var litt til hjelp :):blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...