Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Det setter han sikkert STOR pris på :biggrin: Han her i huset gjør iallefall det! Kakemons sier du?!

Jeg pleier å lage brune pinner, det gjør jeg hvert eneste år. Men i år tenkte jeg også å lage riskaker og karameller! :lur: Pepperkaker blir det også, men det blir av ferdig deig og ikke før i desember. Og selvfølgelig lussekatter på luciadagen (men jeg skal tydeligvis føde den 13. Desember, i følge kollegaen til kjæresten, for da er det fullmåne :plystre: )

Ååh, maaaaat.. Jeg er sulten!

Han søtingen min er ikke SÅÅ kakemons på småkaker. Er mer selskapskaker og denslags.. Men skal høre hva han har lyst på :jepp:

13.desember er en fin dato!

Da er det jo bare å ta med lussekattene på sykehuset! Godt med litt sukker når man jobber, veitu! :lur:

Og mannen synes sikkert det er godt å ha noe å bite i han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nam nam, julekaker. :sikle: Tenkte å prøve meg på hjemmelagde pepperkaker i år, en kollega hadde med noen ekstremt gode pepperkaker på jobben i fjor så jeg skal bruke oppskriften hennes. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror nok lussekatter er det siste jeg tenker på om han kollegaen til sambo er klarsynt :fnise:

Nå står det to brett med brune pinne i ovnen! Såeh, der gikk planen om å ikke legge på seg noe mer før jul rett i vasken :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror nok lussekatter er det siste jeg tenker på om han kollegaen til sambo er klarsynt :fnise:

Nå står det to brett med brune pinne i ovnen! Såeh, der gikk planen om å ikke legge på seg noe mer før jul rett i vasken :fnise:

Ja, det er nok sant ;)

Herlig, og lenge leve gravide kalorier :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå.. brune pinner er NAM..

Må se om jeg rekker å bake noe særlig i år. Om ikke raider jeg bare kjelleren til mamma og plukker med meg det jeg har lyst på. Ho baker alltid alt for mye uansett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå.. brune pinner er NAM..

Må se om jeg rekker å bake noe særlig i år. Om ikke raider jeg bare kjelleren til mamma og plukker med meg det jeg har lyst på. Ho baker alltid alt for mye uansett :fnise:

Ja, kjempeNAM! Så nam at to brett ikke overlevde to dager her i huset :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35+3 :biggrin:

Magebilde fra i dag! Må si magen har begynt å komme seg- selv om jeg absolutt ikke føler meg høygravid enda :gravid:

51vux0.jpg

I går hadde jeg en skikkelig koselig dag! Først bassengtrening med bekkenløsning-gruppa, før jeg dro hjem igjen og jeg og kjæresten lagde oss en bedre middag :icon_lol: Så bars det ivei i varmebassenget nok en gang, denne gangen med sivgermor, søsteren hennes med familie, og svigerinna mi med familie. Lille niesa på 2 måneder var også med, og tante fikk holde i badenymfa :ler: Var pisseredd for å drukne det lille vesenet, men hun var jo som skapt for vannet! Lå å fløt på ryggen (mens jeg hold i hodet, selvfølgelig) i mens storebrødrene hoppa fra kanten og lagde store bølger :fnise: Kom ikke så mye som ett knyss fra henne når hun fikk vannspruten midt i trynefjøla :fnise: Åh, det var så kooos! Gleder meg sånn til vi kan ta med vår egen lille baby i bassenget! Håper hun slekter på kusina si :danse:

Nå skal jeg inn til svigermor på bakedag :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott du er, Maia! For en nydelig mage :rodmer:

Hørtes ut som badestunden med niesen din var helt fantastisk, ja :hjerte: Lille nurket!!

Håper du har en fortsatt fantastisk helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, for ei helg! Oppvarming til jula skulle man tro? Har ikke gjort annet enn å spise hele helga! Kaker og julebakst til frokost, lunch og kvelds! Har sikkert lagt på meg 3 kg. i bare kaker og godsaker... :plystre:

Har vært på en liten gåtur i dag da. Er så grei i formen for tiden at det må utnyttes! Møtte jordmora på turen også :icon_lol: Haha, ingen problem om fødselen setter i gang når jordmora er rett rundt hjørnet :fnise:

Skal til henne på tirsdag på "vanlig" kontroll igjen :danse:

Nå driver sambo og svigerfar med å rive ned takrennene på ene siden av huset. Skal vist monteres nye før jul :laugh: De er også i gang med å støpe og legge fliser i golvet i kjelleren! Woho, ENDELIG! Har ventet i mange år på at det skulle skje noe med det forbanna betonggolvet og nå ser det ut som at det skal bli før jul :danse:

Nå skal jeg se Shrek 3 sammen med voffsen min, vi er begge sliten etter "lang"-turen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg laget fløtekarameller! Håper de blir gode... Hadde ikke termometer så jeg måtte nøye meg med den såkalte "karamelltesten". Åååh, jeg gleder meg til de har fått avkjølt seg! :laugh:

Har lest litt rundt på nette om maserier i dag. Mistenker at det er det jeg har gått rundt med i hele dag. Trodde først at det var kynnere, siden de ikke var smertefulle. Men kynnere skal ikke være så regelmessige som de jeg hadde i dag. fra klokka 15-19 kom de med tjue min. mellomrom. Så dabba det litt av... Nå har jeg dem kanskje to ganger i timen. Snodige greier. Kjenner dem så vidt. Hadde det ikke vært for at magen strammet seg og jeg blir helt varm i toppen så hadde jeg ikke lagt merke til dem. Vel, de får bare holde på. Tviler på at det er noe mer spennende på gang :fnise: Skal jo uansett til jordmor på tirsdag, så jeg får høre med henne da om hva dette kan være.

Kjenner jeg begynner å bli veldig utålmodig, og ikke minst KLAR som ett egg til å føde! Er fortsatt pisseredd for selve fødselen og hver kveld får jeg litt panikkangst av å tenke på det (panikkangst på kveldstid er ikke uvanlig for meg, så jeg takler det veldig bra :fnise: ) Men jeg håper og tror det skal gå bra når det kommer til stykket! Jeg er forberedt på at det skal gjøre noe helt forjævlig, ubeskrivelig vondt. Skal på kino med ei venninne til helga, og hun fødte for ett år siden. Siden jeg selv er så redd for å føde, så har jeg aldri ville vite om hvordan hennes fødeopplevelse var- men nå tenker jeg at det kanskje hadde vært greit å høre om fødsel fra en førstehåndskilde... Vi får se om det blir en liten oppsummering på vei til kinoen :fnise:

Vi skal forresten se TWILIGHT :danse: Ææææh, gleder meg masse! Edward Cullen :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfin mage, du ser fantastisk ut! :jepp: Høres ut som at du har hatt en kjempebra helg! :)

Litt spennende med sånne maserier da, tyder vel på at det nærmer seg fødsel...skjønner godt at du er utålmodig nå, men nå er det jo ikke lenge igjen!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfin mage, du ser fantastisk ut! :jepp: Høres ut som at du har hatt en kjempebra helg! :)

Litt spennende med sånne maserier da, tyder vel på at det nærmer seg fødsel...skjønner godt at du er utålmodig nå, men nå er det jo ikke lenge igjen!! :strix:

Takk :) Synes også magen begynner å bli riktig fin :fnise: Tok sin tid, men :fnise: Nei, herregud (pardon my french) tiden går så Sinnssykt fort! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å lage en TIPPELISTE folkens! Siden den store dagen nærmer seg med stormskritt, så hadde det vært gøy å se når dere tror hun kommer. Blir det fødsel, Josef and Maria-style på julaften, eller blir dette årets nyttårsbarn? Kanskje dere er like optimistiske som meg og tror tuppa kommer tidsnok til at hu mor får sett tre nøtter til askepott hjemme i sin egen stue i år?

Tipp ivei!

Bare for å ha all fakta på bordet, terminen er satt til den 22. Desember :tree:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble du skremt av fødselshistorien da, eller gikk det greit?

Skjønner at du gruer deg, altså.. Men når det først setter igang, så føles det kanskje naturlig? :klo: En kan jo håpe iallfall :fnise:

Tror jeg drømte at riene satte igang i natt.. Men det gikk overraskende bra. Får håpe det blir slik for oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetta jo riktig hos Ninnin, så nå får jeg litt prestasjonsangst!! Haha, neida.. ;)

Jeg gjetter 20.desember, så rekker du 3 nøtter - dét er viktig :hjerte::nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror og du rekker 3 nøtter til Askepott. Men ikke med en baby på fanget ;)

Ho kommer nok til verden med et skrik den 25. desember :laugh: Så blir det en fredlig julemorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du skremt av fødselshistorien da, eller gikk det greit?

Skjønner at du gruer deg, altså.. Men når det først setter igang, så føles det kanskje naturlig? :klo: En kan jo håpe iallfall :fnise:

Tror jeg drømte at riene satte igang i natt.. Men det gikk overraskende bra. Får håpe det blir slik for oss alle!!

Har ikke ville hørt hennes fødselshistorie, iallefall ikke sånn i detalj.. Men nå er jeg jo så nyskjerrig på hvordan det startet, og hvordan hun viste at det var rier og ikke noe annet, om hvordan hun ble behandlet av jordmødrene underveis osv. Rett og slett konkrete fakta rundt fødselen hennes. Trenger ikke å høre hvor vondt det var, og hvor stramt jordmor sydde o.l. :fnise:

Jeg gjetta jo riktig hos Ninnin, så nå får jeg litt prestasjonsangst!! Haha, neida.. ;)

Jeg gjetter 20.desember, så rekker du 3 nøtter - dét er viktig :hjerte::nisselue:

18. desember gjetter jeg!! :nigo:

Jeg tror og du rekker 3 nøtter til Askepott. Men ikke med en baby på fanget ;)

Ho kommer nok til verden med et skrik den 25. desember :laugh: Så blir det en fredlig julemorgen :)

Notert! Lista kommer straks :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ville hørt hennes fødselshistorie, iallefall ikke sånn i detalj.. Men nå er jeg jo så nyskjerrig på hvordan det startet, og hvordan hun viste at det var rier og ikke noe annet, om hvordan hun ble behandlet av jordmødrene underveis osv. Rett og slett konkrete fakta rundt fødselen hennes. Trenger ikke å høre hvor vondt det var, og hvor stramt jordmor sydde o.l. :fnise:

...*grøss* :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...