Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Hei Maia! :vinke: Ikke noe særlig med sånne smerter, håper du slipper mer av det! Så gøy at bedriften går så bra da, hvos er det du selger disse tingene egentlig? :)

Tenk at det er bare 3 uker igjen til termin da! :rodmer: Er kjempespent på dine vegne! :klem: Dere kommer til å klare det sååå bra, selv uten bruksanvisning! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Maia! :vinke: Ikke noe særlig med sånne smerter, håper du slipper mer av det! Så gøy at bedriften går så bra da, hvos er det du selger disse tingene egentlig? :)

Tenk at det er bare 3 uker igjen til termin da! :rodmer: Er kjempespent på dine vegne! :klem: Dere kommer til å klare det sååå bra, selv uten bruksanvisning! :Nikke:

Ja, det er godt å ha en hobby når man har alle disse dagene til gode :laugh: Selger igjennom facebook og "jungeltelegrafen" :fnise:

Ja, tenk det! Vi er bare uker (ja, kanskje dager) unna å få møte prinsessa vår! Det er helt vilt å tenke på, men det begynner å gå opp for meg nå. Føler meg veldig klar for å føde, men tror ikke jeg er like klar for å ta med meg babyen hjem :fnise: Det er bra vi har en så god pappa i hus som greier å holde hode kaldt å roe ned hu mor når disse tankene kommer. Han kommer til å bli en helt fantastisk pappa, det er jeg helt sikker på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en liten niese med sin første latter :rodmer: Hellandussen!! Så koselig at du lager hårbånd! Håper jeg får ei jente neste gang, jeg.. :fnise:

Usj, så ekkelt med kanskje betennelse i benet igjen da! Også nå, da :riste: Håper det forsvinner :klemmer:

Kos deg hos jordmor imorgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+1 og her er jeg klar som ett egg! Jordmor sa at nå var det bare å føde :fnise: Sitter egentlig bare å venter på at det skal skje noe for tiden. Leddene er forresten mye bedre :danse:

Her har det vært noen kaotiske dager etter dåpen. Min svoger, altså samboer sin bror har, som svigermor på godt norsk beskrev det som, "klikka". Etter dåpen hadde han dratt hjem og drukket seg dritings før han så hadde satt seg i bilen å kjørt til jobben midt på natta for å levere timeliste og reparere bil, i dritfylla. Der ble han tatt av onkel politi og nå er førerkoret historie... :plystre:

Vi fikk ikke høre noen ting før på tirsdag da han endelig fikk mot til å ringe sin mor å fortelle hva som har hendt. Han har rett og slett fått en psykisk knekk. Han har møtt veggen etter flere år med overarbeid, alkoholmissbruk og problemer med å holde orden på tankene sine. Han fortalte det at han har lenge ønsket å prate med noen om det, spurte hvorfor vi ikke hadde sett at han hadde det helt forjævlig på dåpen. Jeg hadde ikke merket noe, og det hadde verken sambo eller svigers gjort heller. Men jeg er ikke på noen måte overrasket. Jeg møtte selv veggen i fjor, på nesten samme grunnlag. Overarbeid. Men jeg fikk hjelp og kom meg ut av det før det gikk for langt. Han tydde til alkoholen. Og nå sitter han der uten førerkort. Det er heller ikke første gang det skjer, men heldigvis så er det 8 år siden sist han mistet.

Nå har han blitt sykmeldt og på jobben sier sjefen at han skal ta den tiden han trenger og at det var ikke noe hinder å komme tilbake i jobb uten førerkort. Han ble til slutt overtalt av bestevenninna mi (som også er venninna hans) om å dra hjem til foreldrene og bli der en stund, så nå har han vært her siden tirsdag. I dag dro han tilbake til leiligheten sin, fordi han ønsket å prøve å være alene en natt. Han kommer hjem igjen i morgen. Svigermor er kjempenervøs og tror han kommer til å gjøre noe dumt.. Jeg håper og tror han vil bruke tiden til å kjenne på at det er bedre å være her hjemme, enn på den lille leiligheten alene. Den som lager mest kaos er nok svigermor. Hun skal overdramatisere absolutt alt og selv om realiteten er ille, betyr det ikke at det er SÅ ille som hun skal ha det til. Jeg blir den som får høre alt, fordi jeg er den som sitter i midten. Jeg snakker med bestevenninna mi, som får høre hva svogeren min tenker, og så kommer svigermor som skal vite hva jeg vet, og til slutt kommer svogeren min og prøver seg med at "men det er jo ikke så farlig..." men den kjøper jeg ikke fordi jeg vet akkurat hvordan han har det. Jeg har nå sagt at han har det med å oppsøke hjelp på DPS. Jeg fikk komme dit selv da jeg var som lengst nede, og det gjorde virkelig underverker for meg. Hvis han ikke vil høre er min siste utvei å sette meg ned å fortelle om den perioden jeg gikk igjennom i fjor på akkurat dette tidspunktet. Alle vet at jeg ble sykemeldt i november i fjor, og at jeg sa opp og ble sykemeldt ut oppsigelseperioden. Men ingen vet helt hvorfor. Jeg har aldri hatt noe behov for å dele det med noen andre enn min terapeut, men hvis han virkelig må ha det inn med teskje- så skal han få det.

Det blir bedre!! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Det var litt av en vending. Så trist!

Det er godt han har deg, selv om han kanskje ikke vet det helt enda? Og selvom det ikke er DITT ansvar. Men du høres ut som meg, så da er det bare å ta svoger fatt! Jeg klarer ikke holde kjeft, dersom jeg VET at jeg kan hjelpe og jeg VET at jeg har gode kontakter for å hjelpe folk på bena.

Det smarteste er vel bare å skremme dritten ut av ham, slik at han forstår at han trenger hjelp!

Men ikke slit deg ut imellom alle partene, Maia. Ta hensyn til deg selv!!

Uff, det er ikke noe godt når ting er slik.. Sender deg en klem!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får se hvordan det blir nå. Jeg føler liksom jeg har nok med meg selv for tiden også, men det blir nok jeg får trumfet igjennom at han må få henvisning til DPS. Den står jeg hardt på altså! Har gitt svigermor beskjed om at hun får ordne henvisning hvis han ikke orker selv.

Skal nok ta meg en prat med han i morgen når han kommer hjem. Men jeg er ikke sikker på at det går inn hvis det er jeg som foreslår noe. Vi har alltid hatt ett elsk-hat forhold, ett skikkelig søskenforhold med slossing og krangling som bror og søsken- men nå har vi liksom blitt voksne mener jeg! Den gang var vi 15 og 24, nå er vi 24 og 33 og jeg skal til og med bli mamma- ja, vi er nok voksne nå :fnise: Da må vi oppføre oss som voksne også. Iallefall i en slik alvorlig situasjon!

Over til noe helt annet! Jeg begynner å bli veldig utålmodig! Vil ha babyen min her NÅ! I dag har jeg laget en indisk kyllinggryte med karri til middag. MYE karri og MYYYE pepper :fnise: Sterk mat kan jo sette i gang fødselen (kjerringråd), men ingenting skjer så langt... :( Det ble baking av julebakst istedet :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du har nok med deg selv :Nikke:

Håper det går bedre med din svoger ganske snart :klem:

Skjønner du begynner å bli utålmodig!

Mmm, indisk :sikle:

Disse kjærringrådene er mange..

Kanel, sex(sæd), sterk mat, bringebærkapsler, brystvortestimulering og sikkert 100 andre ting!! Kanskje det finnes en egen tråd for slikt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærkapsler har jeg gått på i noen uker nå (smaker HEST :haar: ), i kveld skal vi nok lage ett eller annet med jalapeños og prøve på litt sengekos :lur:

Har lite tro på kjerringråd, men taper virkelig ingenting på å prøve.

Nå er vi godt inne i uke 38 og vi er så klare som vi kan bli egentlig! Hadde jo vært koselig å være ferdig med fødsel og sykehusopphold før juleaften, men kjenner jeg meg selv og min flaks (noe som jeg faktisk gjør, har kjent meg selv i over 24 år!) så kommer nok tulla enten to-tre dager før-eller på julaften :rolleyes: Men jordmor kunne love meg at jeg kom ikke til å bry meg uansett hvis lillemor bestemmer seg for å feire julaften sykehuset ;) Får jo prøvd det også da :lur:

Jeg GLEDER MEG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, tipper at det smaker æsj, ja.. Blæh.. Du er nå heldig som får deg noe ikveld, da ;):fnise:

Skjønner godt at det vil være ålreit å ta med tulla hjem før jul :rodmer: Vi får satse på det, eller hva? :Nikke: Lille tulla deres.. Ikke lenge igjen!! Åh, så morooooooooo :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengekosen er vel overstått! :fnise: Men ingen fødsel i natt. Har hatt veldig vondt i korsryggen og bekkenet i hele natt, så vi trodde virkelig det skulle gå på første forsøk, men nope :fnise:

Vi får prøve igjen i kveld :lur:

I dag skal vi, svoger og svigermor på juleshopping! Elsker søndagsåpne butikker før jul ;) Det er under to uker til termin og jeg ser fram til å bli ferdig med all julehandel. Min største frykt for tiden er at vannet mitt går midt i julehandelen på ett kjøpesenter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner vannavgang + offentlighet, ja.. Det er ikke akkurat ønskedrøm!! Fikk du handlet alt du skulle?

Si meg.. Er det baby på gang her ell? Begynner å bli noen dager siden siste update :):popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, ingenting på gang :( Det er bare jeg som har ett så kjedelig liv for tiden, ingenting å skrive om :fnise:

Uke 39 :strix: I dag var jo liksom dagen det skulle skje! 12.12.2012! Er selv født på den 12. så tallet 12 har alltid vært mitt lykketall. Men ser ikke ut som om frøkna skal ut i dag nei :closedeyes: I går gikk vi "lang" tur ned til sjøen for å se om det satte igang noe. Endte bare opp med hold i siden og vondt bekken :roll: Har også spist både rømmegrøt og ananas (teite kjerringråd), hatt sex og prøvd å stimulere brystvortene. Men er man ikke klar så er man ikke klar. Nå gidder jeg ikke stresse mer, hun får komme når hun er klar for det :nisseblunk:

I dag skal jeg hjem til mamma og bake pepperkaker og karameller :tommelopp: Senere i kveld skal jeg på møte i samfunnshuset i grenda vår for å sloss mot politikerne for å beholde barnehagen vår! Politikerne i bygda har virkelig dratt på bærtur, og for tre uker siden bestemte de seg for å legge ned en barnehage i ei annen grend i kommunen. Noen dager etterpå OMBESTEMTE de seg, og nå skal de legge ned VÅR barnehage!! Når jeg sier vår, så er det fordi jeg selv har jobbet der og har store planer om at dattera vår skal gå der. Jeg har jobbet i 3 av bygdas 5 barnehager. Og for å si det sånn, det blir ikke AKTUELT å sende henne i noen av de andre. De to jeg ikke har jobbet i ligger for langt unna, og de i de to jeg har jobbet i, har den ene dårlige lokaler (de bruker en gammel skole i påvente på bygging av ny barnehage. Det ble bestemt for 4 år siden. Politikerne har fortsatt ikke blitt enige om tomt :balltre: ) og den siste og nyeste barnehagen vi har i grenda er jo kjempeflott med nye, fine lokaler- men har ansatte som er like kompetente og omsorgsfulle som noen kråker! Jeg sverger, den ENE dagen jeg jobbet der må ha vært den lengste dagen i hele mitt liv. De ansatte så ikke barna, bare samlet seg rundt ett bord og satt PAL i 6 timer. JEG og ei som var der på arbeidstrening måtte ta oss av lunchen til 18 unger jeg aldri hadde møtt før, for de 6 faste ansatte skulle ha pause. Sammen.

Nei, vettumeghva!!! Jeg sender heller barnet mitt i barnehage i en annen kommune hvis barnehagen vår blir nedlagt!

Puh, det var dagens frustrasjonstråd. :murvegg: Jeg gleder meg til å høre hva politikerne sier i sitt forsvar. For unnskyldningen med at det skal spares kan de dra lengre ut på landet med! Jævla dritpolitikkere, håper dere for alltid eier biler som ikke vil starte på minusgrader og må det aldri finnes en eneste brodde som vil holde dere på beina på blankisen! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jævla dritpolitikkere, håper dere for alltid eier biler som ikke vil starte på minusgrader og må det aldri finnes en eneste brodde som vil holde dere på beina på blankisen! :kjempesinna:

:fnise::laugh: Åh, du er søt, Maia!

Og jeg holder med deg! :jolie:

Jeg krysser fingre for saken din! Politikere gjør ikke annet enn å kaste terninger og trekke "ta sjansen"-kort..

Ja.. Har vært borti mye rare bhg-ansatte selv, og jeg vet iallfall hvilke bhger tassen min IKKE skal gå på her i området :Nikke:

Høres kos ut med bakedag hos mamsen din!

Og da er det nok meninga at vesla må være inni der litt til, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise::laugh: Åh, du er søt, Maia!

Og jeg holder med deg! :jolie:

Jeg krysser fingre for saken din! Politikere gjør ikke annet enn å kaste terninger og trekke "ta sjansen"-kort..

Ja.. Har vært borti mye rare bhg-ansatte selv, og jeg vet iallfall hvilke bhger tassen min IKKE skal gå på her i området :Nikke:

Høres kos ut med bakedag hos mamsen din!

Og da er det nok meninga at vesla må være inni der litt til, ja..

Ja, det er ikke hver dag jeg politikken opptar meg. Men når de truer med å legge ned den eneste barnehagen med utmerkede utearealer, akebakker, turplasser, og fire gapahuker må til og med jeg reagere. Synes politikerne i kommunen er skikkelig dumme (pardon my french), de ønsker heller å etablere flere avdelinger for naturbarnehage i den nye barnehagen (som gudene vet når kommer til å dukke opp) og det er flott med naturbarnehager- hadde det ikke vært for at denne nye barnehagen skal ligge midt i sentrumen ett eller annet sted :daane: Asfaltjungel er vel jungel det også.. :ironi:

Nei huff, får håpe vi greier å vinne over politikken. Vi har greid det en gang før, så hvorfor ikke nå!

Ja, det var kjempekoos å ha bakedag med mamma i dag! Det ble masse tjukke, fine karameller :spise: Mamma fortalte at jeg kom vist til 10 dager før tiden, så hvis det hadde noen sammenheng skulle jeg ha født i dag :kul: Terminen med meg var 22. Okt, og jeg ble født den 12 :smilorange: Meeeen, det tror jeg nok ikke skjer :fnise:

Men jeg tviler ikke på at det kan skje noe snart! Har hatt masser av maserier de siste dagene og i dag kjente jeg på en måte noe som kunne minne om ett elektrisk støt helt øverst på magen og som spredte seg nedover. Det gikk over da jeg reiste meg opp, så det var nok bare en slags kraftig maserie. Men fy SATAN den var vond! Og jeg ble litt skremt av at det var SÅ vondt :fnise: Ringte sambo og fortalte hva som hadde skjedd og presiserte det at hvis det er sånn en rier er, så har jeg ikke særlig lyst til å føde :(:fnise: Han bare flira litt av meg...... :grine:

Nei, nå skal jeg strikke litt på babykjolen til prinsessa og ta i mot alle kynnerne med åpne armer! Hadde nemlig en nærmest kynnerfri dag i går, og godt var det, men som jordmor sa: kynnere betyr bare at livmoren jobber med noe! All framgang er framgang :danse:

Ha en flott aften, mine damer :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luciadag og jeg har vært opp siden 7.30 for å bake lussekatter :biggrin:

Mon tro om sambo blir overrasket når han kommer hjem for å spise lunch :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GOSH, så flink du er!

Veien til mannens hjerte er igjennom magen sier de, så du høres ut som et fantastisk kjærring-emne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOSH, så flink du er!

Veien til mannens hjerte er igjennom magen sier de, så du høres ut som et fantastisk kjærring-emne :fnise:

Skikkelig kjærring-emne skal jeg fortelle deg :danse:

Lusseboller er nam. Så heldig samboeren din er! :sikle:

De ble kjeeempegode :wow: Sendte med han en haug med lussekatter slik at resten postmennene/damene i bygda får lussekatter i dag :biggrin: Ingenting som helt fersk gjærbakst ;)

Nå har jeg og svigermor vært og kjøpt panelovn til barnerommet :bolledeig: Ble en kjempefin ovn med glassplate. Fancyshit :smoke: Håper bare den ikke blir alt for stor til det lille rommet :ler: Gleder meg til kjæresten kommer hjem så vi får montert den :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...