Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

34 :rodmer:

I dag begynte jeg på bringebærkapseltabletter! De skal vist være bra for at livmor trekker seg sammen etter fødsel, og kan gjøre selve fødselen lettere da underlivet kan bli mer tøyelig :lur: Det smakte HEST!! Fysjom! Selv om det var i kapselform! Jeg brakk meg skikkelig :cry3: Og dette skal jeg gjøre to ganger dagen fram til fødselen?! :sukk: Hah, ja vi får se hvordan det går...

Her i Trøndelag har kong vinter kommet, nok en gang! For ett par dager siden var han på vei bort, men i natt har det vært SNØSTORM! Jeg trodde huset skulle lette opptil flere ganger og var sjeleglad for at både hus, veranda og bil sto der de skulle dag jeg sto opp i dag morges :eeeh: Sitter nå å venter på posten, håper postmannen har med seg pakker fra ebay til meg! :Hehe:

Ha en fin dag :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper kapslene funker på deg, Maia!! Jeg skal definitivt gjøre det samme! Kun 6 uker til :jepp:

Kong Vinter er kommet tilbake til Østlandet også. Ligger ikke mye snø, men det er hvitt overalt her jeg bor :)

Ha en fantastisk dag, Maia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hvis bringebærkapsler smaker vondt kommer jeg også til å slite med å ta de. Har skikkelig problemer med pillesvelging. :sjenert:

Håper pakken din har kommet! :jepp: Ha en suuuper dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev fra NAV i dag! Foreldrepenger er innvilget og jeg går ut i permisjon den 1. Desember :nigo: Super dato å gå ut i permisjon på :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :) Hvor lenge før skal man sende inn de papirene egentlig?

Har du fått kjolen din fra asos ennå forresten? Jeg har også bestilt derfra og venter spent, håper det ikke tar så lang tid. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra! :) Hvor lenge før skal man sende inn de papirene egentlig?

Har du fått kjolen din fra asos ennå forresten? Jeg har også bestilt derfra og venter spent, håper det ikke tar så lang tid. :popcorn:

De skal sendes inn tidligst i uke 26 av svangerskapet, da terminbekreftelsen ikke kan skrives før den tid. Jeg sendte inn søknaden i midten av oktober :)

Ja, har fått kjolen fra asos :laugh: Fikk den bare noen dager etter jeg bestilte den :bolledeig: Men jeg bestilte også en ny en for en uke siden, og den har jeg ikke fått enda... Holdt med under tollgrensa denne gangen også, så det er litt rart at den ikke har kommet enda. Men den kommer nok snart :biggrin: Hva bestilte du?? :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt denne, denne og denne! :nigo: Den siste i svart, ikke rosa.

Åh, så fine kjoler! Elsker den siste der! Skulle ha bestilt den selv, men er stygt redd for at det blir litt begrenset med muligheter for å bruke den før baby kommer... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært i bassenget og duppa sammen med resten av prego-damene! Godt med litt trening :danse:

Har også vært hjem til mamma og fått hjelp til å bade voffsen! Begynner å bli litt tungt å stå på knærne på på det lille badet vårt, så da er det greit å få litt hjelp av mamma :laugh: I morgen skal vi på utstilling :biggrin:

Nå kom samboeren hjem med is og nonstop :biggrin: :biggrin: noomnom :biggrin: :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg hatt murringer i magen og ryggen, og jeg var vært en del kvalm. Lå hele natten og tenkte "TYPISK, hvis fødselen starter nå! Natten før utstillingen!" :fnise: Men det gikk jo heldigvis bra. Sovet ekstremt lite, men ellers bra :icon_lol: Litt småkvalm enda, men det kan være fordi jeg har litt utstillingsnerver.

Nå sitter jeg å venter på mamma som skal være med meg på utstilling :biggrin:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvd det også- høygravid på utstilling ;) Gikk så bra! Voffsen fikk kjemperesultater og hun oppførte seg eksemplarisk! :rodmer:

Ble en veeeldig lang dag da! Dro hjemmeifra halv åtte og var ikke hjemme før klokken sju på kvelden! Slitsomt med den store magen, men kjempemoro da lillemor var så utrolig aktiv :fnise: Mange lyder og bjeffing på alle kanter gjorde det vanskelig å få ro inne i magen :laugh:

Magesmertene har gitt seg heldigvis! I natt sov jeg kjempegodt, ingenting å klage over :danse:

Lurer på om jeg muligens har fått svangerskapskløe... Har fått noen røde flekker på brystet og på armene, men ikke tenkt noe særlig på det. I dag begynte det å klø i håndflatene :grine: Lest litt rundt på nettet om kløe sent i sv. skapet, og tenker jeg må ta det opp med jordmor på tirsdag.

Nå skal vi inn til svigers å feire farsdag :laugh:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34+5

Woho, i går var jeg offisielt høygravid :danse: Føler meg ikke akkurat høygravid for å si det sånn! Magen er kjempeliten i forhold til f.eks svigerinna mi :fnise: Har god plass inni meg jeg, tror jeg.. Nå er det jaggumeg bare 39 dager igjen til bitte-lillejulaften og termin :icon_lol: Tiden flyyyr og snart får vi hilse på den lille navnløse tuppa vår :rodmer:

I morgen skal jeg på min ukentlige kontroll hos jordmor og sjekke hjertelyden til lille. Siden den var så bra sist gang har jeg troa på at det fortsatt er fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid :hoppendeglad:

Betyr at jeg har 40 dager på å ordne julegaver oppi fødsel.. Hjelpes :gjeiper:

Masse lykke til hos JM imorra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos jordmora! Fortsatt høy hjertelyd på snuppa, 158-175, men ingen fare forsikret jordmor :)

Og gjett hva! Hun har festet hodet :bolledeig: Jordmor ble litt overrasket siden jeg bare er i uke 34 (35 i morgen), men jeg har hatt masse kynnere i det siste og det hadde vist en sammenheng sa hun :biggrin:

Neste uke skal vi på vanlig kontroll igjen! Da skulle vi egentlig begynne å finne ut hvordan hun lå, men det trengs jo ikke nå :icon_lol: Åh, håper ukene FLYR fram til hun kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så deilig å vite, Maia!! Kanskje hun kommer litt før termin? :popcorn:

Kos deg langs julkledde handlegater og deilige lukter av småkaker og gløgg, DA går tiden fort! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig å vite, Maia!! Kanskje hun kommer litt før termin? :popcorn:

Kos deg langs julkledde handlegater og deilige lukter av småkaker og gløgg, DA går tiden fort! :hjerte:

Hun kan godt komme noen dager før ja :laugh: Slik at vi kan være hjemme på julaften :fnise:

Åh, som jeg gleder meg til juletia virkelig setter i gang! Har bestemt meg for å pynte til jul 1. desember her i huset (har alltid ventet til uka før julaften) og i morgen starter jeg med julebaksten. Greit å ha ting unnagjort i tilfellet snuppa bestemmer seg for å komme litt før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et fantastisk tidsfordriv! :jepp:

Kanskje jeg skal herme litt etter deg :nigo: Jeg har aldri bakt småkaker til jul, men kanskje jeg skal høre med mannen hva slags kaker han liker best..? Da blir han sikkert glad :Nikke:

Jeg er mer glad i mat-laging, og har en drøm om å lage sylte, faktisk! Det er jo såååå godt :sikle: Oi, tror jeg må stå opp - nå ble jeg sulten :ler:

Hva pleier du å lage, Maia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det setter han sikkert STOR pris på :biggrin: Han her i huset gjør iallefall det! Kakemons sier du?!

Jeg pleier å lage brune pinner, det gjør jeg hvert eneste år. Men i år tenkte jeg også å lage riskaker og karameller! :lur: Pepperkaker blir det også, men det blir av ferdig deig og ikke før i desember. Og selvfølgelig lussekatter på luciadagen (men jeg skal tydeligvis føde den 13. Desember, i følge kollegaen til kjæresten, for da er det fullmåne :plystre: )

Ååh, maaaaat.. Jeg er sulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...