Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobbintervjuet gikk over all forventning! Det at jeg var gravid virket ikke å påvirke de så veldig. De spurte litt på hvor lenge jeg hadde tenkt å ha permisjon, og siden det er snakk om å jobbe 5 timer for uken sa jeg at jeg kan starte å jobbe allerede til våren :) Menmen, vi får se hvor dette bærer :) Får alltid mulighet til å søke igjen til neste år, så uansett utfall går greit!

I dag har jeg vært ute og trilla på lille tante-tuppa mi :happy: Hun er så herlig og bedagelig! Passet henne sammen med svigermor mens svigerinna mi jobbet litt. Hun sov nesten hele tiden. FOR en sovebaby! Håper vår tuppe slekter på kusina si :smilorange: I går satt jeg og holdt i lillemor, mens lillemor i magen sparket henne i låra :fnise: Haha, så morsom at de allerede knytter bånd :happy:

Nå ligger jeg bare som ett slakt på sofaen! Har feber og er kjempetett i hals og lunger.. Er litt bekymret for at feberen blir for høy for baby. Har steget med en hel grad den siste halvtimen :unsure: Ringte jordmor og spurte om når jeg skulle begynne å bli bekymret for babyen. Hun sa at jeg fikk ta to paracett å se om feberen går ned. Hvis ikke måtte jeg ta kontakt for nærmere vurdering :unsure: Hufff, dakar babyen min når mamma er syyk :huh:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende, Maia! Håper du får jobben :jepp:

Usj, høres ikke gøy ut med feber og drit :(

Ønsker deg masse god bedring, og at vesla di koser seg i magen din uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis feberfri i dag :happy: Babyen har vært kjempeaktiv i dag, så nå er jeg ikke bekymret lengre. Har fortsatt kaktus i halsen, men jeg overlever! Håper jeg er frisk i morgen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, iallefall en positiv ting med denne influensaen- Jeg har gått ned 1 kg! :fnise: For å si det sånn, tror verken jeg er babyen tar noen skade av det! Gikk opp tre kg. på ei uke for noen uker siden... :sjokkert:

Jeg sitter nå her i sofaen og hoster, harker og brekker meg om en annen. Måtte sove på sofaen i natt da jeg ikke fikk puste på soverommet vårt. Stakkars kjæresten min som ikke fikk sove p.g.a hostingen min, så jeg tok med meg dyna å la meg på sofaen i natt også. Fikk ikke sovet stort før etter han dro på jobb i morges. Da fikk jeg selskap av voffsen som benka seg oppå beina mine og lå å passa på meg mens jeg sov :rodmer:

Fikk også nettopp vite at en kompis i bil-klubben vår skal bli pappa til ei lita prinsesse neste år! Så langt i år så har det kommet tre babyer innad i klubben, min blir nr. fire og hans blir nr. fem :smilorange: Babyboom i klubben :hoppendeglad: Gleder meg stort til treff neste år med alle ungene :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i sofaen og bare venter på at legekontoret skal åpne!! Er så jævlig dårlig! tredje natta på rad med våkenatt, bare hoster og kaster opp slim. Dette er rett og slett det verste jeg noen gang har vært med på! :frown: Blir rett og slett forbanna på at dette ikke skal slippe taket enda. Så nå er det nok, jeg SKAL til lege i DAG! Om jeg så må sette meg på venterommet å hoste og harke helt til jeg spytter blod på alle og en hver, jeg MÅ ha legetime! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter i sofaen og bare venter på at legekontoret skal åpne!! Er så jævlig dårlig! tredje natta på rad med våkenatt, bare hoster og kaster opp slim. Dette er rett og slett det verste jeg noen gang har vært med på! :frown: Blir rett og slett forbanna på at dette ikke skal slippe taket enda. Så nå er det nok, jeg SKAL til lege i DAG! Om jeg så må sette meg på venterommet å hoste og harke helt til jeg spytter blod på alle og en hver, jeg MÅ ha legetime! :sur:

Usj... høres ikke noe godt ut :( greit å få en legetime ja, kan jo være det har satt seg no som trenger medisiner for å slippe ttaket :(

Jeg er ikke så ille jeg da, men føler jeg bare blir verre og verre for hver dag som går :( og i tillegg er samboeren i solo ( jobber borte) så jeg har ingen å klage/sutre til.. Bikkja bare snur seg i sofaen og jeg prøver å få sympati og kattene er benka seg foran ovenen ;( Dårlig å ha så lite empati for matmor syns jeg :P

Forresten så følger jeg deg litt fremover jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk legetime på nærmest minuttet! Fikk tatt CRP og påvist infeksjon i kroppen. Turnuskandidaten som tok i mot meg var rykende fersk fra skolebenken, og måtte rådføre seg med en annen lege. Jeg er veldig skeptisk til å ta medisiner i svangerskapet, men akkurat nå så er jeg så desperat etter litt nattesøvn så jeg var egentlig åpen for det meste. Så nå har jeg fått cosylan som jeg skal prøve i ett par dager. Blir jeg ikke bedre innen fredag så skulle jeg få penicillin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... høres ikke noe godt ut :( greit å få en legetime ja, kan jo være det har satt seg no som trenger medisiner for å slippe ttaket :(

Jeg er ikke så ille jeg da, men føler jeg bare blir verre og verre for hver dag som går :( og i tillegg er samboeren i solo ( jobber borte) så jeg har ingen å klage/sutre til.. Bikkja bare snur seg i sofaen og jeg prøver å få sympati og kattene er benka seg foran ovenen ;( Dårlig å ha så lite empati for matmor syns jeg :P

Forresten så følger jeg deg litt fremover jeg :)

Huff, så fælt det er å være syk og gravid! Alt blir virkelig 10 ganger værre! Håper du slipper lettere unna enn meg, for dette er ikke noe jeg unner min verste fiende engang :(

Så kjedelig at samboeren din er vekk! Her er min borte hele dagen på jobb på dagtid, og det er nok til at jeg holder på å gå på veggen! Heldigvis så har jeg en mye mer sympatisk hund enn det du har :fnise: Hu frøkna mi ligger å passer på når jeg ligger i sofaen og prøver å sove. Fungerer fint som varmeflaske og maser ingenting og hverken å leke eller å ut! :rodmer:

Så hyggelig å få en ny følger her i dagboka :bond::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så fælt det er å være syk og gravid! Alt blir virkelig 10 ganger værre! Håper du slipper lettere unna enn meg, for dette er ikke noe jeg unner min verste fiende engang :(

Så kjedelig at samboeren din er vekk! Her er min borte hele dagen på jobb på dagtid, og det er nok til at jeg holder på å gå på veggen! Heldigvis så har jeg en mye mer sympatisk hund enn det du har :fnise: Hu frøkna mi ligger å passer på når jeg ligger i sofaen og prøver å sove. Fungerer fint som varmeflaske og maser ingenting og hverken å leke eller å ut! :rodmer:

Så hyggelig å få en ny følger her i dagboka :bond::yvonne:

Da er du heldig.. :) guttebassen min (hunden) er det bare samboeren som betyr noe tror jeg. Skikkelig guttehund. :( Men pusene hender det seg kjem å skal kose litt da, men ikke noe mer nå enn ellers :P

Æsje.. cosylan.. er ikke det sånn som ikke smaker no særlig digg? :dry:

Håper jeg også kan klare å bli frisk att uten noe særlig med medisiner egentlig, men må man så må man jo selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, begge to! MAsse god bedring til dere!!! :klem:

Høres ut som et lite helvete å kaste opp slim og blæh..!! :spy:

Sender dere masse energi :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, begge to! MAsse god bedring til dere!!! :klem:

Høres ut som et lite helvete å kaste opp slim og blæh..!! :spy:

Sender dere masse energi :strix:

Sender min energi over til Maiava88 da jeg tror hun trenger MYE mer bli-frik-energi enn meg :D hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Update fra sykesenga:

Har vist pådratt meg akutt ørebetennelse! Snakker vi cherry on the top eller?! :grine: FY faen, så vondt det er! Fikk sambo til å ringe legevakten, gjør alt for vondt å snakke selv, men de kunne ikke gjøre noe for meg i kveld. Skjønte jo egentlig det, men jeg måtte prøve. Var helt desperat! :( Fikk beskjed om å ta saltvannspary (som om jeg ikke hadde tenkt på det) og to paracet. Funka jo ikke da. Etter omlag fire timer på ett mørkt soverom med uutholdbar smerte (vi snakker smerter som jeg vedder på kan sammenlignes med fødsel :plystre: ) begynte det å løsne opp. Saaaakte men sikkert. Nå greier jeg faktisk å sitte foran TV'n uten nevneverdige smerter :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: LYKKE! Minn meg på å sette pris på hver jævla dag jeg er frisk fra nå av!!

Takk for omtanken jenter :rodmer: :rodmer: :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte, trommehinna mi sprakk i natt! :sur:

Så, nok en gang sitter jeg å venter på at legekontoret skal åpne :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fysjamei!! :( Virkelig fæle greier du har fått, Maia!! Når åpner det hos legen da? Sprukket trommehinne høres helt forj.. ut!!

:klem: *blåsepå*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått meg penicillin for hosten :nigo: Øret var det ingenting å gjøre med, men legen sa at det verste var nå over og nå skulle den bare få gro i fred.

Begynner å se lyset i enden av denne sykdoms-tunellen nå :hoppe: Jeg har som mål å bli 100% frisk til onsdag, for da skal jeg til Trondheim på åpninga av sirkus shopping :wink:

Penicillin :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...