Gå til innhold

Maia sin rugedagbok


Maiava88

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Hvor har du funnet den flotte informasjonen om fosteret? Vet barnimagen har en med den er ikke helt lik. Eller?? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg straks ferdig med arbeidshelga! Har jobbet 26 timer, bare to timer igjen :) Åh, så godt der skal bli med ferie om noen uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hørtes ut som en heftig helg, ja! Unner deg ferie!!

Om 2 dager er du 20 uker, Maia! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, snart er jeg halvveis :hoppendeglad:

Hihi, jeg må bare dele dette. Den teite samboeren min skulle kjøpe truse-innlegg på butikken i dag.. Kom hjem med en pakk bind han :balltre: Atte gårann...!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er jeg halvveis :yvonne:

Har sett igjennom hele dagboka mi, så utrolig morsomt å lese hva jeg tenkte og følte i starten og igjennom svangerskapet :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi halvveis :hoppendeglad:

Lillemor blir bare mer og mer aktiv og jeg kjenner bevegelser hver dag. I natt kunne jeg kjenne ett lite spark på utsiden av magen! Magen har ikke vokst mye enda, hun ligger dypt inni og langt ned, men kulen som alltid kom på morgenen før jeg gikk på do er der hele tiden nå :yvonne:

Fredag skal jeg til jordmor igjen. Gleder meg masse happy.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi halvveis :hoppendeglad:

Lillemor blir bare mer og mer aktiv og jeg kjenner bevegelser hver dag. I natt kunne jeg kjenne ett lite spark på utsiden av magen! Magen har ikke vokst mye enda, hun ligger dypt inni og langt ned, men kulen som alltid kom på morgenen før jeg gikk på do er der hele tiden nå :yvonne:

Fredag skal jeg til jordmor igjen. Gleder meg masse happy.png

Hurra! :strix: Så deilig med bevegelser :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga den fløy den! Vi har nettopp kommet hjem fra hytta, og jeg fant ut at utedo+ gravid ikke er en god kombo... Tungvindt å komme seg på do 2-4 ganger for natta!

På fredag var jeg til jordmor :smilorange: Fikk høre fosterlyden og hun målte livmoren. Litt under streken på symfysemålet, men det var vist normalt. Lillemor ligger fortsatt godt inni og ned i mot blæra mi.

Nå har vi også begynt å kjenne masse spark på utsiden :hoppendeglad: Pappaen finn kjenne sitt første spark i går, det var stas tror jeg happy.png Babyen reagerer også hver gang hunden bjeffer i nærheten av meg! Skvetter liksom litt til og langer ut ett spark i mot lyden :fnise:

Nå skal jeg nyte resten av søndagen i sofa'n sleep.png Og foresten, om ei uke tar jeg ferie :lur:

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:

22. Desember

Uker på vei:

20+5

Trimester:

Andre

Kjønn:

Jente

Utålmodig:

MEGET!

Aktivitet innenfra:

Kjenner masse liv hver dag. Har også så vidt begynt å kjenne sparkene på utsiden.

Bestemt navn:

Guttenavn (hvis det mot formodning skulle vise seg å være en gutt) har vi klart. Jentenavn sliter vi litt med enda...

Vektøkning:

2-3 kg.

Vann i kroppen:

Var hos jordmor før helga og hun mente jeg hadde litt vann i kroppen. Ikke mye, men litt. 0,1 eller noe.

Melk i brystene:

Nei

Barnerom:

Vi begynner oppussingen i neste uke

Strekkmerker:

Ja, noen få på magen

Plager:

Ryggsmerter til de grader. Bekkensmerter også.

Søvn:

Sover godt når jeg ikke må opp å pisse hver time!

Hodet ned:

Hodet er nok litt over alt, tror jeg...

Hodet festet

Nei

Sulten:

Ja. Matvrak!

Matkick:

Godterier. Alt som smaker salmiakk og kjempesalt, melk og brødskive med nugatti og banan

Kynnere:

Nei

Tungt:

Ja, når ryggen ikke samarbeider så er det litt tungt å være til.

Om fødselen:

Tar det som det kommer. Har ikke tenkt så mye på det, men er ikke bekymret.

Humør:

Helt greit. Mer snarsint enn vanlig, litt mer moody...

Høygravid:

Nei

Neste kontroll:

Jordmor- 4 September. Lege 12. september

Sykehusbaggen:

Nei, så langt har jeg ikke kommet enda.

Mangler av utstyr:

Stellematte, bilstol, seng, sengekant, babycall, laken til vugge og vogn, sengehimmel, stellesaker og amme-pumpe.

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy liste :smilorange: Håper ikke du blir skuffa når jeg nå kommer til å "stjele" den av deg ;)

Hvor kommer du over disse tinga?? Blir skikkelig fjortis når jeg skriver i dagboka, så passer perfekt :)

Håper du får en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjel i vei, kjære deg :biggrin:

Hvor jeg kommer over de..? Neeeei... Si det... :sprettoy: Jeg saumfarer iallefall ikke nettet for mammablogger og gravidblogger når jeg egentlig skulle gjort husarbeid og sånt...

:sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjel i vei, kjære deg :biggrin:

Hvor jeg kommer over de..? Neeeei... Si det... :sprettoy: Jeg saumfarer iallefall ikke nettet for mammablogger og gravidblogger når jeg egentlig skulle gjort husarbeid og sånt...

:sjarmor:

Det er godt jeg ikke er alene om å være nettvrak!! Huset og badet ser ut som et stort kaos, og jeg sitter på datan og glor :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt jeg ikke er alene om å være nettvrak!! Huset og badet ser ut som et stort kaos, og jeg sitter på datan og glor :gjeiper:

Hihi... Pyttda, huset og badet drar jo ingen steder med det første :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg ei lita uke med ferie :hoppendeglad:

Vurderer forresten begynne i kor igjen! Samme kor som jeg sang i da jeg gikk på ungdomskolen og første år på videregående (noen år siden, for å si det sånn)... Må tygge litt på den ass :closedeyes:

God helg :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har blitt helt hektet på hekling i det siste! Er ikke så flink enda, og greier bare å hekle luer. Så luer skal det ikke stå på her i gården!

Her er to babyluer:

a4pqxe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt helt hektet på hekling i det siste! Er ikke så flink enda, og greier bare å hekle luer. Så luer skal det ikke stå på her i gården!

Her er to babyluer:

a4pqxe.jpg

Ååå.. De var kjempefine :) i frykt for å stjele alt du legger ut, men ligger oppskriften til de på nett? Har strikka en del nå, så kanskje det skal bli godt å hekle litt igjen, så er på leting etter inspirasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften er vel ett resultat av prøving, feiling og fri fantasi :gjeiper: Jeg kan verken å skrive eller å lese oppskrifter, men jeg kan forklare med mine ord og utrykk :fnise:

Jeg starter med tre luftmasker som forbindesbindes i en ring, en luftmaske, så 12 halvstaver, før jeg starter med økning slik at neste runde blir 24 halvstaver, og så økes annenhver, slik at det blir 36 halvstaver før jeg avslutter med å øke hver tredje så det totalt blir 48 halvstaver, sånn ca :gjeiper: Så fortsetter jeg til lua er stor nok.

Øreklaffene er sju halvstaver- tre-fire omganger (men start alltid med en luftmaske) før jeg tar inn de to første og de to siste maskene, og i siste runde tar inne de siste maskene. Så hekler jeg snøre, før en runde med halvstaver rundt kanten på lua+øreklaffer.

Ørene har de samme målene som starten på lua, bare at det skal halveres, og etter 6 luftmasker i første runde så skal du snu og hekle tilbake med økning osv. til øret blir stort nok.

Håper du forstår litt iallefall :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva jeg har bestilt i dag da :danse:biggrin.png

2rzcow7.jpg

Den er nydelig og jeg er forelsket! Koste hva det koste vil, den måtte bli min!!! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...